80’lerdeki altın dönemin ardından, 90’lar otomobil üreticileri, ekonomik refahın yerini alan finansal istikrasızlıklar nedeniyle geri adımlar atmaya başlamışlardı. Yine de, o yıllarda öne çıkan iddialı mühendislik harikalarına rastlamak mümkündü.
İşte ikinci el otomobil pazarında henüz tam potansiyeline ulaşmamış, 90’ların en şaşırtıcı otomobilleri
Subaru Impreza WRX STI 22B – 1998
90’lar birçok nedenden çok çeşitli coupe’lere öncülük etti, ancak Subaru Impreza WRX STI 22B’nin copue olmasının tek nedeni bir ralli kuralıdır. Orjinal adıyla «homologation» kuralı, motor sporlarında bir yarış arabasının trafiğe çıkabilen bir versiyonuna dayanması gerektiğini belirtir. Bu kural, performans otomobillerinin tüm sektörün en havalı otomobillerinden bazılarını yaratmasına neden oldu. 22B de bu kuralın bir ürünüdür. Subaru, bu otomobili Dünya Ralli Şampiyonasında yarışması için daha kısa büyük aks mesafesi ve daha geniş aks izi mesafesiyle üretti.
22B ayrıca, sahip olduğu özel üretim 2,2 litrelik motoruyla en çok arzu edilen Subaru modellerinden biri.
Honda NSX-R – 1992
1990’dan 2005’e kadar üretilmiş bu modelin ilk jenerasyonu, mükemmel bir alüminyum gövdeye sahip ortadan motorlu bu süper otomobil Type R formuyla tamamen yeni bir seviyeye taşınmış. Temel bileşenleri standart NSX’ten pek farklı değil, ancak üzerinde yapılan hassas ve aşırı derecede ayrıntılı değişiklikler ortaya ap ayrı bir model koymuş. Honda mühendisleri, yüksek devirli, doğal emişli, 3 litrelik V6 motoru için özel yapım pistonlar, rotlar ve bağlantı çubukları tasarladı ve otomobile elle monte ettiler.
Pek çok kişinin tüm zamanların en iyisi kabul ettiği manuel şanzımanı hafif bir şasi ile birleştirilerek meydana getirilen NSX-R, uzmanlara göre hassas mühendisliğin zirvesidir ve gelecekte bir müze parçası olacak.
Jaguar XJ220 – 1992
İlk olarak, özel bir V12 motor, dört tekerlekten çekişli ve yeni teknoloji şasiye sahip olarak tasarlanmıştı. Ancak bunların hiçbiri olmadı. Şasi, çelik borudan üretildi ve V6 Metro 6R4 motor kullanıldı. Yine de, McLaren F1 rekoru eline alana kadar, 343 km/s son hızıyla kısa bir süreliğine dünyanın en hızlı otomobili ünvanına sahipti.
Saf ve şık stili, kısa dingil mesafesi, açılır far kapakları ve keskin görünüşüyle, size modern bir süper araba hissi yaşatabilir.
BMW 8 serisi (E31) – 1991
BMW günümüzün küresel pazarında birinci sınıf otomobillerin lideri gibi görünse de, 90’larda kalite ve performans açısından Mercedes-Benz’i takip etme takıntısıyla biliniyor. Büyük ölçüde, sedanları Mercedes eşdeğerindeydi, ancak E31 ile büyük coupe pazarında önemli bir paya sahip oldu.
E31, teknoloji dolu bir otomobildi ve günümüz otomobillerinde beklediğimiz türden karmaşık elektroniklerin temellerini atan adaptif süspansiyon, çekiş kontrolü ve yeni nesil kablolama sistemi gibi yenilikleri otomobil dünyasıyla tanıştırdı.
Maserati 3200GT – 1998
1998 Maserati 3200 GT; top car design rating and specifications
Maserati dendiğinde akla çekicilik ve otomobil yarışları ile ilgili çağrışımlar gelir. Tarihinde birçok iniş ve çıkış yaşamış olsa da, Modena fabrikasından her dönemde çarpıcı bir otomobil üretilmiştir. Markanın Ferrari yönetimi altında ürettiği en çarpıcı model ise 3200GT idi.
İtalyan otomobil tasarım üstadı Giorgio Giugiaro tarafından tasarlanan, 3,2 litrelik çift turboşarjlı V8 motor ve çarpıcı bir iç mekana sahip olan 3200GT, Maserati’yi yeniden önemli bir marka haline getirdi ve bugün bile değerli bir süper otomobil üreticisi olarak bilinir.