Bir araştırmaya göre, korsan film ve TV dizileri içeren web siteleri, Amazon gibi büyük şirketlerin dahil olduğu reklam havuzundan her yıl yaklaşık 1,3 milyar dolar kazanıyor.

Bu tip korsan operasyonlar aynı zamanda kötü amaçlı yazılımlara da zemin oluşturuyor. Veri güvenliği şirketlerine göre, korsan sitelere yerleştirilen reklamlar, bilgisayar korsanlarının kişisel verileri çalmak ve fidye yazılımı saldırıları gerçekleştirmek için kullandığı bağlantılar içeriyor. ABD’li güvenlik güçleri, korsan sitelere karşı mücadelesinde en az 84 bin yasa dışı site tespit ettiğini duyurdu.

Yapılan araştırma, Covid-19 nedeniyle daha fazla insanın film ve dizi izlemesiyle korsan sitelere ilginin de artığını işaret ediyor: «Korsan, içerik üretenlere ve içerikleri çalındığında gelir kaybedenlere doğrudan zarar veriyor ve büyük markalar, reklamları yasa dışı web sitelerinde göründüğünde itibar riskleriyle karşı karşıya kalıyor.»

İngiliz veri güvenliği şirketi White Bullet, Haziran 2020 ile Mayıs 2021 arasında korsan içerikli yaklaşık 6 bin site ve 900 uygulamayı inceleyerek görünen reklamları izledi ve reklam gelirlerinin kapsamını belirledi.

İncelemeye göre büyük markalar, korsan sitelerdeki reklamların yaklaşık %4’ünü ve korsan uygulamalardaki reklamların %24’ünü oluşturuyor. Amazon, Facebook ve Google reklam verenler arasındaki en büyük şirketler olarak yer alıyor. Reklamların büyük bir kısmı ise tuzak linklerden oluşuyor. Geri kalan reklamlar yetişkin içerikleri, dolandırıcılık ve kötü amaçlı yazılımlardan oluşuyor.

Çalışma gösteriyor ki, büyük markaların reklamları, korsan site ve uygulamaları daha meşru gösteriyor ve kullanıcıların görünürdeki sahte reklamlara tıklama olasılığını artırabiliyor.

Paylaş.
Exit mobile version