Türkçe karşılığıyla “değiştirilemez simgeler” anlamına gelen NFT’ler yıl boyunca gündemde kaldı ve bu noktada bir internet klasiği haline geldi. İnternette dolaşan haberler, NFT’lere olan ilgiyi ve daha ziyade blok zinciri üzerine kurulmuş bu dijital sanatı değerli bir varlık haline getirdi. Hatta, Google’a göre 2021’de en popüler aramalar arasındaki bulundu.
Facebook, Microsoft ve Epic gibi şirketlerin milyarlarca dolarlık yatırım girişimleriyle ön plana çıkan Metaverse kavramı, yılın son çeyreği ile birlikte NFT’ler ile birlikte sıkça anılır oldu.
Özellikle dünyaca ünlü kişiler sanal paralara yaptığı yatırımları duyururken, medyada daha fazla konuşulmasına katkı sağladı. Birçok marka ise geçtiğimiz yıl özellikle NFT projeleri ile ön planda yer aldı.
Medya takip kurumu Ajans Press’in paylaştığı verilere göre, kripto paralar, 2021 yılında 252 bin 869 haberle medya gündeminde yer alırken, NFT ve Metaverse projeleri ise 596 bin 268 haber içeriğiyle geçtiğimiz yıl en fazla haber yansıması tespit edilen proje başlıkları içerisinde yer aldı.
Geçtiğimiz yıl en çok konuşulan diğer başlıklar ise vergi, regülasyon ve dolandırıcılık oldu. Bu başlıklarda ise 117 bin 297 haber yansıması medyada yer buldu.