8’inci Kişisel Verileri Koruma Zirvesi’ne katılan Gazeteci Tanyel Yılmaz, d’konomi TV’de sorularımızı yanıtladı.
Tanyel Yılmaz, veri odaklı pazarlamanın kişisel verilerin ticari bir meta olarak kullanılmasının ekonomik açıdan ne tür bir sonuç doğuracağını açıkladı. Yılmaz, bu noktada çok boyutlu bir durum olduğunu ifade etti.
Tanyel Yılmaz sözlerine şu şekilde devam etti: ‘’İlk boyutu; şirketler ve şirketlere pazarlama hizmeti veren şirketlerin hayatını kolaylaştıran bir teknolojiden söz ediyoruz. Bugün elimizdeki herhangi bir ürünü hangi hedef kitleye pazarlamayı düşünüyorsak yaş, meslek, coğrafya hatta siyasal eğilim, tuttuğu takım gibi pek çok parametreyi girerek hedef kitlemizi belirleyip direkt hedef kitleye ürünümüzü pazarlayabiliyoruz. Ama bu verileri her önüne gelen işliyor. Sosyal medyada herkes istediği gibi reklam verebiliyor ve çok ciddi yanıltıcı reklamlar var. Bununla ilgili bence birinci sorumlu platformlardır.’’
VİDEO: 168
BAŞLIK: Kişisel Veriler Meta Olursa Ne Olur?
KONUŞMACI: Tanyel Yılmaz – Gazeteci