Avrupa ve Türkiye’de hızla büyüyen e-ticaret sektörünün önde gelen şirketlerinden Hepsiburada, üçüncü taraf tanımlama bilgilerinin kaldırılmasıyla girilecek yeni dönemi değerlendirdi.

Üçüncü taraf tanımlama bilgilerinin kaldırılması ve yapay zeka araçlarının aktif kullanımı gibi konuların, e-ticaret sektörü oyuncularını yeni planlar yapmaya teşvik ettiğini ifade eden Hepsiburada, bu alanlardaki gelişmeleri nasıl takip ettiklerini ve bu konuda neler yaptıklarını açıkladı.

Tanımlama bilgilerinin kaldırılmasıyla ortaya çıkacak fırsatları görmek ve tam anlamıyla değerlendirmek için en esnek ve hızlı hareket eden markaların gerektiğini belirten Hepsiburada Pazarlama Direktörü Alper Boyer, tanımlama bilgilerinin kullanılmadığı dijital pazarlama süreçlerine hazırlık yapmaya başladıklarını ve bu çalışmalara yaklaşık 2-3 yıldır odaklandıklarını ifade etti: “Tahmin veya modelleme çalışmaları için verileri analiz etmenin en doğru yollarını bulmaya yatırım yaptık. Hepsiburada olarak veri odaklı performans pazarlama yönetiminin bu yılki ana strateji odağımızı oluşturduğunu söyleyebiliriz.”

Alper Boyer, performans pazarlamasının verileri yorumlama yeteneğiyle ilgili olduğunu vurgulayarak, bu beceriyi sadece yapay zekanın harekete geçirilebilir içgörüler oluşturabilme yeteneğine sahip olduğunu belirtti. Ayrıca, teknoloji departmanlarının şu anda süreç yönetimi ve web sitesinde farklı yapay zeka tabanlı uygulamalar kullandığını ifade etti: “Pazarlama alanında, geçtiğimiz yıl görsel içerik üretimi için yapay zeka tabanlı çözümler kullanmaya başladık ve makine öğrenimi algoritmaları yardımıyla segmentasyon ve puanlama modelleri üzerinde testlere başlamayı hedefliyoruz. Ana hedefimiz daha fazla mikro segment oluşturmak ve bu segmentlere en uygun ürün gruplarını sunarak daha yüksek performans elde etmek. Yapay zeka bunun en temel unsuru.”

Hepsiburada Pazarlama Direktörü Alper Boyer

Rekabetçi sektörde zirvede yer alabilmek için iş ortaklarını da yeni gelişmelere uyum sağlayabilenler arasından seçmek gerektiğine değinen Boyer, “Genel olarak, dijital ticaretin sürekli değişen dünyasında, öne çıkmanın en önemli unsuru çeviklik. Değişen ortama göre yeni çözümler sunan iş ortaklarının bu çevikteki rolü ise çok büyük. Derin Öğrenme destekli çözümleriyle performans kampanyalarımıza ekstra çeviklik katan RTB House gibi iş ortaklarıyla birlikte çalışmak, ileriye dönük stratejimizin ayrılmaz bir parçası. Yol arkadaşlarınızı dikkatle seçin ve markanızın e-ticaretin heyecan verici geleceğine yolculuğunda size en iyi şekilde yardımcı olabilecek şirketleri tercih edin” şeklinde konuştu.

Paylaş.
Exit mobile version