Türkiye’de tüketicilerin araç satın alma tercih ve önceliklerini araştıran rapora göre, Türk tüketicilerin %66’sı sıfır otomobil almayı planlıyor. Türk tüketicilerin araç tercihlerinde güvenlik, fiyat ve yakıt ekonomisi ilk üç sırada yer alırken, satış sonrası hizmet kalitesini değerlendirenlerin oranı geçen yıla kıyasla 19 puan artış gösterdi.

Uluslararası denetim ve danışmanlık şirketi EY, Türkiye’de tüketicilerin sıfır ve ikinci el araç satın alma süreçleri, araç kullanım alışkanlıkları ve tercihlerine ilişkin araştırmasının sonuçlarını duyurdu.

Araştırmaya göre, 10 kişiden 7’si 2 yıl içinde; 9’u ise 5 yıl içinde yeni bir otomobil almayı planlıyor. Türk tüketiciler geçen yıla kıyasla araç satın alırken kendi kaynaklarıyla finansman sağlamayı daha çok tercih ediyor. Ek finansmana ihtiyaç duymadan kendi kaynaklarıyla finansman sağlamayı tercih eden Türk tüketicilerin oranı geçen yıla kıyasla 7 puan artarak %47 seviyesine ulaştı.

İkinci el pazarını da araştıran rapora göre, Türk tüketiciler ikinci el araç alırken %61 oranla en çok aracın çıkış yeri ve kilometre garantisine dikkat ediyor. Bunu %59 ile aracın siciline (kaza bilgileri, geçmiş araç sahipleri, vb.) şeffaf erişim olanağı ve %49 ile ikinci el araç satan yerlerde sunulan seçenek çeşitliliği izliyor.

Türk tüketicilerin ikinci el araç satın alırken genellikle oto pazarlarını ve yetkili satıcıların sertifikalı ikinci el araç satış hizmetlerini tercih ettiği görülüyor. Araştırmaya göre Türk tüketicisi sıfır araç almadan önce en az 5 kere bayi ziyareti yapıyor.

EY’ın “Otomotiv Tüketicilerinin Satın Alma ve Kullanım Tercihleri” araştırması linki: https://assets.ey.com/content/dam/ey-sites/ey-com/tr_tr/pdf/2022/04/automotive-retail-survey-2021.pdf

Paylaş.
Exit mobile version