Ani hızlanma, neredeyse tüm elektrikli otomobillerin ortak özelliğidir. İster süper arabaları geride bırakabilen Tesla Model 3 olsun, ister 2 bin beygir gücüne sahip bir Rimac Nevara olsun, ister dört kişilik bir aile otomobili yapısıyla 3 saniyede 100 km/s hıza fırlayan bir Porsche Taycan olsun, çoğu elektrikli otomobil ciddi anlamda hızlıdır.

Ayrıca, sıfır devirde bile motorun maksimum tork sağlamasıyla, vites değiştirmeye gerek duymayan elektrikli otomobillerin hızlanması, içten yanmalı motorlu hiç bir otomobile benzemiyor. Dört tekerlekten çekiş ve yol tutuşuna yardımcı olan ağır bataryalar ile elektrikli otomobiller günümüzün en hızlıları arasında yer alıyor.

İşte, en hızlı ivmelenen elektrikli otomobiller:

Rimac Nevera

0-100 km/s: 1,85 saniye.

İlk kez 2018 yılında gördüğümüz Rimac C_Two konsept modelin üretime hazır versiyonudur. 1.900 beygir gücü ve 120 kWh bataryası ile Nevera, iddia edilen 1,85 saniyede 100km/s hıza ulaşabiliyor. Hırvat elektrikli otomobil aynı zamanda 8,58 sayinede 270 km/s hıza ulaşabiliyor.

Automobili Pininfarina Battista

0-100 km/s: 1,9 saniye.

Audi ve Porsche bağlantıları sebebiyle Battista, aktarma organlarının çoğunu Rimac Nevera ile paylaşıyor. Benzer şekilde 1.900 beygir gücüne sahip otomobil, 350 km/s son hıza sahip ve iddia edilene göre, tam batarya ile 450 km mesafe alabiliyor.

Yakın zamanda üretimine başlanacak ve dünya çapında sadece 150 adet ile sınırlı olacak.

Tesla Model S Plaid

0-100 km/s: 1,99 saniye.

Tesla Model S, 2012’de piyasaya çıktığından beri hızıyla ön plana çıkmıştı ve en son modeli de gerçekten hızlı.

Yeni bir üç motorlu aktarma organından gelen 1.000 beygir gücünden fazla güce sahip Model S Plaid, 1,99 saniyede 0’dan 100 km/s hıza ulaşabiliyor.

Ancak, burada yanıltıcı bir durum var: Tesla hızlanma sürelerini bir gecikme ile aktarıyor. Kronometre araba hareket etmeye başladıktan kısa bir süre sonra başlıyor. Daha çok 10’dan 100 km/s olarak düşünebiliriz.

Tesla Model X Plaid

0-100 km/s: 2,5 saniye.

Çok kısa bir gecikme ile hesaplanıyor olsa bile, yedi koltuklu bir otomobilin bir Formula arabası kadar hızlı ivmelenmesi anlamına geliyor.

Tesla’nın standart olan Model X’i ise 0,dan 100’e 3,8 saniyede ulaşabiliyor.

Lucid Air

0-100 km/s: 2,5 saniye.

ABD’li bir başka elektrikli otomobil girşimi olan Lucid, 2020’nin sonlarında Air adlı ilk otomobilini ortaya çıkardı. Tesla Model S’ye rakip olmak isteyen Lucid Air, 1.080 beygir gücüyle 2,5 saniyede 100 km/s hıza ulaşabiliyor.

Lucid Air ayrıca, 400 metre mesafeyi 9,9 saniyede 230 km/s hızda katedebiliyor. Lucid’in iddia edilen menzili 832 kilometre.

Porsche Taycan Turbo S

0-100 km/s: 2,8 saniye.

Alışılmadık bir şekilde, Taycan’ın iki vitesli bir şanzımanı var; burada, kalkış kontrolü etkinleştirildiğinde, otomobilin hareketsiz halden mümkün olduğunca ani bir şekilde hızlanmasına yardımcı olmak için ilk vites kullanılıyor. Taycan daha sonra, hoparlörlerden gelen sanal vites değiştirme sesi ile ikinci vitese geçiyor.

Lotus Evija

0-100 km/s: 3 saniyenin altında.

Geely yatırımıyla tekrar hayata dönen Lotus’un elektrikli hiper otomobili Evija 1.972 beygir gücüne sahip.

Lotus henüz resmi bir hızlanma süresi vermese de, Evija’nın üç saniyeden az süreceğini söyledi. Muazzam beygir gücü göz önüne alındığında, hızlanma süresi 2 saniyeye çok daha yakın olabilir.

Lotus Evija hafif 70 kWh batarya seti sayesinde, 0’dan 300 km/s hıza 9 saniyede ulaşabiliyor.

Audi RS e-tron GT

0-100 km/s: 3 saniye.

Porsche Taycan ile aynı aileden gelen otomobil, Taycan Turbo S kadar hızlı olmasa da, birçok ortak aktarma organına sahip.

Burada akla Volkswagen grubunun elektrikli bir Audi’nin Porsche’den daha hızlı olmasına izin vermeyecekleri geliyor. Audi’nin istatistikleri hafife alıyor olmaları da mümkün.

Rivian R1T

0-100 km/s: 3 saniye.

ABD’den bir başka elektrikli otomobil girişimi. Ancak, bu kez bir süper otomobil değil, bir kamyonet.

2021 yılının sonlarında satışa çıkacak olan kamyonet, 800 beygir güce sahip ve iddia edilene göre 0’dan 100’e 3 saniyede ulaşıyor.

Rivian, R1T kamyonetin yanı sıra aynı platformda ürettiği R1S adında SUV modele sahip ve benzer performansları verdiği iddia ediliyor.

Paylaş.
Exit mobile version