Hazır giyim markası Mavi’nin, 2022 yılı konsolide gelirleri bir önceki yıla göre %129 artarak 10 milyar 592 milyon TL’ye ulaştı.
Şirket, 1 milyar 459 milyon TL net kâr elde ettiği yılı 2 milyar 491 milyon TL FAVÖK ile tamamlarken; FAVÖK marjı %23,5, FAVÖK büyümesi ise %140 olarak gerçekleşti. Sağlam bilanço yapısıyla, faaliyetlerinden nakit yaratmayı sürdürerek net nakit pozisyonunu 1 milyar 762 milyon TL’ye taşıdı.
Mavi, global perakendede %146, toptanda %107, e-ticarette ise %96’lık büyüme gerçekleştirdi. Denim ve non-denim olmak üzere tüm ürün kategorilerinde yüzde yüzün üzerinde büyüme yakalayan Mavi, 2022 yılı boyunca globalde 12,5 milyon adet jean satışı gerçekleştirdi.
Mavi CEO’su Cüneyt Yavuz, Mavi’nin geçen bir yıldaki performansıyla ilgili “En iyi yaptığımız işe odaklanmaya; jean’de inovasyon, lifestyle ürünlerde ise yenilikler sunarak büyümeye devam ediyoruz… Lifestyle denim dışı kategorilerin toplam içindeki payı ilk kez %60’ı aştı.” açıklamasında bulundu.
Bu içerik bilgilendirme amaçlı olup yatırım tavsiyesi içermez. Yatırımcılar, kayıp risklerini göze alıp kendi sorumluluklarında hareket etmelidir. Herhangi bir yatırım yapmadan önce geniş kapsamlı araştırma yapmanızı tavsiye ederiz.