Close Menu
  • Anasayfa
  • Giriş
  • Abone Ol
  • Gündem
    • Ajanda
    • Dünya
    • Etkinlik
    • Kamusal
    • Özel Sektör
  • Para
    • Borsa Döviz
    • Finans
    • Kripto
  • Teknoloji
    • 5G
    • Akıllı Cihazlar
    • Blockchain
    • Mobile
    • Uydu ve uzay
    • Yapay Zeka
    • Yazılım
  • CEO Club
    • CEO
    • Etkinlik
    • Markalar
    • Moda – Yaşam
    • Wellness
  • StartUp
    • Gelişmeler
    • Girişimler
    • İnovasyon
    • Melek Yatırımcılar
  • Sektörler
    • Eğlence
    • Enerji
    • Holdingler
    • İhracat – İthalat
    • İnşaat
    • Medya
    • Otomotiv
    • Perakende
    • Sağlık
    • Savunma
    • Spor
    • Tarım
    • Tarım ve Gıda
    • Tekstil
    • Turizm
    • Ulaştırma
  • Bilgi
    • Araştırma
    • Dosyalar
  • Yazarlar
    • Aslı Korkmaz
    • Çetin Ünsalan
    • Fikri Türkel
    • Recep Erçin
    • Serpin Alparslan
    • Tanyel Yılmaz
    • Yavuz Can Yazıcı
    • Zekai Kıran
  • D’konomi TV
MENÜLER
  • Hakkımızda
  • İletişim
  • Künye
  • SSS
  • Hesabım
  • Yasal

Subscribe to Updates

Get the latest creative news from FooBar about art, design and business.

SON YAZILAR

Kamu işçilerine hükümetin ikinci zam teklifi belli oldu

28 Haziran 2025

BofA’dan ABD borsası için uyarı geldi

28 Haziran 2025

Çin de beklenen ticaret anlaşmasını duyurdu

28 Haziran 2025
Facebook X (Twitter) Instagram YouTube
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube
Dijital Ekonomi
GİRİŞ Abone Ol
  • Anasayfa
  • Gündem
    1. Etkinlik
    2. Özel Sektör
    3. Kamusal
    4. Dünya
    5. Ajanda
    6. Tümünü Göster

    Kişisel veriler meta olursa ne olur?

    25 Haziran 2025

    Binance TR’den 100 milyon TL’lik yaz kampanyası

    25 Haziran 2025

    İstanbul Fintech Week 2025’ten öne çıkan 6 konuşma

    23 Haziran 2025

    Bitget ve UNICEF’ten blokzincir alanında iş birliği

    18 Haziran 2025

    Koç Holding’in kredi notu açıklaması

    30 Mayıs 2025

    Enerjisa Üretim ve Nordex Group stratejik iş birliği

    9 Nisan 2025

    TBB’den Merkez Bankası açıklaması!

    24 Mart 2025

    Türk Telekom Grubu’nda üst düzey yönetim değişiklikleri

    19 Mart 2025

    Kamu işçilerine hükümetin ikinci zam teklifi belli oldu

    28 Haziran 2025

    Bakan Işıkhan’dan en düşük emekli maaşı için açıklama

    27 Haziran 2025

    TÜİK 2024 göç verilerini paylaştı

    24 Haziran 2025

    Kamu işçisine ikinci zam teklifi ertelendi

    22 Haziran 2025

    BofA’dan ABD borsası için uyarı geldi

    28 Haziran 2025

    Çin de beklenen ticaret anlaşmasını duyurdu

    28 Haziran 2025

    Trump’ın Fed planı piyasaları salladı

    26 Haziran 2025

    Türkiye’nin yoksulluk riski yüksek çıktı!

    26 Haziran 2025

    Kamu işçilerine hükümetin ikinci zam teklifi belli oldu

    28 Haziran 2025

    Ekonomiye güven mayısta yükseldi mi?

    27 Haziran 2025

    Bakan Işıkhan’dan en düşük emekli maaşı için açıklama

    27 Haziran 2025

    Ticaret Bakanlığı düğmeye bastı!

    27 Haziran 2025

    Kamu işçilerine hükümetin ikinci zam teklifi belli oldu

    28 Haziran 2025

    BofA’dan ABD borsası için uyarı geldi

    28 Haziran 2025

    Çin de beklenen ticaret anlaşmasını duyurdu

    28 Haziran 2025

    Ekonomiye güven mayısta yükseldi mi?

    27 Haziran 2025
  • Para
    1. Finans
    2. Borsa Döviz
    3. Kripto
    4. Tümünü Göster

    Ekonomiye güven mayısta yükseldi mi?

    27 Haziran 2025

    Finansal stratejide yeni merkez

    27 Haziran 2025

    Trump’ın Fed planı piyasaları salladı

    26 Haziran 2025

    ‘’ABD vergileri küresel ekonomide en ciddi risk’’

    26 Haziran 2025

    BofA’dan ABD borsası için uyarı geldi

    28 Haziran 2025

    Yabancı, borsada satışa döndü!

    26 Haziran 2025

    Euro’da yükseliş devam edecek mi?

    26 Haziran 2025

    Borsa İstanbul’da ateşkes sevinci

    24 Haziran 2025

    Kripto para piyasası temkinli yükselişini sürdürüyor

    25 Haziran 2025

    Binance TR’den 100 milyon TL’lik yaz kampanyası

    25 Haziran 2025

    Kripto para piyasası ateşkes sinyallerinin ardından hızlı toparlandı

    25 Haziran 2025

    İstanbul Fintech Week 2025’ten öne çıkan 6 konuşma

    23 Haziran 2025

    BofA’dan ABD borsası için uyarı geldi

    28 Haziran 2025

    Ekonomiye güven mayısta yükseldi mi?

    27 Haziran 2025

    Finansal stratejide yeni merkez

    27 Haziran 2025

    Trump’ın Fed planı piyasaları salladı

    26 Haziran 2025
  • Teknoloji
    1. Mobile
    2. 5G
    3. Akıllı Cihazlar
    4. Yazılım
    5. Blockchain
    6. Tümünü Göster

    Mikro işletmeler ve KOBİ’lere dijital dönüşüm desteği

    18 Şubat 2025

    Telefon kiralamada dikkat edilmesi gerekenler

    23 Ağustos 2024

    PeP Mobil ile “Tek Uygulama, Tüm Finansal Dünya’’

    7 Aralık 2023

    Mobilfon’a Turkcell’den yatırım

    9 Ağustos 2023

    Türk Telekom’dan mobil ve fiberde güçlü büyüme

    8 Kasım 2024

    ULAK, teste hazırlanıyor!

    28 Ağustos 2024

    Huawei’nin dikkat çeken eğitim programı başarıyla tamamlandı

    26 Temmuz 2023

    5G yatırımları telekomünikasyon firmalarına geri dönmedi

    19 Mayıs 2023

    Apple’ın hisseleri Çin’de son bir yılın ardından yükseldi

    31 Ocak 2025

    Yeni taksit düzenlemesi geldi!

    22 Aralık 2024

    Enerji verimli ürünler ile hem haneye hem cari açığa destek

    2 Kasım 2024

    Telefon kiralamada dikkat edilmesi gerekenler

    23 Ağustos 2024

    Finansal stratejide yeni merkez

    27 Haziran 2025

    Düşük ceza, yüksek cesaret

    20 Haziran 2025

    Petrolden veriye: Zenginliğin yeni adı

    16 Haziran 2025

    Veri en büyük değer

    13 Haziran 2025

    Bitget ve UNICEF’ten blokzincir alanında iş birliği

    18 Haziran 2025

    Bybit TR, İstanbul Blockchain Week 2025’te sponsor olarak yerini aldı

    17 Haziran 2025

    İki teknoloji devinden geleceğe yatırım

    26 Mayıs 2025

    Bitcoin staking protokolü geliştiricisinden Türkiye’de ilk etkinlik

    26 Mart 2025

    Finansal stratejide yeni merkez

    27 Haziran 2025

    Kişisel veriler meta olursa ne olur?

    25 Haziran 2025

    Fayda-maliyet çıkmazı

    23 Haziran 2025

    Düşük ceza, yüksek cesaret

    20 Haziran 2025
  • CEO Club
    1. Markalar
    2. CEO
    3. Moda – Yaşam
    4. Etkinlik
    5. Wellness
    6. Tümünü Göster

    Fuze, Galaxy ve e& Capital liderliğinde 12 milyon dolar yatırım aldı

    5 Mayıs 2025

    Yılbaşı gecesi terziyi nerede bulursunuz veya perakendede neler oluyor?

    14 Mart 2025

    Bybit TR, Türkiye’de büyümesini hızla sürdürüyor

    10 Şubat 2025

    TurkNet’te siber güvenlik alanında üst düzey atama

    8 Şubat 2025

    Tether, ABD Adalet Bakanlığı’na destek verdi

    21 Haziran 2025

    Bybit TR, İstanbul Blockchain Week 2025’te sponsor olarak yerini aldı

    17 Haziran 2025

    Trump ile Elon Musk kavgası Tesla hisselerini nasıl etkiledi?

    7 Haziran 2025

    Bitcoin 100 bin doların üzerinde tutunabilecek mi?

    3 Haziran 2025

    Yılbaşı gecesi terziyi nerede bulursunuz veya perakendede neler oluyor?

    14 Mart 2025

    Atıl denimler yeniden hayat buldu

    3 Ekim 2024

    İstanbul’da yaşamanın maliyeti ne kadar oldu?

    6 Eylül 2024

    Evlilik kredisinde yeni dönem!

    4 Eylül 2024

    BNP Paribas Cardif Türkiye’nin “İş Ortakları Semineri” liderler zirvesine dönüştü!

    7 Nisan 2025

    2024 yılında AVM ciro endeksi yüzde 65 arttı

    23 Ocak 2025

    Binance Teknolojide Kadın Akademisi’nden harika hedef

    16 Ocak 2025

    Huawei Türkiye İş Ortakları Zirvesi gerçekleştirildi

    21 Ekim 2024

    Pandemi ile değişen seyahat trendleri

    7 Kasım 2021

    Türkiye’de kırmızı et ve deniz ürünleri tüketimi az, obezite yüksek!

    24 Ekim 2021

    İlk gençlik hapınızı kaç yıl sonra alabileceksiniz?

    24 Ekim 2021

    Aynısefa çiçeği ile başlayan güzel bir girişim!

    18 Ekim 2021

    Tether, ABD Adalet Bakanlığı’na destek verdi

    21 Haziran 2025

    Bybit TR, İstanbul Blockchain Week 2025’te sponsor olarak yerini aldı

    17 Haziran 2025

    Trump ile Elon Musk kavgası Tesla hisselerini nasıl etkiledi?

    7 Haziran 2025

    Bitcoin 100 bin doların üzerinde tutunabilecek mi?

    3 Haziran 2025
  • StartUp
    1. İnovasyon
    2. Girişimler
    3. Melek Yatırımcılar
    4. Gelişmeler
    5. Tümünü Göster

    2025 bütçesinden AR-GE için ne kadar pay ayrıldı?

    20 Ekim 2024

    Arzu Kaprol’dan, Antarktika’da görev yapan Türk bilim insanlarına özel kıyafet

    25 Haziran 2023

    Borusan’dan, toplumsal cinsiyet eşitliği yolculuğuna ışık tutan bir kitap

    24 Haziran 2023

    İnovasyonun başkentinde teknolojiler ve uygulamaları konuşuldu!

    24 Haziran 2023

    Girişim 23 Zirvesi yarın başlıyor: Ankara girişimcileri ağırlıyor!

    5 Mayıs 2025

    Yapay zekâ girişimlerine 3 milyon dolar!

    7 Nisan 2025

    Geleceğin teknolojilerini şekillendirecek girişimler açıklandı

    7 Nisan 2025

    Hayat amacınızı girişimle taçlandırın

    17 Şubat 2025

    Euronova’ya otomotiv dünyasından büyük yatırım!

    6 Temmuz 2024

    Borsadaki yatırımcı sayısında tarihi rekor kırıldı

    19 Ekim 2023

    Sabancı Ventures yeni yatırımını dijital sağlık alanında gerçekleştirdi

    27 Haziran 2022

    Vücut analiz şirketi DigiMe 715 bin dolar yatırım aldı

    28 Nisan 2022

    LegalTalks: Yeni nesil hukuk eğitimi

    10 Şubat 2025

    Türk Telekom’dan mobil ve fiberde güçlü büyüme

    8 Kasım 2024

    EY, deprem bölgesindeki desteklerini sürdürüyor!

    18 Ekim 2024

    Sabancı’dan girişimcilere ‘kanatlanma’ desteği

    18 Ekim 2024

    Girişim 23 Zirvesi yarın başlıyor: Ankara girişimcileri ağırlıyor!

    5 Mayıs 2025

    Yapay zekâ girişimlerine 3 milyon dolar!

    7 Nisan 2025

    Geleceğin teknolojilerini şekillendirecek girişimler açıklandı

    7 Nisan 2025

    KOBIL Ventures programına Silikon Vadisi’nde start verildi

    15 Mart 2025
  • Sektörler
    • Enerji
    • Sağlık
    • Savunma
    • Tarım
    • Turizm
    • İhracat – İthalat
    • Perakende
    • Medya
    • Otomotiv
    • Ulaştırma
    • Spor
    • Holdingler
  • Bilgi
    1. Araştırma
    2. Dosyalar
    3. Tümünü Göster

    Türk şirketler Rusya pazarında güç kazanıyor

    8 Haziran 2025

    Binance’in en son anketi dikkat çekti

    22 Mayıs 2025

    Türkiye, ödeme yöntemleri konusunda neler düşünüyor?

    13 Mayıs 2025

    Katılımı ve geliri artırma: Satış sürecinde üretken yapay zekâ

    11 Nisan 2025

    Startup yatırımları 2023 yılına düşüşle başladı

    16 Nisan 2023

    Yazılım ihracatı yüzde 59 oranında arttı

    15 Nisan 2023

    Gıda fiyatları 2022’de zirve yaptı

    8 Nisan 2023

    KOBİ’ler Avrupa Yeşil Mutabakatı’na geçiş sürecinde aile şirketi bariyerine takıldı

    1 Nisan 2023

    Türkiye’nin yoksulluk riski yüksek çıktı!

    26 Haziran 2025

    Türk şirketler Rusya pazarında güç kazanıyor

    8 Haziran 2025

    Binance’in en son anketi dikkat çekti

    22 Mayıs 2025

    Türkiye, ödeme yöntemleri konusunda neler düşünüyor?

    13 Mayıs 2025
  • Yazarlar
    • Aslı Korkmaz
    • Çetin Ünsalan
    • Fikri Türkel
    • Recep Erçin
    • Serpin Alparslan
    • Tanyel Yılmaz
    • Yavuz Can Yazıcı
    • Zekai Kıran
  • D’konomi TV
Dijital Ekonomi
Home»Yazarlar»Fikri Türkel»Gıda markaları niye logo değiştiriyor?
Fikri Türkel

Gıda markaları niye logo değiştiriyor?

14 Temmuz 2023Güncelleme:18 Temmuz 20239 Dakikada OkumaFikri TÜRKEL
Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr WhatsApp VKontakte Email
Paylaş
Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

Gıda markalarının logoları ve kurumsal kimlikleri sürekli yenileniyor. Bu yenilenme, değişen zevkler ve eğilimler, gelişen değerler ve artan rekabet dahil olmak üzere bir dizi faktöründen kaynaklanmaktadır.

Bu değişimler marka için kısmi de olsa “‘rebranding” diyebiliriz. Rebranding, genellikle markayı yeniden konumlandırmak, olumsuz çağrışımlardan uzaklaşmak veya markayı yukarı yönlü hareket ettirmek için yapılır. Ayrıca, yeni bir yönetim kurulunun iletmek istediği yeni bir mesajı da iletebilir. Çoğu kere de, yeni yönetimin kendi varlığını kabul ettirmek olarak algılanıyor.

Hangi amaç ve sâik ile olursa olsun, logo değişimi kaygan bir zemindir.

Önceki hafta Murat Ülker, sosyal medya adreslerinde Ülker’in eski logolarını da paylaştı. İşin nostaljik tarafı olsa da, bir markayı dinamik kılan bu değişimi gözlemlemek açısından güzel bir paylaşımdı. Keşke, Ülker’in logo ve kurumsal kimlik değişiminin sürecini ve arka planda yaşananları kendisinden dinleyebilseydik… Ben de konu üzerinde araştırmaya başladım.

Logo ve marka stratejisi

Geçen hafta ise, marka ve iletişim danışmanlarından oluşan WhatsApp grubumuzda, otomobil markalarının logo değişimleri üzerine bir tartışma açıldı. Arkadaşlar ilginç yorumlarda bulundular. Son yıllarda logo değişim süreci hızlanmış durumda, gıda markalarında da öyle… Elimdeki notlar bağlamında, gıda markalarındaki logo ve kurumsal kimlik değişimleri ile ilgili bir yazı tam yerinde olur, dedim.

Logo değişimi, marka portföy stratejisine yön verme ihtiyacının bir sonucudur. Ayrıca, pazarın büyüme yönüne bağlı olarak değişen iş stratejisinin ve birleşmesi / ayrışması gereken değer önerisinin bir yansıması olarak logo değişimine gidildiği söylenebilir. Trendyol, Hepsiburada, Yemeksepeti logolarının değişimine böyle bakabiliriz.

Citibank, Tiffany&Co. , The Public Theater gibi pek ünlü markanın logolarını tasarlayan Paula Scher, logo değişimin markanın kendini güncellemesi, yeniden tanımlaması ve farklılaşması için bir fırsat olduğuna vurgu yapıyor.

The Brand Gap, Zag, The Designful Company gibi pek çok kitabın yazarı ve stratejist olan Marty Nuemeier ise, logo değişimin marka değerini, misyonunu ve vizyonunu daha iyi yansıtması için bir gereklilik olduğunu belirtiyor.

Marka kimliği kavramı ve küçük işletmeler ve girişimler için de önemlidir. Küçük ve orta büyüklükteki işletmeler üzerine yapılan bir araştırmada; marka kimliği, markanın görsel ve duygusal temsili olarak tanımlandığı belirlenmiş. Buna göre; logo, renk paleti, tipografi, görseller ve mesajlaşma gibi unsurları içerir ve markanın değerlerini, kişiliğini ve vaadini iletmektedir. Unutulmaz ve tutarlı bir marka kimliği, markayı rakiplerden ayırır ve müşteri güvenini ve sadakatini sağlar (https://www.crowdspring.com/blog/brand-identity/) .

Görüntüyü modernize etmek

Bir logo değişikliğinin en yaygın nedenlerinden biri markanın imajını modernize etmektir. Tatlar ve trendler değiştikçe, gıda markalarının logoları da yenilenmektedir. Modası geçmiş bir logo, bir markanın eski moda ve alâkasız görünmesini sağlayabilir. Örneğin, 2018’de Dunkin’ Donuts; Dunkin’ olarak yeniden markalaştı, logosunu basitleştirdi ve kahve ve diğer içeceklere daha geniş odağını yansıtmak için “Donuts” kelimesini kaldırdı.

Daha genç bir kitleye hitap etmek

Logo değişikliğinin bir başka yaygın nedeni de daha genç bir kitleye hitap etmektir. Birçok gıda markası, sosyal medya ve dijital trendlerden giderek daha fazla etkilenen Y kuşağı ve Z kuşağı tüketicilerinin dikkatini çekmek istiyor. Yeni bir logo, bir markanın o kitle için daha alakalı ve çekici görünmesine yardımcı olabilir. Örneğin 2019’da dünyanın en büyük yoğurt markalarından Yoplait, daha eğlenceli ve canlı olacak şekilde tasarlanmış yeni bir logo ile yeniden markalandı.

Nestlé Grubunun markalarından KitKat çikolatasını 2020’de daha modern ve küresel bir kitleye çekici hale getirmek için yeniden markalaştırıldı. Yeni logo daha basit ve daha akıcı ve daha parlak bir renk şemasına sahip.

Bir gıda markası, farklı bir kitleye hitap edecek şekilde logosunu değiştirebilir. 2019’da Kraft Heinz, Maxwell House kahve markasını genç tüketicilere hitap edecek şekilde yeniden markaladı. Yeni logo daha minimalist ve modern ve daha parlak bir renk şemasına sahip.

Şirketin değerlerindeki değişiklikleri yansıtma

Bazen bir gıda markası, değerlerindeki veya misyonundaki değişiklikleri yansıtacak şekilde logosunu değiştirecektir. Örneğin, 2020’de Ben & Jerry’s daha kapsayıcı ve çevre dostu olacak şekilde tasarlanmış yeni bir logo ile yeniden markalaştı. Yeni logo, şirketin LGBTQ+ haklarına olan bağlılığını simgeleyen bir gökkuşağına ve daha dünya dostu bir yazı tipine sahip oldu.

Diğer markalarla rekabet etmek

Kalabalık bir pazarda, gıda markalarının rekabette öne çıkarmaları için logolarını değiştirmeleri gerekebilir. Yeni bir logo, bir markanın daha benzersiz ve akılda kalıcı görünmesine yardımcı olabilir. Örneğin 2021’de Campbell’s Soup, daha basit ve daha modern olacak şekilde tasarlanmış yeni bir logo ile yeniden markalandı. Yeni logo beyaz sans serif yazı tipine ve minimalist bir tasarıma yöneldi.

Çevresel ve kültürel etkiler

Son yıllarda, gıda markaları arasında sürdürülebilirlik ve çevreciliğe giderek artan bir odaklanma var. Bu da birçok markanın logolarına ve kurumsal kimliklerine yansıyor. Örneğin, bazı gıda markaları logolarında ve ambalajlarında geri dönüştürülmüş kağıt ve plastik gibi daha sürdürülebilir malzemeler kullanmaya başladı. Daha başkası ise, atıkları azaltmayı ve çevresel nedenleri desteklemeyi taahhüt etti.

Etiket bildirimleri ve mevzuat

Etikette trafik işaretlerini kullanma zorunluluğu getiren ülkeler oldu. Kırmızı riskli, sarı dikkat ve yeşil ile beyaz ise olumluluk belirtiyor. Kellogg’s’un markasında kırmızı ve sarı kullanma konusunda uzun bir geçmişi var, ancak son yıllarda şirket bu renkleri logosunda ve ambalajında daha az belirgin bir şekilde kullanmaya başladı. Bu muhtemelen kırmızı ve sarının bazı ülkelerde tehlike ve uyarı ile ilişkili olmasından kaynaklanmaktadır ve Kellogg bu mesajı tüketicilere iletmekten kaçınmak istememektedir.

Türkiye’de bayrak kırmızısı, tabelalara ve logolara yansımaya devam ediyor.

Küresel olarak logo ve kurumsal kimlik değişiminin etkilerine dair yapılmış araştırma ve analizler var, örnekler vermek istiyorsunuz. İşte bazıları:

  • 2021 yılında yapılan araştırmada; bir üniversite birleşmesi sırasında yeni bir logo oluşturulması, logo değerlendirmesi, algı değişimi ve logo iletişim süreci incelenmiş. Yeni logonun başlangıçta dirençle karşılaştığını, ancak zamanla olumlu marka çağrışımları kaynağı haline geldiğini ve üniversitenin kurumsal kimliğine yerleştiğini göstermiş. Ayrıca, logo değerlendirmelerinin üç boyutlu olduğu orta çıkmış: a- Birey, değişime karşı tutumuna uyumlu veya uyumsuz olabilir. b- Birey, görsel tercihlerine uyumlu veya uyumsuz olabilir. c- Logonun görsellerine veya kimlik ifade eden yeteneklerine dayanabilir. (https://hbr.org/2019/09/a-study-of-597-logos-shows-which-kind-is-most-effective)
  • 597 şirketin logosu analiz edilerek hangi tür logonun daha etkili olduğu sorusuna cevap arandığı bir araştırmada ise; tanımlayıcı logoların (ürün veya hizmet türünü ileten görsel tasarım unsurlarını içeren logolar) tanımlayıcı olmayan logolara göre daha yüksek marka değeri, marka sadakati ve satın alma niyeti yarattığını ortaya koymuş (2019 yılı).

Değişim olumludur

  • Kurumsal görsel kimlik değişikliklerinin farklı organizasyonlarda çalışanlar ve tüketiciler üzerindeki etkileri incelenen başka bir araştırmada ise, kurumsal kimlik değişikliklerinin kimlik beğenisi ve kimlik/imaj üzerinde olumlu etkileri olduğunu göstermiş. Ayrıca, kurumsal kimlik değişikliği hakkında iletişim kurmanın bu etkileri artırdığı bulunmuş. (Van den Bosch et al. 2006 yılı)
  • Mastercard 2019 yılının başında logosundan ismini çıkarmaya ve iletişimine sadece amblemiyle devam etmeye karar verdi. Bu karar pazarlama profesyonellerini ve özellikle reklamcıları çok heyecanlandırdı. Mastercard’ın bu kararı bu çevrelerde çok konuşuldu. Mastercard pazarlama başkanı Rajamannar Wall Street Journal’a, dünya çapında 20 ay süren bir araştırma yaptıklarını ve hedef kitlenin yüzde 80’inin isimsiz logoyu Mastercard’ın logosu olarak anladığından emin olduktan sonra bu kararı aldıklarını açıklamıştı.

Gıda markalarının logoları ve kurumsal kimlikleri de kültürel bir etkiye sahip olabilir. Örneğin, bazı markalar logolarında klişelere meydan okumaya ve markayı daha geniş bir tüketici yelpazesi için daha çekici hale getirmeye yardımcı olabilecek daha kapsayıcı ve çeşitli görüntüler kullanmaya başladı.

Nihayetinde, bir gıda markasının logosu ve kurumsal kimliği, markanın değerlerini, misyonunu ve hedef kitlesini iletmek için kullanılabilecek güçlü bir araçtır. Gıda markaları, logoları hakkında düşünceli seçimler yaparak çevre ve kültür üzerinde olumlu bir etkiye sahip olabilir.

Markalar ve yeni logolar

İşte son yıllarda logolarını değiştiren bazı gıda markaları örnekleri ve değişimin nedenleri:

  • 2022’de Taco Bell, daha modern ve dijital çağla alakalı olacak şekilde tasarlanmış yeni bir logo ile markasını yenilemek için adım attı.
  • 2022’de Starbucks, daha sürdürülebilir ve çevre dostu olacak şekilde tasarlanmış yeni bir logo ile müşterilerinin önüne çıktı.
  • 2022’de Coca-Cola, daha dinamik ve dijital çağla alakalı olacak şekilde tasarlanmış yeni bir logo ile yeniden markalaştı.

*Diğer kola markası Pepsi de logo konusunda değişim gösteren markalardandır. Pepsi’nin logosu, şirketin 1893’te kurulduğundan bu yana kırmızı, beyaz ve mavi olmuştur, ancak son yıllarda şirket markasında siyah ve beyaz gibi başka renkler kullanmaya başlamıştır. Bu muhtemelen Pepsi’nin daha geniş bir tüketici yelpazesine hitap etmek istemesinden ve farklı renklerin farklı kültürlerde farklı anlamlara sahip olmasından kaynaklanmaktadı

  • Campbell’s Soup 2021’de daha basit ve daha modern olacak şekilde tasarlanmış yeni bir logo ile yeniden markalandı.
  • Kellogg’s şirketi, diğer çip markalarını vurgulamak için 2021’de Pringles markasını yeniden markaladı. Yeni logo daha göz alıcı ve renklidir ve daha modern bir yazı tipine sahiptir.

Türk gıda markalarının logoları

Türkiye’de de logo değişimi yapan gıda markalarından bazıları şunlardır:

  • Eti: 1962 yılında kurulan Eti, 2008 yılında logosunu yeniledi. Yeni logo daha modern ve dinamik bir görünüme sahip oldu. Ayrıca Eti’nin ürün çeşitliliğini ve kalitesini vurgulamak için “Lezzet Ustası” sloganı eklendi.
  • Ülker: 1944 yılında kurulan Ülker, 2017 yılında logosunu yeniledi. Yeni logo daha sade ve zarif bir tasarıma sahip oldu. Ayrıca Ülker’in geleneksel değerlerini ve yenilikçi ruhunu yansıtmak için “Her zaman, her yerde” sloganı eklendi.
  • Sütas: 1975 yılında kurulan Sütas, 2019 yılında logosunu yeniledi. Yeni logo daha canlı ve enerjik bir renk paletine sahip oldu. Ayrıca Sütas’ın doğal ve sağlıklı ürünlerini vurgulamak için “Sütün iyisi” sloganı eklendi.

Haklı eleştiriler

Logo ve kurumsal kimlik değişimlerine haklı eleştiriler getiren iletişimciler de var.

Martin Lindstrom, tüketici psikolojisi üzerine yaptığı çalışmalarla tanınan bir marka danışmanı ve yazardır. Benim de en beğendiğim ve istifade ettiğim marka yazarlarının başında gelir. Lindstrom, gıda markalarındaki logo ve kurumsal kimlik değişimini ve dönüşümünü, genellikle gereksiz ve yüzeysel oldukları gerekçesiyle eleştiriyor.

Grafik tasarımcı ve akademisyen İsmail Anıl Güzeliş, Yemeksepeti Banabi’nin logosunu değiştirmesine eleştirel bir yaklaşım getirenler arasında. Eski logonun çok ikonik ve başarılı olduğunu, yeni logonun ise gereksiz ve anlamsız olduğunu söyleyen Güzeliş, yeni logosunun Banabi’nin marka kimliği ve hedef kitlesiyle uyumlu olmadığını, ayrıca Yemeksepeti ile olan bağlantısını da zayıflattığını belirtti.

Türk Hava Yolları’nın logosunu değiştirmesine sert bir eleştiri özgünlüğün kaybolması ve yenisinin sıradanlığı üzerine yoğunlaştı. Sanırım çok yoğun reklam veren şirketlerin başında gelen Türk Hava Yolları’nın bu eleştirileri tolere ettiğini düşünüyorum.

GAP’in logosunu değiştirmesine olumsuz bir tepki gösteren yazar David Airey, eski logosunun çok tanınabilir ve sevilen bir tasarım olduğunu, yeni logosunun ise çok kötü ve amatörce olduğunu söyleyerek yeni logonun GAP’in marka kimliği ve tarihine saygısızlık olduğunu, ayrıca tüketicilerin tepkisini çektiğine vurgu yaptı. Logoların psikolojisi hakkında kapsamlı yazıları olan Airey, ayrıca dünyanın dört bir yanından kapsamlı bir logo veritabanı derledi.

Değişim sürekli

Bunlar, gıda markalarının son yıllarda logolarını nasıl değiştirdiğine dair sadece birkaç örnek. Bu değişikliklerin nedenleri değişiklik gösterir, ancak hepsi gıda endüstrisinin sürekli değişen manzarasını yansıtır.

Sonuç olarak, gıda markalarının logo ve kurumsal kimlik değişimleri markaların evrimini ve değişimini yansıtır. Bu değişimler, markaların kendilerini güncel tutmalarını, rekabet avantajı elde etmelerini ve tüketicilerle daha iyi iletişim kurmasına yardımcı olur. Logo değişimi, markaların değerlerini, misyonlarını ve vizyonlarını daha iyi yansıtırken aynı zamanda çevresel ve kültürel etkilere de duyarlılık göstermelerini sağlar.

(Yazıyla ilgili görüş ve düşüncelerinizi [email protected] adresine göndererek yazarımızla paylaşabilirsiniz.)

Banabi Ben & Jerry's Campbell's Soup Citibank coca cola David Airey Donuts Dunkin' Dunkin' Donuts eti GAP hepsiburada İsmail Anıl Güzeliş Kellogg's KitKat kraft heinz Lezzet Ustası LGBTQ+ Logo Martin Lindstrom Marty Nuemeier Mastercard Maxwell House Murat Ülker Nestlé Paula Scher Pepsi Pringles Rajamannar Rebrandig Starbucks sütaş Sütün iyisi TacoBell The Brand Gap The Designful Company The Public Theater THY TiffanyCo. Trendyol Türk Hava Yolları Ülker Van den Bosch wall street journal whatsApp Y Kuşağı yemeksepeti Yoplait Z Kuşağı Zag
Paylaş. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr WhatsApp Email
Önceki YazıTürkiye’de perakende satış hacmi sert yükseldi
Sonraki Yazı Elektrikli, fütüristik ve radikal: BMW CE 02 tanıtıldı

Benzer Yazılar

Süper zekâ çağında barut kokusu

25 Haziran 2025

Sahte şarkı sektör oldu

24 Haziran 2025

Borsada haftanın hisseleri!

22 Haziran 2025

Borsada son durum

20 Haziran 2025
d’konomi TV
EDİTÖRÜN' SEÇİMİ

KKB’den geleceğe güçlü altyapı yatırımı

16 Haziran 2025

AB, denizleri kurtarmak için harekete geçti

10 Haziran 2025

Kişisel verileri kim koruyacak? Devletler, şirketler ve bireylerin sorumluluğu

7 Mayıs 2025

Girişim 23 Zirvesi yarın başlıyor: Ankara girişimcileri ağırlıyor!

5 Mayıs 2025
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • YouTube
  • LinkedIn
GÖZDEN KAÇIRMAYIN
Ajanda

Kamu işçilerine hükümetin ikinci zam teklifi belli oldu

28 Haziran 2025Haber Merkezi

600 bin kamu işçisi için hükümet ikinci zam teklifini açıkladı. Hükümetin 600 bin kamu işçisi…

BofA’dan ABD borsası için uyarı geldi

28 Haziran 2025

Çin de beklenen ticaret anlaşmasını duyurdu

28 Haziran 2025

Ekonomiye güven mayısta yükseldi mi?

27 Haziran 2025

Subscribe to Updates

Get the latest creative news from SmartMag about art & design.

HAKKIMIZDA
HAKKIMIZDA

Dijital Ekonomi, başta ekonomi olmak üzere hayatın her alanına ilişkin okuyucuların merak edebilecekleri, istedikleri konularda mümkün olduğunca yalın ve net bilgi alabilecekleri yeni nesil dijital medya platformudur.

Tüm görüş ve önerileriniz ile sitemizde yayınlanmasını istediğiniz yazılarınız, haberleriniz ve yorumlarınız için bizimle iletişime geçebilirsiniz.

e-posta: [email protected]

EDİTÖRÜN SEÇİMİ

KKB’den geleceğe güçlü altyapı yatırımı

16 Haziran 2025

AB, denizleri kurtarmak için harekete geçti

10 Haziran 2025

Kişisel verileri kim koruyacak? Devletler, şirketler ve bireylerin sorumluluğu

7 Mayıs 2025

D'KONOMİ TV

Türkiye’nin dijital paraya geçişi ve yol haritası

24 Mayıs 2023

Yerli kullanımına günlük yaşantımızda da dikkat etmemiz gerekiyor

4 Mart 2022

Veri yeni petrol

21 Şubat 2025
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube
  • Hakkımızda
  • İletişim
  • Künye
  • SSS
  • Hesabım
  • Yasal
Telif Hakkı © 2021 - 2025 Sentez Medya Limited. Tüm hakları saklıdır.

Arama kısmına kelimeyi yazıp Enter tuşuna basın. Çıkmak için Esc tuşuna basın.

Web sitemizdeki içeriklerden en iyi şekilde yararlanmanızı sağlamak için 6698 Sayılı Kişisel Verilerin korunması Kanunu'na (KVKK) ve Avrupa Birliği Veri Koruma Tüzüğü'ne (GDPR) uygun olarak çerezleri kullanıyoruz. Sitenin düzgün çalışması için gerekli zorunlu çerezlerin kullanılmasını istemiyorsanız ziyaretinizi sonlandırmalısınız. Diğer çerezler yönünden ise lütfen tercihlerinizi belirleyiniz.
Çerez Aydınlatma MetniÇerez AyarlarıReddetKabul et
Manage consent
Zorunlu(Fonksiyonel) Çerezler
Her Zaman Etkin
Bazı çerezler, web sitesinin belirli bölümlerinin düzgün çalışmasını ve kullanıcı tercihlerinizin bilinmesini sağlar. İşlevsel çerezler yerleştirerek web sitemizi ziyaret etmenizi kolaylaştırıyoruz. Bu çerezleri açık rızaya gerek duymaksızın Kişisel Verilerin Korunması Kanunu 5/2-e ve f uyarınca Bir hakkın tesisi, kullanılması veya korunması için veri işlemenin zorunlu olması, İlgili kişinin temel hak ve özgürlüklerine zarar vermemek kaydıyla, veri sorumlusunun meşru menfaatleri için veri işlenmesinin zorunlu olması hukuki sebeplerine dayanarak kullanıyoruz.
ÇerezSüreAçıklama
cookielawinfo-checkbox-analytics11 ayBu çerez, GDPR Çerez İzni eklentisi tarafından ayarlanır. Çerez, "Analitik" kategorisindeki çerezler için kullanıcı onayını saklamak için kullanılır.
cookielawinfo-checkbox-functional11 ayTanımlama bilgisi, "İşlevsel" kategorisindeki tanımlama bilgileri için kullanıcı onayını kaydetmek için GDPR tanımlama bilgisi onayı tarafından ayarlanır.
cookielawinfo-checkbox-necessary11 ayBu çerez, GDPR Çerez İzni eklentisi tarafından ayarlanır. Çerezler, "Gerekli" kategorisindeki çerezler için kullanıcı onayını saklamak için kullanılır.
cookielawinfo-checkbox-others11 ayBu çerez, GDPR Çerez İzni eklentisi tarafından ayarlanır. Çerez, "Diğer" kategorisindeki çerezler için kullanıcı onayını saklamak için kullanılır.
cookielawinfo-checkbox-performance11 ayBu çerez, GDPR Çerez İzni eklentisi tarafından ayarlanır. Çerez, "Performans" kategorisindeki çerezler için kullanıcı onayını saklamak için kullanılır.
CookieLawInfoConsent1 yılİlgili kategorinin varsayılan düğme durumunu ve CCPA durumunu kaydeder. Yalnızca birincil çerez ile koordineli olarak çalışır.
viewed_cookie_policy11 ayÇerez, GDPR Çerez İzni eklentisi tarafından ayarlanır ve kullanıcının çerez kullanımına izin verip vermediğini saklamak için kullanılır. Herhangi bir kişisel veri saklamaz.
İşlevsel Çerezler
Kullanıcıların tercihlerini farklı internet sitesinin farklı sayfalarını ziyarette de hatırlamak için kullanılan çerezlerdir. Örneğin, seçmiş olduğunuz dil tercihinizin hatırlanması. İşlevsel çerezler yerleştirmek için açık rızanıza gerek duyuyoruz.
Analitik Çerezler
Kullanıcılarımız için web sitesi deneyimini optimize etmek için analitik çerezler kullanıyoruz. Bu analitik çerezler ile web sitemizin kullanımı hakkında bilgi ediniyoruz. Analitik çerezler yerleştirmek için açık rızanıza gerek duyuyoruz.
KAYDET & ONAYLA
Altyapı CookieYes Logo

Giriş Yap yada Kayıt Ol

Hoşgeldiniz!

Aşağıdaki alandan giriş yapabilirsiniz.

Şifremi Unuttum?