Markaların ürün ile hizmetlerini satma ve tanıtma için en etkin şekilde kullandıkları yöntemin başında sosyal medya pazarlaması geliyor. Türkiye’de 60 milyonu bulan sosyal medya kullanıcı sayısının etkisi ile dijital marketing son dönemde en çok tercih edilen pazarlama usulüne dönüştü.

Takipçisi 10 binin üzerinde olan makro Influencer’lar ile bu sayı 10 binin altında bulunan mikro Infulencer’lar aracılığıyla gerçekleşen dijital marketing kampanyaları için geçen yıl 7,9 milyar TL harcama yapıldı.

Yapılan kampanyalarda, Affiliate Marketing yani Satış Ortaklığı Pazarlaması doğrudan sonuçlar elde edilmesini sağlıyor. sosyal medya ünlüsü, takipçi sayısına oranla paylaşımı karşılığında sabit bir ücret talep ederken, Affiliate Marketing yönteminde ise takipçi sayısından bağımsız olarak Influencer kampanyadan markaya sağladığı başarı oranında gelir elde ediyor.

Dijital pazarlamanın ilk kuralı ‘Doğru ürün ve hizmeti, doğru Influencer ile sunmaktır. O nedenle markalar, bir ürün ve hizmeti pazarlarken Affiliate Marketing konusunu mutlaka değerlendirmeliler.

Sosyal medya kampanyalarının sadece Influencer’a değil, ürüne ve markaya da kazandırdığı pazarlama yönteminin Affiliate Marketing olduğunu belirten Digital Exchange CEO’su Emrah Pamuk, “Bu çalışmayı yapan markanın değeri, tüketicinin gözünde artar. Dijital dünyadaki bilinirliği yükselir. Kalite algısında olumlu yönde değişme olur. Öte yandan markalar Affiliate Marketing sayesinde bütçelerini de doğru şekilde kullanmış olur ve başka sosyal medya pazarlama alanlarına açılmak için hem enerji, hem de maddi olanak sağlarlar” dedi.

Markalara Affiliate Marketing konusunda yapılabilecek yanlışlardan da söz eden Pamuk, şu uyarılarda bulundu: “Affiliate Marketing yaparken dikkat edilmesi gereken bazı noktalar vardır. Özellikle ürün ve hizmet için sitenize tüketicileri yönlendireceğiniz için, kampanyanın öncesinde sitenin alışveriş güvenliği gözden geçirilmeli, sitenin performansını üst seviyede tutacak teknik tedbirler alınmalı. Aynı zamanda kampanya için yanlış niş seçilmemeli, içerik eksik olmamalı, SEO kuralları tam olarak yerine getirilmeli, gelir hedefinde gerekçi olmayan rakamlara çıkılmamalı, kitleyi artırmaya dönük çalışmalar göz ardı edilmemeli. Bu noktalara da dikkat edilirse ve profesyonellerle çalışılırsa, markalar Affiliate Marketing yaparken ciddi kazançlar elde edebilirler.”

Digital Exchange CEO’su Emrah Pamuk
Paylaş.
Exit mobile version