Rusya-Ukrayna savaşı Türkiye’de e-ihracat kanallarını değiştirdi. Üç ana pazardan biri olan Rusya trafiği tamamen durdu. Bununla beraber, e-ticaret Ortadoğu ve Avrupa’ya yöneldi. E-ihracat satışlarında Ortadoğu’ya yüzde 80 ve Avrupa’ya yüzde 60 artış gözlendi.

Rusya-Ukrayna savaşının ardından Türk ihracatında dengeler değişti. TOBB Hazırgiyim ve Konfeksiyon Sektör Meclisi verilerine göre, savaş nedeniyle sadece Ukrayna’nın iptal ve ertelemeleri 200 milyon doları aştı. Rusya’da ise hazır giyim alışverişi durma noktasına gelmiş durumda.

Hazırgiyim ve deri ürünleri sektöründe geçen yıl Ukrayna’ya 173 milyon dolar, Rusya’ya ise 287 milyon dolar ihracat gerçekleştirilmişti.

E-ihracat yapan bazı firmaların stoklarını kısa sürede Avrupa’ya kaydırdığını ifade eden TOBB E-ticaret Meclis Üyesi Cenk Çiğdemli, “Savaş başladıktan sonra e-ihracatta Avrupa ciroları artmaya başladı. Sektör yeni pazar arayışında. Körfez ülkelerine yapılan e-ihracat rakamlarında da artış başladı” şeklinde konuştu.

TOBB E-ticaret Meclis Üyesi ve Ticimax E-ticaret Sistemleri Kurucusu Cenk Çiğdemli

Daha çok Rusya ve Ukrayna ile çalışan e-ihracat sitelerinin, bu kriz döneminde Türki devletler, Avrupa ülkeleri ve Körfez ülkelerine yönelebileceğini ifade eden Çiğdemli şunları aktardı:

“Yeni pazarlara açılmak isteyenler Türk Lirası’nın rekabetçi tarafını da kullanarak, bu süreçten kayıp yaşamadan çıkabilir. Hedeflenen yeni pazarlara yönelik, uygun dilde internet reklamlarına ağırlık vererek dünya üzerinde yeni müşteriler edinmek mümkün.”

Paylaş.
Exit mobile version