Pandemiyle beraber, hem dünyada hem de Türkiye’de alışveriş alışkanlıkları değişti ve ticaret internete taşındı. E-ticaret pazarı her yıl katlanarak büyüyor ve bu ivmesini sürdüreceği düşünülüyor.
Covid-19 salgınıyla başlayan ve devam eden süreçte, büyüme gösteren bir başka alan da mobil aksesuar pazarı oldu. Türkiye’de 2021 ylında 25 milyon adet ve 10 milyar TL’lik bir hacme ulaştı.
Mobil aksesuar pazarının büyük oyuncularından olan Mcdodo Türkiye Genel Müdürü Mehmet Uçurum, tüketicinin online alışverişe ilgisinin artacağını düşümekle beraber, fiziksel mağazaların geleceği hakkında konuştu:
“Günümüzde en büyük ihtiyaç ve değer: zaman. Böyle olunca da online alışveriş pazarı farklı katmanlarda ivmelenerek gelişmeye devam edecek. Ancak bu durum fiziksel alışverişin de biteceği anlamına gelmiyor. En azından kısa vadede böyle bir şey olmayacaktır. Fiziksel alışveriş tarafında da deneyime dönük, tüketicinin duygusal dünyasına hitap eden bir mağazacılık anlayışı ön plana çıkacak.”
2021’de Mcdodo olarak bayii sayılarını 2 kat artırdıklarını, e- ticaret sitesi ve sanal pazar yerlerindeki satışlara ek olarak perakende noktaları oluşturduklarını belirten Uçurum, 2022’de perakende tarafında daha fazla yatırım yaparak belli başlı AVM’lerde corner mağazalar açma planları olduğunu açıkladı. Mcdodo’nun 2022’de 10 şehir için toplam 1 milyon dolar yatırım planı var.