Dijital platformların kullanımının artmasıyla beraber sürekli yükselen bir grafik çizen e-ticaret sektörü ve dijital pazarlama, kariyerine bu alanda yön vermek isteyen kişilerin ilgisini çekiyor.

Türkiye’de toplam ticaretteki payını %15,7’ye yükselten e-ticarette metriklerini okuyan, analitiğini iyi anlayan ve bu verileri doğru kullanan şirketler büyük başarı yakalayabiliyor.

Laba Türkiye eğitmenlerinden Ali Can Ertem, dijital pazarlamada başarılı olmanın 3 yolunu paylaşıyor.

Dijital pazarlamada fark yaratılmalı

Markalar hem dijital pazarlama hem de pazarlama analitiği ile tanıştıklarında farklı olmak önemli bir ihtiyaç oluyor. Kullanıcıları rahatsız etmeden en akılcı ve hedefli analitik pazarlama yapılarına sahip markalar ise uzun ömürlü oluyor.

Şirketlerin dijital pazarlama için alternatif planları olmalı

Her türlü dijital hizmet için bir sağlayıcı bulmak özellikle son dönemde oldukça kolaylaştı. Buna bağlı olarak alternatif planlar ve yapılar oluşturmak markalar için öncelikli bir hal almaya başlıyor. Bu durumun en büyük sebebi Google’nin sunduğu platform ve hizmetlerle kullanıcılarını memnun etmesi. Birçok dijital ürünü ya ücretsiz ya da çok düşük maliyetlerle sunan Google, ürünlerine teknik destek ve devamlılık taahhüdü de veriyor.

Uygulamaya dayalı dijital pazarlama analitiği eğitimi alınmalı

Uygulama temelli bir eğitim olarak alınması gereken dijital pazarlama analitiği eğitimlerinde veriye dayalı pazarlama, pazar ve rakip analizi ve offline reklam kampanyası gibi konuların katılımcılara aktarılması gerekiyor.

Ali Can Ertem – CarrefourSA Head of E-Commerce
Paylaş.
Exit mobile version