Christian von Koenigsegg, 2002 yılından bu yana saygın bir süper otomobil markası ortaya koymayı başardı.

Koenigsegg, arabalarındaki elektrifikasyonun bazı ilginç yönlerini ve pil değiştirme, ultra kapasitörler, katı hal piller ve mevcut hücre teknolojisi gibi elektrikli otomobilleri içeren birçok yön hakkında ne düşündüğünü ortaya koydu.

Koenigsegg’e göre, mevcut piller her yıl %5 daha iyi oluyor. Bu, Moore yasasının transistörler yerine katı hal pillerine (solid-state battery) uygulanabilecek bir varyasyon yaratır. Moore yasası, bir entegre devredeki transistör sayısının her iki yılda bir ikiye katlanma eğiliminde olduğunu açıklar.

Christian von Koenigsegg’e göre, küçük ama sürekli iyileştirmeler, elektrikli arabaları 5 yıl içinde şu anda olduğundan çok daha iyi hale getirecek. Ancak, ham madde rekabeti nedeniyle fiyatı düşürmek mümkün görünmüyor.

Elektrikli otomobil üretmek isteyen tüm şirketlerin aynı kaynakların peşinden koşması gerekecek. Bu durum, aynı minerallerin üretimini artırmak için daha fazla madene veya daha bol malzeme kullanmak için yeni teknolojinin acil olarak geliştirilmesine ihtiyaç duyacak. Her iki durumda da zaman alacak, bu da fiyatların kaçınılmaz olarak yükseleceği anlamına geliyor.

Katı hal pilleri 100°C’ye kadar dayanabilir, yani genel olarak kullanılan pillere kıyasla çok hızlı bir şekilde boşalıp yeniden şarj edilebilirler. Sorun şu ki, katı hal pilleri normal pillerden 20 kat daha pahalıya mal oluyor.

Christian von Koenigsegg (Kaynak: Koenigsegg)

Süper otomobil üreticisi, elekrikli otomobiller için geleceğin trendinin de altını çizdi:

«Elektrikli otomobiller için genel bir konu, elektrik sağlamak. Müstakil bir evin varsa, sağlaman kolay. Şehirde ve bir apartmanda yaşıyorsan, işin daha da zorlaşacak. Muhtemelen bir şarj istasyonu ağına abone olman gerekecek. Şu anda, yeteri kadar büyüklükte bir şarj istasyonu ağı yok. İnsanların elektrikli otomobillere geçmesiyle, mücadele daha da zorlaşacak. Geçiş ne kadar hızlı olursa, o kadar ilginç olacak. Sonuç olarak, elektrikli otomobil ne kadar iyi olursa olsun, daha kolay şarj edilebilen otomobiller tercih edilecek.»

Paylaş.
Exit mobile version