KoçDigital ile Otokoç Otomotiv, geleceğin otomotiv teknolojilerine yatırım hedefini açıkladı. “Bağlantılı Araç” (Connected Car) adlı proje ile beş yıl içerisinde 45 binden fazla aracın tek bir merkezden yönetimi hedefleniyor.

KoçDigital Nesnelerin İnterneti Platformu “Platform360” üzerinde geliştirilen Bağlantılı Araç, 4.5G ve Bluetooth gibi iletişim protokolleri üzerinde merkezle iletişim kurmasını sağlıyor.

Bağlantılı Araç, araç ve sürücü davranışlarını inceleyerek yapay zeka algoritmaları ile geri bildirimlerde bulunduğu gibi, operasyonel verimlilik ve güvenlik gibi birçok alanda katma değer sağlamayı hedefliyor. Proje, araçların mekanik sistemlerinden sürücü alışkanlıklarına kadar araç dâhilindeki tüm telemetri verisini merkezdeki farklı sistemlere anlık olarak aktarabiliyor. Aynı zamanda sistemin mobil ve web uygulamaları ile sürücüler, şirket yöneticileri ve filo sahipleri bu verileri anlık olarak yönetebiliyor.

Otomatik kaza algılama, sağlık kuruluşlarının kaza sonrasında bilgilendirilmesi, kaza sahnelerinin yeniden canlandırılması, otomatik arıza bildirimi ve otomatik randevu oluşturma gibi yeni teknolojiler, proje ile Otokoç Otomotiv iş ortaklarının kullanımına sunulacak.

Teknoloji merkezli projelerde yer almayı önemsediklerini belirten Otokoç Otomotiv Genel Müdürü ve Yönetim Kurulu Üyesi İnan Ekici, “KoçDigital ile hayata geçirdiğimiz Bağlantılı Araç (Connected Car) projesi hem sektörümüzün hem de Otokoç Otomotiv’in ileri dijitalleşme vizyonuna büyük katkı sağlamakla birlikte faaliyette bulunduğumuz 9 ülkede 100 bini aşan araç filomuzun tamamını sistem ile entegre hale getireceğiz” şeklinde konuştu.

Otokoç Otomotiv Genel Müdürü ve Yönetim Kurulu Üyesi İnan Ekici

Otomotiv sektöründeki dijital dönüşüme dikkat çeken KoçDigital Yönetim Kurulu Başkan Vekili Mehmet Ali Akarca, “Otomotiv endüstrisinde sektör liderlerinin dijitalleşme bayrağını önde taşımasının pek çok önemli gerekçesi bulunuyor. Otomobil konsepti artık çevresindeki diğer nesneler ve bulutla bağlantılı olarak konforlu bir mobil yaşam tasarımına dönüşmüş durumda. Zira önümüzdeki dönemde, otomotiv endüstrisinin taşıyıcı markaları artık otomotiv odaklı birer teknoloji şirketine dönüşecek. Otomotiv şirketleri teknolojiyi odak noktası yapmak zorundalar ki Türk otomotiv endüstrisi dünya ile rekabet edebilsin. Önümüzdeki beş yıl içerisinde kurumsal firmaların yüzde 80’inin nesnelerin internetini ana akım olarak benimsemeleri beklenirken, otomotivde bu öngörünün gerçekleştiğini bire bir takip edebiliyoruz”

KoçSistem Genel Müdürü ve KoçDigital Yönetim Kurulu Başkan Vekili Mehmet Ali Akarca
Paylaş.
Exit mobile version