Son dönemlerin en popüler gelir elde etme yollarından biri olan e-ticaret, pandemi döneminin de etkisiyle değişen alışveriş alışkanlıkları ile hayatın merkezinde konumlanmış durumda. Mobil e-ticaret, ödeme sistemlerindeki gelişmeler, video içeriklerinin üretim ve tüketimi, satın alma yolculuğundaki iyileştirmeler, sanal ve arttırılmış gerçeklik çözümlerinin popülerleşmesi, ürün kişiselleştirme ve dahası hizmetler ile popülerliğini koruyor.

Mobil kullanıcılar çoğunlukta

Dünya, her geçen gün dijitalleşme yolunda evrilirken, mobil cihazlar da bu etkileşimde baş rol oyuncusu olarak konumlanıyor. Mobil ekranlar, artık birçok e-ticaret sitesinin ana trafik kaynağı durumunda.

İncehesap.com Kurucu Ortağı Nurettin Erzen e-ticaretin en önemli bileşenlerinden birinin de ödeme adımı olduğunu belirtiyor: “Uçtan uca mobil e-ticaret deneyiminde, site hızı, sayfa deneyimi, satış sonrası hizmet ve iletişim kanallarının doğru yönetilmesi büyük bir önem taşıyor. Bu alanlara yönelik yenilikçi çözümler 2022 yılının e-ticaret teknoloji gündeminde yer alabilir.”

Müşteriler, kendilerine en uygun ve en güvenli ödeme yöntemlerini kullanmayı tercih ediyor. Özellikle mobil ödeme çözümleri noktasında yenilikçi çözümlerle karşılaşabiliriz. Yine bu yıl içinde blockchain, temassız ödeme gibi farklı ödeme kurgularında gelişmeler günlük hayatımızın bir parçası olmaya başlayabilir.

Video içerikleri artacak

Henüz e-ticarette yeterli boyutta kullanılamasa da 2022 yılı, e-ticarette video pazarlamanın daha yaygın bir şekilde kullanıldığı bir yıl olacağa benziyor. Geçtiğimiz sene içinde Google’ın Video SEO alanında yaptığı yatırımları ve video reklamcılık alanındaki gelişmeler düşünüldüğünde, e-ticarette video içerik tüketiminin 2022 yılında daha önemli bir noktaya geleceğini söylemenin mümkün olabilir.

E-ticaretin payı büyüdükçe, müşterilerin satın alma deneyiminde beklentileri de büyüyor. Ürün sayfalarının optimizasyonu, arama ve filtre fonksiyonlarının iyileştirilmesi, akıcı bir mobil e-ticaret deneyimi sunulması, sipariş ve ödeme süreçlerinin en az adımla tamamlanması ve satış sonrası hizmetlerde hızlı ve etkin çözümler sunulması gibi konular e-ticarette firmaları öne çıkaran başlıklar hâlini aldı.

Sanal gerçeklik trendi e-ticarete sıçradı

2021 yılında teknoloji alanında en önemli gündem maddelerinden biri de, metaverse oldu. Bu konunun temelinde, dijital dünyanın parmakların ucuyla ulaşılabilen bir alan olmasından ziyade, bireyin bizzat dahil olduğu bir ortama dönüştürülmesi fikri yatıyor.

2022 yılında, müşterilerine sanal gerçeklik deneyimiyle, satın almayı planladığı ürüne dair daha gerçekçi fikirler sunan, yenilikçi e-ticaret gelişmeleriyle karşılaşabiliriz.

Kişiselleştirilebilir ürünler öne çıkıyor

E-ticaretle alakalı yapılan çalışmalar gösteriyor ki; ürün kişiselleştirme konusu, her sektörde olduğu gibi e-ticaret dünyasında da müşteriler tarafından sıklıkla talep ediliyor. Tüketiciler ne kadar kişiselleştirilmiş bir deneyim yaşarsa, o firmaya karşı bağlılıkları da o derecede artıyor.

Paylaş.
Exit mobile version