Koronavirüs salgını nedeniyle zamanın büyük bir bölümünün evlerde geçirilmesi, alışveriş anlayışımızı değiştirdi. İnternet aışverişlerine olan ilgi tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de büyük oranda artırdı.

2020 yılında Avrupa’da ilk kez online alışveriş yapanların oranı yüzde 13 iken, Türkiye’de nüfusun yüzde 25’i ilk kez online alışveriş gerçekleştirdi. Ticaret Bakanlığı tarafından açıklanan rapora göre en çok e-ticaret kullanan iller şöyle: İstanbul %35, Ankara %11, İzmir %6, Bursa %3, Antalya %3. Kocaeli, Adana, Konya, Mersin ve Gaziantep ise %2 ile takip ediyor.

Türkiye, e-ticarette umut vaat eden pazar

Türkiye’de e-ticaret sektöründe yıllık ortalama yüzde 35 büyüme göstererek 2019 yılında 83.1 milyar dolar liralık bir hacme ulaşmıştır. Pandemi ve art arda kapanmalar ile birlikte ciddi bir ivme kazanan e-ticaret, 2020 yılında geçen yıla göre yüzde 85 büyüdü. Medyanetticaret kurucusu Şerif Temizkan’a göre e-ticaret sektörünün 2021 hedefi ise 400 milyar TL.

E-ticaretin önlenemeyen yükselişi

Pandemi ile birlikte birçok alışkanlık değişmeye devam ediyor. Alışveriş de bunlardan bir tanesi. İnternet üzerinden alışveriş, kullanıcılara konfor sağlıyor ve zaman kazandırıyor. E-ticaret’in avantajlarını gören kullanıcıların pandemi sonrasında da bu alışkanlıklarına devam etmesi beklenebilir.

Paylaş.
Exit mobile version