İnişli çıkışlı küresel talepten ve dijital dönüşüm dalgasından etkilenen ticaret, 2021 yılında hiç olmadığı kadar iyi oldu. Enerji fiyatlarındaki tırmanıştan ve tedarik zincirinde aksamaları alevlendiren istihdam eksiklerinden kaynaklanan tüm zorluklara rağmen, küresel ticaret tarihi bir rekor kırarak 28 trilyon ABD dolarına ulaştı ki bu da, pandemi öncesi seviyelerin %11 üzerinde bir seviye.
Alibaba.com, ticarette 2021 itibariyle yaşanan tarihi büyümenin temelini oluşturan trendlerin ayrıntılarını paylaştığı B2B Dijital Bakış 2022 Raporu’nu yayınladı. Rapor, B2B alanında e-ticaretin bu büyümeyi nasıl tetiklediğini açıklarken, küresel ticareti gelecekte nasıl etkileyebileceğini de ele alıyor.
2020’den beri süregelen trend sayesinde, B2B e-ticaret küresel olarak toparlanmaya aracılık etti ve pandeminin beraberinde getirdiği ters rüzgarlara karşı dayanıklılık geliştirmelerinde dünyanın dört bir yanındaki şirketlere destek oldu. Tedarik zincirlerindeki aksamalar, ticari fuarların iptal edilmesi ve de fiziksel buluşmalarla ilgili kısıtlamalar, küresel olarak dijital ticarete geçişi hızlandırdı.
Yayınlanan rapora gore, pandemi sırasında deneyimlenen B2B alanındaki e-ticaretteki artışın, toparlanmadan sonra da devam etmesi öngörülüyor Bu artışın itici gücünün, alıcı davranışlarındaki değişiklik kadar mevcut küresel altyapının git gide artan e-ticaret işlemlerini karşılamak için mevcut olan yedek kapasiteden gelmesi öngörülüyor.
KOBİ’lere göre, perakende ihtiyaçları için ticari fuarlara uzaktan katılımla dahil olmayı planlarken tedarik ihtiyaçları için ticari fuarlara katılırken bunu “planlanmış bir e-ticaret platformları kullanımıyla birlikte” yapmayı öngörüyorlar.
Küresel erişimi olan platformlarda ticaret yapabilmek, talebin ihracat tarafından yönetildiği çeşitli endüstrilerde yer alan tedarikçiler açısından gün be gün daha fazla önem arz ediyor. Türkiye’de çevrimiçi siparişlerden elde edilen gelirin oranı 2020 yılında %13.9 iken 2022 yılında bu oran %14.9’a ulaşarak 2026 yılında %16.8 olması öngörülüyor.