Close Menu
  • Anasayfa
  • Giriş
  • Abone Ol
  • Gündem
    • Ajanda
    • Dünya
    • Etkinlik
    • Kamusal
    • Özel Sektör
  • Para
    • Borsa Döviz
    • Finans
    • Kripto
  • Teknoloji
    • 5G
    • Akıllı Cihazlar
    • Blockchain
    • Mobile
    • Uydu ve uzay
    • Yapay Zeka
    • Yazılım
  • CEO Club
    • CEO
    • Etkinlik
    • Markalar
    • Moda – Yaşam
    • Wellness
  • StartUp
    • Gelişmeler
    • Girişimler
    • İnovasyon
    • Melek Yatırımcılar
  • Sektörler
    • Eğlence
    • Enerji
    • Holdingler
    • İhracat – İthalat
    • İnşaat
    • Medya
    • Otomotiv
    • Perakende
    • Sağlık
    • Savunma
    • Spor
    • Tarım
    • Tarım ve Gıda
    • Tekstil
    • Turizm
    • Ulaştırma
  • Bilgi
    • Araştırma
    • Dosyalar
  • Yazarlar
    • Aslı Korkmaz
    • Çetin Ünsalan
    • Fikri Türkel
    • Recep Erçin
    • Serpin Alparslan
    • Tanyel Yılmaz
    • Yavuz Can Yazıcı
    • Zekai Kıran
  • D’konomi TV
MENÜLER
  • Hakkımızda
  • İletişim
  • Künye
  • SSS
  • Hesabım
  • Yasal

Subscribe to Updates

Get the latest creative news from FooBar about art, design and business.

SON YAZILAR

SKDM ve dijitalleşme

30 Eylül 2025

Senetlere karekod uygulaması geliyor

28 Eylül 2025

Rusya’dan Türkiye’nin Rus petrolü ithalatını durdurma olasılığına ilişkin açıklama

28 Eylül 2025
Facebook X (Twitter) Instagram YouTube
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube
Dijital Ekonomi
GİRİŞ Abone Ol
  • Anasayfa
  • Gündem
    1. Etkinlik
    2. Özel Sektör
    3. Kamusal
    4. Dünya
    5. Ajanda
    6. Tümünü Göster

    WhiteBIT TR, kullanıcıları adına “iyilik hareketi” başlatıyor

    26 Eylül 2025

    Dördüncü Plan B Forum, Tether ve Lugano şehri ev sahipliğinde kapılarını açacak

    25 Ağustos 2025

    Gate TR’den 15 bin fidanlık 3 hatıra ormanı

    18 Ağustos 2025

    Canlı yayın deneyimiyle Bybit TR’de etkileşim zamanı

    28 Temmuz 2025

    Damga vergisine yüzde 50 zam!

    7 Eylül 2025

    Koç Holding’in kredi notu açıklaması

    30 Mayıs 2025

    Enerjisa Üretim ve Nordex Group stratejik iş birliği

    9 Nisan 2025

    TBB’den Merkez Bankası açıklaması!

    24 Mart 2025

    Bakan’dan sosyal konut projesinde kontenjan açıklaması

    7 Eylül 2025

    Damga vergisine yüzde 50 zam!

    7 Eylül 2025

    Memur zammında ikinci toplantı sona erdi

    24 Ağustos 2025

    Fahiş site aidatlarına sıkı denetim geliyor

    17 Ağustos 2025

    Rusya’dan Türkiye’nin Rus petrolü ithalatını durdurma olasılığına ilişkin açıklama

    28 Eylül 2025

    Togg, Almanya’da ön siparişe açılıyor

    27 Eylül 2025

    İtalya’da köpeklere ‘turist vergisi’ mi gelecek?

    27 Eylül 2025

    AB, Ukrayna için 140 milyar euro kredi önerdi

    27 Eylül 2025

    Senetlere karekod uygulaması geliyor

    28 Eylül 2025

    Rusya’dan Türkiye’nin Rus petrolü ithalatını durdurma olasılığına ilişkin açıklama

    28 Eylül 2025

    Rekabet Kurulu’ndan piliç eti üreticilerine ceza!

    27 Eylül 2025

    Borsada ikinci dalga operasyon

    27 Eylül 2025

    Senetlere karekod uygulaması geliyor

    28 Eylül 2025

    Rusya’dan Türkiye’nin Rus petrolü ithalatını durdurma olasılığına ilişkin açıklama

    28 Eylül 2025

    Kuantum bilgisayarlar ve kripto paralar

    27 Eylül 2025

    Rekabet Kurulu’ndan piliç eti üreticilerine ceza!

    27 Eylül 2025
  • Para
    1. Finans
    2. Borsa Döviz
    3. Kripto
    4. Tümünü Göster

    Senetlere karekod uygulaması geliyor

    28 Eylül 2025

    Çin Başbakanı’ndan ABD yorumu

    26 Eylül 2025

    Avrupa hisse senetleri Fed’in faiz kararıyla yükseliyor

    18 Eylül 2025

    FED, faizleri çeyrek puan düşürdü

    18 Eylül 2025

    Borsada ikinci dalga operasyon

    27 Eylül 2025

    Bu hafta yatırım araçlarından altın ve dolar kazandırdı

    27 Eylül 2025

    Bu hafta 5 şirket aynı gün temettü dağıtacak

    27 Eylül 2025

    ABD borsalarına yatırım bir kaçış değil fırsat arayışı

    24 Eylül 2025

    Kuantum bilgisayarlar ve kripto paralar

    27 Eylül 2025

    Kripto piyasası PCE verisi öncesi baskı altında

    26 Eylül 2025

    WhiteBIT TR, kullanıcıları adına “iyilik hareketi” başlatıyor

    26 Eylül 2025

    Kripto para piyasasında düzeltme devam ediyor

    25 Eylül 2025

    Senetlere karekod uygulaması geliyor

    28 Eylül 2025

    Kuantum bilgisayarlar ve kripto paralar

    27 Eylül 2025

    Borsada ikinci dalga operasyon

    27 Eylül 2025

    Bu hafta yatırım araçlarından altın ve dolar kazandırdı

    27 Eylül 2025
  • Teknoloji
    1. Mobile
    2. 5G
    3. Akıllı Cihazlar
    4. Yazılım
    5. Blockchain
    6. Tümünü Göster

    Mikro işletmeler ve KOBİ’lere dijital dönüşüm desteği

    18 Şubat 2025

    Telefon kiralamada dikkat edilmesi gerekenler

    23 Ağustos 2024

    PeP Mobil ile “Tek Uygulama, Tüm Finansal Dünya’’

    7 Aralık 2023

    Mobilfon’a Turkcell’den yatırım

    9 Ağustos 2023

    Türk Telekom’dan mobil ve fiberde güçlü büyüme

    8 Kasım 2024

    ULAK, teste hazırlanıyor!

    28 Ağustos 2024

    Huawei’nin dikkat çeken eğitim programı başarıyla tamamlandı

    26 Temmuz 2023

    5G yatırımları telekomünikasyon firmalarına geri dönmedi

    19 Mayıs 2023

    Apple’ın hisseleri Çin’de son bir yılın ardından yükseldi

    31 Ocak 2025

    Yeni taksit düzenlemesi geldi!

    22 Aralık 2024

    Enerji verimli ürünler ile hem haneye hem cari açığa destek

    2 Kasım 2024

    Telefon kiralamada dikkat edilmesi gerekenler

    23 Ağustos 2024

    Facebook, ‘kaydırma yorgunluğunu’ gidermeyi hedefliyor

    25 Eylül 2025

    Meta’ya beklenmeyen isimden dava!

    22 Eylül 2025

    ABD, Google’ı bölmeyi tekrar deniyor!

    22 Eylül 2025

    Google’dan 2,5 milyar kişiye uyarı!

    31 Ağustos 2025

    Kuantum bilgisayarlar ve kripto paralar

    27 Eylül 2025

    Zincirler arası birlikte çalışabilirlik nedir?

    13 Eylül 2025

    Binance ve Franklin Templeton’dan dijital varlıklar için stratejik ortaklık

    12 Eylül 2025

    Blok zinciri ağ tıkanıklığı nedir?

    13 Ağustos 2025

    Kuantum bilgisayarlar ve kripto paralar

    27 Eylül 2025

    Trump: ‘’Xi, TikTok’un ABD’ye devrini onayladı’’

    26 Eylül 2025

    Facebook, ‘kaydırma yorgunluğunu’ gidermeyi hedefliyor

    25 Eylül 2025

    Apple, AB rekabet kuralları tarafından haksız yere hedef alındığını iddia ediyor

    25 Eylül 2025
  • CEO Club
    1. Markalar
    2. CEO
    3. Moda – Yaşam
    4. Etkinlik
    5. Wellness
    6. Tümünü Göster

    Fuze, Galaxy ve e& Capital liderliğinde 12 milyon dolar yatırım aldı

    5 Mayıs 2025

    Yılbaşı gecesi terziyi nerede bulursunuz veya perakendede neler oluyor?

    14 Mart 2025

    Bybit TR, Türkiye’de büyümesini hızla sürdürüyor

    10 Şubat 2025

    TurkNet’te siber güvenlik alanında üst düzey atama

    8 Şubat 2025

    CoinTR ve Arda Güler, “Hız ve Güven”de buluştu

    24 Eylül 2025

    Pfizer, 4,9 milyar dolarlık anlaşmayla obezite ilacı pazarına girdi

    23 Eylül 2025

    5 milyar dolarlık stratejik ortaklık

    20 Eylül 2025

    Tether’den Kanada Emniyeti’ne yardım

    17 Eylül 2025

    Yılbaşı gecesi terziyi nerede bulursunuz veya perakendede neler oluyor?

    14 Mart 2025

    Atıl denimler yeniden hayat buldu

    3 Ekim 2024

    İstanbul’da yaşamanın maliyeti ne kadar oldu?

    6 Eylül 2024

    Evlilik kredisinde yeni dönem!

    4 Eylül 2024

    BNP Paribas Cardif Türkiye’nin “İş Ortakları Semineri” liderler zirvesine dönüştü!

    7 Nisan 2025

    2024 yılında AVM ciro endeksi yüzde 65 arttı

    23 Ocak 2025

    Binance Teknolojide Kadın Akademisi’nden harika hedef

    16 Ocak 2025

    Huawei Türkiye İş Ortakları Zirvesi gerçekleştirildi

    21 Ekim 2024

    Pandemi ile değişen seyahat trendleri

    7 Kasım 2021

    Türkiye’de kırmızı et ve deniz ürünleri tüketimi az, obezite yüksek!

    24 Ekim 2021

    İlk gençlik hapınızı kaç yıl sonra alabileceksiniz?

    24 Ekim 2021

    Aynısefa çiçeği ile başlayan güzel bir girişim!

    18 Ekim 2021

    CoinTR ve Arda Güler, “Hız ve Güven”de buluştu

    24 Eylül 2025

    Pfizer, 4,9 milyar dolarlık anlaşmayla obezite ilacı pazarına girdi

    23 Eylül 2025

    5 milyar dolarlık stratejik ortaklık

    20 Eylül 2025

    Tether’den Kanada Emniyeti’ne yardım

    17 Eylül 2025
  • StartUp
    1. İnovasyon
    2. Girişimler
    3. Melek Yatırımcılar
    4. Gelişmeler
    5. Tümünü Göster

    2025 bütçesinden AR-GE için ne kadar pay ayrıldı?

    20 Ekim 2024

    Arzu Kaprol’dan, Antarktika’da görev yapan Türk bilim insanlarına özel kıyafet

    25 Haziran 2023

    Borusan’dan, toplumsal cinsiyet eşitliği yolculuğuna ışık tutan bir kitap

    24 Haziran 2023

    İnovasyonun başkentinde teknolojiler ve uygulamaları konuşuldu!

    24 Haziran 2023

    Girişim 23 Zirvesi yarın başlıyor: Ankara girişimcileri ağırlıyor!

    5 Mayıs 2025

    Yapay zekâ girişimlerine 3 milyon dolar!

    7 Nisan 2025

    Geleceğin teknolojilerini şekillendirecek girişimler açıklandı

    7 Nisan 2025

    Hayat amacınızı girişimle taçlandırın

    17 Şubat 2025

    Euronova’ya otomotiv dünyasından büyük yatırım!

    6 Temmuz 2024

    Borsadaki yatırımcı sayısında tarihi rekor kırıldı

    19 Ekim 2023

    Sabancı Ventures yeni yatırımını dijital sağlık alanında gerçekleştirdi

    27 Haziran 2022

    Vücut analiz şirketi DigiMe 715 bin dolar yatırım aldı

    28 Nisan 2022

    LegalTalks: Yeni nesil hukuk eğitimi

    10 Şubat 2025

    Türk Telekom’dan mobil ve fiberde güçlü büyüme

    8 Kasım 2024

    EY, deprem bölgesindeki desteklerini sürdürüyor!

    18 Ekim 2024

    Sabancı’dan girişimcilere ‘kanatlanma’ desteği

    18 Ekim 2024

    Girişim 23 Zirvesi yarın başlıyor: Ankara girişimcileri ağırlıyor!

    5 Mayıs 2025

    Yapay zekâ girişimlerine 3 milyon dolar!

    7 Nisan 2025

    Geleceğin teknolojilerini şekillendirecek girişimler açıklandı

    7 Nisan 2025

    KOBIL Ventures programına Silikon Vadisi’nde start verildi

    15 Mart 2025
  • Sektörler
    • Enerji
    • Sağlık
    • Savunma
    • Tarım
    • Turizm
    • İhracat – İthalat
    • Perakende
    • Medya
    • Otomotiv
    • Ulaştırma
    • Spor
    • Holdingler
  • Bilgi
    1. Araştırma
    2. Dosyalar
    3. Tümünü Göster

    Demans yakında sorun olmaktan çıkabilir mi?

    26 Eylül 2025

    Yatırımcılar SOL, XRP ve Altcoin’lere yöneldi

    18 Eylül 2025

    Kredi borçları bir yılda yüzde 47 arttı

    14 Eylül 2025

    TIME dünyanın en iyi şirketlerini duyurdu!

    12 Eylül 2025

    Startup yatırımları 2023 yılına düşüşle başladı

    16 Nisan 2023

    Yazılım ihracatı yüzde 59 oranında arttı

    15 Nisan 2023

    Gıda fiyatları 2022’de zirve yaptı

    8 Nisan 2023

    KOBİ’ler Avrupa Yeşil Mutabakatı’na geçiş sürecinde aile şirketi bariyerine takıldı

    1 Nisan 2023

    Kuantum bilgisayarlar ve kripto paralar

    27 Eylül 2025

    Demans yakında sorun olmaktan çıkabilir mi?

    26 Eylül 2025

    Sıcak ve soğuk cüzdanlar: Temel farklar ve özellikler

    24 Eylül 2025

    Fosil yakıt üretimi Paris Anlaşması hedeflerini tehdit mi ediyor?

    22 Eylül 2025
  • Yazarlar
    • Aslı Korkmaz
    • Çetin Ünsalan
    • Fikri Türkel
    • Recep Erçin
    • Serpin Alparslan
    • Tanyel Yılmaz
    • Yavuz Can Yazıcı
    • Zekai Kıran
  • D’konomi TV
Dijital Ekonomi
Home»Teknoloji»Akıllı Cihazlar»Elektrikli otomobil yangınları: Gerçek mi, abartı mı?
Akıllı Cihazlar

Elektrikli otomobil yangınları: Gerçek mi, abartı mı?

10 Eylül 20217 Dakikada OkumaHaber Merkezi
Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr WhatsApp VKontakte Email
Paylaş
Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

İklim krizi gerçekliğini her gün gösteriyor. New York’ta, Berlin’de, Türkiye’de görülen yıkıcı seller; Kaliforniya’da, Rusya’da, Türkiye’de görülen uzun süreli yangınlar, kuraklık… Gezegenimiz her gün açılan yeni bir yarasıyla bizi uyarıyor. 

Henüz geç değil. Yeşil enerji ve daha temiz elektrik konusunda hızlıca aksiyon almaya devam etmemiz gerekiyor ve geleceğe gerçekten temiz bir sıçrama yapmak istiyorsak, temiz piller kullanmak çok önemli. Enerji depolama teknolojisi hızlı ama ölçülü bir şekilde gelse de pillerin olumsuz çevresel etkilerini azaltmak için hâlâ gidilecek bir yol var. Yenilikçi şirketler şimdiden bu önemli sorunu çözmek için adımlar atıyor.

Avrupa Ulaşım ve Çevre Federasyonu, 2035’te %100 emisyonsuz araba satmaya yönelik bir AB planının Avrupa’daki elektrikli araçları demokratikleştireceğini söyledi. Vaşington eyaleti 2030’dan sonra; Kanada ve Birleşik Krallık 2035’ten sonra, Fransa 2040’tan sonra benzinli araç satışını yasaklamayı planlıyor. 

Peki, elektrikli araçlar daha mı çevreci? Avantajları ve dezavantajları neler? Son zamanlarda neler oluyor? İnceleyelim:

Neler oluyor?

Hyundai, bu yılın başlarında bataryalardaki yanma riski sebebiyle 82 bin aracı, LG üretimi batarya sistemlerini değiştirmek için geri çağırdı.

• Bir adım geriden: Yaklaşık 900 milyon dolarlık bir maliyeti olan geri çağırma, çoğunlukla Hyundai’ın ocak ayında yanan elektrikli araç modeli Kona EV modellerini içeriyordu. Bu yangından sonra Eylül 2017 ile Mart 2020 arasında üretilen 25.564 Kona EV aracı yüksek voltajlı pil hücrelerinin hatalı üretiminden kaynaklanan kısa devre riski nedeniyle geri çağrıldı. Ardından Güney Kore yetkilileri, ilk geri çağırmanın yeterli olup olmadığına dair bir soruşturma başlatmıştı.

Bataryaların üreticisi LG, Hyundai’ın batarya yönetim sistemindeki hızlı şarj mantığına yönelik önerilerini yanlış uyguladığını, pil hücrelerinin yangın risklerinin doğrudan nedeni olarak görülmemesi gerektiğini söylerken Güney Kore Ulaştırma Bakanlığı, LG Energy’nin Çin’deki fabrikasında üretilen bazı pil hücrelerinde kusurlar bulunduğunu tespit etti. İlerleyen aylarda Hyundai, batarya yönetim sisteminde güncelleme yapsa da çözülemediği için Kona modellerinin Güney Kore’de üretimini durdurduğunu açıkladı. 

General Motors, ağustos ayında yaptığı açıklamada Chevrolet Bolt elektrikli araçlarının yüksek voltajlı lityum iyon pil hücrelerinden kaynaklanan yangın riski nedeniyle araçları geri çağıracağını ve 1 milyar dolarlık bir maliyetle onarımının yapılacağını açıkladı. 

Geçtiğimiz temmuz ayında yangın ihbarlarının ardından yangın riski nedeniyle yaklaşık 69 bin Chevrolet Bolt aracını geri çağıran GM, arızalı batarya modüllerini değiştireceğini söylemişti. Kore fabrikasının dışındaki LG üretim tesislerinde üretilen bazı pil hücrelerinde üretim kusurları keşfeden şirket, sorun nedeniyle EV’lerin satışını süresiz olarak durdurmaya ve pil tedarikçisi LG’den geri ödeme istemeye karar verdi. Geri çağrılan araç sayısı, temmuz ayındakilerle birlikte 2019’dan 2022’ye kadar olan 73 bin aracı kapsıyor.

• Bir adım geriden: GM, 2020 yılında da Chevrolet Bolt araçlarında batarya kaynaklı problemler yaşamıştı ve o dönemde araçları geri çağırarak bir yazılım güncellemesi yapmış, şarj kapasitelerini %90’la sınırlamış ve araç sahiplerini araçlarının menzil değerini 113 kilometrenin altına indirmemeleri ve araçlarını kapalı garajlara değil, açık alanlara park etmeleri konusunda uyarmıştı.

Problem nerede?

Yanlış veya hasarlı üretilen ya da yazılımı doğru tasarlanmayan lityum pillerin kullanıldığı herhangi bir cihazın alev alma riski bulunuyor. Elektrikli araçlardaki lityum iyon pillerde yüksek sıcaklıklarda çalışırken uçucu ve yanıcı olan organik sıvı elektrolitler kullanılıyor ve çarpma gibi bir durumda kimyasal sızıntıya neden olabiliyor.

LG’nin Çin fabrikasında üretilen bazı batarya hücrelerinin kusurlu olması Hyundai Kona araçları için risk oluştururken General Motors’un batarya hücresindeki yırtık anot parçası ve katlanmış ayırıcı da yangın riskini artıran iki üretim hatası olarak belirlenmişti.

Çözümler

Lityum-iyon pillerin silindirik, prizmatik ve kese tipi olmak üzere farklı türleri var. İşlevsellik açısından aynı olsa da hepsinin olumlu ve olumsuz özellikleri var. Burada teknik ayrıntılara çok girmeyelim ama şirketlerin araçlarını üretirken farklı araç tiplerine göre seçim yapmaları gerekiyor. GM ve Hyundai LG’nin kese tipi pilini kullanırken Volkswagen bu yılın başlarında kese tipinden prizmatik teknolojiye geçeceğini açıkladı. 

Çalışmalar sürüyor: Çin merkezli otomotiv şirketi BYD gibi bazı şirketler alev almaya daha az eğilimli olan ancak nikel kobalt manganez katotları kullanan standart hücreler kadar enerji depolayamayan, lityum demir fosfat katotları kullanarak pil hücreleri üretirken GM dâhil diğer şirketler, daha az kobalt kullanan ve hücreleri daha kararlı ve daha ucuz hâle getiren nikel-kobalt-manganez-alüminyum teknolojisi gibi farklı testler yapıyor. Çin merkezli pil üreticisi CATL; geçtiğimiz ay lityum, kobalt veya nikel içermeyen bir sodyum iyon pili tanıttı. Toyota gibi bazı şirketler de aşırı ısınma sorunlarını ve yangın risklerini en aza indirebilecek, ancak ticarileşmesi için üç ila beş yıl gereken katı hâl elektrolitli pil hücreleri geliştiriyor.

Abartılıyor mu?

Elektrikli arabalar yaygınlaştıkça medyada bir dizi söylenti, kanıtlanmamış riskler ve dezavantajlar birikti. Elektrikli araçlara yönelik birçok tehdit raporunun, tehlikenin boyutunu gösterecek çok az veri içeren medya spekülasyonları olduğu görülüyor ancak yine de hasarlı pillerin neden olduğu pahalı arızalar gibi sıkıntılar çıkabiliyor. Elektrikli arabalar hâlâ yeterince yaygın kullanılmadığından, otomotiv endüstrisi ve tüketicilerin olası tehlikeler ve uygulanabilirlik hakkında mantıklı, uzun vadeli kararlar alabilmeleri için daha fazla veri gerekiyor.

Lityum-iyon pil içeren dizüstü bilgisayarlar, telefon veya tabletler tasarım açısından elektrikli araç pillerine benziyor ancak arabalarda yüksek voltaj ve yüksek enerji yoğunluğunun soğutmayla çok daha farklı şekilde yönetilmesi gerekiyor. Aşırı iklim koşulları, büyük sıcaklık dalgalanmaları ve yüksek seviyelerde toz ve partiküllerin de pilleri rahatsız edebileceği ve yüksek voltajlı hızlı şarj istasyonlarına duyulan ihtiyacın potansiyel bir yangın riski olduğu söyleniyor. Elektrikli araçlar yandığında söndürmek de kolay olmuyor çünkü yangın sönmüş gibi görünürken sık sık yeniden alevlenebiliyor. Ve tabii, bir elektrikli araç yangını şüphesiz, benzinli araç yangınından daha çok “haber değeri” taşıyor.

Öte yandan, medyada paylaşılan elektrikli araç videoları henüz elektrikli otomobillerde anlamlı bir yangın oranı göstermek için yeterli veri oluşturmuyor. Birleşik Krallık merkezli otomotiv, sigorta, güvenlik ve mühendislik danışmanlığı şirketi Thatcham Research Baş Teknik Sorumlusu Richard Billyeald, bu konuda şunları söylüyor:

“Kesinlikle bir elektrikli araç yangınları krizi görmüyoruz. En önemli şey, içten yanmalı motorlu araçlar ve elektrikli araç yangınları arasındaki farkı ve bunlarla nasıl başa çıkılacağını anlamaktır. Çekici sürücüleri, tamirciler veya elektrik yangınıyla temas eden herkes, bunların farklı olduğunu anlamalıdır. Yaklaşık 100 yılı aşkın bir süredir, 70 litre son derece yanıcı sıvı yakıt bulunduran araçlarla başa çıkmayı öğrendik. Elektrikli araç yangınları farklıdır ve farklı şekilde ele alınmalıdır.”

Güzel şeyler de oluyor

İkinci yaşam: Ömrü biten bataryaların sökülmesi ve değerli metallerin uygun oranda çıkarılması için geri dönüşüm girişimlerine ve araştırma merkezlerine yüz milyonlarca dolar harcanıyor. Lund Üniversitesi’nde çevre politikası araştırmacısı Jessika Richter, elektrikli araçların kullanımından sonra bataryalarda çok fazla kapasite kaldığını ve bunun için bataryaların güneş enerjisi veya rüzgâr santralleri tarafından üretilen fazla gücü depolayarak ikinci bir yaşamları olabileceğini söylüyor.

• İspanya’nın Melilla şehrinde bulunan ve ülkenin ulusal şebekesinden izole edilmiş bir enerji depolama tesisinde Nissan Leaf araçlarından kalan 90 bataryayı kullanan enerji şirketi Enel Group; evdeki enerji depolama sistemlerini kullanılmış pillerle donatmak için Renault ile ortaklık kuran enerji şirketi Powervault bu alandaki güzel örnekler olarak gösterilebilir.

Güvenlik: Renault’nun birkaç gün önce tanıttığı yeni elektrikli modeli Megane E-Tech Electric‘in en dikkat çekici yönü de güvenlik fonksiyonları oldu. İtfaiye Erişim özelliğine sahip olan araç, kurtarma ekipleri için bataryaya özel erişim içeriyor. Renault, bu sayede ilk müdahale ekiplerinin 1-3 saat süren batarya kaynaklı bir yangını 5 dakikada söndürmesine izin verebileceğini iddia ediyor. Ayrıca arka koltuğun altında, kurtarma ekiplerinin bataryanın bağlantısını kesmesini sağlayan bir anahtar da bulunuyor.

Elektrikli araçlar çevre dostu mu?  

Kısa cevap olarak elektrikli araçlar, benzinli araçlara göre daha çevreci ancak tam yeşil teknoloji potansiyeline sahip olmaları için uzun yıllar gerekiyor. Massachusetts Institute of Technology Energy Initiative tarafından yapılan bir araştırma, bir elektrikli araç için pil ve yakıt üretiminin bir otomobil üretiminden daha yüksek emisyonlar ürettiğini tespit etti. Elektrikli araçlar için batarya üretimi çok yoğun enerji harcamayı gerektiriyor ve bu durum elektrikli araçları en büyük karbon emisyonu kaynaklarından biri yapıyor.

Yine de uzmanlar elektrikli araçların kullanım süreleri boyunca geleneksel içten yanmalı motorları kullanan otomobil ve kamyonlara göre daha düşük karbon ayak izi oluşturduğunu söylüyor. Geçtiğimiz yıl Cambridge, Exeter ve Nijmegen Üniversitelerinden araştırmacılar, dünyanın %95’inde elektrikli araba kullanmanın çevre için benzinle çalışan bir araba kullanmaktan daha iyi olduğunu buldu. 

Çevre dostu bir gelecek hazırlığı için elektrikli araçlar önemli bir destek unsuru olacak ancak üzerinde çalışılmaya devam edilmesi gerekiyor. Biz de bu durumda korkmuyoruz, temkinli bir şekilde takip etmeye devam ediyoruz.

Kaynak: Quando, aposto.com

editor elektrikli araçlar Gündem otomotiv yangın
Paylaş. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr WhatsApp Email
Önceki Yazıİzmir’in kuzeyi yabancı yatırımcı için cazibe merkezi haline geldi
Sonraki Yazı Apple çalışanları rahatsız

Benzer Yazılar

Senetlere karekod uygulaması geliyor

28 Eylül 2025

Rusya’dan Türkiye’nin Rus petrolü ithalatını durdurma olasılığına ilişkin açıklama

28 Eylül 2025

Kuantum bilgisayarlar ve kripto paralar

27 Eylül 2025

Rekabet Kurulu’ndan piliç eti üreticilerine ceza!

27 Eylül 2025
d’konomi TV
EDİTÖRÜN' SEÇİMİ

Dünyanın tek engelli kadın ralli pilotu Kübra Denizci Keskin, Binance TR’nin desteğiyle yarışacak

7 Ağustos 2025

İnternetin kuralları değişiyor!

11 Temmuz 2025

SOCAR Fiber ve TurkNet’ten stratejik iş birliği

7 Temmuz 2025

KKB’den geleceğe güçlü altyapı yatırımı

16 Haziran 2025
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • YouTube
  • LinkedIn
GÖZDEN KAÇIRMAYIN
Çetin Ünsalan

SKDM ve dijitalleşme

30 Eylül 2025Çetin ÜNSALAN

Dünyada sürdürülebilirlik ile ilgili süreç, tüm magazinsel tartışmaların ötesinde devam ediyor. Nitekim bizde de çıkan…

Senetlere karekod uygulaması geliyor

28 Eylül 2025

Rusya’dan Türkiye’nin Rus petrolü ithalatını durdurma olasılığına ilişkin açıklama

28 Eylül 2025

Kuantum bilgisayarlar ve kripto paralar

27 Eylül 2025

Subscribe to Updates

Get the latest creative news from SmartMag about art & design.

HAKKIMIZDA
HAKKIMIZDA

Dijital Ekonomi, başta ekonomi olmak üzere hayatın her alanına ilişkin okuyucuların merak edebilecekleri, istedikleri konularda mümkün olduğunca yalın ve net bilgi alabilecekleri yeni nesil dijital medya platformudur.

Tüm görüş ve önerileriniz ile sitemizde yayınlanmasını istediğiniz yazılarınız, haberleriniz ve yorumlarınız için bizimle iletişime geçebilirsiniz.

e-posta: [email protected]

EDİTÖRÜN SEÇİMİ

Dünyanın tek engelli kadın ralli pilotu Kübra Denizci Keskin, Binance TR’nin desteğiyle yarışacak

7 Ağustos 2025

İnternetin kuralları değişiyor!

11 Temmuz 2025

SOCAR Fiber ve TurkNet’ten stratejik iş birliği

7 Temmuz 2025

D'KONOMİ TV

Hastalıklarla mücadelede paylaşılan yazılımlar

27 Ocak 2025

Girişimciler finansal zorlukları nasıl aşıyor?

30 Aralık 2024

Siber uzay artık yeni savaş alanı kabul ediliyor

11 Nisan 2022
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube
  • Hakkımızda
  • İletişim
  • Künye
  • SSS
  • Hesabım
  • Yasal
Telif Hakkı © 2021 - 2025 Sentez Medya Limited. Tüm hakları saklıdır.

Arama kısmına kelimeyi yazıp Enter tuşuna basın. Çıkmak için Esc tuşuna basın.

Web sitemizdeki içeriklerden en iyi şekilde yararlanmanızı sağlamak için 6698 Sayılı Kişisel Verilerin korunması Kanunu'na (KVKK) ve Avrupa Birliği Veri Koruma Tüzüğü'ne (GDPR) uygun olarak çerezleri kullanıyoruz. Sitenin düzgün çalışması için gerekli zorunlu çerezlerin kullanılmasını istemiyorsanız ziyaretinizi sonlandırmalısınız. Diğer çerezler yönünden ise lütfen tercihlerinizi belirleyiniz.
Çerez Aydınlatma MetniÇerez AyarlarıReddetKabul et
Manage consent
Zorunlu(Fonksiyonel) Çerezler
Her Zaman Etkin
Bazı çerezler, web sitesinin belirli bölümlerinin düzgün çalışmasını ve kullanıcı tercihlerinizin bilinmesini sağlar. İşlevsel çerezler yerleştirerek web sitemizi ziyaret etmenizi kolaylaştırıyoruz. Bu çerezleri açık rızaya gerek duymaksızın Kişisel Verilerin Korunması Kanunu 5/2-e ve f uyarınca Bir hakkın tesisi, kullanılması veya korunması için veri işlemenin zorunlu olması, İlgili kişinin temel hak ve özgürlüklerine zarar vermemek kaydıyla, veri sorumlusunun meşru menfaatleri için veri işlenmesinin zorunlu olması hukuki sebeplerine dayanarak kullanıyoruz.
ÇerezSüreAçıklama
cookielawinfo-checkbox-analytics11 ayBu çerez, GDPR Çerez İzni eklentisi tarafından ayarlanır. Çerez, "Analitik" kategorisindeki çerezler için kullanıcı onayını saklamak için kullanılır.
cookielawinfo-checkbox-functional11 ayTanımlama bilgisi, "İşlevsel" kategorisindeki tanımlama bilgileri için kullanıcı onayını kaydetmek için GDPR tanımlama bilgisi onayı tarafından ayarlanır.
cookielawinfo-checkbox-necessary11 ayBu çerez, GDPR Çerez İzni eklentisi tarafından ayarlanır. Çerezler, "Gerekli" kategorisindeki çerezler için kullanıcı onayını saklamak için kullanılır.
cookielawinfo-checkbox-others11 ayBu çerez, GDPR Çerez İzni eklentisi tarafından ayarlanır. Çerez, "Diğer" kategorisindeki çerezler için kullanıcı onayını saklamak için kullanılır.
cookielawinfo-checkbox-performance11 ayBu çerez, GDPR Çerez İzni eklentisi tarafından ayarlanır. Çerez, "Performans" kategorisindeki çerezler için kullanıcı onayını saklamak için kullanılır.
CookieLawInfoConsent1 yılİlgili kategorinin varsayılan düğme durumunu ve CCPA durumunu kaydeder. Yalnızca birincil çerez ile koordineli olarak çalışır.
viewed_cookie_policy11 ayÇerez, GDPR Çerez İzni eklentisi tarafından ayarlanır ve kullanıcının çerez kullanımına izin verip vermediğini saklamak için kullanılır. Herhangi bir kişisel veri saklamaz.
İşlevsel Çerezler
Kullanıcıların tercihlerini farklı internet sitesinin farklı sayfalarını ziyarette de hatırlamak için kullanılan çerezlerdir. Örneğin, seçmiş olduğunuz dil tercihinizin hatırlanması. İşlevsel çerezler yerleştirmek için açık rızanıza gerek duyuyoruz.
Analitik Çerezler
Kullanıcılarımız için web sitesi deneyimini optimize etmek için analitik çerezler kullanıyoruz. Bu analitik çerezler ile web sitemizin kullanımı hakkında bilgi ediniyoruz. Analitik çerezler yerleştirmek için açık rızanıza gerek duyuyoruz.
KAYDET & ONAYLA
Altyapı CookieYes Logo

Giriş Yap yada Kayıt Ol

Hoşgeldiniz!

Aşağıdaki alandan giriş yapabilirsiniz.


Şifremi Unuttum?