Close Menu
  • Anasayfa
  • Giriş
  • Abone Ol
  • Gündem
    • Ajanda
    • Dünya
    • Etkinlik
    • Kamusal
    • Özel Sektör
  • Para
    • Borsa Döviz
    • Finans
    • Kripto
  • Teknoloji
    • 5G
    • Akıllı Cihazlar
    • Blockchain
    • Mobile
    • Uydu ve uzay
    • Yapay Zeka
    • Yazılım
  • CEO Club
    • CEO
    • Etkinlik
    • Markalar
    • Moda – Yaşam
    • Wellness
  • StartUp
    • Gelişmeler
    • Girişimler
    • İnovasyon
    • Melek Yatırımcılar
  • Sektörler
    • Eğlence
    • Enerji
    • Holdingler
    • İhracat – İthalat
    • İnşaat
    • Medya
    • Otomotiv
    • Perakende
    • Sağlık
    • Savunma
    • Spor
    • Tarım
    • Tarım ve Gıda
    • Tekstil
    • Turizm
    • Ulaştırma
  • Bilgi
    • Araştırma
    • Dosyalar
  • Yazarlar
    • Aslı Korkmaz
    • Çetin Ünsalan
    • Fikri Türkel
    • Recep Erçin
    • Serpin Alparslan
    • Tanyel Yılmaz
    • Yavuz Can Yazıcı
    • Zekai Kıran
  • D’konomi TV
MENÜLER
  • Hakkımızda
  • İletişim
  • Künye
  • SSS
  • Hesabım
  • Yasal

Subscribe to Updates

Get the latest creative news from FooBar about art, design and business.

SON YAZILAR

Ekonomiye güven mayısta yükseldi mi?

27 Haziran 2025

Bakan Işıkhan’dan en düşük emekli maaşı için açıklama

27 Haziran 2025

Ticaret Bakanlığı düğmeye bastı!

27 Haziran 2025
Facebook X (Twitter) Instagram YouTube
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube
Dijital Ekonomi
GİRİŞ Abone Ol
  • Anasayfa
  • Gündem
    1. Etkinlik
    2. Özel Sektör
    3. Kamusal
    4. Dünya
    5. Ajanda
    6. Tümünü Göster

    Kişisel veriler meta olursa ne olur?

    25 Haziran 2025

    Binance TR’den 100 milyon TL’lik yaz kampanyası

    25 Haziran 2025

    İstanbul Fintech Week 2025’ten öne çıkan 6 konuşma

    23 Haziran 2025

    Bitget ve UNICEF’ten blokzincir alanında iş birliği

    18 Haziran 2025

    Koç Holding’in kredi notu açıklaması

    30 Mayıs 2025

    Enerjisa Üretim ve Nordex Group stratejik iş birliği

    9 Nisan 2025

    TBB’den Merkez Bankası açıklaması!

    24 Mart 2025

    Türk Telekom Grubu’nda üst düzey yönetim değişiklikleri

    19 Mart 2025

    Bakan Işıkhan’dan en düşük emekli maaşı için açıklama

    27 Haziran 2025

    TÜİK 2024 göç verilerini paylaştı

    24 Haziran 2025

    Kamu işçisine ikinci zam teklifi ertelendi

    22 Haziran 2025

    Vergi affı gelecek mi?

    19 Haziran 2025

    Trump’ın Fed planı piyasaları salladı

    26 Haziran 2025

    Türkiye’nin yoksulluk riski yüksek çıktı!

    26 Haziran 2025

    Euro’da yükseliş devam edecek mi?

    26 Haziran 2025

    Kripto para piyasası temkinli yükselişini sürdürüyor

    25 Haziran 2025

    Ekonomiye güven mayısta yükseldi mi?

    27 Haziran 2025

    Bakan Işıkhan’dan en düşük emekli maaşı için açıklama

    27 Haziran 2025

    Ticaret Bakanlığı düğmeye bastı!

    27 Haziran 2025

    Yabancı, borsada satışa döndü!

    26 Haziran 2025

    Ekonomiye güven mayısta yükseldi mi?

    27 Haziran 2025

    Bakan Işıkhan’dan en düşük emekli maaşı için açıklama

    27 Haziran 2025

    Ticaret Bakanlığı düğmeye bastı!

    27 Haziran 2025

    Trump’ın Fed planı piyasaları salladı

    26 Haziran 2025
  • Para
    1. Finans
    2. Borsa Döviz
    3. Kripto
    4. Tümünü Göster

    Ekonomiye güven mayısta yükseldi mi?

    27 Haziran 2025

    Finansal stratejide yeni merkez

    27 Haziran 2025

    Trump’ın Fed planı piyasaları salladı

    26 Haziran 2025

    ‘’ABD vergileri küresel ekonomide en ciddi risk’’

    26 Haziran 2025

    Yabancı, borsada satışa döndü!

    26 Haziran 2025

    Euro’da yükseliş devam edecek mi?

    26 Haziran 2025

    Borsa İstanbul’da ateşkes sevinci

    24 Haziran 2025

    Borsada haftanın hisseleri!

    22 Haziran 2025

    Kripto para piyasası temkinli yükselişini sürdürüyor

    25 Haziran 2025

    Binance TR’den 100 milyon TL’lik yaz kampanyası

    25 Haziran 2025

    Kripto para piyasası ateşkes sinyallerinin ardından hızlı toparlandı

    25 Haziran 2025

    İstanbul Fintech Week 2025’ten öne çıkan 6 konuşma

    23 Haziran 2025

    Ekonomiye güven mayısta yükseldi mi?

    27 Haziran 2025

    Finansal stratejide yeni merkez

    27 Haziran 2025

    Trump’ın Fed planı piyasaları salladı

    26 Haziran 2025

    Yabancı, borsada satışa döndü!

    26 Haziran 2025
  • Teknoloji
    1. Mobile
    2. 5G
    3. Akıllı Cihazlar
    4. Yazılım
    5. Blockchain
    6. Tümünü Göster

    Mikro işletmeler ve KOBİ’lere dijital dönüşüm desteği

    18 Şubat 2025

    Telefon kiralamada dikkat edilmesi gerekenler

    23 Ağustos 2024

    PeP Mobil ile “Tek Uygulama, Tüm Finansal Dünya’’

    7 Aralık 2023

    Mobilfon’a Turkcell’den yatırım

    9 Ağustos 2023

    Türk Telekom’dan mobil ve fiberde güçlü büyüme

    8 Kasım 2024

    ULAK, teste hazırlanıyor!

    28 Ağustos 2024

    Huawei’nin dikkat çeken eğitim programı başarıyla tamamlandı

    26 Temmuz 2023

    5G yatırımları telekomünikasyon firmalarına geri dönmedi

    19 Mayıs 2023

    Apple’ın hisseleri Çin’de son bir yılın ardından yükseldi

    31 Ocak 2025

    Yeni taksit düzenlemesi geldi!

    22 Aralık 2024

    Enerji verimli ürünler ile hem haneye hem cari açığa destek

    2 Kasım 2024

    Telefon kiralamada dikkat edilmesi gerekenler

    23 Ağustos 2024

    Finansal stratejide yeni merkez

    27 Haziran 2025

    Düşük ceza, yüksek cesaret

    20 Haziran 2025

    Petrolden veriye: Zenginliğin yeni adı

    16 Haziran 2025

    Veri en büyük değer

    13 Haziran 2025

    Bitget ve UNICEF’ten blokzincir alanında iş birliği

    18 Haziran 2025

    Bybit TR, İstanbul Blockchain Week 2025’te sponsor olarak yerini aldı

    17 Haziran 2025

    İki teknoloji devinden geleceğe yatırım

    26 Mayıs 2025

    Bitcoin staking protokolü geliştiricisinden Türkiye’de ilk etkinlik

    26 Mart 2025

    Finansal stratejide yeni merkez

    27 Haziran 2025

    Kişisel veriler meta olursa ne olur?

    25 Haziran 2025

    Fayda-maliyet çıkmazı

    23 Haziran 2025

    Düşük ceza, yüksek cesaret

    20 Haziran 2025
  • CEO Club
    1. Markalar
    2. CEO
    3. Moda – Yaşam
    4. Etkinlik
    5. Wellness
    6. Tümünü Göster

    Fuze, Galaxy ve e& Capital liderliğinde 12 milyon dolar yatırım aldı

    5 Mayıs 2025

    Yılbaşı gecesi terziyi nerede bulursunuz veya perakendede neler oluyor?

    14 Mart 2025

    Bybit TR, Türkiye’de büyümesini hızla sürdürüyor

    10 Şubat 2025

    TurkNet’te siber güvenlik alanında üst düzey atama

    8 Şubat 2025

    Tether, ABD Adalet Bakanlığı’na destek verdi

    21 Haziran 2025

    Bybit TR, İstanbul Blockchain Week 2025’te sponsor olarak yerini aldı

    17 Haziran 2025

    Trump ile Elon Musk kavgası Tesla hisselerini nasıl etkiledi?

    7 Haziran 2025

    Bitcoin 100 bin doların üzerinde tutunabilecek mi?

    3 Haziran 2025

    Yılbaşı gecesi terziyi nerede bulursunuz veya perakendede neler oluyor?

    14 Mart 2025

    Atıl denimler yeniden hayat buldu

    3 Ekim 2024

    İstanbul’da yaşamanın maliyeti ne kadar oldu?

    6 Eylül 2024

    Evlilik kredisinde yeni dönem!

    4 Eylül 2024

    BNP Paribas Cardif Türkiye’nin “İş Ortakları Semineri” liderler zirvesine dönüştü!

    7 Nisan 2025

    2024 yılında AVM ciro endeksi yüzde 65 arttı

    23 Ocak 2025

    Binance Teknolojide Kadın Akademisi’nden harika hedef

    16 Ocak 2025

    Huawei Türkiye İş Ortakları Zirvesi gerçekleştirildi

    21 Ekim 2024

    Pandemi ile değişen seyahat trendleri

    7 Kasım 2021

    Türkiye’de kırmızı et ve deniz ürünleri tüketimi az, obezite yüksek!

    24 Ekim 2021

    İlk gençlik hapınızı kaç yıl sonra alabileceksiniz?

    24 Ekim 2021

    Aynısefa çiçeği ile başlayan güzel bir girişim!

    18 Ekim 2021

    Tether, ABD Adalet Bakanlığı’na destek verdi

    21 Haziran 2025

    Bybit TR, İstanbul Blockchain Week 2025’te sponsor olarak yerini aldı

    17 Haziran 2025

    Trump ile Elon Musk kavgası Tesla hisselerini nasıl etkiledi?

    7 Haziran 2025

    Bitcoin 100 bin doların üzerinde tutunabilecek mi?

    3 Haziran 2025
  • StartUp
    1. İnovasyon
    2. Girişimler
    3. Melek Yatırımcılar
    4. Gelişmeler
    5. Tümünü Göster

    2025 bütçesinden AR-GE için ne kadar pay ayrıldı?

    20 Ekim 2024

    Arzu Kaprol’dan, Antarktika’da görev yapan Türk bilim insanlarına özel kıyafet

    25 Haziran 2023

    Borusan’dan, toplumsal cinsiyet eşitliği yolculuğuna ışık tutan bir kitap

    24 Haziran 2023

    İnovasyonun başkentinde teknolojiler ve uygulamaları konuşuldu!

    24 Haziran 2023

    Girişim 23 Zirvesi yarın başlıyor: Ankara girişimcileri ağırlıyor!

    5 Mayıs 2025

    Yapay zekâ girişimlerine 3 milyon dolar!

    7 Nisan 2025

    Geleceğin teknolojilerini şekillendirecek girişimler açıklandı

    7 Nisan 2025

    Hayat amacınızı girişimle taçlandırın

    17 Şubat 2025

    Euronova’ya otomotiv dünyasından büyük yatırım!

    6 Temmuz 2024

    Borsadaki yatırımcı sayısında tarihi rekor kırıldı

    19 Ekim 2023

    Sabancı Ventures yeni yatırımını dijital sağlık alanında gerçekleştirdi

    27 Haziran 2022

    Vücut analiz şirketi DigiMe 715 bin dolar yatırım aldı

    28 Nisan 2022

    LegalTalks: Yeni nesil hukuk eğitimi

    10 Şubat 2025

    Türk Telekom’dan mobil ve fiberde güçlü büyüme

    8 Kasım 2024

    EY, deprem bölgesindeki desteklerini sürdürüyor!

    18 Ekim 2024

    Sabancı’dan girişimcilere ‘kanatlanma’ desteği

    18 Ekim 2024

    Girişim 23 Zirvesi yarın başlıyor: Ankara girişimcileri ağırlıyor!

    5 Mayıs 2025

    Yapay zekâ girişimlerine 3 milyon dolar!

    7 Nisan 2025

    Geleceğin teknolojilerini şekillendirecek girişimler açıklandı

    7 Nisan 2025

    KOBIL Ventures programına Silikon Vadisi’nde start verildi

    15 Mart 2025
  • Sektörler
    • Enerji
    • Sağlık
    • Savunma
    • Tarım
    • Turizm
    • İhracat – İthalat
    • Perakende
    • Medya
    • Otomotiv
    • Ulaştırma
    • Spor
    • Holdingler
  • Bilgi
    1. Araştırma
    2. Dosyalar
    3. Tümünü Göster

    Türk şirketler Rusya pazarında güç kazanıyor

    8 Haziran 2025

    Binance’in en son anketi dikkat çekti

    22 Mayıs 2025

    Türkiye, ödeme yöntemleri konusunda neler düşünüyor?

    13 Mayıs 2025

    Katılımı ve geliri artırma: Satış sürecinde üretken yapay zekâ

    11 Nisan 2025

    Startup yatırımları 2023 yılına düşüşle başladı

    16 Nisan 2023

    Yazılım ihracatı yüzde 59 oranında arttı

    15 Nisan 2023

    Gıda fiyatları 2022’de zirve yaptı

    8 Nisan 2023

    KOBİ’ler Avrupa Yeşil Mutabakatı’na geçiş sürecinde aile şirketi bariyerine takıldı

    1 Nisan 2023

    Türkiye’nin yoksulluk riski yüksek çıktı!

    26 Haziran 2025

    Türk şirketler Rusya pazarında güç kazanıyor

    8 Haziran 2025

    Binance’in en son anketi dikkat çekti

    22 Mayıs 2025

    Türkiye, ödeme yöntemleri konusunda neler düşünüyor?

    13 Mayıs 2025
  • Yazarlar
    • Aslı Korkmaz
    • Çetin Ünsalan
    • Fikri Türkel
    • Recep Erçin
    • Serpin Alparslan
    • Tanyel Yılmaz
    • Yavuz Can Yazıcı
    • Zekai Kıran
  • D’konomi TV
Dijital Ekonomi
Home»Yazarlar»Fikri Türkel»Kahve nasıl dünyanın en popüler içeceği oldu?
Fikri Türkel

Kahve nasıl dünyanın en popüler içeceği oldu?

16 Ağustos 20237 Dakikada OkumaFikri TÜRKEL
Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr WhatsApp VKontakte Email
Paylaş
Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

Aile adımız Kahvecioğlu. Çocukluğumda bir Rodop köyünde imkânsızlık içinde de olsa mutlaka evde kahve olduğunu hatırlıyorum. Hatta has kahve olmadığı zaman bile buğday, arpa kavrulup taş el değirmeninde öğütülüp kahve hazırlandığını biliyorum.

Çocuklarım, Kahvecioğlu soyadını pek bilmez ama dünyanın dört bir tarafındaki kahve ve sunum çeşitlerini biliyor ve içip keyfini sürüyor.

Sadece benimkiler değil bütün dünya gençliği kahveyi benimsedi ve talep artmaya devam ediyor. Her gün dünya çapında 2,3 milyar fincan kahve içilir ve kahve sektörü 200 milyar doların üzerinde bir değere ulaşmıştır. Çay ile kıyas etmek istemiyorum, o ayrı bir yazı konusudur. Yine de kahvenin neden daha popüler olduğunu düşünmek gerekiyor.

Türkiye’de şu an 37 zincir marka, 2 bin 536 şube ile faaliyet gösteriyor. İlk 10 marka, pazarın yüzde 70’ini kontrol ederken sektörde binlerce butik marka da bulunuyor. Binlerce de isimsiz ve kahve dükkânı olmayan yerlerdeki sunumlar kayda dahil değil. Hâlihazırda 2 bin 500’e yakın kahve dükkânı girişimi olan yatırımcıyı da buna ekleyin.

Kahvenin ekonomisinin gelişmesi

Kahve, dünyanın en önemli tarım ürünlerinden biridir. Kahve, dünya çapında 70’ten fazla ülkede yetiştirilir ve 125 milyondan fazla insanın geçim kaynağıdır.

Kahve ekonomisi, milyarlarca dolar değerindedir. 2017 yılında, küresel kahve endüstrisinin değeri 100 milyar doların üzerindeydi. Kahve, 2017’de 70 milyar dolar ile dünyanın en çok ihraç edilen tarım ürünlerinden biridir.

2019 yılında dünya genelinde yaklaşık 168 milyon çuval (60 kg) kahvenin tüketildiği tahmin edilmektedir.

En büyük kahve tüketicileri ABD, Avrupa Birliği ve Brezilya’dır. Türkiye ise, kişi başına yıllık 1,5 kg kahve tüketimiyle dünya ortalamasının altındadır.

Kahve ekonomisi, sürekli değişen ve gelişen bir sektördür. Kahve üretimi ve tüketimi, iklim değişikliği, hastalıklar, böcekler, politik istikrarsızlık, tedarik zinciri sorunları, fiyat dalgalanmaları, tüketici tercihleri ve rekabet gibi pek çok faktörden etkilenmektedir.

Kahve endüstrisi, bu zorluklara uyum sağlamak ve sürdürülebilir bir şekilde büyümek için çeşitli stratejiler geliştirmektedir. Örneğin, kahve üreticileri, daha verimli ve hastalıklara dayanıklı kahve çeşitleri geliştirmek, organik ve adil ticaret sertifikaları almak, doğrudan tüketicilere ulaşmak gibi yöntemlerle gelirlerini artırmaya çalışmaktadır.

Kahve tüketicileri ise, daha kaliteli ve çeşitli kahve seçenekleri aramakta, kahvenin kaynağına ve üretim koşullarına daha fazla ilgi göstermektedir.

Vietnam’ın başarısı

Ve pek çok ülke kahve sektöründe üretici veya marka sahibi olmak için hummalı bir yarış içindedir. Bu konuda ilk harekete geçen ve başarılı olan ülkelerden biri Vietnam oldu.

Vietnam, kahve sektörüne 1850’lerde Fransız misyonerlerin kahve bitkisini ülkeye getirmesiyle girdi. İlk başlarda küçük çaplı bir üretim yapan Vietnam, 1900’lerde kahve üretimini hızla artırdı ve 1920’lerde Central Highlands bölgesinde geniş alanlara kahve ekti. 1945’te Vietnam’da 10.700 hektarlık bir kahve çiftliği vardı ve bu sayı 1975’te 20.000 hektara ulaştı. Vietnam, özellikle robusta türü kahve çekirdeği üretiminde dünya lideri konumuna geldi ve kahve ihracatından önemli gelir elde etti.

Vietnam kahvesi, sert ve buruk bir lezzete sahiptir ve genellikle yoğun bir şekilde şekerle tatlandırılır. Vietnam’da geleneksel olarak kahve, metal bir filtre ile demlenir ve süt veya buz ile servis edilir. Vietnam kahvesinin kendine özgü bir aroması ve karakteri vardır. Yerinde deneme fırsatı buldum. Ürün kalitesi ve sunumları çok başarılı.

Kahve sektöründe var olmak isteyen yeni ülkeler, genellikle kahve yetiştirmek için uygun iklim ve toprak koşullarına sahip olan veya kahve tüketimini artırmak için pazarlama ve eğitim faaliyetleri yürüten ülkelerdir. Bazı yeni ülkeler, kahve çekirdeklerini işlemek veya kahve ürünleri geliştirmek için teknoloji ve inovasyon yatırımları yapmaktadır. Bazı yeni ülkeler ise, kahve kalitesini ve çeşitliliğini artırmak için organik, adil ticaret veya özel kahveler gibi sertifikalı kahvelere yönelmektedir.

Kahve sektöründe var olmak isteyen yeni ülkelerin her biri farklı özelliği ile sektörde yer almak istiyor.

  • Muson rüzgarlarının etkisi ve Hindistan:

Hindistan, dünyanın en büyük kahve üreticilerinden biri oldu. Ayrıca Hindistan’da kahve tüketimi de son yıllarda artmaya devam ediyor. Hindistan’da hem robusta hem de arabica kahvesi yetiştirilmektedir. Kahve üretimi 2019-2020 yılında 5,8 milyon çuval (60 kg) olarak gerçekleşmiştir. İhracatı ise 2019-2020 yılında 4 milyon çuval (60 kg) olarak gerçekleşmiştir. Hindistan kahvesinin en büyük alıcıları arasında İtalya, Almanya, Belçika, Rusya ve ABD bulunmaktadır.

Hindistan, kahve sektöründe var olmak için kaliteli ve özel kahveler üretmeye çalışmaktadır. Örneğin, Monsoon Malabar adlı bir kahve çeşidi, muson mevsiminde nemli rüzgarlara maruz bırakılarak işlenmektedir. Bu işlem, kahvenin rengini açıklaştırır ve asitliğini azaltır. Monsoon Malabar, dünyada eşsiz bir lezzete sahip olan bir kahvedir.

  • Bandarban kahvesi ve Bangladeş:

Bangladeş, yeni bir kahve üreticisi olarak ortaya çıkmıştır. İlk kez 2001 yılında kahve yetiştirilmeye başlanan Bangladeş’te arabica kahvesi yetiştirilmektedir. 2019-2020 yılında Bangladeş’in kahve üretimi 2 bin çuval (60 kg) olarak gerçekleşti. Kahve ihracatı ise 2019-2020 yılında 1,5 bin çuval (60 kg) oldu. Bangladeş’in kahve alıcıları arasında Japonya, Güney Kore ve Tayvan bulunmaktadır.

Ülke kahve sektöründe var olmak için organik ve adil ticaret sertifikalı kahveler üretmeye çalışmaktadır. Örneğin, Bandarban adlı bir kahve çeşidi, yerel çiftçiler tarafından organik olarak yetiştirilmekte ve adil ticaret kooperatifleri aracılığıyla satılmaktadır. Bandarban, dünyada organik ve adil ticaret sertifikalı tek kahvedir.

  • Dünyanın en pahalı kahvesi ve Endonezya:

Uzun zamandır kahve üreten bir ülkedir. Endonezya’da hem robusta hem de arabica kahvesi yetiştirilmektedir. Kahve üretimi 2019-2020 yılında 11 milyon çuval (60 kg) olan Endonezya’nın kahve ihracatı ise 2019-2020 yılında 7,2 milyon çuval (60 kg) olarak gerçekleşti. En büyük kahve alıcıları arasında ABD, Almanya, Japonya, Malezya ve Çin bulunmaktadır.

Kahve sektöründe var olmak için özel ve kaliteli kahveler üretmeye çalışan Endonezya, dünyanın en pahalı kahvesine de sahiptir. Kopi Luwak adlı bir kahve çeşidi, palmiye civetleri adlı hayvanların yedikleri ve sindirdikleri kahve çekirdeklerinden elde edilmektedir. Bu işlem, kahvenin aromasını ve lezzetini artırır. Kopi Luwak, dünyanın en pahalı ve en nadir kahvesidir.

  • Organik Himalaya kahvesi ve Nepal:

Himalayaların eteklerindeki Nepal’de arabica kahvesi yetiştirilmektedir. Üretim henüz küçük ölçekli olup 2019-2020 yılında Nepal’in kahve üretimi 2 bin çuval (60 kg) olarak gerçekleşmiştir. Bunun dörtte üçünü ihraç etmektedir. Nepal’in kahve alıcıları arasında Japonya, Güney Kore, ABD ve Avrupa Birliği bulunmaktadır.

Nepal, kahve sektöründe var olmak için organik ve adil ticaret sertifikalı kahveler üretmeye çalışmaktadır. Örneğin, HimalayanArabica adlı bir kahve markası, yerel çiftçiler tarafından organik olarak yetiştirilen ve adil ticaret kooperatifleri aracılığıyla satılan bir kahvedir. HimalayanArabica, dünyada organik ve adil ticaret sertifikalı ilk Himalaya kahvesidir.

  • Doğal fermantasyon kahvesi ve Myanmar:

Myanmar’da hem robusta hem de arabica kahve üretimi son yıllarda artmıştır. 2019-2020 yılında Myanmar’ın kahve üretimi 8 bin çuval (60 kg) olarak gerçekleşmiştir. Myanmar’ın kahve ihracatı ise 2019-2020 yılında 6 bin çuval (60 kg) olarak gerçekleşmiştir. Myanmar’ın kahve alıcıları arasında Çin, Tayvan, Japonya, Güney Kore ve ABD bulunmaktadır.

Kahve sektöründe var olmak için kaliteli ve özel kahveler üretmeye çalışan Myanmar’da Ywangan adlı bir kahve çeşidi, yerel çiftçiler tarafından yetiştirilen ve doğal fermantasyon yöntemiyle işlenen bir kahvedir. Ywangan, dünyada doğal fermantasyon yöntemiyle işlenen tek kahvedir.

  • Kahvenin mucidi Yemen’den yeni hamle:

Yemen, tarihi olarak önemli bir kahve üreticisi olan ancak son yıllarda iç savaş nedeniyle üretimini azaltan bir ülkedir. Yemen’de arabica kahvesi yetiştirilmektedir. Yemen’in kahve üretimi 2019-2020 yılında 2 bin çuval (60 kg) olarak gerçekleşmiştir. Yemen’in kahve ihracatı ise 2019-2020 yılında 1,5 bin çuval (60 kg) olarak gerçekleşmiştir. Yemen’in kahve alıcıları arasında ABD, Avrupa Birliği, Japonya ve Güney Kore bulunmaktadır.

Yemen, kahve sektöründe var olmak için tarihi ve geleneksel kahvelerini korumaya çalışmaktadır. Mocha adlı bir kahve çeşidi, Yemen’in Mocha limanından ihraç edilen ve dünyada ilk kez tanınan bir kahvedir. Mocha, dünyada en eski ve en prestijli kahvelerden biri olarak kabul edilir.

Her statünün içeceği

Kahve, dünyanın en popüler içeceklerinden biridir ve kahve tüketimi de sürekli olarak artmaktadır. Uluslararası Kahve Örgütü’nün (ICO) verilerine göre, 2020/21 kahve yılında dünya genelinde 167,26 milyon çuval (60 kg) kahve tüketilmiştir. Bu, 2019/20 kahve yılında kaydedilen 164,13 milyon çuvala göre yüzde 1,9’luk bir artıştır. Kahve tüketimi hem üretici hem de tüketici ülkelerde yükselmektedir. En büyük kahve tüketicileri arasında ABD, Avrupa Birliği ve Brezilya bulunmaktadır. Kahve tüketimini etkileyen faktörler arasında nüfus artışı, gelir seviyesi, yaşam tarzı, kültür, sağlık bilinci ve tüketici tercihleri sayılabilir.

İklim değişikliğinin de ülkeleri kahve üretimine yönelmek için cesaretlendirdiğini söylemeliyiz. Türkiye’nin bazı bölgeleri için de kahve üretimi düşünülebilir.

Kahvenin dünya içeceği olmasında en büyük faktörün Türkler olduğu unutulmamalıdır. Türk Kahvesi, hak ettiği yere konuma gelmesi gerekiyor. Üretici olarak iddialı olmak zor ama mağazacılık ve yeni ürünlerde şansımız olabilir. Türk kahvesi için mutfak aletleri üreten sanayicilerimizi de kutlamak gerekiyor. Ayrıca menengiç (yöreye göre yabani fıstık veya çitlembik ağacı de denir) kahvesi ve salep gibi kahve ile sunumu sentezlenecek yeni çeşitler sunmalıyız.

(Yazıyla ilgili görüş ve düşüncelerinizi [email protected] adresine göndererek yazarımızla paylaşabilirsiniz.)

ABD Almanya Arabica Avrupa Birliği Bandarban Bangladeş Belçika Brezilya Çay Central Highlands Çin Endonezya Güney Kore Himalaya Kahvesi HimalayanArabica Hindistan ICO İtalya Japonya Kahve Kahve Ekonomisi Kahvecioğlu Kopi Luwak Malezya Menengiç Mocha Monsoon Malabar Muson Myanmar Nepal Palmiye Civetleri Robusta Rodop Rusya Salep Tayvan Türk Kahvesi Türkiye Uluslararası Kahve Örgütü Vietnam Yemen Ywangan
Paylaş. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr WhatsApp Email
Önceki YazıMoody’s, Türk bankaları için görünümünü değiştirdiğini açıkladı!
Sonraki Yazı Dünyaya açılmak isteyen girişimciler için bir fırsat sunuluyor

Benzer Yazılar

Trump’ın Fed planı piyasaları salladı

26 Haziran 2025

Türkiye’nin yoksulluk riski yüksek çıktı!

26 Haziran 2025

Euro’da yükseliş devam edecek mi?

26 Haziran 2025

‘’ABD vergileri küresel ekonomide en ciddi risk’’

26 Haziran 2025
d’konomi TV
EDİTÖRÜN' SEÇİMİ

KKB’den geleceğe güçlü altyapı yatırımı

16 Haziran 2025

AB, denizleri kurtarmak için harekete geçti

10 Haziran 2025

Kişisel verileri kim koruyacak? Devletler, şirketler ve bireylerin sorumluluğu

7 Mayıs 2025

Girişim 23 Zirvesi yarın başlıyor: Ankara girişimcileri ağırlıyor!

5 Mayıs 2025
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • YouTube
  • LinkedIn
GÖZDEN KAÇIRMAYIN
Ajanda

Ekonomiye güven mayısta yükseldi mi?

27 Haziran 2025Haber Merkezi

Ekonomik güven endeksi, mayısta 96,65 iken, haziran ayında yüzde 0,1 oranında yükselerek 96,71 oldu. Türkiye…

Bakan Işıkhan’dan en düşük emekli maaşı için açıklama

27 Haziran 2025

Ticaret Bakanlığı düğmeye bastı!

27 Haziran 2025

Finansal stratejide yeni merkez

27 Haziran 2025

Subscribe to Updates

Get the latest creative news from SmartMag about art & design.

HAKKIMIZDA
HAKKIMIZDA

Dijital Ekonomi, başta ekonomi olmak üzere hayatın her alanına ilişkin okuyucuların merak edebilecekleri, istedikleri konularda mümkün olduğunca yalın ve net bilgi alabilecekleri yeni nesil dijital medya platformudur.

Tüm görüş ve önerileriniz ile sitemizde yayınlanmasını istediğiniz yazılarınız, haberleriniz ve yorumlarınız için bizimle iletişime geçebilirsiniz.

e-posta: [email protected]

EDİTÖRÜN SEÇİMİ

KKB’den geleceğe güçlü altyapı yatırımı

16 Haziran 2025

AB, denizleri kurtarmak için harekete geçti

10 Haziran 2025

Kişisel verileri kim koruyacak? Devletler, şirketler ve bireylerin sorumluluğu

7 Mayıs 2025

D'KONOMİ TV

Fintech’lerin daha sıkı tedbirler alması gerekecek

8 Haziran 2022

Girişimciler için mobil dünyadaki fırsatlar

29 Mayıs 2023

Siber güvenlikte görmezden gelinen tehlike

9 Mayıs 2025
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube
  • Hakkımızda
  • İletişim
  • Künye
  • SSS
  • Hesabım
  • Yasal
Telif Hakkı © 2021 - 2025 Sentez Medya Limited. Tüm hakları saklıdır.

Arama kısmına kelimeyi yazıp Enter tuşuna basın. Çıkmak için Esc tuşuna basın.

Web sitemizdeki içeriklerden en iyi şekilde yararlanmanızı sağlamak için 6698 Sayılı Kişisel Verilerin korunması Kanunu'na (KVKK) ve Avrupa Birliği Veri Koruma Tüzüğü'ne (GDPR) uygun olarak çerezleri kullanıyoruz. Sitenin düzgün çalışması için gerekli zorunlu çerezlerin kullanılmasını istemiyorsanız ziyaretinizi sonlandırmalısınız. Diğer çerezler yönünden ise lütfen tercihlerinizi belirleyiniz.
Çerez Aydınlatma MetniÇerez AyarlarıReddetKabul et
Manage consent
Zorunlu(Fonksiyonel) Çerezler
Her Zaman Etkin
Bazı çerezler, web sitesinin belirli bölümlerinin düzgün çalışmasını ve kullanıcı tercihlerinizin bilinmesini sağlar. İşlevsel çerezler yerleştirerek web sitemizi ziyaret etmenizi kolaylaştırıyoruz. Bu çerezleri açık rızaya gerek duymaksızın Kişisel Verilerin Korunması Kanunu 5/2-e ve f uyarınca Bir hakkın tesisi, kullanılması veya korunması için veri işlemenin zorunlu olması, İlgili kişinin temel hak ve özgürlüklerine zarar vermemek kaydıyla, veri sorumlusunun meşru menfaatleri için veri işlenmesinin zorunlu olması hukuki sebeplerine dayanarak kullanıyoruz.
ÇerezSüreAçıklama
cookielawinfo-checkbox-analytics11 ayBu çerez, GDPR Çerez İzni eklentisi tarafından ayarlanır. Çerez, "Analitik" kategorisindeki çerezler için kullanıcı onayını saklamak için kullanılır.
cookielawinfo-checkbox-functional11 ayTanımlama bilgisi, "İşlevsel" kategorisindeki tanımlama bilgileri için kullanıcı onayını kaydetmek için GDPR tanımlama bilgisi onayı tarafından ayarlanır.
cookielawinfo-checkbox-necessary11 ayBu çerez, GDPR Çerez İzni eklentisi tarafından ayarlanır. Çerezler, "Gerekli" kategorisindeki çerezler için kullanıcı onayını saklamak için kullanılır.
cookielawinfo-checkbox-others11 ayBu çerez, GDPR Çerez İzni eklentisi tarafından ayarlanır. Çerez, "Diğer" kategorisindeki çerezler için kullanıcı onayını saklamak için kullanılır.
cookielawinfo-checkbox-performance11 ayBu çerez, GDPR Çerez İzni eklentisi tarafından ayarlanır. Çerez, "Performans" kategorisindeki çerezler için kullanıcı onayını saklamak için kullanılır.
CookieLawInfoConsent1 yılİlgili kategorinin varsayılan düğme durumunu ve CCPA durumunu kaydeder. Yalnızca birincil çerez ile koordineli olarak çalışır.
viewed_cookie_policy11 ayÇerez, GDPR Çerez İzni eklentisi tarafından ayarlanır ve kullanıcının çerez kullanımına izin verip vermediğini saklamak için kullanılır. Herhangi bir kişisel veri saklamaz.
İşlevsel Çerezler
Kullanıcıların tercihlerini farklı internet sitesinin farklı sayfalarını ziyarette de hatırlamak için kullanılan çerezlerdir. Örneğin, seçmiş olduğunuz dil tercihinizin hatırlanması. İşlevsel çerezler yerleştirmek için açık rızanıza gerek duyuyoruz.
Analitik Çerezler
Kullanıcılarımız için web sitesi deneyimini optimize etmek için analitik çerezler kullanıyoruz. Bu analitik çerezler ile web sitemizin kullanımı hakkında bilgi ediniyoruz. Analitik çerezler yerleştirmek için açık rızanıza gerek duyuyoruz.
KAYDET & ONAYLA
Altyapı CookieYes Logo

Giriş Yap yada Kayıt Ol

Hoşgeldiniz!

Aşağıdaki alandan giriş yapabilirsiniz.

Şifremi Unuttum?