Girişimci ve küçük işletme sahibi olarak genellikle büyük rakiplerinizle aynı şeyleri yapıyorsunuz. Ancak, daha büyük rakipleriniz her türlü reklamla sizi geride bırakıp değerinizi büyük ölçüde azaltabildiğinde, nasıl öne çıkıp bir müşteri kitlesi geliştirebilirsiniz?
İşletmenizi öne çıkarmanın yolunu sizden daha iyi kimse bilemez ancak bu 4 yöntem bazen gözden kaçabiliyor:
1. Ulaşılabilir olmak
Tarihin bir döneminde ne kadar zor olursan, o kadar fazla gerekli görülürsün düşüncesi mevcuttu. Pek çok şirket, müşterilerine kendileri hakkında her türlü bilgiyi saklama hissine sahipti. Bu durum artık sadece macerayı seven müşterileriniz için cazip bir durum.
Sınırsız iletişime sahip olduğumuz bu dönemde müşteriniz, sizin yüzünü görmek, sizi tanımak istiyor. Verdiğiniz hizmetin her adımından kimin sorumlu olduğunu bilmeleri gerekiyor. Zayıf müşteri hizmetleri, tüketicilerin en büyük rahatsızlıklarının başında geliyor.
2. Kararlı yanıtlar
«Yazılımı güncellediğimde sorunum düzelecek mi?» Gibi birçok soru kesin bir yanıt gerektirir. «Düzelmesi gerekir…» gibi bir cevap yeterince tatmin edici olmayacaktır.
Herhangi bir soruya vereceğiniz yarım cevaplar, genellikle potansiyel müşterilerin dikkatini çekecektir ve kesin cevaplar buldukları yerlere yöneleceklerdir.
Verdiğiniz hizmeti iyi tanıyın. Müşterinize uygun çözümler sunun. Girişiminizin her zaman başarılı olacağını göstermelisiniz.
3. Sorunları ortadan kaldırın
Müşteriniz size bir aidiyet duygusu beslemez. Size bir sorun iletildiğinde veya hizmetinizdeki bir eksiklikten dolayı müşterinize, çözümler için başvurmaları gereken yerleri söylememeli veya kendilerinin çözmelerini beklememelisiniz.
Müşteri İletişim Konseyi tarafından yapılan 75.000 kişilik bir incelemede, bir işletmeye bağlılığın, müşterinin işletmedeki problemlerinin çözülmesindeki özel çaba ile ilişkili olduğunu ortaya koymuştur.
Problem çözme sürecini ve işlemlerinizi hızlandırdığınızda müşterilerinizin sizi tercih edeceklerini göreceksiniz.
4. Sözünüzün arkasında durun
Verilen aldatıcı sözler ve tarihlerin yanında, hiçbir şey işletmenizi müşterinin gözünde, sizin vereceğiniz garantili işler kadar değerli yapmaz. «Haftaya tekrar görüşelim» veya «ben konuyla ilgileneyim» gibi havada kalan sözlere nadiren inanılmaktadır.
Kesin bir zamanda bir işe söz verip yerine getirdiğinizde, göreceğiniz tepkilerden memnun kalacaksınızdır. Girişiminizin göstereceği kesinlik, grubun geri kalanından sıyrılıp fark edilmenizi sağlayacaktır.
İşletmenizi erişilebilir yapın, gerekli sorunların çözümlerini bilin, sorunları derhal çözün. Sorumluluğu kendi üzerinize alın ve söylediklerinizi yapmak konusunda güvenilir olun. Müşterilerinize sadık olmak, işinizin farkında olmak ve zahmet gerektiren durumlarda sağlam durmak sizi birkaç adım öne çıkaracak, başarıya ulaştıracaktır.