Türk ve dünya kadınlarının el emeklerinin toplandığı bir pazar yeri olma hedefinde hızla yol alan güvenli ve kolay mağazacılık girişimi Shopalm, uygulamalarının başta Azerbaycan olmak üzere tüm Orta Asya ülkeleri ve Güney Afrika’ya taşımayı hedefliyor.

2021 yılında bireysel satıcılar özellikle de sosyal medyadan satış yapmak isteyen girişimci kadınlar için kolay ve güvenilir e-ticaret sistemi olarak kurulan Shopalm, 2022 nin ilk çeyreğinde ilk yıldaki işlem hacminin 2 katına ulaştı. %97’si kadın olmak üzere 1000 girişimcisi bulunan e-ticaret platformu, ayda 600 bin TL’lik işlem hacmi gerçekleştiriyor.

Girişimcileri destekleyen ayrıcalıklar

Dijital pazar yeri olmanın dışında girişimcilere sundukları avantajları vurgulayan Shopalm Kurucu Ortağı ve Genel Müdürü Umut Yalçın, “Öncelikli hedefimiz Türkiye’de ve Orta Asya’da kadın girişimcilerin el emeği göz nuru ürünlerini nasıl satacaklarını öğretmek. Kargolama, ürün paketleme, sosyal medya yönetimi, reklam, müşteri hizmetleri v.b. gibi dijital pazarlamanın tüm süreçlerini en iyi şekilde kotaracak eğitimler vermek istiyoruz. Bunun için başta kadın kooperatifleri olmak üzere işbirliklerine gidiyor ve ücretsiz eğitimler düzenliyoruz” dedi.

Türk Girişim ve İş Dünyası Konfederasyonu (TÜRKONFED) ve Türkiye İş Bankası tarafından hayata geçirilen kadın gücü projesinde de yer alacaklarını belirten Yalçın, Shopalm olarak eğitimlerini Anadolu’ya ve Türki Cumhuriyetlerine taşıyacaklarını ifade etti.

Shopalm; ertesi gün ödeme, düşük komisyon oranları, danışmanlık ve eğitim hizmetlerinin yanı sıra girişimcilerine ziyaretçi sayısı ve davranışları ile ilgili pazar yeri analizi hizmeti de sunuyor.

Bir sonraki durak Güney Afrika

Güney Afrika’da her yerde yaygın şekilde kredi kartının kullanılmasından dolayı Türkiye’deki Shopalm’ı Güney Afrika’ya uygulamak üzere öncelikli ülke olarak seçtiklerini belirten Umut Yalçın, Türki Cumhuriyetlerinde başta Azerbaycan’da ilerlediklerini, yakında temsilcilik açacaklarını aktardı: “Büyüyen bir ekonomi ve sosyal medya kullanımı Azerbeycan’da çok fazla. Kırgızistan, Özbekistan gibi bir çok ülkede çok fazla el emeği ürünleri var. Bizim önem verdiğimiz konu bu. Aynı şekilde Afrika ülkelerinden ürünler toplamayı planlıyoruz. Ama önceliğimiz Türki Cumhuriyetleri. Sonrasında tüm Orta Asya’nın pazar yeri gibi konumlanıp, ürünlerini toplayıp dünyaya satmayı hedefliyoruz. Bu kısa vadeli bir proje değil uzun soluklu bir proje.”

Shopalm Kurucu Ortağı ve Genel Müdürü Umut Yalçın
Paylaş.
Exit mobile version