Dünyanın en büyük otomobil üreticisi olan Toyota, 2030’a kadar 13.5 milyondan fazla dolar harcayarak pilleri ve temel tedarik zincirlerini geliştirerek rekabetçilerinin elektrikli araba ve kamyon üretimini yakalamak istiyor.

Japon Otomotiv üreticileri elektrikli-benzinli hibritlerin teknolojisinin endüstrisinde liderlik ederken,  sonraki sene tamamiyle elektrikli araç üretimini listelerine alarak sıkı çalışma sergiliyorlar.

Şirket, Öncelikli olarak daha düşük maliyetli materyallere ve pil odalarını daha etkili yollarla kullanarak pillerin fiyatını %30 kadar azaltmak istediğini söyledi.

Elektrikli Toyota bz4x SUV Shanghai Uluslararası Otomobil Endüstrisinde Sunumu sırasında gösterimdeydi.

Baş Teknoloji Sorumlusu Masahiko Maeda, “Araç için, kilometre başına kullanılan elektrik miktarının bir göstergesi olan güç tüketimini Toyota bZ4X’ten başlayarak %30 oranında iyileştirmeyi hedefliyoruz” dedi. Yakın zamanda bunun için çalışmalara başlandı.

Diğer bir hedef ise 2030 yılına kadar 200 gigawatt saat pilgücü üretebilen 70 elektrikli araç pil hattı kurmak. Bir gigawatt saat, bir milyon kilovat saate eşittir.

Reuters’e göre Toyota, şu anda mevcut olan birçok EV’dekullanılan sıvı lityum iyon pillerden daha yoğun enerjiye sahip katı hal pilleri üretmeye odaklanıyor. Katı hal pilleri alev almaya daha az duyarlıdır.

Şirket ayrıca Prius da dahil olmak üzere gelecekteki benzinli-elektrikli hibritlerinde katı hal pilleri kullanmayı planlıyor.

Toyota, 2030 yılına kadar 8 milyon kısmen veya tamamen elektrikli araç satmak istiyor, bunun yaklaşık 2 milyonu tamamen pil veya yakıt hücreleriyle çalışacak. Diğer 6 milyon ise benzinli-elektrikli hibrit veya plug-in hibrit olacak.

Volkswagen Salı günü yaptığı açıklamada, otonom sürüş ve elektrikli araçlar alanlarında hedeflerine ulaşmak için daha önce açıklanandan daha fazlasını harcamak zorunda kalabileceğini söyledi. Alman otomobil üreticisi, elektrikli tahrik sistemine (propulsion) dönüşüm için 2025 yılına kadar 150 milyar avro (178 milyar dolar) harcamayı planladığını söyledi.

VW, 2030 yılına kadar 240 gigawatt saat kapasiteli altı yeni tesiste pil üretmeyi planlıyor.

General Motors, Haziran ayında iki yeni pil fabrikasına 8 milyar dolar harcayacağını ve bu üretimin bir kısmının Honda Motor Co.’ya gideceğini duyurdu.

Ford’un SK Innovation ile akü tasarlamak için ortak bir girişimi var. Mayıs ayında Ford, şimdi ile 2025 arasında elektrikli araçlara yaklaşık 30 milyar dolar harcayacağınısöyledi.

2020’de 500.000 kadar elektrikli araç satışı yapan ve EV satış lideri olan Tesla, 2021 yılı bitimine kadar 800.000 bin araç satışı yapabilecek süratte olduğunu söyledi.

Kaynak: www.forbes.com

Paylaş.
Exit mobile version