Pandemi ile birlikte eğlence sektöründe; Müzik, Sinema ve video oyunlarına bakıldığında, oyun endüstrisi bu dönemde durgunluk yaşamadığını görüyoruz. Aynı şekilde de büyümeye ve para kazamaya devam ediyor. Video oyunları sektörünün 2023 yılına kadar 200 milyar doları geçmesi bekleniyor.
Türkiye de şimdiye kadar pastadan payını alıyor. Türkiye imzalı oyunların yüzde 90’ı küresel oyun pazarına ulaşmayı başarıyor. Oyun sektöründe Türkiye, 2020 yılı itibarıyla 880 milyon dolar gelir etmiş.
Tüm dünyada kısıtlamaların ve kapanmaların yaşanmasıyla eğlence sektörü durma noktasına gelirken, oyun geliştirici şirketler yatırımlarını artırmaya devam etti. Türkiye’de 2021 yılının ilk altı ayında oyun girişimlerine yapılan yatırımlar 2020 yılının aynı dönemine göre 7 kat arttı. 2021 yılının birinci yarısında yatırım miktarı 704 milyon dolara yükseldi. Böylelikle oyun sektörü, yapılan toplam yatırımların yüzde 34’ünü oluşturarak son bir yılda en fazla yatırım çeken sektör oldu.
Mevcut artışın sürmesi durumunda 2022 yılında 2 milyar dolar yatırım çekeceği öngörülüyor. Oyun endüstrisinin tüm dünyada yükselen bir trend olduğunu düşünürsek, gerçekçi bir büyüme öngörüsü diyebiliriz.
Küresel oyun pazarının gözdesi ise mobil oyunlar. Oyun endüstrisinin yaklaşık olarak yarısını mobil oyunlar oluşturuyor. Türkiye’deki kullanıcıların da tercihi mobil oyunlardan yana. Türkiye’deki yetişkinlerin yüzde 79’u mobil oyunlar oynuyor ve mobil oyunlarda ortalama 4 saat vakit geçiriyorlar.