Online yayın sektöründe rekabetin artmasıyla, abone sayısı artırma konusunda sorunlar yaşayan Netflix, reklam destekli daha ucuz bir abonelik seçeneği başlatacağını duyurdu.
Daha ucuz bir Netflix aboneliği için reklam izlemeye isteki izleyiciler, 3 Kasım’dan itibaren ayda 7 ABD dolar maliyetli seçeneği tercih edebilecekler. Yeni abonelik planı, diğer planlarla benzerlik gösterse de bazı önemli farklılıklar var.
Netflix’in «Basic with Ads» adını verdiği reklamlı abonelik planı ilk aşamada 12 ülkede başlayacak. Listede Türkiye yer almıyor: ABD, Almanya, Avustralya, Brezilya, Fransa, İngiltere, İtalya, İspanya, Japonya, Kore ve Meksika. Her ülke farklı bölgesel fiyatlandırmalarla gelecek.
Reklamlı planda, her biri programdan önce ve program sırasında 15-30 saniyelik ve bir saat boyunca 4-5 reklam oynatılacak. Reklam verenler ise reklamları bölgeye ve içeriğe göre hedeflemek için araçlara sahip olacak.
Reklamlı planı, video kalitesi ve kısıtlı içerik gibi dezavantajlara da sahip. Yeni planda içeriklerin video kalitesi 720p ile sınırlandırılmış. Basic with ads, Netflix içeriğinin bir kısmını hariç tutacak, ancak çok fazla olmayacak.