Elektrikli araçlar için birçok rakibinden farklı bir yaklaşım izlemeyi planlayan Ford, menzil yerine verimliliğe odaklanacak.

Ford ürün geliştirme şefi ve CTO’su Doug Field, bu hafta başlarında şirketin Sermaye Piyasaları Günü’nde, yeni nesil EV’leri ağırlık tasarrufu, azaltılmış karmaşıklık, daha düşük yuvarlanma direnci, doğru sürüş yüksekliği ve aerodinamiği yeniden tasarladıklarını açıkladı. Yeni tasarım felsefesi, pil takımlarının gerekenden daha büyük olmamasını sağlayacak ve fiyatları düşük tutacak.

Konuyla ilgili konuşan Ford CEO’su Jim Farley de erimliliği optimize etmeye ve pilleri aşırıya kaçmamaya yönelik bu yeni odak noktasına değindi:

“Tek duyduğum, 450 millik (724,204 km), 500 millik (804,672 km) menzilli crossoverlar. Bu piller çok büyük; bu tür pillere sahipseniz para kazanamazsınız. 600 millik (965,606 km) menzile gitmeyeceğiz. Rekabetçi menzil için mümkün olan en küçük pili yapmaya çalışıyoruz.”

Elektrikli E-Transit ve Mustang Mach-E

EV rekabetine değinen CEO, “Pil boyutu konusunda herkesin neden bu kadar takıntılı olduğunu anlamıyorum. Şu anda, hangi menzili elde edebilirsiniz? Ancak bir sonraki soru şu: Rekabetçi bir ürün yelpazesi için hangi boyutta pile ihtiyacınız var? İkincisi, birincisinden daha iyi bir soru. Dolayısıyla, ikinci nesildeki pillerin boyutu maliyet açısından gerçekten önemli.” dedi.

Büyük pil paketlerine sahip her zamankinden daha güçlü ve pahalı araçlar için kesinlikle bir pazar olsa da, çoğu tüketici için ulaşılamaz durumdalar. Ford, verimliliğe ve satın alınabilirliğe odaklanarak EV’leri daha geniş bir kitleye ulaştırabileceğine inanıyor.

Hau Thai-Tang ve Ford EV platformları

Ford, 2025 yılında piyasaya çıkacak yeni nesil EV’leri için yaklaşık 100 kwh’lik bir pil paketi ile elde edilebilecek 560 km menzili hedefliyor. Bu, diğer birçok EV’de bulunan ve 200 kwh veya daha fazla olabilen pil takımlarından önemli ölçüde daha küçük.

Bu yaklaşımı benimseyen tek otomobil üreticisi Ford değil. Toyota ve Hyundai gibi diğer otomobil üreticileri de EV’lerinde verimliliğe odaklanıyor. EV pazarı olgunlaştıkça bu eğilimin devam etmesi muhtemel. Ford’un stratejisinin başarılı olup olmayacağını yalnızca zaman gösterecek, ancak kesinlikle doğru yönde atılmış bir adım.

Bu içerik bilgilendirme amaçlı olup yatırım tavsiyesi içermez. Yatırımcılar, kayıp risklerini göze alıp kendi sorumluluklarında hareket etmelidir. Herhangi bir yatırım yapmadan önce geniş kapsamlı araştırma yapmanızı tavsiye ederiz.

Paylaş.
Exit mobile version