Her yıl tüketicilerin büyük bir heyecanla beklediği “Black Friday”, 26 Kasım’da başlıyor. Covid-19 ile birlikte yükselen online alışveriş harcamaları 2020 itibariyle Black Friday gibi kampanya günlerini de etkiledi. Özellikle e-ticaret sitelerinin yoğun trafik aldığı kampanya günleri, pek çok işletme için de oldukça yoğun geçiyor.

Pandemi ile değişen satın alma alışkanlıklarımız 2020 verilerinde kendini gösteriyor. Mağaza içi satın alım büyük ölçüde azalırken, 2020 yılında e-ticaret sektörü büyük bir artış yaşadı. Pandeminin başlamasıyla birlikte; fiziksel mağazaların kapatılması veya mağaza içi satın alımların neredeyse durma noktasına gelmesi, satışların azalacağının düşünülmesine sebep olmuştu. Beklenenin aksine satışlar 2019-2020 yılları arasında 11 milyon dolardan 14 milyon dolara çıktı. 2021 için de satışların aynı şekilde büyümesi ve uzatılan kampanyalarla birlikte, ulaşılan sayının 17 milyon dolara çıkması bekleniyor.

Türkiye’de ortalama sepet tutarı arttı

2020 yılında Türkiye genelinde, 2019’a göre toplam işlem sayısı ve ortalama sepet tutarı değerlerinde artış yaşandı. Global satışlarda %36,3 artış görünürken, Türkiye satışlarında ise %9,63 artış görüldü. 2020 yılında Kasım ayı indirimlerinde ortalama sepet tutarının en çok artış gösterdiği üç kategorinin ise; ev ile mobilya, elektronik ürünler ve ayakkabı olduğu tespit edildi.

Alışveriş alışkanlıkları

Erkekler bir önceki seneye göre yüzde 115 daha fazla harcarken, kadınlarda bu oran yüzde 68 olarak belirtildi. Kadınların ortalama sepet tutarı bir önceki seneye göre yüzde 35 artarak 285 TL’ye ulaşırken, erkekler bir önceki seneye göre yüzde 33 daha fazla harcayarak sepetlerini ortalama 376 TL’ye doldurdu.

Paylaş.
Exit mobile version