Close Menu
  • Anasayfa
  • Giriş
  • Abone Ol
  • Gündem
    • Ajanda
    • Dünya
    • Etkinlik
    • Kamusal
    • Özel Sektör
  • Para
    • Borsa Döviz
    • Finans
    • Kripto
  • Teknoloji
    • 5G
    • Akıllı Cihazlar
    • Blockchain
    • Mobile
    • Uydu ve uzay
    • Yapay Zeka
    • Yazılım
  • CEO Club
    • CEO
    • Etkinlik
    • Markalar
    • Moda – Yaşam
    • Wellness
  • StartUp
    • Gelişmeler
    • Girişimler
    • İnovasyon
    • Melek Yatırımcılar
  • Sektörler
    • Eğlence
    • Enerji
    • Holdingler
    • İhracat – İthalat
    • İnşaat
    • Medya
    • Otomotiv
    • Perakende
    • Sağlık
    • Savunma
    • Spor
    • Tarım
    • Tarım ve Gıda
    • Tekstil
    • Turizm
    • Ulaştırma
  • Bilgi
    • Araştırma
    • Dosyalar
  • Yazarlar
    • Aslı Korkmaz
    • Çetin Ünsalan
    • Fikri Türkel
    • Recep Erçin
    • Serpin Alparslan
    • Tanyel Yılmaz
    • Yavuz Can Yazıcı
    • Zekai Kıran
  • D’konomi TV
MENÜLER
  • Hakkımızda
  • İletişim
  • Künye
  • SSS
  • Hesabım
  • Yasal

Subscribe to Updates

Get the latest creative news from FooBar about art, design and business.

SON YAZILAR

Radar tepkisi kanun teklifini askıya aldırdı!

29 Haziran 2025

Ticaret Bakanlığı’ndan 114 milyon TL ceza!

29 Haziran 2025

TÜBİTAK’tan 4 bin euro maaş verilecek o proje!

29 Haziran 2025
Facebook X (Twitter) Instagram YouTube
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube
Dijital Ekonomi
GİRİŞ Abone Ol
  • Anasayfa
  • Gündem
    1. Etkinlik
    2. Özel Sektör
    3. Kamusal
    4. Dünya
    5. Ajanda
    6. Tümünü Göster

    Kişisel veriler meta olursa ne olur?

    25 Haziran 2025

    Binance TR’den 100 milyon TL’lik yaz kampanyası

    25 Haziran 2025

    İstanbul Fintech Week 2025’ten öne çıkan 6 konuşma

    23 Haziran 2025

    Bitget ve UNICEF’ten blokzincir alanında iş birliği

    18 Haziran 2025

    Koç Holding’in kredi notu açıklaması

    30 Mayıs 2025

    Enerjisa Üretim ve Nordex Group stratejik iş birliği

    9 Nisan 2025

    TBB’den Merkez Bankası açıklaması!

    24 Mart 2025

    Türk Telekom Grubu’nda üst düzey yönetim değişiklikleri

    19 Mart 2025

    Kamu işçilerine hükümetin ikinci zam teklifi belli oldu

    28 Haziran 2025

    Bakan Işıkhan’dan en düşük emekli maaşı için açıklama

    27 Haziran 2025

    TÜİK 2024 göç verilerini paylaştı

    24 Haziran 2025

    Kamu işçisine ikinci zam teklifi ertelendi

    22 Haziran 2025

    Fed’in enflasyon göstergesi beklentileri geride bıraktı

    28 Haziran 2025

    BofA’dan ABD borsası için uyarı geldi

    28 Haziran 2025

    Çin de beklenen ticaret anlaşmasını duyurdu

    28 Haziran 2025

    Trump’ın Fed planı piyasaları salladı

    26 Haziran 2025

    Radar tepkisi kanun teklifini askıya aldırdı!

    29 Haziran 2025

    Ticaret Bakanlığı’ndan 114 milyon TL ceza!

    29 Haziran 2025

    TÜBİTAK’tan 4 bin euro maaş verilecek o proje!

    29 Haziran 2025

    Kripto varlıklara 72 saat kuralı getirildi

    29 Haziran 2025

    Radar tepkisi kanun teklifini askıya aldırdı!

    29 Haziran 2025

    Ticaret Bakanlığı’ndan 114 milyon TL ceza!

    29 Haziran 2025

    TÜBİTAK’tan 4 bin euro maaş verilecek o proje!

    29 Haziran 2025

    Kripto varlıklara 72 saat kuralı getirildi

    29 Haziran 2025
  • Para
    1. Finans
    2. Borsa Döviz
    3. Kripto
    4. Tümünü Göster

    Fed’in enflasyon göstergesi beklentileri geride bıraktı

    28 Haziran 2025

    Ekonomiye güven mayısta yükseldi mi?

    27 Haziran 2025

    Finansal stratejide yeni merkez

    27 Haziran 2025

    Trump’ın Fed planı piyasaları salladı

    26 Haziran 2025

    BofA’dan ABD borsası için uyarı geldi

    28 Haziran 2025

    Yabancı, borsada satışa döndü!

    26 Haziran 2025

    Euro’da yükseliş devam edecek mi?

    26 Haziran 2025

    Borsa İstanbul’da ateşkes sevinci

    24 Haziran 2025

    Kripto varlıklara 72 saat kuralı getirildi

    29 Haziran 2025

    Kripto para piyasası temkinli yükselişini sürdürüyor

    25 Haziran 2025

    Binance TR’den 100 milyon TL’lik yaz kampanyası

    25 Haziran 2025

    Kripto para piyasası ateşkes sinyallerinin ardından hızlı toparlandı

    25 Haziran 2025

    Ticaret Bakanlığı’ndan 114 milyon TL ceza!

    29 Haziran 2025

    Kripto varlıklara 72 saat kuralı getirildi

    29 Haziran 2025

    Fed’in enflasyon göstergesi beklentileri geride bıraktı

    28 Haziran 2025

    BofA’dan ABD borsası için uyarı geldi

    28 Haziran 2025
  • Teknoloji
    1. Mobile
    2. 5G
    3. Akıllı Cihazlar
    4. Yazılım
    5. Blockchain
    6. Tümünü Göster

    Mikro işletmeler ve KOBİ’lere dijital dönüşüm desteği

    18 Şubat 2025

    Telefon kiralamada dikkat edilmesi gerekenler

    23 Ağustos 2024

    PeP Mobil ile “Tek Uygulama, Tüm Finansal Dünya’’

    7 Aralık 2023

    Mobilfon’a Turkcell’den yatırım

    9 Ağustos 2023

    Türk Telekom’dan mobil ve fiberde güçlü büyüme

    8 Kasım 2024

    ULAK, teste hazırlanıyor!

    28 Ağustos 2024

    Huawei’nin dikkat çeken eğitim programı başarıyla tamamlandı

    26 Temmuz 2023

    5G yatırımları telekomünikasyon firmalarına geri dönmedi

    19 Mayıs 2023

    Apple’ın hisseleri Çin’de son bir yılın ardından yükseldi

    31 Ocak 2025

    Yeni taksit düzenlemesi geldi!

    22 Aralık 2024

    Enerji verimli ürünler ile hem haneye hem cari açığa destek

    2 Kasım 2024

    Telefon kiralamada dikkat edilmesi gerekenler

    23 Ağustos 2024

    Finansal stratejide yeni merkez

    27 Haziran 2025

    Düşük ceza, yüksek cesaret

    20 Haziran 2025

    Petrolden veriye: Zenginliğin yeni adı

    16 Haziran 2025

    Veri en büyük değer

    13 Haziran 2025

    Bitget ve UNICEF’ten blokzincir alanında iş birliği

    18 Haziran 2025

    Bybit TR, İstanbul Blockchain Week 2025’te sponsor olarak yerini aldı

    17 Haziran 2025

    İki teknoloji devinden geleceğe yatırım

    26 Mayıs 2025

    Bitcoin staking protokolü geliştiricisinden Türkiye’de ilk etkinlik

    26 Mart 2025

    TÜBİTAK’tan 4 bin euro maaş verilecek o proje!

    29 Haziran 2025

    Finansal stratejide yeni merkez

    27 Haziran 2025

    Kişisel veriler meta olursa ne olur?

    25 Haziran 2025

    Fayda-maliyet çıkmazı

    23 Haziran 2025
  • CEO Club
    1. Markalar
    2. CEO
    3. Moda – Yaşam
    4. Etkinlik
    5. Wellness
    6. Tümünü Göster

    Fuze, Galaxy ve e& Capital liderliğinde 12 milyon dolar yatırım aldı

    5 Mayıs 2025

    Yılbaşı gecesi terziyi nerede bulursunuz veya perakendede neler oluyor?

    14 Mart 2025

    Bybit TR, Türkiye’de büyümesini hızla sürdürüyor

    10 Şubat 2025

    TurkNet’te siber güvenlik alanında üst düzey atama

    8 Şubat 2025

    Tether, ABD Adalet Bakanlığı’na destek verdi

    21 Haziran 2025

    Bybit TR, İstanbul Blockchain Week 2025’te sponsor olarak yerini aldı

    17 Haziran 2025

    Trump ile Elon Musk kavgası Tesla hisselerini nasıl etkiledi?

    7 Haziran 2025

    Bitcoin 100 bin doların üzerinde tutunabilecek mi?

    3 Haziran 2025

    Yılbaşı gecesi terziyi nerede bulursunuz veya perakendede neler oluyor?

    14 Mart 2025

    Atıl denimler yeniden hayat buldu

    3 Ekim 2024

    İstanbul’da yaşamanın maliyeti ne kadar oldu?

    6 Eylül 2024

    Evlilik kredisinde yeni dönem!

    4 Eylül 2024

    BNP Paribas Cardif Türkiye’nin “İş Ortakları Semineri” liderler zirvesine dönüştü!

    7 Nisan 2025

    2024 yılında AVM ciro endeksi yüzde 65 arttı

    23 Ocak 2025

    Binance Teknolojide Kadın Akademisi’nden harika hedef

    16 Ocak 2025

    Huawei Türkiye İş Ortakları Zirvesi gerçekleştirildi

    21 Ekim 2024

    Pandemi ile değişen seyahat trendleri

    7 Kasım 2021

    Türkiye’de kırmızı et ve deniz ürünleri tüketimi az, obezite yüksek!

    24 Ekim 2021

    İlk gençlik hapınızı kaç yıl sonra alabileceksiniz?

    24 Ekim 2021

    Aynısefa çiçeği ile başlayan güzel bir girişim!

    18 Ekim 2021

    Tether, ABD Adalet Bakanlığı’na destek verdi

    21 Haziran 2025

    Bybit TR, İstanbul Blockchain Week 2025’te sponsor olarak yerini aldı

    17 Haziran 2025

    Trump ile Elon Musk kavgası Tesla hisselerini nasıl etkiledi?

    7 Haziran 2025

    Bitcoin 100 bin doların üzerinde tutunabilecek mi?

    3 Haziran 2025
  • StartUp
    1. İnovasyon
    2. Girişimler
    3. Melek Yatırımcılar
    4. Gelişmeler
    5. Tümünü Göster

    2025 bütçesinden AR-GE için ne kadar pay ayrıldı?

    20 Ekim 2024

    Arzu Kaprol’dan, Antarktika’da görev yapan Türk bilim insanlarına özel kıyafet

    25 Haziran 2023

    Borusan’dan, toplumsal cinsiyet eşitliği yolculuğuna ışık tutan bir kitap

    24 Haziran 2023

    İnovasyonun başkentinde teknolojiler ve uygulamaları konuşuldu!

    24 Haziran 2023

    Girişim 23 Zirvesi yarın başlıyor: Ankara girişimcileri ağırlıyor!

    5 Mayıs 2025

    Yapay zekâ girişimlerine 3 milyon dolar!

    7 Nisan 2025

    Geleceğin teknolojilerini şekillendirecek girişimler açıklandı

    7 Nisan 2025

    Hayat amacınızı girişimle taçlandırın

    17 Şubat 2025

    Euronova’ya otomotiv dünyasından büyük yatırım!

    6 Temmuz 2024

    Borsadaki yatırımcı sayısında tarihi rekor kırıldı

    19 Ekim 2023

    Sabancı Ventures yeni yatırımını dijital sağlık alanında gerçekleştirdi

    27 Haziran 2022

    Vücut analiz şirketi DigiMe 715 bin dolar yatırım aldı

    28 Nisan 2022

    LegalTalks: Yeni nesil hukuk eğitimi

    10 Şubat 2025

    Türk Telekom’dan mobil ve fiberde güçlü büyüme

    8 Kasım 2024

    EY, deprem bölgesindeki desteklerini sürdürüyor!

    18 Ekim 2024

    Sabancı’dan girişimcilere ‘kanatlanma’ desteği

    18 Ekim 2024

    Girişim 23 Zirvesi yarın başlıyor: Ankara girişimcileri ağırlıyor!

    5 Mayıs 2025

    Yapay zekâ girişimlerine 3 milyon dolar!

    7 Nisan 2025

    Geleceğin teknolojilerini şekillendirecek girişimler açıklandı

    7 Nisan 2025

    KOBIL Ventures programına Silikon Vadisi’nde start verildi

    15 Mart 2025
  • Sektörler
    • Enerji
    • Sağlık
    • Savunma
    • Tarım
    • Turizm
    • İhracat – İthalat
    • Perakende
    • Medya
    • Otomotiv
    • Ulaştırma
    • Spor
    • Holdingler
  • Bilgi
    1. Araştırma
    2. Dosyalar
    3. Tümünü Göster

    Türk şirketler Rusya pazarında güç kazanıyor

    8 Haziran 2025

    Binance’in en son anketi dikkat çekti

    22 Mayıs 2025

    Türkiye, ödeme yöntemleri konusunda neler düşünüyor?

    13 Mayıs 2025

    Katılımı ve geliri artırma: Satış sürecinde üretken yapay zekâ

    11 Nisan 2025

    Startup yatırımları 2023 yılına düşüşle başladı

    16 Nisan 2023

    Yazılım ihracatı yüzde 59 oranında arttı

    15 Nisan 2023

    Gıda fiyatları 2022’de zirve yaptı

    8 Nisan 2023

    KOBİ’ler Avrupa Yeşil Mutabakatı’na geçiş sürecinde aile şirketi bariyerine takıldı

    1 Nisan 2023

    Türkiye’nin yoksulluk riski yüksek çıktı!

    26 Haziran 2025

    Türk şirketler Rusya pazarında güç kazanıyor

    8 Haziran 2025

    Binance’in en son anketi dikkat çekti

    22 Mayıs 2025

    Türkiye, ödeme yöntemleri konusunda neler düşünüyor?

    13 Mayıs 2025
  • Yazarlar
    • Aslı Korkmaz
    • Çetin Ünsalan
    • Fikri Türkel
    • Recep Erçin
    • Serpin Alparslan
    • Tanyel Yılmaz
    • Yavuz Can Yazıcı
    • Zekai Kıran
  • D’konomi TV
Dijital Ekonomi
Home»Yazarlar»Yavuz Can Yazıcı»Araştırmadan, bilgi sahibi olmadan pazara hâkim olunur mu?
Yavuz Can Yazıcı

Araştırmadan, bilgi sahibi olmadan pazara hâkim olunur mu?

20 Ağustos 20237 Dakikada OkumaYavuz Can YAZICI
Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr WhatsApp VKontakte Email
Paylaş
Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

Merak etmeden, sorgulamadan, araştırmadan, öğrenmeden, bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmak mümkün mü? Her şeyin hızla değiştiği bir dünyada entelektüel bir merak, bir çaba olmadan başarılı olunabilir mi?

Bu sorgulamalar aklıma hemen analiz kavramını getiriyor…

Analiz kavramının kökeni, tarihin derinliklerine kadar uzanıyor. Kökeni Yunanca “Analusis” kelimesinden “çözme” ya da “ayırma” anlamına gelir. Özellikle, matematik ve felsefeyle bağlantılı olarak analiz, bir bütünü bileşenlerine ayırmak ya da bir çözümlemek anlamında kullanılıyor.

Asıl tehlike, bilmediğini bilmemektir!

Hatırlayacaksınız Sokrates’in çok bilinen “Tek bildiğim, hiçbir şey bilmediğimdir” sözü ya da “Bilmediğimi biliyorum; ben bilemez olduğumun farkındayım” sözü gibi “Bilmediğini bilmek en yüce şey, bilmediğini bilmemek tehlikelidir” sözü de onun bilgiyi arayışının ve öğrenmenin önemini vurgulamakla birlikte, bilmediklerimizi anlama ve analiz etme ihtiyacına da işaret eder.

Sokrates’in bu sözleri sürekli öğrenme, kendi bilgi ve anlayışımızı sorgulama ihtiyacının altını çizer aslında. Bu bakış açısıyla analiz, bilinmezlikleri aydınlatmanın ve anlamlandırmanın bir aracıdır aynı zamanda.

Antik Yunan’dan Orta Çağın Skolastik düşünürlerine, bilim ve sanatın yeniden doğduğu Rönesans’tan 18. ve 19. yüzyılların sanayileşme dönemine, bilgisayar teknolojisinin ortaya çıktığı 20. Yüzyıldan büyük veri, makine öğrenimi ve yapay zekâ gibi teknolojilerinin hızla geliştiği günümüze dek analizlerden her dönem sayıları az da olsa birileri yararlanmış. Bugün ise analiz ve pek çok konuda modern iş dünyasında stratejik karar alma süreçlerinin merkezinde yerini almış görünüyor.

Görünen de o ki analizlerin kökeni, insanlığın bilgi arayışının başlangıcına kadar uzanıyor. İnsanlar çevrelerini ve yaşadıkları olayları anlamak için her zaman analiz yöntemlerine başvurmuşlar. Zamanla analiz daha sistemli, bilimsel ve teknolojik yöntemlerle birlikte kullanılır olmuş.

Çağdaş dünyada başarılı bir işletme, sektör dinamiklerini, müşteri ihtiyaçlarını ve pazarın genel eğilimlerini dikkate alarak sürekli olarak kendi performansını analiz eder ve stratejilerini buna göre şekillendirir.

Bu makalede, işletmenizin kurumsal başarısını artırmak için kullanabileceğiniz tüm analiz konularını içermese de hiç değilse birkaçında analizlerden nasıl ve neden yararlanmanız gerektiğine değineceğim.

İşletmenizin başarısını artırmak ve sürekli büyümeyi sürdürmek için bu analizlerin her biri hayati öneme sahip. Rekabetçi bir ortamda bu analizler, şirketinize doğru yönde ilerlemesi için gereken bilgileri sağlar. İşletmenizi bir sonraki seviyeye taşımak için bu rehberi kullanarak analiz stratejilerinizi oluşturmanızı ve uygulamanızı tavsiye ediyorum.

Hedeflerine ulaşmak isteyen şirketler, analizlerin veri gücünden yararlanmalı

Yaşadığımız yüzyılın hızla değişen iş dünyasında, şirketlerin rekabetçi kalabilmek için son derece stratejik öneme sahip analizlere ihtiyaçları var. İster tüketicilere doğrudan hitap eden bir B2C firması, ister diğer işletmelerle iş yapmayı tercih eden bir B2B firması olun, doğru analiz yöntemleri işletmenizi başarıya götüren yolda kritik bir rol oynar.

Hakkınızda kimin ne dediğini merak ediyorsanız Kurumsal Algı ve İtibar Analizi yaptırın!

Şirketinizin dış dünyada nasıl algılandığını ve ne derece saygın olduğunu merak ediyorsanız bu analizi ölçmek için kullanın. Özellikle sosyal medya ve diğer online platformlarda kullanıcı yorumları, eleştiriler bu analizde önemli bir yer tutar. Örneğin bir restoran zincirinin müşteri geri dönüşleri, hizmet kalitesini ve yemeklerin lezzetini ölçmede kritik bir rol oynar.

Ürün ya da hizmetlerinizi kimler, neden tercih etmeli, diye düşünüyorsanız Marka Algı Analizi tam size göre!

Markanızın pazardaki yerini, değerini ve algılanan kalitesini ölçmek için kritik bir analizdir. Örneğin bir ayakkabı ya da mobilya markası, tüketicilerin markaya ne kadar sadık olduğunu, hangi yaş ve gelir grubunun daha fazla ilgi gösterdiğini ancak bu analizle belirleyebilir.

Ürünlerinizin benzerini, daha ucuza satanlar kim mi? Öğrenmek için Rekabet Analizi!

Rekabetçi avantaj kazanmak ve pazardaki yerinizi korumak için rakiplerinizi, pazardaki diğer oyuncuları yakından tanımanız gerekir. Örneğin bir iş yazılımı firmasıysanız, rakip firmaların sunduğu özellikleri, fiyatlandırma modellerini ve pazarlama stratejilerini değerlendirerek kendi stratejisini optimize edebilmelisiniz. Sunduğunuz ürün ve hizmetlerin benzerini yapan bir firmayı yakından takip etmek için Rakip Analizi’nden yararlanmalısınız ki, nasıl farklılaşacağınıza karar verin.

Potansiyel müşterim kim? Nerede bulurum diye soruyorsanız, Hedef Kitle Analizi!

Müşteri portföyünüzü anlamak, onlara daha iyi hizmet sunmak için kritik bir süreçtir. B2C bir e-ticaret sitesiyseniz, hangi demografik grubun hangi ürün ve hizmetlerinize daha fazla ilgi gösterdiğini bu analiz sayesinde belirleyerek elde ettiğiniz verilere dayanarak pazarlama kampanyalarınızı şekillendirebilirsiniz.

Fırsatlar ve tehditlerin ne olduğunu anlamak için size falcı değil Pazar Analizi lazım!

Mevcut pazarda sizi hangi fırsatların ve tehditlerin beklediğini zamanında anlamak oldukça kritik bir süreçtir. İster B2B isterse B2C tarzı iş yapın kimlerin ne kadar oyuncu, kimlerin ciddi bir alıcı olduğunu anlamakta gecikirseniz riske girersiniz. Ürün ve hizmetlerinizin hedeflediğiniz potansiyel pazarda ne kadar talep göreceğini, değişen tüketici eğilimleri ve beklentilerini, pazarın büyüme potansiyelini ve gelecekteki trendleri ancak bu analizle belirleyebilirsiniz, falcılarla değil.

Anahtar Performans Göstergeniz KPI yoksa, bir ölçünüz de yok demektir!

İşletmenizin performansınızı ölçmek ve stratejik hedeflere ulaşma yolunda ilerlemenizi değerlendirmek için anahtar performans göstergelerini belirlemeniz esastır. Örneğin, bir online eğitim platformu için “aktif kullanıcı sayısı”, “ortalama oturum süresi” gibi KPI’lar platformun başarısını ölçmede kritik bir rol oynar. Eğer verilerden hareket etmiyor ve performansınızı ölçmüyorsanız iş süreçlerinizi de yönetemezsiniz. Çünkü ölçemediğiniz hiçbir şeyi yönetemezsiniz.

Aileniz gibi olan Paydaşlarla İlişki ve İletişiminizin kalitesini analiz edin!

Şirketin iyi ya da kötü durumda olmasından doğrudan etkilenenler varsa, onlar sizin paydaşlarınızdır. Tıpkı aileniz, aile üyeleriniz gibi önemlidirler. Müşteriler, tedarikçiler ve diğer iş ortaklarıyla kurulan iş, ilişki ve iletişimin kalitesi, firmanızın başarısında öncelikli ve belirleyici olur.

Dijital dönüşümün gücünden yararlanın, rekabetçi kalın!

Tanık olduğumuz bu yüzyılın iş dünyasında, dijital dönüşüm sadece bir seçenek değil, bir zorunluluktur. Tüm iş süreçlerinin dijitale taşınması, şirketlerin daha verimli, daha etkili ve müşteri ihtiyaçlarına daha hızla yanıt vermesini sağlar. Teknoloji sadece iş yapış biçimimizi değil, aynı zamanda tüketicilerin ve işletmelerin beklentilerini de radikal bir şekilde değiştirir.

Dijital dönüşüme uyum sağlayamayan şirketler, pazarda rekabetçi kalmakta zorlanacaklardır. Bu dönüşümü benimsemek, sadece teknolojik araçları kullanmakla sınırlı değildir; aynı zamanda kurumsal kültürde, iş yapış ve yönetim biçiminde, müşteri ilişkilerinde de derinlemesine bir değişiklik gerektirir. Şirketler ancak dijital stratejilerin gücünü merkeze alarak, geleceğin rekabetçi iş ortamında liderliğini sürdürebilirler.

Siz de rekabet iddianızı sürdürmek istiyorsanız, tavsiyem hemen Dijital Dönüşüm Olgunluk Analizi yaptırarak sağlam bir adım atın.

Sürdürülebilirlik artık kurumsal sorumluluk değil, zorunluluktur!

Dijitalleşme ve analitik yaklaşımların ötesinde, günümüzün en kritik kavramlarından biri de sürdürülebilirlik. Çağımızda şirketlerin sadece kâr elde etmekle yükümlü olmadığını, aynı zamanda topluma ve çevreye karşı da büyük bir sorumluluğu olduğunu unutmamak gerekir.

Kaynakların bilinçli kullanımı, enerji tasarrufu, atık yönetimi gibi konulardaki hassasiyetler şirketlerin algı ve itibarını olumlu etkilemenin ötesinde, gezegenimizin ve gelecek nesillerin korunmasına katkıda bulunur.

Bu anlamda siz de işletmeniz için Atık ve Geri Dönüşüm Analizi, Tedarik Zinciri Sürdürülebilirlik Değerlendirmesi, ESG Skorlaması ve Derecelendirmesi, Sosyal Etki Değerlendirmesi gibi şirketlerin toplumsal etkilerini ve katkılarını analiz eden yöntemler için uzmanlarla görüşmenizi tavsiye ederim.

Bilim felsefesindeki dikkatli ve özenli yaklaşımı benimseyerek, şirketler ürettikleri ile çevreyi tüketmeden, doğaya, canlılara ve insanlara karşı sorumluluklarını yerine getirerek işlerini sürdürmelidir. Bu, sadece etik bir görev değil, aynı zamanda işletmelerin uzun vadeli başarısını ve sektörlerindeki liderliklerini de garantileyen bir yaklaşımdır.

Aslolan süreklilik ve başarının devamlılığıdır!

Her şirketin evrimleşen dünyada ayakta kalabilmesi için sürekli bir analiz ve yenilenme sürecine ihtiyacı vardır. Analizler bir kez yapıldığında bırakılabilecek ‘tamamlandı’ kutucukları değildir; onlar şirketin sürekli olarak nabzını tutan ve yönünü ayarlayan pusulalardır.

Organize bir entelektüel aklı sürekli olarak devrede tutmazsanız, ne yazık ki başarınız da sürekli olmayacaktır. Başarının arkasında derinlemesine yapılmış, gerçekçi ve güncel analizler yatar. Bu analizlere bağlılık, işletmelerin sadece mevcut pazarda büyümesini değil, aynı zamanda yeni pazarlara ulaşmasını, kurumsal bir kimlik kazanmasını ve ilham veren bir marka haline gelmesini de sağlar.

Tüm bu adımların sonucunda, sadece kısa vadeli değil, uzun vadeli kârlılığınızı da garanti altına alabilirsiniz.

Unutmayın, sürekli analiz ve yenilik, her başarılı işletmenin olmazsa olmazlarının başında gelmeli…

Sonuç olarak ister B2C ister B2B olsun, şirketlerin başarılı olabilmesi için doğru analiz yöntemlerini kullanmaları esastır. Analizler, şirketlere pazarda nerede olduklarını, nereye gitmek istediklerini ve bunu nasıl başarabileceklerini gösterir. Stratejik analizlerle donanmış bir şirket, rakiplerinin bir adım önünde olabilir ve sürdürülebilir bir başarıya ulaşabilir.

(Yazıyla ilgili görüş ve düşüncelerinizi [email protected] adresine göndererek yazarımızla paylaşabilirsiniz.)

Dijital Dönüşüm Olgunluk Analizi Hedef Kitle Analizi KPI Kurum içi Algı ve İtibar Analizi Kurumsal Algı Analizi Kurumsal İtibar Analizi Kurumsal Rekabet Analizi Marka Algı Analizi Marka İtibar Analizi Paydaşlarla İlişki ve İletişim Analizi Pazar Analizi Rakip Analizi Yavuz Can Yazıcı
Paylaş. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr WhatsApp Email
Önceki YazıBaydöner’in halka arzına 3,23 kat talep geldi
Sonraki Yazı Merkez Bankası ve BDDK’dan yeni konut kredisi açıklaması!

Benzer Yazılar

Süper zekâ çağında barut kokusu

25 Haziran 2025

Sahte şarkı sektör oldu

24 Haziran 2025

Yeni bir yatırım medeniyeti doğuyor

18 Haziran 2025

Özgürlük mü, güven sorunu mu?

17 Haziran 2025
d’konomi TV
EDİTÖRÜN' SEÇİMİ

KKB’den geleceğe güçlü altyapı yatırımı

16 Haziran 2025

AB, denizleri kurtarmak için harekete geçti

10 Haziran 2025

Kişisel verileri kim koruyacak? Devletler, şirketler ve bireylerin sorumluluğu

7 Mayıs 2025

Girişim 23 Zirvesi yarın başlıyor: Ankara girişimcileri ağırlıyor!

5 Mayıs 2025
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • YouTube
  • LinkedIn
GÖZDEN KAÇIRMAYIN
Ajanda

Radar tepkisi kanun teklifini askıya aldırdı!

29 Haziran 2025Haber Merkezi

Trafik cezalarına yüzde 220’ye varan zam içeren kanun teklifi, kamuoyundan gelen yoğun tepkiler nedeniyle Ekim…

Ticaret Bakanlığı’ndan 114 milyon TL ceza!

29 Haziran 2025

TÜBİTAK’tan 4 bin euro maaş verilecek o proje!

29 Haziran 2025

Kripto varlıklara 72 saat kuralı getirildi

29 Haziran 2025

Subscribe to Updates

Get the latest creative news from SmartMag about art & design.

HAKKIMIZDA
HAKKIMIZDA

Dijital Ekonomi, başta ekonomi olmak üzere hayatın her alanına ilişkin okuyucuların merak edebilecekleri, istedikleri konularda mümkün olduğunca yalın ve net bilgi alabilecekleri yeni nesil dijital medya platformudur.

Tüm görüş ve önerileriniz ile sitemizde yayınlanmasını istediğiniz yazılarınız, haberleriniz ve yorumlarınız için bizimle iletişime geçebilirsiniz.

e-posta: [email protected]

EDİTÖRÜN SEÇİMİ

KKB’den geleceğe güçlü altyapı yatırımı

16 Haziran 2025

AB, denizleri kurtarmak için harekete geçti

10 Haziran 2025

Kişisel verileri kim koruyacak? Devletler, şirketler ve bireylerin sorumluluğu

7 Mayıs 2025

D'KONOMİ TV

Siber güvenlikte yeni dönem

19 Mayıs 2025

Kripto para sektöründe öncü Binance’e içeriden bakış

12 Haziran 2023

Olası hibrit savaşın ekonomik etkileri

2 Haziran 2023
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube
  • Hakkımızda
  • İletişim
  • Künye
  • SSS
  • Hesabım
  • Yasal
Telif Hakkı © 2021 - 2025 Sentez Medya Limited. Tüm hakları saklıdır.

Arama kısmına kelimeyi yazıp Enter tuşuna basın. Çıkmak için Esc tuşuna basın.

Web sitemizdeki içeriklerden en iyi şekilde yararlanmanızı sağlamak için 6698 Sayılı Kişisel Verilerin korunması Kanunu'na (KVKK) ve Avrupa Birliği Veri Koruma Tüzüğü'ne (GDPR) uygun olarak çerezleri kullanıyoruz. Sitenin düzgün çalışması için gerekli zorunlu çerezlerin kullanılmasını istemiyorsanız ziyaretinizi sonlandırmalısınız. Diğer çerezler yönünden ise lütfen tercihlerinizi belirleyiniz.
Çerez Aydınlatma MetniÇerez AyarlarıReddetKabul et
Manage consent
Zorunlu(Fonksiyonel) Çerezler
Her Zaman Etkin
Bazı çerezler, web sitesinin belirli bölümlerinin düzgün çalışmasını ve kullanıcı tercihlerinizin bilinmesini sağlar. İşlevsel çerezler yerleştirerek web sitemizi ziyaret etmenizi kolaylaştırıyoruz. Bu çerezleri açık rızaya gerek duymaksızın Kişisel Verilerin Korunması Kanunu 5/2-e ve f uyarınca Bir hakkın tesisi, kullanılması veya korunması için veri işlemenin zorunlu olması, İlgili kişinin temel hak ve özgürlüklerine zarar vermemek kaydıyla, veri sorumlusunun meşru menfaatleri için veri işlenmesinin zorunlu olması hukuki sebeplerine dayanarak kullanıyoruz.
ÇerezSüreAçıklama
cookielawinfo-checkbox-analytics11 ayBu çerez, GDPR Çerez İzni eklentisi tarafından ayarlanır. Çerez, "Analitik" kategorisindeki çerezler için kullanıcı onayını saklamak için kullanılır.
cookielawinfo-checkbox-functional11 ayTanımlama bilgisi, "İşlevsel" kategorisindeki tanımlama bilgileri için kullanıcı onayını kaydetmek için GDPR tanımlama bilgisi onayı tarafından ayarlanır.
cookielawinfo-checkbox-necessary11 ayBu çerez, GDPR Çerez İzni eklentisi tarafından ayarlanır. Çerezler, "Gerekli" kategorisindeki çerezler için kullanıcı onayını saklamak için kullanılır.
cookielawinfo-checkbox-others11 ayBu çerez, GDPR Çerez İzni eklentisi tarafından ayarlanır. Çerez, "Diğer" kategorisindeki çerezler için kullanıcı onayını saklamak için kullanılır.
cookielawinfo-checkbox-performance11 ayBu çerez, GDPR Çerez İzni eklentisi tarafından ayarlanır. Çerez, "Performans" kategorisindeki çerezler için kullanıcı onayını saklamak için kullanılır.
CookieLawInfoConsent1 yılİlgili kategorinin varsayılan düğme durumunu ve CCPA durumunu kaydeder. Yalnızca birincil çerez ile koordineli olarak çalışır.
viewed_cookie_policy11 ayÇerez, GDPR Çerez İzni eklentisi tarafından ayarlanır ve kullanıcının çerez kullanımına izin verip vermediğini saklamak için kullanılır. Herhangi bir kişisel veri saklamaz.
İşlevsel Çerezler
Kullanıcıların tercihlerini farklı internet sitesinin farklı sayfalarını ziyarette de hatırlamak için kullanılan çerezlerdir. Örneğin, seçmiş olduğunuz dil tercihinizin hatırlanması. İşlevsel çerezler yerleştirmek için açık rızanıza gerek duyuyoruz.
Analitik Çerezler
Kullanıcılarımız için web sitesi deneyimini optimize etmek için analitik çerezler kullanıyoruz. Bu analitik çerezler ile web sitemizin kullanımı hakkında bilgi ediniyoruz. Analitik çerezler yerleştirmek için açık rızanıza gerek duyuyoruz.
KAYDET & ONAYLA
Altyapı CookieYes Logo

Giriş Yap yada Kayıt Ol

Hoşgeldiniz!

Aşağıdaki alandan giriş yapabilirsiniz.

Şifremi Unuttum?