MENÜLER
    • Hakkımızda
    • İletişim
    • Künye
    • Üyelik
    • Yasal

    Subscribe to Updates

    Get the latest creative news from FooBar about art, design and business.

    SON YAZILAR

    Terra yeni blok zinciri faaliyete geçti: İkinci şansı hak ediyor mu?

    28 Mayıs 2022

    NFT arzının yavaşlamaya ihtiyacı var

    28 Mayıs 2022

    Koç Holding, Bağlantılı Araç projesi ile otomotiv sektörünü geleceğe taşıyacak

    28 Mayıs 2022
    Facebook Twitter Instagram YouTube
    Facebook Twitter Instagram LinkedIn YouTube
    Dijital Ekonomi
    İLETİŞİM GİRİŞ
    • Anasayfa
    • Gündem
      1. Etkinlik
      2. Özel Sektör
      3. Kamusal
      4. Dünya
      5. Ajanda
      6. Tümünü Göster

      Bölgenin en büyük oyun fuarı GameX ilk gününde yoğun ilgi gördü

      20 Mayıs 2022

      Önemli olan dijital çağda insan kalabilmek

      20 Mayıs 2022

      Siber güvenliğin çok gerekli olduğu bir noktadayız

      20 Mayıs 2022

      Bölgenin en büyük oyun fuarı 19 Mayıs’ta kapılarını açıyor

      19 Mayıs 2022

      Penta Teknoloji 2022 ilk üç ayında yüzde 53 büyüme sağladı

      13 Mayıs 2022

      Yazılım sektörünün yeni düzenlemelere ihtiyacı var

      7 Mayıs 2022

      Türk tüketicilerin tercihi sıfır otomobiller

      4 Mayıs 2022

      Sabancı Holding iki teknoloji odaklı satın alma gerçekleştirdi

      29 Nisan 2022

      Türkiye’nin en büyük siber güvenlik merkezi

      15 Nisan 2022

      6’ncı Siber Güvenlik Zirvesi 195 katılımcı, 37 firma ve kurum, 14 konu ile gerçekleşti

      7 Nisan 2022

      Kartepe Zirvesi’nde akıllı şehirler ve uçan arabalar konuşuldu

      27 Mart 2022

      Yılın ilk yatırımcı toplantısı

      24 Mart 2022

      Terra yeni blok zinciri faaliyete geçti: İkinci şansı hak ediyor mu?

      28 Mayıs 2022

      Avalanche ağı Metaverse’e güçlü bir giriş hedefliyor

      27 Mayıs 2022

      Yeni Terra blok zinciri 27 Mayıs günü açılış yapacak

      26 Mayıs 2022

      Take-2 ve Zynga birleşmesi tamamlandı

      25 Mayıs 2022

      ABD büyüme verileri merhem olacak mı?

      28 Nisan 2022

      Büyüme endişeleri geri geldi

      26 Nisan 2022

      Ana gündem finansal sonuçlar ve enflasyon

      25 Nisan 2022

      BIST’te ilk çeyrek karları satın alınıyor

      19 Nisan 2022

      Terra yeni blok zinciri faaliyete geçti: İkinci şansı hak ediyor mu?

      28 Mayıs 2022

      Avalanche ağı Metaverse’e güçlü bir giriş hedefliyor

      27 Mayıs 2022

      Suriye’nin kuzeyine hareketta geri sayım

      27 Mayıs 2022

      Yılın ilk dört ayında seyahat harcamalarında dikkat çekici artış gözlendi

      26 Mayıs 2022
    • Para
      1. Finans
      2. Borsa Döviz
      3. Kripto
      4. Tümünü Göster

      ÜNLÜ & Co 2022 ilk çeyreğinde net kârını 38.7 milyon TL’ye yükseltti

      15 Mayıs 2022

      Fonbulucu fonlama platformunu blok zincirine taşıyor

      14 Mayıs 2022

      Saha Bakiyem üç yıl üst üste üçüncü ödülünü aldı

      29 Nisan 2022

      Aktif Ventures, Finekra’ya yatırım kararı aldı

      23 Nisan 2022

      Yurt dışı borsalarda kırılganlık devam ediyor

      20 Mayıs 2022

      Ana gündem makro ekonomi

      16 Mayıs 2022

      Haftanın en önemli verisi için ekran başına

      11 Mayıs 2022

      Fed’in faiz artırımı piyasalara moral getirdi

      5 Mayıs 2022

      Terra yeni blok zinciri faaliyete geçti: İkinci şansı hak ediyor mu?

      28 Mayıs 2022

      Avalanche ağı Metaverse’e güçlü bir giriş hedefliyor

      27 Mayıs 2022

      Yeni Terra blok zinciri 27 Mayıs günü açılış yapacak

      26 Mayıs 2022

      Tron ilk 3 blok zinciri arasına girdi: Solana ve Avalanche’ı geride bıraktı

      25 Mayıs 2022

      Terra yeni blok zinciri faaliyete geçti: İkinci şansı hak ediyor mu?

      28 Mayıs 2022

      Avalanche ağı Metaverse’e güçlü bir giriş hedefliyor

      27 Mayıs 2022

      Suriye’nin kuzeyine hareketta geri sayım

      27 Mayıs 2022

      Stellar ve Brezilyalı kripto para borsası dijital real için beraber çalışacak

      26 Mayıs 2022
    • Teknoloji
      1. Mobile
      2. 5G
      3. Akıllı Cihazlar
      4. Yazılım
      5. Blockchain
      6. Tümünü Göster

      Bilişim ihracatında yeni dönem başlıyor

      21 Nisan 2022

      Solana kripto cüzdanı Phantom’un Android uygulaması yayınlandı

      19 Nisan 2022

      Kitle fonlaması cebe girdi

      17 Nisan 2022

      Vodafone ilk Metaverse mağazasını Decentraland’de açıyor

      9 Nisan 2022

      Bilişim ihracatında yeni dönem başlıyor

      21 Nisan 2022

      TCL, Türkiye’de satışa sunacağı yeni ürünlerini tanıttı

      19 Nisan 2022

      İşletmelerin 5G ilgisi artıyor

      6 Nisan 2022

      Kaliteli iletişim için alternatif operatörler desteklenmeli

      9 Mart 2022

      Otonom araçlarda büyük bir risk var

      11 Mayıs 2022

      Saha Robotik 380 bin dolar yatırım aldı

      26 Nisan 2022

      Bilişim ihracatında yeni dönem başlıyor

      21 Nisan 2022

      TCL, Türkiye’de satışa sunacağı yeni ürünlerini tanıttı

      19 Nisan 2022

      Otonom araçlarda büyük bir risk var

      11 Mayıs 2022

      Yazılım sektörünün yeni düzenlemelere ihtiyacı var

      7 Mayıs 2022

      Saha Bakiyem üç yıl üst üste üçüncü ödülünü aldı

      29 Nisan 2022

      Vücut analiz şirketi DigiMe 715 bin dolar yatırım aldı

      28 Nisan 2022

      Terra yeni blok zinciri faaliyete geçti: İkinci şansı hak ediyor mu?

      28 Mayıs 2022

      NFT arzının yavaşlamaya ihtiyacı var

      28 Mayıs 2022

      Avalanche ağı Metaverse’e güçlü bir giriş hedefliyor

      27 Mayıs 2022

      Stellar ve Brezilyalı kripto para borsası dijital real için beraber çalışacak

      26 Mayıs 2022

      Terra yeni blok zinciri faaliyete geçti: İkinci şansı hak ediyor mu?

      28 Mayıs 2022

      NFT arzının yavaşlamaya ihtiyacı var

      28 Mayıs 2022

      Koç Holding, Bağlantılı Araç projesi ile otomotiv sektörünü geleceğe taşıyacak

      28 Mayıs 2022

      Avalanche ağı Metaverse’e güçlü bir giriş hedefliyor

      27 Mayıs 2022
    • CEO Club
      1. Markalar
      2. CEO
      3. Moda – Yaşam
      4. Etkinlik
      5. Wellness
      6. Tümünü Göster

      Ferrari’ye blok zinciri dopingi

      28 Aralık 2021

      1 milyar kişi TikTok’ta…

      27 Eylül 2021

      Nusr-et bu kez Londra’da şube açtı

      25 Eylül 2021

      Yüzde 100 elektrikli yerli otobüs e-ATA tanıtıldı

      25 Eylül 2021

      Elon Musk’ın Twitter haberleri Tesla hisselerini düşürüyor

      25 Mayıs 2022

      BinBin ilk yurt dışı yatırımını Bulgaristan’a yaptı

      21 Mayıs 2022

      Binance CEO’su Terra için sessizliğini bozdu

      16 Mayıs 2022

      Aksa Enerji’den 2022 ilk çeyreğinde 1.2 milyar TL net kâr

      12 Mayıs 2022

      Gucci mağazaları kripto ödemeleri kabul etmeye başlıyor

      5 Mayıs 2022

      Lc Waikiki Metaverse’de mağaza açmayı planlıyor

      10 Mart 2022

      Adidas 360 milyon lira değerinde NFT satışı gerçekleştirdi

      18 Aralık 2021

      Spor giyim devi Nike, NFT girişimi RTFKT’yi satın aldı

      14 Aralık 2021

      Türkiye kısa bir sürede 3 kıtayı buluşturan bir ticari lojistik üssü olacak

      27 Mayıs 2022

      Bülent Eczacıbaşı’nın fotoğraf sergisi İstanbul Modern Beyoğlu’nda izleyiciyle buluşacak

      12 Mayıs 2022

      Teknoloji startupları ve yetenekleri online festivalde bir araya gelecek

      6 Nisan 2022

      Yeni normalde siber güvenlik ekosistemine ışık tutulacak

      23 Mart 2022

      Pandemi ile değişen seyahat trendleri

      7 Kasım 2021

      Türkiye’de kırmızı et ve deniz ürünleri tüketimi az, obezite yüksek!

      24 Ekim 2021

      İlk gençlik hapınızı kaç yıl sonra alabileceksiniz?

      24 Ekim 2021

      Aynısefa çiçeği ile başlayan güzel bir girişim!

      18 Ekim 2021

      Türkiye kısa bir sürede 3 kıtayı buluşturan bir ticari lojistik üssü olacak

      27 Mayıs 2022

      Elon Musk’ın Twitter haberleri Tesla hisselerini düşürüyor

      25 Mayıs 2022

      Murat Ülker uyarıyor: Birçok işletme, daha ileri görüşlü rakipleri tarafından geride bırakılacak!

      22 Mayıs 2022

      BinBin ilk yurt dışı yatırımını Bulgaristan’a yaptı

      21 Mayıs 2022
    • StartUp
      1. İnovasyon
      2. Girişimler
      3. Melek Yatırımcılar
      4. Gelişmeler
      5. Tümünü Göster

      Koç Holding, Bağlantılı Araç projesi ile otomotiv sektörünü geleceğe taşıyacak

      28 Mayıs 2022

      Türkiye kısa bir sürede 3 kıtayı buluşturan bir ticari lojistik üssü olacak

      27 Mayıs 2022

      Murat Ülker uyarıyor: Birçok işletme, daha ileri görüşlü rakipleri tarafından geride bırakılacak!

      22 Mayıs 2022

      Metaverse projelerinin ilk çeyrek karnesi

      2 Nisan 2022

      Bu uygulama yürüdükçe para kazandırıyor

      3 Mayıs 2022

      Vücut analiz şirketi DigiMe 715 bin dolar yatırım aldı

      28 Nisan 2022

      Kendi işine sahip olmak isteyenlerin tercih ettiği sektörler

      26 Nisan 2022

      Saha Robotik 380 bin dolar yatırım aldı

      26 Nisan 2022

      Vücut analiz şirketi DigiMe 715 bin dolar yatırım aldı

      28 Nisan 2022

      Blok zinciri oyunları 2022 ilk çeyreğinde 2,5 milyar dolar yatırım aldı

      23 Nisan 2022

      2022 ilk çeyreğinde Türk girişimlere 12,8 milyar dolar yatırım

      14 Nisan 2022

      tiplay studio, Snapchat’in destek programına kabul edildi

      12 Nisan 2022

      İşyeri kültürünün otoritesi harika bir işyerinin formülünü paylaştı

      8 Mayıs 2022

      Sabancı Holding iki teknoloji odaklı satın alma gerçekleştirdi

      29 Nisan 2022

      Saha Robotik 380 bin dolar yatırım aldı

      26 Nisan 2022

      Türkiye’de yapay zeka girişimleri 10 kat arttı

      24 Nisan 2022

      Koç Holding, Bağlantılı Araç projesi ile otomotiv sektörünü geleceğe taşıyacak

      28 Mayıs 2022

      Türkiye kısa bir sürede 3 kıtayı buluşturan bir ticari lojistik üssü olacak

      27 Mayıs 2022

      Dinçer Lojistik, 2022’yi yatırım yılı ilan etti

      26 Mayıs 2022

      Murat Ülker uyarıyor: Birçok işletme, daha ileri görüşlü rakipleri tarafından geride bırakılacak!

      22 Mayıs 2022
    • Sektörler
      • Enerji
      • Sağlık
      • Savunma
      • Tarım
      • Turizm
      • İhracat – İthalat
      • Perakende
      • Medya
      • Otomotiv
      • Ulaştırma
      • Spor
      • Holdingler
    • Bilgi
      1. Yazarlar
      2. Araştırma
      3. Dosyalar
      4. Tümünü Göster

      Murat Ülker uyarıyor: Birçok işletme, daha ileri görüşlü rakipleri tarafından geride bırakılacak!

      22 Mayıs 2022

      Turizmi dönüştürebilecek miyiz?

      19 Mayıs 2022

      Ali Cumhur Hantal standartları belirlemeyi amaçlıyor: Metaverse mi Multiverse mü?

      29 Nisan 2022

      Murat Ülker yazdı: Ne olacak bu kripto para ve NFT’nin hali!

      10 Nisan 2022

      NFT arzının yavaşlamaya ihtiyacı var

      28 Mayıs 2022

      Yılın ilk dört ayında seyahat harcamalarında dikkat çekici artış gözlendi

      26 Mayıs 2022

      CRISPR ile D vitamini açısından zengin domates tasarlandı

      24 Mayıs 2022

      Büyük istifa dalgası siber güvenlik sektöründe fırsat doğurdu

      23 Mayıs 2022

      E-ticarette başarı dijital pazarlamadan geçiyor

      15 Nisan 2022

      2022 ilk çeyreğinde Türk girişimlere 12,8 milyar dolar yatırım

      14 Nisan 2022

      Dev kripto borsası uyarıyor: Bitcoin kritik bir kavşakta

      14 Nisan 2022

      Otomotivde fiyat hassasiyeti marka sadakatinin önüne geçti

      29 Mart 2022

      NFT arzının yavaşlamaya ihtiyacı var

      28 Mayıs 2022

      Yılın ilk dört ayında seyahat harcamalarında dikkat çekici artış gözlendi

      26 Mayıs 2022

      CRISPR ile D vitamini açısından zengin domates tasarlandı

      24 Mayıs 2022

      Büyük istifa dalgası siber güvenlik sektöründe fırsat doğurdu

      23 Mayıs 2022
    • D’konomi TV
    Dijital Ekonomi
    Anasayfa » Konteyner sorunu, sadece ihracatçıyı ilgilendiren bir sorun değildir
    Yazarlar

    Konteyner sorunu, sadece ihracatçıyı ilgilendiren bir sorun değildir

    23 Kasım 2021Güncelleme:23 Kasım 20219 Dakikada Okuma
    Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr WhatsApp VKontakte Email
    Paylaş
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

    -Sürdürülebilir bir ticari yapı kurmak istiyorsanız, sorun sadece “konteyner” değildir. Dünya ticaretinin yüzde 80’i deniz yoluyla gerçekleşiyor. Gemicilik, limanlar, tüccarlar ve diğeri diyeceğimiz kara ve hava ulaşımı birlikte ele alınmadığı sürece sorunlarla yeterli derecede çözüme ulaşılamaz.

    -Dış ticaretinin hareketini anlamak için üç hat belirleyici. Atlantik hattı, Avrupa ile Amerika arasında, Pasifik Hattı, Amerika ile Uzakdoğu arasında ve Avrasya hattı olan Avrupa ve Uzakdoğu arasındaki hattır. Bu üç hattın Afrika uzantıları olmakla birlikte ticareti belirleyen hatlar yukarıdaki üçlü sacayağıdır. Deniz ticaretinin yüzde 56’sı beş ülke gemileri gerçekleştiriyor: Yunanistan, Çin, Japonya, Güney Kore ve Almanya’dır. Türkiye, deniz ticaretinden aldığı pay ise sadece yüzde 1.3’tür.

    -Konteyner yığılmasının sebebi olarak da öncelikle pandemi gösteriliyor. Sağlık kontrolü sebebiyle elleçleme daha uzun zaman alıyor. Uzaktan çalışma, çalışmaya ara verme gibi pandeminin getirdiği aksamalar yaşanıyor.

    -Her gecikme daha fazla gemi ihtiyacını doğuruyor. Daha fazla gemi, taşıyan için bir ek gelir gibi görünürken, liman dışında beklemeler, konteyner alanı yetersizliği gibi sebeplerle navlun yüksekliğine de sebep olabiliyor. Konteyner depolama alanı Türkiye için de ciddi bir sorun olmaya devam ediyor.

    -Orta vadede, kamusal araziler depo ve antrepolar için tahsis edilmesi zorunlu hale gelecektir. Yani daha büyük gemi, daha büyük kapasite, daha çok konteyner karadaki sorunları çözmüyor. Sadece pandemi şartlarının iyileşmesi konteyner ve / veya navlun fiyatlarının makul fiyatlara gerilemesini sağlayacağını söylememiz yeterli olmaz. Diğer faktörler uzun vadeli çözümler istiyor.

    -Daha rekabetçi bir pazar için yeni konteyner sahipleri ortaya çıkmalıdır. Kısa vadede konteyner yetersizliğini gidermek yani yerli konteyner üretimimiz de çözüm getirmeyebilir. Konteyner hareketini takip edecek ve mevsimsel hareketlere göre mal taşıtanların kendini yapılandırması gerekir.

    İhracat, Türkiye’nin en stratejik alanlarından biridir. Özellikle konumu itibariyle de dış ticaret yapısını daha da sağlıklı hale getirmelidir. Deniz ticareti entegre düşünülmelidir. Gemi, konteyner, liman, gümrükleme, entegre ulaşım, yazılım ve dış ticaret politikaları gibi… Türkiye de, farklı açılım yolları bulmalı ve gelecekteki konumunu güçlendirmelidir.

    Sizinle şu an global dünyanın en önemli sorunlarının başında gelen konteyner kısıtlılığı ve ihracatta yaşanan navlun fiyat artışına, gemi bulunmamasına değinip ve çözümleriyle ilgili görüşlerimi paylaşacağım. Ama önce bir tarihi kaydetmenizi istiyorum: 1421

    600 yıl önceyi belirleyen bu 1421 tarihi Çinliler için iki açıdan önemli: İlki, Ming Hanedanlığı döneminde Çin devletinin başkentini Nanjing’den Pekin’e taşımasının tarihidir. İkincisi ise bence daha önemli. Bu taşınmanın öncesinde, Çin’i dünyaya açan ve taşıyan bir gelişme yaşanmaya başladı. İşte Çin’i dünyaya açan tarih olarak da yine 1421 yılı esas alınır. Bunun kahramanı da aslen Özbek olan Zheng He’dir.

    11 YAŞINDA ESİR DÜŞTÜ GENÇ YAŞTA AMİRAL OLDU

    11 yaşında Çinlilere esir düşen Zheng He, zamanla Çin prensinin hizmetinde iken, genç yaşta amiralliğe kadar yükselir. Amiral olarak yapımı bugün de bir muamma olan dev gemilerle Çin’i dünyaya açtı. İpek Yolu’na bir de okyanus yolu ekledi. O çocukken babası hacca gitti ve onun anlattığı insan ve ülke anıları, Zheng He’ye vizyon kazandırdı. Rivayet o ki Pasifik, Afrika ve Ortadoğu sahillerinin yanı sıra Amerikan kıyılarına kadar bu gemilerle gitmişti. Bu Çin’in açılımıydı. Bu olaydan 22 yıl sonra 1453’de Fatih Sultan Mehmet’in İstanbul’u fethetmesi de Yeni Çağ’ın açılımı oldu.

    Açılım, ülkeler için fetihten daha önemli bir avantaj sağlar. Küresellik, çoğu ülke için önemli bir açılım kapısı olmuştur. Bu yönüyle, küreselliği daha iyi algılamamız ve farklı açılımlar gerçekleştirmeliyiz. Ve bugün ticarette ve siyasette yaşadığımız tıkanmalar, küreselliğin ruhunu hissetmediğimizin bir sonucudur.

    TİCARETİN ÇOĞUNU KONTEYNERLER İLE YAPIYORUZ

    Dünya, bu iki olaydan sonra başka açılımlar da yaşadı: Hollandalılar Merkantilizm dönemini başlattı. Ardından İspanyolların ve İngilizlerin sömürgeciliği başladı. Bunu Fransızlar da devam ettirdi. Ancak, bu dört açılımın da diğer ülkeler için olumlu olduğu söylenemez. Ancak İkinci Dünya Savaşı’ndan sonra küreselleşme, kurumsallaşmaya başladı. Ardından Berlin Duvarı yıkıldı ve bambaşka bir dünyaya adım attık. Bugün, küreselleşmenin en önemli tezahürü olan ticaretin çoğunu konteynerler ile yapıyoruz. Ama bunun da geçmişi 50 yıl öncesine gidiyor.

    ABD’li gemi işletmecisi Malcolm Mc Lean, yükleri gemiden karaya ve karadan gemiye aktarırken çok zaman harcandığını fark edip, dev çelik kutular geliştirdi. Ve taşımacılıkta çığır açan bu kutulara “konteyner” dedi, ilk kez de 1966’da transatlantik ticarette kullandı.

    Konteyner taşımacılığının yaygınlaşmaya başlamasıyla birlikte, konteynerin bir kap mı eşya mı olduğu konusu tartışılmaya başlandı. Konu, Birleşmiş Milletler platformlarına taşındı. 1972 yılında Birleşmiş Milletlere üye ülkeler tarafından “Konteynerle İlgili Gümrük Sözleşmesi” imzalandı. Bu tarihten itibaren farklı faktörler de devreye girerek, deniz üzerinden ticaret akıl almaz boyutlara ulaştı. Evet, deniz yollarında 1970’lerde 2,6 milyar ton yük taşınırken, 2018 yılında bu miktar 11 milyar tona ulaşmış durumda. İstihdam açısından, limanlar, antrepolar ve gümrüklemede çalışanları da göz önüne alınırsa, ülkeler ve dünyayı dönüştürmedeki etkisi daha iyi anlaşılacaktır.

    SÜRDÜRÜLEBİLİR TİCARİ YAPI KURMAK İSTİYORSANIZ, SORUN SADECE “KONTEYNER” DEĞİLDİR

    Sürdürülebilir bir ticari yapı kurmak istiyorsanız, sorun sadece “konteyner” değildir. Dünya ticaretinin yüzde 80’i deniz yoluyla gerçekleşiyor. Gemicilik, limanlar, tüccarlar ve diğeri diyeceğimiz kara ve hava ulaşımı birlikte ele alınmadığı sürece sorunlarla yeterli derecede çözüme ulaşılamaz.

    Çin’in yıllar sonra İpekyolu’nu harekete geçirmek için “Bir Kuşak Bir Yol Projesi”ni öne çıkarmasının başka anlamı olamaz. Hatta dünyanın pek çok yerinde Kuzey Buzdenizi’nde limanlara talip olması basit şekilde açıklanamaz. Hatta Nikaragua’ya Panama Kanalı’na rakip kanal açtığını da görüyoruz.

    TÜRKİYE, DENİZ TİCARETİNDEN SADECE YÜZDE 1.3 PAY ALIYOR

    Dış ticaretinin hareketini anlamak için üç hat belirleyici. Atlantik hattı, Avrupa ile Amerika arasında, Pasifik Hattı, Amerika ile Uzakdoğu arasında ve Avrasya hattı olan Avrupa ve Uzakdoğu arasındaki hattır. Bu üç hattın Afrika uzantıları olmakla birlikte ticareti belirleyen hatlar yukarıdaki üçlü sacayağıdır.

    Deniz ticaretinin yüzde 56’sı beş ülke gemileri gerçekleştiriyor: Yunanistan, Çin, Japonya, Güney Kore ve Almanya’dır. Türkiye, deniz ticaretinden aldığı pay ise sadece yüzde 1.3’tür.

    Konuyu veriler üzerinden özetleyecek olursak: Küresel denizcilik sektörünün büyüklüğü 2021 yılı başı itibariyle 2 milyar DWT ve gemi sayısı olarak da 46 bin 350 adettir. 1000 GT altındaki gemileri de dikkate aldığımızda bu sayı 65 bin civarına kadar çıkabiliyor. Türkiye kapasite anlamında baktığımızda dünya kapasitesinin yüzde 1,43’ünü oluşturuyor.

    Dünyada deniz taşımacılığından 400 milyar USD gelir elde edildiğine 8 yıl önceye ait bir rakam olmakla birlikte, net bir rakam telaffuz etmek mümkün değil.

    Kiel Dünya Ekonomisi Enstitüsü (IFW), geçen ay küresel mal ticaretine ilişkin analizini açıkladı. Buna göre, küresel mal ticaretinin hala ciddi konteyner dar boğazı tehdidi altında olduğu belirtiliyor ve bu konuda herhangi bir gevşeme belirtisi olmadığı gözleniyor. Rakamsal olarak analize bakacak olursak; küresel konteyner kapasitesinin yaklaşık yüzde 9’u şu anda 4 limanda boşaltılması için bekliyor, bunun yarısından fazlasının da ABD limanlarında sıkışmış durumda.

    YIĞILMASININ SEBEBİ, PANDEMİ

    Konteyner yığılmasının sebebi olarak da öncelikle pandemi gösteriliyor. Sağlık kontrolü sebebiyle elleçleme daha uzun zaman alıyor. Uzaktan çalışma, çalışmaya ara verme gibi pandeminin getirdiği aksamalar yaşanıyor. Mesela, Covid-19 salgını, Yantian (Yantian District, Shenzhen, Guangdong, Çin şehrinin dokuz bölgesinden biri. Bu güneyde Shenzhen Nehri ve Hong Kong bitişik ve Shenzhen Luohu, Longgang ve Pingshan ilçeleri ile çevrili.), Los Angeles ve diğer birçok limanda hissedildiği gibi küresel tedarik zinciri boyunca büyük ticari kısıtlamalara neden oldu ve olmaya devam ediyor. Terminallerin yavaşlaması, intermodal bağlantılar boyunca verimsizliklere neden olmakla beraber konteynerlerin her sevkiyat için sistemde yaklaşık yüzde 20 daha uzun zaman harcamasına sebep oldu. Pandemi kontrol altına alınmadığı sürece, durumun daha da kötüleşerek navlun oranlarını daha da yukarılara taşıyacağı bekleniyor. Hatta Ağustos ayının sonunda, yalnızca Los Angeles ve Long Beach limanlarının dışında yanaşmak için bekleyen 40’tan fazla konteyner gemisi vardı ve bir limana gelenlerin yüzde 90’ı bir rıhtım müsait olmadan önce demirlemede beklemek zorunda kaldı. Çin ve Vietnam limanlarındaki COVID-19 kesintisi, dünyanın bu bölgesinde bekleyen uzun gemi kuyruklarına da neden oldu.

    KAMUSAL ARAZİLER, DEPO VE ANTREPOLAR İÇİN TAHSİS EDİLMESİ ZORUNLU HALE GELECEK

    Her gecikme daha fazla gemi ihtiyacını doğuruyor. Daha fazla gemi, taşıyan için bir ek gelir gibi görünürken, liman dışında beklemeler, konteyner alanı yetersizliği gibi sebeplerle navlun yüksekliğine de sebep olabiliyor. Konteyner depolama alanı Türkiye için de ciddi bir sorun olmaya devam ediyor. Orta vadede, kamusal araziler depo ve antrepolar için tahsis edilmesi zorunlu hale gelecektir. Yani daha büyük gemi, daha büyük kapasite, daha çok konteyner karadaki sorunları çözmüyor.

    Sadece pandemi şartlarının iyileşmesi konteyner ve / veya navlun fiyatlarının makul fiyatlara gerilemesini sağlayacağını söylememiz yeterli olmaz. Diğer faktörler uzun vadeli çözümler istiyor. Mesela konteyner üretimi ilk akla gelenlerden. Malum limanlara baktığımızda konteynerler üstünde birkaç firmanın ismini görürüz. Daha rekabetçi bir pazar için yeni konteyner sahipleri ortaya çıkmalıdır. Kısa vadede konteyner yetersizliğini gidermek yani yerli konteyner üretimimiz de çözüm getirmeyebilir. Konteyner hareketini takip edecek ve mevsimsel hareketlere göre mal taşıtanların kendini yapılandırması gerekir.

    MAL TAŞIYAN GEMİLER, ÇİN VE ABD LİMANLARINDA SIKIŞIP KALMIŞ DURUMDA

    Küresel konteyner hareketi, taşıyan ve taşıtanların erişebileceği şeffaflıkta bir yazılım da uygulamaya geçmelidir. Mal taşıyan gemiler, Çin ve ABD limanlarında sıkışıp kalmış halde. Bu ciddi bir plansızlık sonucudur.

    Ben ihracatçıyım. Çok zorlu bir üretim süreciyle, dağların bağrından binbir zahmetle taşları alıp bir değere dönüştürüyorum. Madencilik, emek yoğun bir iştir. Ayrıca bu dağların bilinmeyen yerlerinden bulup oluşturduğum bu değerleri, dünyanın bilinmeyen noktalarındaki müşterileri de bulup onlara ulaştırma gayretindeyim. Benim dışımda oluşan belirsizlikler sadece bana değil, ülkemin de kayıplarına sebep oluyor.

    Kısa vadede, hükümetler veya ilgili ihracatçı organizasyonlar (TİM gibi) farklı ülkeler için hususi konteyner gemi kaldırabilirler. İhracatçı da o tarihlere göre mallarını hazırlayabilir. Böyle başka kısa vadeli çözümler de bulunmalıdır.

    Ancak uzun vadeli çözümler için de hazır olunmalıdır!

    DENİZCİLİK SEKTÖRÜNÜN YENİDEN YAPILANDIRILMASI GEREKİYOR

    Pandemi sürecinde gemi üretiminde de ciddi aksamalara yaşandı. Bunun yanı sıra gemi üretim finansmanı daha ciddi sorun olarak görünüyor. Gemi varlığında uzun vadeli daha ciddi bir sorun hızla yaklaşıyor: Çevresel etkiler ve sürdürülebilirlik, denizcilik sektörünün de yeniden yapılanmasını gerektiriyor. Uluslararası Denizcilik Örgütü (IMO), emisyon oranlarının azaltılmasını istiyor. Buna göre, çevreci gemiler ve yakıtlar üzerine yeni yatırımlar yapılması gerekiyor. Hepsinden önemlisi de dünyada hangi yakıt tipinin kullanılacağına karar verilmesidir. Birçok yakıt tipinden bahsediliyor. Hidrojen, metanol, LNG vb. Hatta Norveç, fiyortlar için otonom elektrikli koster ve yolcu deniz araçları siparişi vermeye başladı.

    İhracat, Türkiye’nin en stratejik alanlarından biridir. Özellikle konumu itibariyle de dış ticaret yapısını daha da sağlıklı hale getirmelidir.

    Deniz ticareti entegre düşünülmelidir. Gemi, konteyner, liman, gümrükleme, entegre ulaşım, yazılım ve dış ticaret politikaları gibi… Biri diğerinden daha az stratejik değildir.

    Konuya ülkelerin açılımıyla girdim. Türkiye de, farklı açılım yolları bulmalı ve gelecekteki konumunu güçlendirmelidir. Açılımla ilgili küresel bakış açısı değişmezse; bu sadece Türkiye’nin değil, bütün dünya ülkelerinin çözülemez bir sorunu haline gelebilir.

    Zuhal Mansfield

    TMG Doğaltaş Sanayi Madencilik Yönetim Kurulu Başkanı

    Kaynak: haber1

    manset
    Paylaş. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr WhatsApp Email
    Önceki YazıYüksek kur ve enflasyon temelli ekonomi
    Sonraki Yazı Kripto piyasası 12 ayda 2 trilyon dolar büyüdü

    Benzer Yazılar

    Terra yeni blok zinciri faaliyete geçti: İkinci şansı hak ediyor mu?

    28 Mayıs 2022

    NFT arzının yavaşlamaya ihtiyacı var

    28 Mayıs 2022

    Suriye’nin kuzeyine hareketta geri sayım

    27 Mayıs 2022

    Yeni Terra blok zinciri 27 Mayıs günü açılış yapacak

    26 Mayıs 2022
    EDİTÖRÜN' SEÇİMİ

    Koç Holding, Bağlantılı Araç projesi ile otomotiv sektörünü geleceğe taşıyacak

    28 Mayıs 2022

    Türkiye kısa bir sürede 3 kıtayı buluşturan bir ticari lojistik üssü olacak

    27 Mayıs 2022

    Avalanche ağı Metaverse’e güçlü bir giriş hedefliyor

    27 Mayıs 2022

    Stellar ve Brezilyalı kripto para borsası dijital real için beraber çalışacak

    26 Mayıs 2022
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • YouTube
    • LinkedIn
    GÖZDEN KAÇIRMAYIN
    Blockchain

    Terra yeni blok zinciri faaliyete geçti: İkinci şansı hak ediyor mu?

    28 Mayıs 2022Fethi Türkel

    Terra’nın yeni blok zinciri 28 Mayıs günü Türkiye saati ile 9’da blok üretmeye başladı. Terra’nın…

    NFT arzının yavaşlamaya ihtiyacı var

    28 Mayıs 2022

    Koç Holding, Bağlantılı Araç projesi ile otomotiv sektörünü geleceğe taşıyacak

    28 Mayıs 2022

    Türkiye kısa bir sürede 3 kıtayı buluşturan bir ticari lojistik üssü olacak

    27 Mayıs 2022

    Subscribe to Updates

    Get the latest creative news from SmartMag about art & design.

    HAKKIMIZDA
    HAKKIMIZDA

    Dijital Ekonomi, başta ekonomi olmak üzere hayatın her alanına ilişkin okuyucuların merak edebilecekleri, istedikleri konularda mümkün olduğunca yalın ve net bilgi alabilecekleri yeni nesil dijital medya platformudur.

    Tüm görüş ve önerileriniz ile sitemizde yayınlanmasını istediğiniz yazılarınız, haberleriniz ve yorumlarınız için bizimle iletişime geçebilirsiniz.

    e-posta: [email protected]

    EDİTÖRÜN SEÇİMİ

    Koç Holding, Bağlantılı Araç projesi ile otomotiv sektörünü geleceğe taşıyacak

    28 Mayıs 2022

    Türkiye kısa bir sürede 3 kıtayı buluşturan bir ticari lojistik üssü olacak

    27 Mayıs 2022

    Avalanche ağı Metaverse’e güçlü bir giriş hedefliyor

    27 Mayıs 2022
    Facebook Twitter Instagram LinkedIn YouTube
    • Hakkımızda
    • İletişim
    • Künye
    • Üyelik
    • Yasal
    Telif Hakkı © 2021 - 2022 Sentez Medya Ltd. Şti. Tüm hakları saklıdır.
    Designed and Developed by Diji - Globalnet

    Arama kısmına kelimeyi yazıp Enter tuşuna basın. Çıkmak için Esc tuşuna basın.

    Web sitemizdeki içeriklerden en iyi şekilde yararlanmanızı sağlamak için 6698 Sayılı Kişisel Verilerin korunması Kanunu'na (KVKK) ve Avrupa Birliği Veri Koruma Tüzüğü'ne (GDPR) uygun olarak çerezleri kullanıyoruz. Sitenin düzgün çalışması için gerekli zorunlu çerezlerin kullanılmasını istemiyorsanız ziyaretinizi sonlandırmalısınız. Diğer çerezler yönünden ise lütfen tercihlerinizi belirleyiniz.
    Çerez Aydınlatma MetniÇerez AyarlarıReddetKabul et
    Manage consent
    Zorunlu(Fonksiyonel) Çerezler
    Always Enabled
    Bazı çerezler, web sitesinin belirli bölümlerinin düzgün çalışmasını ve kullanıcı tercihlerinizin bilinmesini sağlar. İşlevsel çerezler yerleştirerek web sitemizi ziyaret etmenizi kolaylaştırıyoruz. Bu çerezleri açık rızaya gerek duymaksızın Kişisel Verilerin Korunması Kanunu 5/2-e ve f uyarınca Bir hakkın tesisi, kullanılması veya korunması için veri işlemenin zorunlu olması, İlgili kişinin temel hak ve özgürlüklerine zarar vermemek kaydıyla, veri sorumlusunun meşru menfaatleri için veri işlenmesinin zorunlu olması hukuki sebeplerine dayanarak kullanıyoruz.
    CookieDurationDescription
    cookielawinfo-checkbox-analytics11 ayBu çerez, GDPR Çerez İzni eklentisi tarafından ayarlanır. Çerez, "Analitik" kategorisindeki çerezler için kullanıcı onayını saklamak için kullanılır.
    cookielawinfo-checkbox-functional11 ayTanımlama bilgisi, "İşlevsel" kategorisindeki tanımlama bilgileri için kullanıcı onayını kaydetmek için GDPR tanımlama bilgisi onayı tarafından ayarlanır.
    cookielawinfo-checkbox-necessary11 ayBu çerez, GDPR Çerez İzni eklentisi tarafından ayarlanır. Çerezler, "Gerekli" kategorisindeki çerezler için kullanıcı onayını saklamak için kullanılır.
    cookielawinfo-checkbox-others11 ayBu çerez, GDPR Çerez İzni eklentisi tarafından ayarlanır. Çerez, "Diğer" kategorisindeki çerezler için kullanıcı onayını saklamak için kullanılır.
    cookielawinfo-checkbox-performance11 ayBu çerez, GDPR Çerez İzni eklentisi tarafından ayarlanır. Çerez, "Performans" kategorisindeki çerezler için kullanıcı onayını saklamak için kullanılır.
    CookieLawInfoConsent1 yılİlgili kategorinin varsayılan düğme durumunu ve CCPA durumunu kaydeder. Yalnızca birincil çerez ile koordineli olarak çalışır.
    viewed_cookie_policy11 ayÇerez, GDPR Çerez İzni eklentisi tarafından ayarlanır ve kullanıcının çerez kullanımına izin verip vermediğini saklamak için kullanılır. Herhangi bir kişisel veri saklamaz.
    İşlevsel Çerezler
    Kullanıcıların tercihlerini farklı internet sitesinin farklı sayfalarını ziyarette de hatırlamak için kullanılan çerezlerdir. Örneğin, seçmiş olduğunuz dil tercihinizin hatırlanması. İşlevsel çerezler yerleştirmek için açık rızanıza gerek duyuyoruz.
    Analitik Çerezler
    Kullanıcılarımız için web sitesi deneyimini optimize etmek için analitik çerezler kullanıyoruz. Bu analitik çerezler ile web sitemizin kullanımı hakkında bilgi ediniyoruz. Analitik çerezler yerleştirmek için açık rızanıza gerek duyuyoruz.
    SAVE & ACCEPT
    Powered by CookieYes Logo

    Giriş Yap yada Kayıt Ol

    Hoşgeldiniz!

    Aşağıdaki alandan giriş yapabilirsiniz.

    Şifremi Unuttum?