2021, Formula 1 için dramatik bir final ve tarihe geçecek birçok anı ile destansı bir yıl oldu.

Büyüleyici sporlar söz konusu olduğunda, Formula 1’in çok az rakibi var. Lüks marka sponsorluklarından, akıl almaz derecede pahalı mühendisliğe kadar lüks yaşamı temsil eden her şey bu sporda var.

Formula 1 her şeyin birinci sınıfını temsil ediyor. Takımlar çoğunlukla en hızlı araçları inşa etmek için en iyi mühendislik ekipleriyle otomobil endüstrisinin önde gelen kuruluşları tarafndan destekleniyor veya geliştiriliyor. Tüm bu yatırımlarla, Formula 1 sadece lüks bir imaj geliştirmekle ve seçkin bir kalabalığı kendine çekmekle kalmadı.

2021 sezonundan itibaren getirilen bütçe sınırı, her takımın yıllık harcamasını 145 milyon ABD doları ile sınırlandırdı ve sonraki her sezonda 5 milyon dolar düşecek. Sınırlamadan önce, bazı ekipler yalnızca motorlara 200 milyon dolardan yarım milyar dolara kadar harcıyorlardı.

F1 motorları, takım harcamalarının yaklaşık yarısını oluşturuyor, ardından Ar-Ge ve üretim geliyor. F1 pilotlarının maaşları, yıllık bütçelerden hariç tutuluyor. Maaşlara en uç örnek ise 7 kez dünya şampiyonu Lewis Hamilton geliyor. Sir Hamilton, Mercedes takımından yılda 30 milyon dolar alıyor. Bütçeye dahil bir diğer kalem ise lastikler. Takımlar set başına 3 bin doları yıllık bütçe dahilinde kullanmak zorundalar.

Formula 1 2021 sezonu dünya şamipyonu Max Verstappen

Bir F1 yarışına ev sahipliği yapmak da ucuz değil. Ev sahipliği ücretlerinin sır olarak saklanmasına rağmen, bir yarış düzenlemenin taban fiyatının 25 milyon dolar olduğu konusunda spekülasyonlar var. Ev sahipliği ücretleri, F1 gelirlerinin yaklaşık üçte birini oluşturuyor ve yaklaşık 800 milyon getiriyor.

Formula 1’in kendisi de oldukça yüksek bir fiyata sahip. Liberty Media, 2017’de F1 serisi için 4,4 milyar dolar harcamıştı.

Formula 1, 1960’larda sporlara sponsorluğa öncülük etmiş bir organizasyondur. Sponsorluklar, günümüzde F1 gelirlerinin neredeyse yarısına katkıda bulunuyor. F1 sponsorlukları oldukça seçkin markalardan geliyor: Rolex, Tag Heuer, Richard Mille, Ray-Ban, Hilton ve Ritz- Carlton bunlardan bazıları. Sponsorluk bedelleri 100 bin dolarlardan milyon dolarlara kadar değişiyor.

Red Bull, RBR ve Alpha Tauri’ye yılda 250 milyon dolar akıtıyor. Ferrari, Philip Morris’ten yıllık yaklaşık 160 milyon dolar alıyor. Bunların yanında, Formula 1’in yeni gözdesi kripto sponsorlukları oldu. 2021 yılında kripto sponsorluk bedelleri 100 milyon doları buldu.

Paylaş.
Exit mobile version