KPMG firmasının kahve üzerine yaptığı araştırmaya göre, pandemi kahve sektörünü de vurdu. En büyük iki kahve pazarı ABD ve İngiltere’de sırasıyla 11,5 milyar dolar ve 2 milyar pound zarar yaşadı.

Araştırma sonuçları şöyle:

  • ABD’de toplam kahve dükkanı sayısı yüzde 0.6 düşerek 37 bin 189 oldu. Kahve dükkanlarının satışları pandemide 11.5 milyar dolar azaldı. 36 milyar dolar olan piyasa değeri ise pandeminin etkisiyle yüzde 24 azaldı.
  • İngiltere’de ise pandemi döneminde kahve dükkanları yüzde 1.9 azalma göstererek 9 bin 159 oldu. 3 milyar pound olan piyasa değeri yüzde 39 azaldı, kahve satışlarındaki kayıp 2 milyar pounda ulaştı.
  • Araştırmaya göre Amerikalıların yüzde 62’si her gün kahve içiyor. Yüzde 70’i ise haftada bir kere içiyor.
  • Katılımcıların yüzde 53’ü çevre dostu markaları tercih ediyor.
  • Yüzde 25’i herhangi bir uygulama üzerinden eve kahve sipariş ettiğini belirtiyor.
  • 60 yaş üstü kahve tüketicileri, geleneksel kahveleri 18-24 yaş aralığındaki tüketicilere göre iki kat fazla tercih ediyor.
  • 25-39 yaş arasındaki tüketicinin tercihi daha çok espresso bazlı kahveler.
  • Kahve tüketimi yaşla birlikte artıyor. Araştırmaya katılan ileri yaş grubundaki 10 kişiden 9’u kahvaltıda kahve tüketiyor. Gençlerde bu oran 10’a 7.
  • Tüketicinin yüzde 79’u kahveyi evde tüketiyor. Bu grubun yüzde 45’i öğütülmüş kahve kullanıyor.

Orta boy bir Americano’nun fiyatı bazı şehirlerde şöyle:

Doha 6.40 dolar
Kopenhag 6.24 dolar
Dubai 5.70 dolar
Zürih 4.98 dolar
Şangay 4.60 dolar
Moskova 4.31 dolar
Yeni Delhi 1.52 dolar
Sao Paulo 1.50 dolar
İstanbul 1.41 dolar
Kahire 1.36 dolar
Milano 1.33 dolar
Roma 0.99 dolar
Lizbon 0.74 dolar
Lagos 0.62 dolar

Büyümeye yönlendiren bölgesel tercihler

  • Kuzey Amerika’da soğuk kahveye olan ilginin artması büyümede kilit rol oynayacak.
  • Güney Amerika’da ise Brezilya’nın taze öğütülmüş kahveye olan dalgalı talebi Latin Amerika’daki büyümenin üçte ikisinden sorumlu olacak.
  • Avrupa premium seçeneklere odaklanacak.
  • Afirka kıtasında erişilebilir öğütülmüş ve hazır kahvelere gençler ve artan nüfus ivme kazandıracak.
  • Orta Asya’da ise gelir seviyesinin artmasıyla kahve dükkanlarındaki sayının artışı büyümede kilit rol oynayacak.

Avrupa’da organik kahveye talep artıyor

Avrupa’da organik kahveye talep giderek artıyor. Avrupa Birliği’nin 130 bin ton kahve ithal ettiği görülen raporda, organik kahve ithalatının AB’nin toplam kahve ithalatının yüzde 3.5’ine denk geldiği görülüyor. Organik kahve segmenti hâlâ tüm süpermarketlerde ulaşabilmek için niş bir segment olsa da organik kahve ithalatının 2018-2019 yılları arasında yüzde 12 arttığı görülüyor.

Avrupa’daki organik kahve satışlarının 2018 yılında yaklaşık 41 milyar euroya ulaştığı görülüyor. Bu da küresel organik kahve satışlarının yaklaşık yüzde 42’sine denk geliyor.


Almanya Avrupa’nın en çok kahve ithalat eden ülkesi ve en büyük organik kahve piyasası konumunda… İkinci sırada Fransa bulunuyor.

Paylaş.
Exit mobile version