Paynet, aracılık ettiği işlem hacminde hedeflerini aşarak bir önceki yıla göre yüzde 164 seviyesinde bir büyüme kaydetti. Bu büyüme şirketin işlem hacimini 16,5 milyar TL’ye taşıdı, aracılık edilen işlem adedi de 6 milyonu aştı.
Pandemi sonrasında değişen tüketici alışkanlıklarıyla daha hızlı ve güvenli dijital ödeme teknolojilerine yöneliş, ödemeler dünyasında dijitalleşme hızını artırdı. Bu tabloda ödeme sistemlerinde Paynet de yılı hedeflerinin yüzde 120 üzerinde büyüyerek kapattı. Toplam 6 milyon adet işlem gerçekleştiren şirket, 16,5 milyar TL’lik işlem hacmine ulaştı. Toplam işlemlerden PayPortal yüzde 46,5, Paynet Api yüzde 28,3, Paynet Mobil yüzde 21,2 pay aldı.
2022 yılında özellikle 2 yeni ürünün büyümelerinde önemli rolü olduğunu belirten Paynet Genel Müdürü Onur Ertürk, “Android tabanlı cihazların POS cihazı olarak kullanılmasını sağlayan PayPOS’un lansmanını yaptık. Bu ürünümüz Android tabanlı cihazları kullanarak ek bir cihaza ihtiyaç duyulmaksızın fiziksel POS cihazlarının özellikleri ile tahsilat yapılmasını sağlıyor. Güvenli ve kolay kullanım özelliği sayesinde ödeme işlemini sadece 4-5 saniyede tamamlıyor. PayPOS ile perakende ve hızlı tüketim ürünleri gibi hızın daha da önem kazandığı sektörlerde faaliyet gösteren işletmelerin finansal süreçlerini dijitalleştirmeye başladık. Orada çok güçlü iş ortaklarıyla yol alıyoruz. 2022 yılı sonu itibarıyla aylık 1.500 adedin üzerinde işlem PayPOS ürünümüz ile yapıldı” şeklinde konuştu.
Paynet’in geçtiğimiz yıl pazara sunduğu bireysel tüketici kredisi PayKredi’de geçtiğimiz yılın son çeyreğinde bir önceki çeyreğe göre işlem sayısı yüzde 166, işlem tutarı da yüzde 243 oranında arttı.
Bu içerik bilgilendirme amaçlı olup yatırım tavsiyesi içermez. Yatırımcılar, kayıp risklerini göze alıp kendi sorumluluklarında hareket etmelidir. Herhangi bir yatırım yapmadan önce geniş kapsamlı araştırma yapmanızı tavsiye ederiz.