16 yılı aşkın süredir Michelin’in üzerinde çalıştığı havasız lastik teknolojisi, lastik endüstrisini değiştirmeye çok yakın.

Michelin, her yıl yaklaşık 200 milyon lastiğin yeni teknoloji sayesinde çöpe gitmeyeceğini söylüyor. Lastik yırtılması ya da patlamasına karşı dayanıklı lastik ikinci olarak, lastik basınçlarını kontrol etme derdini ortadan kaldırıyor. İdeal basınçla yolculuk edilmediğinde oluşabilecek erken lastik aşınmaları ve fazla yakıt tüketimi gibi sorunlar da ortadan kalkacak.

İç janttaki teller, istenen performans özelliklerini karşılamak için büyük ölçüde ayarlanabiliyor. Hızlanma, frenleme, viraj alma ve yol tutuş kuvvetleri altında sertliği ayrı ayrı ayarlanabiliyor. Tümseklerde, bazı araç türlerinde ayrı süspansiyon ihtiyacını ortadan kaldıracak şekilde bile ayarlanabiliyor.

Hatta lastik üzerinde birkaç su kaçış deliği açarak suda kızaklamaya karşı daha iyi direnç sağlanabiliyor.

Michelin Uptis’i üretmek için daha az ham madde ve daha az enerji harcanıyor, bu da onu daha çevreci hale getiriyor ve Michelin’e göre normal bir lastikten üç kat daha uzun süre dayanacağı tahmin ediliyor.

Michelin, Uptis olarak adlandırdığı havasız lastik tasarımının binek araçların yollarda kullanımı ve satışına başlamak için GM ile birlikte çalıştı. Lastik ve janttan oluşan Uptis, Unique Puncture-Proof Tire System yani benzersiz delinmez lastik sistemi anlamına geliyor.

Michelin, Uptis’in normal bir lastik ve janttan çok daha büyül darbelere dayanacağını ve önemli ölçüde daha uzun bir ömre sahip olacağını, ekstra yuvarlanma direnci eklemediğini, sürücü için farklı bir sürüş hissi yaşatmadığını ve ağırlığına normal bir jant ve lastikten yalnızca %7 daha fazla ekleyeceğini söylüyor.

İlk kez halka açık denemelerini IAA Münih otomobil fuarında gerçekleştiren Uptis, yolda kullanım için gerekli yasal düzenlemeleri yerine getirerek en erken 2024 yılında raflardaki yerini alacağı söyleniyor.

Paylaş.
Exit mobile version