2021 yılında ticari faaliyetlerin küresel olarak yeniden canlanmasıyla iyimserlik oluşsa da, 2022 yılı ihracatçılar için çok daha zorlu olabilir. Hem iş dünyası hem de tüketici nezdinde güven kaybına neden olan Ukrayna’daki savaşa bağlı olarak yükselen emtia fiyatlarıyla, uzun süreli tedarik zinciri aksaklıklarının önümüzdeki aylarda ihracat maliyetlerini artırması öngörülüyor.

Endişenin arttığı sektörler

Amerika Birleşik Devletleri, Çin, Birleşik Krallık, Fransa, İtalya ve Almanya’dan yaklaşık 3 bin şirketin katıldığı anket, şirketlerin yüzde 22’sinin 2022 yılında ciro düşüşünden endişeleniyor. Endişenin arttığı sektörlerin başında ise kimyasallar, enerji, kamu hizmetleri ile makine ve teçhizat sektörleri yer alıyor.

Yeni krize yeni devlet desteği

Allianz Trade’in gerçekleştirdiği 2022 Küresel Anketi sonuçlarına göre şirketlerin başlıca endişeleri arasında yüksek enerji fiyatları, jeopolitik gerilimler, artan nakliye darboğazları, Rusya’ya yönelik yaptırımlar ve girdi kıtlıkları yer alıyor. Ankete katılan şirketlerin yaklaşık yarısı, artan finansman maliyetleri ve kur risklerinin oluşturduğu ek baskı karşısında korunmanın Covid-19 döneminin mirası olan, devletin sağladığı finansman desteği olduğuna inanıyor.

Allianz Trade 2022 Küresel Anketi linki: https://www.allianz.com/content/dam/onemarketing/azcom/Allianz_com/economic-research/publications/specials/en/2022/april/2022_04_12_AllianzTradeGlobalSurvey.pdf

Paylaş.
Exit mobile version