Rekabetçi ve sağlık bilincine sahip spor dünyası ile etkinliklere sponsor olan markalar arasında her zaman bir kopukluk olmuştur. Fast-food zincirlerinden, alkol markalarına birçok şirketi spor etkinliklerinde yer aldıklarını görebiliriz. Hatta bazı durumlarda bu markalar, sporcuları marka elçileri seçebiliyorlar.

Sporcular ve markalar istedikleri sponsorluk anlaşmalarını yapmakta özgür olsalar da, bu ortaklıklar sağlıksız yaşam tarzlarını teşvik etmek için yıldız atletleri kullanıyorlar.

Dünyanın en çok kazanan sporcuları

Tüm zamanların en büyük sporcularından biri olan Cristiano Ronaldo, Pazaertesi günü Euro 2020 basın toplantısında önüne konan iki şişe Coca-cola’yı işaret ederek sağlıksız ürünleri tanıtma baskısına karşı çıktı.

Portekizli yıldız, iki şişe kolayı kamera önünden kaldırdı ve » kola değil, su için» diyerek bir şişe su gösterdi. Şampiyonanın en büyük yıldızlarından birinin ana sponsoru karalamasının yankılarının UEFA tarafından ne olacağını henüz görmedik.

Ancak, hareket Coca-cola’yı derinden etkiledi. İçecek firmasının hisseleri, Ronaldo’nun yorumunun ardından %1.6 düşüş yaşadı ve şirkete 4 milyar dolara mal oldu. Coca-cola, olayla ilgili «herkes kendi içeceğini tercih etme hakkı vardır» diyerek yanıt verdi.

Cristiano Ronaldo da zamanında bu sağlıksız ortaklıklardan birine imza atmıştı. Hem de Coca-Cola ile. Bu ortaklığı geride bırakan yıldız şimdilerde sağlıklı yaşam savunucusu rolünde ve 36 yaşında hala oyunun zirvesinde olarak bunu kanıtlıyor.

Cristiano Ronaldo’nun ardından Paul Pogba da başka bir sponsora tepki gösterdi.
Paylaş.
Exit mobile version