Dünya dijitalleşmeye devam ettikçe ve farklı sektörlre ve endüstriler teknolojiye daha fazla bağımlı hale geldikçe, yeni nesil dijital teknolojiye bakmaya başlıyorlar. Spor alanında dijitalleşme, e-sporun ortaya çıkmasıyla başladı ancak futbol kulüpleri de daha fazla dijital dünyaya girmeye başladı. Kulüplerin dijital dünyaya ilk adımları fan token’larıyla oluyor.

Dijital dünyanın en yeni trendi blok zinciri ve dijital paralar her geçen gün büyüyor ve daha fazla kullanıcı çekiyor. Futbol kulüpleri de marka değerlerini kullanarak dijital para dünyasına giriyorlar. Böylece, hem gelirlerini artırıyor hem de taraftarlarıyla yeni etkileşim yolları keşfediyorlar.

Fan token pazarı şu anda farklı spor ve e-spor dallarından 30 farklı takımın bulunduğu ve günlük 20,5 milyon dolar işlem hacmiyle 540 milyon dolarlık bir pazar haline geldi.

Fan token’larına en iyi örnek bugünlerde yaşanıyor. Dünya yıldızı Leonel Messi’nin FC Barcelona ile devam etmeyeceği haberi doğrulanmasıyla birlikte, Messi’nin PSG kulübüne transfer olacağı dedikoduları güçlendi. PSG Fan token’ları haberin çıktığı 5 Ağustos tarihinden bugüne yaklaşık %120 değer kazandı. Hem kulübün hem de taraftarların kazandığı bir etkileşim yaşanmış oldu.

Ülkemizin en büyük spor kulüplerinden Fenerbahçe de, söylenene göre bir buçuk yıllık bir çalışmanın ardından, dijital varlık dünyasına giriyor. Fenerbahçe Spor Kulübü Başkanı Ali Koç ve Paribu CEO’su Yasin Oral’ın katılımlarıyla gerçekleşen imza töreniyle dijital varlık dünyasına ilk adım resmi olarak atılmış oldu.

Paribu ile yapılan 25 yıllık işbirliği anlaşmayla toplam 190.7 milyon token arz edilecek. Fenerbahçe token, ERC-20 olarak Ethereum ağında var olacak ve böylece yabancı platformlarda da listelenebilecek.

Fenerbahçe Spor Kulübü Başkanı Ali Koç, Fenerbahçe token arzıyla ilgili, kripto paraların futbol dünyasına çok fazla fırsat sunduğuna dikkat çekti:

«Fenerbahçe Spor Kulübü olarak tarihi bir imzaya tanıklık edeceğiz. Her şeyin dijital alana dahil olduğu bir ortamda dijital paralar da yoğun bir şekilde hayatımıza giriyor. Baş döndürücü bir hızla yaygınlaşıyor. Pek çok markalar kendi coin ve token’larını çıkarıyorlar. Zaten halihazırda çok kötü durumda olan futbol sektörü yeni gelir kalemleri yaratmak zorunda. Sadece Türkiye’de futbol kulüpleri değil, dünyadaki futbol kulüplerine baktığınız zaman mali sıkıntısı olmayanlarda bile artık gelirlerin maksimuma gelmiş vaziyette. Dolayısıyla yepyeni gelir alanları herkes yaratmak durumunda. Bunun için de dijital gelirlerin çok önemli olduğunu ve Fenerbahçe olarak çok yoğun çalışmalar yaptığımızı ifade etmiştim. Bunlardan bir tanesi ve en önemlisi de kripto varlık dünyasında Fenerbahçe’nin bulunması.»

25 yıllık projeksiyonda, Fenerbahçe spor kulübünün başarıları doğrultusunda toplam token sayısı yakılarak 100 milyona düşürülmesi hedeflenmiş. Fenerbahçe kulübü sporcusunun bir derece elde etmesi veya Fenerbahçe futbol kulübünün bir gol atmasıyla Fenerbahçe token’lar yakılacak ve token ekonomisi sportif başarılarla korunmuş olacak.

Fenerbahçe token, 9 Ağustos itibarıyla ön satışa 2 seçenek olarak çıktı. 30 TL’den satışa çıkan 500 bin adet Fenerbahçe token saniyeler içerisinde satıldı ve 15 TL’den satışa sunulan 20 milyon adet Fenerbahçe token’ın 3 gün içerisinde tamamen satılması bekleniyor. Fenerbahçe Token market açılımı 13 Ağustos tarihinde, yalnızca Paribu platformunda gerçekleşecek.

Paylaş.
Exit mobile version