Çözüm platformu Şikayetvar yılın ilk 6 ayı için verilerini açıkladı. Verilere göre 2022’nin ilk yarısında Haziran ayında şikayetler zirve yaparken, 204 bin 485 şikayet ile şikayetin en çok geldiği gün pazartesi oldu. 2022’nin ilk yarısında müşterisini en çok dinleyen ve memnuniyet oranı en yüksek olan sektör geçtiğimiz yıl olduğu gibi anne-bebek-çocuk sektörü oldu.

Tüketicilerin bir referans kaynağı olarak başvurduğu ve satın alma kararıyla ilgili araştırma yaptığı Şikayetvar’da yılın ilk 6 ayında toplam 220 bin 486 şikayet çözüme kavuştu.

Yılın ilk 6 ayında Şikayetvar’da, sayfası en çok aranan marka 1 milyon 683 bin 653 sayfa görüntülenmesiyle Instagram oldu. Instagram’ı, Xiaomi, Trendyol, Türk Telekom ve Akbank izledi.

Yüzde 58’lik çözüm oranıyla anne-bebek-çocuk sektörü müşterisini en çok dinleyen sektör olurken, bu oran kargo ve nakliyat sektöründe yüzde 54, emlak ve inşaat sektöründe yüzde 50’ye ulaştı.

193 bin 763 şikayet sayısıyla e-ticaret sektörü 2022’nin ilk altı ayında en çok şikayet alan sektör oldu. E-ticaret sektörünü 161 bin 351 şikayet sayısıyla finans sektörü izledi. İletişim (115 bin 557), internet (93 bin 543) ve kargo (87 bin 71) sektörleri ilk 6 ayda Türkiye’nin en çok şikayet edilen sektörleri olarak öne çıktı.

E-ticaret sektörünün alt kırılımları incelendiğinde pazaryeri siteleri, yemek siteleri ve market alışveriş sitelerinin bu alanda en çok şikayet edilen kategoriler olduğu göze çarpıyor. 2022’in ilk 6 ayında en çok şikayet edilen bir başka sektör olan finans sektöründe özel ve kamu bankaları tüketicilerin sorun yaşadığı kategoriler oluyor.

Paylaş.
Exit mobile version