Kasım ayı, e-ticaret sektöründe 11 Kasım Bekarlar Günü’nde başlayıp, ülkemizde “Efsane Cuma”, “Şahane Cuma” olarak isimlendirilen Black Friday ve hemen ardından gelen Siber Pazartesi kampanyalarıyla bir alışveriş sezonuna dönüştü. Aralık ayında ise sektör hız kesmeden yeni yıl kampanyalarına başlayacak. E-ticaret sektörünün, kampanya dönemi olarak bilinen yılın son 2 ayı için ciro beklentisi ise 500 milyar TL.

Genellikle tüm dünyada olduğu gibi ülkemizde de Ekim’in son haftasından itibaren indirim furyasının başladığını ifade eden Ticimax E-ticaret Sistemleri Kurucusu, TOBB E-ticaret Meclisi Üyesi Cenk Çiğdemli, “Ticaret Bakanlığı verilerine göre, 2021 yılı toplamında e-ticaret hacmi yaklaşık 400 milyar TL’ye ulaşmıştı. Hem e-ticaret sektöründe pazar dinamiklerinin hızlanması hem de enflasyonun etkisiyle yılın son iki ayındaki Türkiye geneli e-ticaret ciro rakamlarının geçtiğimiz yılın tamamını geçeceğini öngörüyoruz.

Hem e-ticarete başlayan işletme sayısındaki artış, hem e-ticaret sitelerinin geçmişteki hatalarından aldıkları dersler üzerine kendilerini yeniden yapılandırmaları, hem de teslimat modellerinin geliştirilmesi, yeni nesil kargo şirketlerinin kurulması gibi çarpan etkisi yaratacak faktörleri de hesaba kattığımızda, bu yılın son iki ayında e-ticarette cirosal bazda rekor bekliyoruz. Bunu biraz da sektör oyuncularının verdiği kaliteli hizmet ve müşteri memnuniyeti belirleyecek. İndirim dönemlerinde rekabet de kızışıyor. Böyle zamanlarda kazananı küçük detaylar belirliyor” ifadelerini kullandı.

İndirim döneminde tedbiri elden bırakmamak gerekiyor

İndirim döneminde alışverişin artmasıyla dolandırıcılar da faaliyetlerini artırıyor. Sadece tüketiciler değil, e-ticaret sitesi sahipleri ve satıcılar da mağdur olabiliyor. Kredi kartıyla yapılan alışverişlerde tüketici kadar satıcıyı da koruyan 3D Secure sisteminin mutlaka kullanılması gerekiyor. Bu sistemin önemine dikkat çeken Çiğdemli “Kartın gerçek sahibi alışverişe itiraz ettiğinde satıcı parayı bankaya geri ödemek zorunda, banka parayı hemen çekiyor zaten. Satıcı ise ürünü gönderdiğiyle kalıyor, 3D Secure onayı olmadığı için hiçbir hak iddia edemiyor. Bu şekilde mağdur olan çok sayıda şirket var” dedi.

Altyapı hazırlığı

İndirim döneminde altyapı yetersizlikleri nedeniyle e-ticaret siteleri aşırı yoğunluktan kilitlenebiliyor. Artan trafiği sorunsuz yönetebilmek için bu dönemde hat kapasitesini artırmak doğru bir strateji olabilir. Altyapı yetersizlikleri konusunda şirketleri uyaran Çiğdemli “Sitelere yüklenme olunca kilitlenecek diye bir şey yok. Öyle olsa Facebook ve Amazon gibi sitelerin her gün çökmesi lazım. Doğru altyapı yatırımı yapanlar 10 günlük cirosunu bir günde yapabilir” diye konuştu.

Bu içerik bilgilendirme amaçlı olup yatırım tavsiyesi içermez. Yatırımcılar, kayıp risklerini göze alıp kendi sorumluluklarında hareket etmelidir. Herhangi bir yatırım yapmadan önce geniş kapsamlı araştırma yapmanızı tavsiye ederiz.

Paylaş.
Exit mobile version