Dünyanın önde gelen İnternet Değişim operatörü DE-CIX tarafından yapılan “Dijital Finansal Ürünlerinin Kullanımı Araştırması”nın sonuçlarına göre kullanıcıların yüzde 64’ü Türkiye’de bankacılığın yeterince dijitalleştiğini düşünürken, yüzde 94’ü finansal işlemler için mobil uygulamaları kullandığını belirtiyor.

DE-CIX’in araştırmasına göre, katılımcıların yüzde 94’ü finansal işlemler için mobil uygulamaları kullandığını belirtiyor. Ve sadece yüzde 30’u tek bir banka üzerinden bankacılık hizmetlerini kullanırken, yüzde 70’lik kesim, hesapları, kredi kartları ve kredilerinin bulunduğu birden fazla bankanın müşterisi olduğunu belirtiyor.

DE-CIX’in araştırmasına göre Türkiye’de kullanıcıların yüzde 64’ü, Türkiye’de bankacılığın yeterince dijitalleştiğini düşünüyor. Dijitalleşmenin yetersiz olduğunu düşünen 1/3’lük kesim için ise bunun en önemli nedenleri, bazı finansal hizmetlerin henüz entegre olmaması (yüzde 53) ve dijital güvenlik konularının dikkate alınmaması (yüzde 51).

Araştırma sonuçları gösteriyor ki katılımcıların yüzde 90’ı finansal işlemlerin tek bir platform üzerinden yapılabilmesini istiyor. Almanya’da yapılan aynı araştırmaya göre, Almanya’da bu oran sadece yüzde 28.

Türkiye’deki kullanıcıların tüm işlemleri tek bir platform üzerinden sunan uygulamaları tercih etmelerinin sebepleri ise şöyle: Kolay ve pratik olduğunu düşünmeleri (yüzde 71), farklı web siteleri veya uygulamalar arasında geçiş yapmak zorunda kalmamaları (yüzde 69), sadece tek bir profil ve tek bir uygulama için tek şifrelerinin olması (yüzde 60).

Katılımcıların yüzde 74’ü günlük işlemlerin (transferler, otomatik ödemeler vb.) eksiksiz bir dijital finansal çözüm uygulamasına dahil edilmesi gerektiğini düşünüyor. Genel olarak katılımcıların, tek bir uygulamada daha fazla işlem çeşitliliği talep ettiği görülüyor.

Tüketicilerin, kullandıkları uygulamalara dahil edilmesini istediği çözümler arasında şunlar yer alıyor: Günlük işlemler (yüzde 74), farklı ödeme işlemlerinin yönetimi (yüzde 66), online alışveriş için özel öneriler (yüzde 62), kişisel finansal planlar (birikimler, emeklilik planları, mevduat, vb) (yüzde 60), sigorta (yüzde 54).

Tüm finansal işlemlerinin tek bir uygulama üzerinden yapılıyor olmasını tercih etmeyen kullanıcıların oranı sadece yüzde 10. Bunun ardındaki temel nedenin ise güvenlik problemleri olduğu görülüyor.

Bülent Şen: Finansal uygulamalar ve dijital ödeme hizmetleri günlük yaşamın ayrılmaz bir parçası

DE-CIX Türkiye Bölge Direktörü Bülent Şen, araştırma sonuçlarını şu sözlerle değerlendirdi:

“Bankalar, dijitalleşmeyi hiçbir şekilde bir tehdit olarak değil, geleceğe yönelik hizmetlerini pazara sunmak için bir fırsat olarak görmeli. Bu hizmetler için ideal bağlantıya, müşterilerinin bulunduğu ağlarla ve örneğin ortaklarla Kapalı Kullanıcı Grupları ile doğrudan bağlantının bir kombinasyonu yoluyla ulaşabilirler. Böylece tüm uygulamaların tek bir çatı altında toplandığı finansal bir uygulamanın güvenliği de hem bankalar hem de son kullanıcılar için DE-CIX gibi bir bağlantı platformunun, finansal kurumlar için oluşturacağı bir Kapalı Kulanıcı Grubu ile sağlanabilir.

Bundan sonraki en mantıklı adım, birden fazla uygulamayı tek bir çatı altında birleştirmek olacaktır. Bu, bankalar için büyük bir zorluk teşkil ediyor çünkü kendi uygulamaları içinde müşterilerine ilgili teklifleri sunabilmek için kendi yüksek güvenlikli sistemleri dışındaki ortaklarla, doğrudan veri alışverişi yapabilmeleri gerekiyor. Bu da, bankaların, hem internet erişim sağlayıcıları aracılığıyla son kullanıcıya bağlanırken hem de sigorta şirketleri gibi partnerlerle bağlantı kurarken, en yüksek teknik güvenlik standartları ve son derece sıkı veri korumasını sağlamak için son kullanıcıların endişelerini ciddiye almaları gerektiğini ortaya koyuyor. DE-CIX gibi platformlar, diğer ağlara doğrudan bağlantılar sayesinde veri aktarımının hızını, performansını ve güvenliğini artırıyor, böylece müşteriler için en uygun kullanıcı deneyimini oluşturuyor.”

DE-CIX Türkiye Bölge Direktörü Bülent Şen
Paylaş.
Exit mobile version