Rusya, hurda metalleri nasıl daha çevreci ve arabaları daha ekonomik hale getirmeyi tartışıyor. Hurda metallerin değerlendirilmesiyle maliyetleri düşürmek, doğal kaynakları korumak ve sera gazı emisyonlarını azaltmayı hedefliyor.

Üretimin çevre dostu hale getirilmesi küresel bir eğilimdir. Bu koşullar altında hurda metal, yakın gelecekte en çok talep edilen kaynaklardan biri haline gelebilir. Hurda işleme oranını artırmaya yönelik kurs, Rusya’daki çevreyi ve ekonomiyi nasıl etkileyebilir – TASS ve derecelendirme kuruluşu “Rusmet” bu konuyu araştırdı.

Avrupa Birliği’nin yaklaşan sınır ötesi karbon düzenlemesi, yerli metalürjinin ekolojiye ve karbonsuz bir ekonomiye geçişi sorununu yeniden alevlendirdi. Önemli ölçüde tasarruf sağlayan, üretim emisyonlarını azaltan ve nihayetinde tüm Ruslara fayda sağlayan hurda metal ile çözülebilir.

Temmuz 2021’in ortalarında, Avrupa Komisyonu 2050 yılına kadar AB’deki karbon emisyonlarını tamamen ortadan kaldırmak için bir plan önerdi. Özellikle Avrupa Birliği’ne demir, çelik, alüminyum, çimento, gübre ve elektrik ithalatına iklim gümrük vergilerinin getirilmesinden bahsediyoruz. Ekonomik Kalkınma ve Ticaret Bakanlığı, bu önlemlerin Rus ihracatçılar üzerindeki etkisini 7,6 milyar dolar olarak tahmin etti, yükün çoğu metalürji uzmanlarına düşecek.

Günümüzde çelik üretiminin iki ana yöntemi vardır: yüksek fırın ve elektrikli çelik üretim yöntemleri. İlk durumda, hammaddeler ağırlıklı olarak kömür ve demir cevheri olup, hurdanın sadece %15-30’u kullanılmaktadır. Elektrik ark ocakları ise sadece hurda metal (ve %100’e varan oranda dahil olma olasılığı ile) ve dökme demir kullanımına izin verir, bu da onları CO2 emisyonları açısından çok daha temiz hale getirir. 2019 yılında dünyadaki tüm çeliğin yaklaşık %28’i bu teknoloji kullanılarak üretildi.

Old rusty corroded cars in car scrapyard. Car recyclingOld rusty corroded cars in car scrapyard. Car recycling

20. yüzyılda 25 milyar ton hurda metal işlendi

Hurda kullanımı, doğal kaynakları korumanıza ve atmosfere zararlı madde emisyonlarını azaltmanıza olanak tanır. Dünya Çelik Birliği’ne (WSA) göre, 20. yüzyılın başından bu yana dünyada 25 milyar tondan fazla hurda metal işlendi ve bu da kömür kullanımını 18 milyar ton ve demir cevheri kullanımını yaklaşık 35 milyar ton azalttı. Yılda 630 milyon ton hurdanın geri dönüştürülmesi, çelik üretiminde karbon emisyonlarını 950 milyon ton azaltır.

Alman çelik dönüştürücüler derneği BDSV’ye göre, bir ton demir hurdası şirketlerin önümüzdeki yıllarda özellikle yerli çelik üreticileri için önemli hale gelecek olan iklim ve karbon vergilerinde 350 avro tasarruf etmesine yardımcı oluyor. Rusya’nın en büyük derneğinin başkanı, Rusya’nın hurda tedarikini geliştirmesinin faydalıdır, çünkü bu, endüstrinin yalnızca çevre vergilerinin maliyetini düşürmesine (tasarruflar iki milyar avroyu aşabilir) değil, aynı zamanda rekabetçi kalmasına da izin verecektir.

Rusya’da hurda toplama nasıl çalışır?

Rusya’da son birkaç yıldır çelik hurda alımı yılda 25-27 milyon ton seviyesinde dengeleniyor. Aynı zamanda, ülkedeki metal fonu 1,6 milyar tonu aşıyor ve Rusya’daki mevcut hurda toplama seviyesi %80’in altında. Gelişmiş ülkelerde bu rakam neredeyse %100’dür. Ruslom.com, tüm bunların toplanan hurda hacmini artırmak için önemli bir potansiyele işaret ettiğini belirtiyor.

Ancak, Rusya’dan yapılan ihracatın yanı sıra hurda tüketiminin 2018’den bu yana her yıl düştüğünü belirtmek gerekir. 2020 yılında ülkedeki hurda tüketimindeki azalma %6 (21,7 milyon ton) olurken, hurda alımı 2019 yılına göre tam tersine %1 arttı.

(TASS haber ajansı)

Paylaş.
Exit mobile version