TÜİK verilerine göre kurulan girişimlerin ilk yıl sonunda hayatta kalma oranı ortalama %80 iken, ikinci yıl sonunda %60’lara geriliyor. Ayrıca, pandemi etkisiyle tüm dünyada kapanan işletmelerin oranı yaklaşık %40’larda.
Sermaye eksikliği, yeni işletme kuranlar için yaygın bir durumdur, bir işi mümkün kılan şey paradır. Bu nedenle, şirketin tüm aşamalarında sermayeyi artırmak gerekir. Bunun için internetteki en iyi önerileri araştırdık:
İyi ilişkiler kurun
Yatırım almaya başlamadan önce, potansiyel yatırımcılarınızın kimler olabileceğini ve nasıl ilk yaklaşımlarda bulunabileceğinizi keşfedin. Bir kurucu olarak, yatırım fonları veya sizi melek yatırımcılarla tanıştıracak kişilerle iletişimi sıkılaştırın.
Şansınızı zamanında deneyin
Erişebileceğiniz girişim sermayesinin kısıtlı olduğunu unutmayın. Eğer yeterince hazırlıklı değilseniz, projenize uygun bir yatırımcı ile görüşme yapmak için randevu almayın.
Adımlarınızı tutkulu atın
Projelerine inanan ve her dönüm noktasında, pazarda ortaya çıkan her durumda, ürünle ve müşterilerle ilerlemek için tutkulu olun. İyi bir girişimci, girişimin başarıya ulaşmasının garanti edendir. Tutku, bağlılığı sürdürür.
Yatırımcılarınızı değerlendirin
Karşılaştığınız ilk yatırımcı ile başlamayın. Yatırım önerilerini, şirketlere hangi kriterlere göre yatırım yaptıklarını, hangi sektörlere yatırım yaptıklarını, değerlerinin ne olduğunu bilmelisiniz. Yatırımcının tercih ettiği şirketleri araştırın ve sizin projenize uygun olup olmadığını görün.
Türkiye’nin En Çok Ar-Ge Harcaması Yapan Şirketleri
Hedefinize odaklanın
Hiç kimsenin hedefinizden sapmanıza izin vermediğinizden emin olun. Bir yol haritası çizin ve şirketinizi, ihtiyacınız olan sermayeyi elde ettiğinizde, tüm ekibinizin girişiminizi bir sonraki seviyeye taşımasını gerektirecek motivasyonu sağlayın.
Vizyonunuzu tanımlayın
Ana hedefiniz, potansiyel yatırımcılarınızla pazarlık yapmak olmalıdır. Bu nedenle, en iyi sunabileceğiniz şey, şirketiniz için harika bir vizyon ve işin yatırımcılar için de iş yapacağını garanti eden ölçümlerdir.
Sermaye bulmak, sürekli uygulama isteyen bir iş koludur. Pratik yapmak, sunumlar hazırlamak ve en önemlisi sermaye artırma stratejileri üstünde uzmanlık geliştirmek bu işin gerektirdikleridir.