Yazılım sektörü dünya çapında 600 milyar dolar pazar hacmine ulaşırken, Türkiye’deki pazar payı 30 milyar dolara yaklaştı. Yazılım sektörü, gelişen ekonomilerde önemli bir ihracat payına sahipken ülkemizde henüz potansiyelini bulmuş değil. 2019 verilerine göre, %0,5 ihracat payına sahip Türkiye yazılım setkörünün toplam ihracatı 800 milyon dolar oldu.

Temelinde iyi yetişmiş insan kaynağı yatan yazılım sektöründe, uzaktan çalışma imkanları ve döviz kurları nedeniyle yazılımcılar yerli şirketler yerine yurt dışındaki şirketlerde çalışma eğilimi gösteriyor.

Türkiye’de 150 bine yakın yazılımcı olduğunu ve Türkiye’nin yazılım ihraç eden ülkeler konumuna gelip pazardan daha fazla pay alması için 500 bin yazılımcıya ihtiyacı olduğunu söyleyen Senkron Yazılım CEO’su Erdal Özkan, hem yazılımcıların yerli şirketleri tercih etmesini sağlayacak hem de işverenleri güçlendirecek regülasyon ve stratejilerin hayata geçirilmesi gerektiğini vurguluyor.

Dijital dönüşümün sıkça anıldığı günümüzde şirketlerin nihai kapasite, rekabet gücü ve kalitesinin kaynağını yazılımlar oluşturuyor. Şirketlerin operasyonları yüksek bir oranda yazılımlar tarafından destekleniyor.

Dünya yazılım sektöründe hem yazılımcıların taleplerini karşılayan hem de yerli şirketlerinin rekabetteki güçlerini artıran düzenlemelerin yapılması gerektiğini söyleyen Erdal Özkan, “Türkiye kendi yazılımcılarını koruyamayıp yazılım üreten konuma gelemediğinde ve ürettiği yazılımı ihraç edemediğinde, çok daha yüksek bedellerle bu hizmet ve ürünleri geri almak durumunda kalıyor” ifadelerini kullandı.

Senkron Yazılım CEO’su Erdal Özkan
Paylaş.
Exit mobile version