Sürekli değişen küresel ekonomide tüketicilerin alışveriş alışkanlıklarında benzeri görülmemiş bir değişim yaşanıyor. Dünya genelinde yapılan bir araştırmaya göre, online market alışverişi harcamaları pandemi öncesine göre yüzde 70 üzerinde artış gösterirken, fiziksel market harcamaları yüzde 25’te kaldı.
Tüketicilerin harcama tercihlerini ve alışkanlıklarını inceleyen Mastercard Ekonomi Enstitüsü’nün “Değişen Cüzdanlar” raporu, dünya genelinde artan fiyatların tüketicilerin harcamalarını yeniden dengelemeye zorladığını da gösteriyor. 2022 yılı Mayıs-Ağustos döneminde küresel uçuş rezervasyonları, artan lojistik zorluklara ve fiyat baskılarına rağmen 2019 seviyelerinin yüzde 15 üzerinde gerçekleşti.
Rapora göre artan uçuşlar ise ağırlıklı olarak kısa mesafeli uçuşlar. Bu uçuşlar da uzun mesafeye kıyasla küresel seyahat büyümesine yüzde 20 daha fazla katkıda bulunuyor.
Restoran harcamaları ise bu yıl pandeminin tırmanışa geçtiği 2021’deki aynı zamana göre yüzde 5 artarken, gıda enflasyonunun etkilediği market harcamaları yüzde 14 arttı.