Türkiye’de 260 bin çiftçi, tedarik süreçlerinde fiyat ve ürün karşılaştırmalarını kolaylaştırmak için dijitalleşmeyi seçti.

Tarım sektörünün teknoloji odaklı gelişimine destek olmak için 2 yıl önce hayata geçirilen Tarfin Mobil, bölgelerdeki en güncel tarım girdilerindeki fiyatları karşılaştırmalı olarak sunarak tarımsal değer zincirindeki her noktada çiftçiye destek veriyor.

Tarfin, kendi geliştirdiği makine öğrenmesine dayalı tarımsal risk skorlama modelleri üzerinden tüm vadeli tarımsal girdi satış sürecini 3 dakika içinde tamamlayabiliyor. Çiftçiler daha sonra ihtiyaç duydukları ürünleri seçtikleri satış noktasından teslim alıyorlar.

Geleneksel tedarik kanallarını dijitalleşme ve teknolojiyle optimize eden Tarfin’in mobil uygulaması Tarfin Mobil ilk günden itibaren 260 bin kişiye ulaştı. Uygulamayı en yoğun kullanan ilk 5 il sırasıyla 64 bin kullanıcıyla Ankara, 43 bin kullanıcıyla Konya, 35 bin kullanıcıyla İzmir, 16 bin kullanıcıyla Bursa ve 13 bin kullanıcıyla Antalya oldu.

Türkiye’de çiftçiyi üretim aşamasında destekleyecek daha çok tarımsal yatırıma ihtiyaç olduğunu belirten Tarfin Kurucusu ve CEO’su Mehmet Memecan, “Türkiye ve bölgede, tarım tedariki konusunda lider dijital platform olarak, çiftçilerin her türlü talebini karşılayabilen, tarımsal değer zincirinde her noktada aktif olarak yer alarak, çiftçiye her anlamda destek verebilen bir şirket olmaya odaklanıyoruz. Toplam 2,4 milyon çiftçisiyle yıllık 54 milyar dolarlık üretim gerçekleştiren tarım sektörü bu rakamları çok daha üst noktalara taşıyabilir” dedi.

Tarfin CEO’su Mehmet Memecan
Paylaş.
Exit mobile version