Close Menu
  • Anasayfa
  • Giriş
  • Abone Ol
  • Gündem
    • Ajanda
    • Dünya
    • Etkinlik
    • Kamusal
    • Özel Sektör
  • Para
    • Borsa Döviz
    • Finans
    • Kripto
  • Teknoloji
    • 5G
    • Akıllı Cihazlar
    • Blockchain
    • Mobile
    • Uydu ve uzay
    • Yapay Zeka
    • Yazılım
  • CEO Club
    • CEO
    • Etkinlik
    • Markalar
    • Moda – Yaşam
    • Wellness
  • StartUp
    • Gelişmeler
    • Girişimler
    • İnovasyon
    • Melek Yatırımcılar
  • Sektörler
    • Eğlence
    • Enerji
    • Holdingler
    • İhracat – İthalat
    • İnşaat
    • Medya
    • Otomotiv
    • Perakende
    • Sağlık
    • Savunma
    • Spor
    • Tarım
    • Tarım ve Gıda
    • Tekstil
    • Turizm
    • Ulaştırma
  • Bilgi
    • Araştırma
    • Dosyalar
  • Yazarlar
    • Aslı Korkmaz
    • Çetin Ünsalan
    • Fikri Türkel
    • Recep Erçin
    • Serpin Alparslan
    • Tanyel Yılmaz
    • Yavuz Can Yazıcı
    • Zekai Kıran
  • D’konomi TV
MENÜLER
  • Hakkımızda
  • İletişim
  • Künye
  • SSS
  • Hesabım
  • Yasal

Subscribe to Updates

Get the latest creative news from FooBar about art, design and business.

SON YAZILAR

SPK’dan açığa satış için yeni karar!

28 Haziran 2025

Fed’in enflasyon göstergesi beklentileri geride bıraktı

28 Haziran 2025

Kamu işçilerine hükümetin ikinci zam teklifi belli oldu

28 Haziran 2025
Facebook X (Twitter) Instagram YouTube
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube
Dijital Ekonomi
GİRİŞ Abone Ol
  • Anasayfa
  • Gündem
    1. Etkinlik
    2. Özel Sektör
    3. Kamusal
    4. Dünya
    5. Ajanda
    6. Tümünü Göster

    Kişisel veriler meta olursa ne olur?

    25 Haziran 2025

    Binance TR’den 100 milyon TL’lik yaz kampanyası

    25 Haziran 2025

    İstanbul Fintech Week 2025’ten öne çıkan 6 konuşma

    23 Haziran 2025

    Bitget ve UNICEF’ten blokzincir alanında iş birliği

    18 Haziran 2025

    Koç Holding’in kredi notu açıklaması

    30 Mayıs 2025

    Enerjisa Üretim ve Nordex Group stratejik iş birliği

    9 Nisan 2025

    TBB’den Merkez Bankası açıklaması!

    24 Mart 2025

    Türk Telekom Grubu’nda üst düzey yönetim değişiklikleri

    19 Mart 2025

    Kamu işçilerine hükümetin ikinci zam teklifi belli oldu

    28 Haziran 2025

    Bakan Işıkhan’dan en düşük emekli maaşı için açıklama

    27 Haziran 2025

    TÜİK 2024 göç verilerini paylaştı

    24 Haziran 2025

    Kamu işçisine ikinci zam teklifi ertelendi

    22 Haziran 2025

    Fed’in enflasyon göstergesi beklentileri geride bıraktı

    28 Haziran 2025

    BofA’dan ABD borsası için uyarı geldi

    28 Haziran 2025

    Çin de beklenen ticaret anlaşmasını duyurdu

    28 Haziran 2025

    Trump’ın Fed planı piyasaları salladı

    26 Haziran 2025

    SPK’dan açığa satış için yeni karar!

    28 Haziran 2025

    Kamu işçilerine hükümetin ikinci zam teklifi belli oldu

    28 Haziran 2025

    Ekonomiye güven mayısta yükseldi mi?

    27 Haziran 2025

    Bakan Işıkhan’dan en düşük emekli maaşı için açıklama

    27 Haziran 2025

    SPK’dan açığa satış için yeni karar!

    28 Haziran 2025

    Fed’in enflasyon göstergesi beklentileri geride bıraktı

    28 Haziran 2025

    Kamu işçilerine hükümetin ikinci zam teklifi belli oldu

    28 Haziran 2025

    BofA’dan ABD borsası için uyarı geldi

    28 Haziran 2025
  • Para
    1. Finans
    2. Borsa Döviz
    3. Kripto
    4. Tümünü Göster

    Fed’in enflasyon göstergesi beklentileri geride bıraktı

    28 Haziran 2025

    Ekonomiye güven mayısta yükseldi mi?

    27 Haziran 2025

    Finansal stratejide yeni merkez

    27 Haziran 2025

    Trump’ın Fed planı piyasaları salladı

    26 Haziran 2025

    BofA’dan ABD borsası için uyarı geldi

    28 Haziran 2025

    Yabancı, borsada satışa döndü!

    26 Haziran 2025

    Euro’da yükseliş devam edecek mi?

    26 Haziran 2025

    Borsa İstanbul’da ateşkes sevinci

    24 Haziran 2025

    Kripto para piyasası temkinli yükselişini sürdürüyor

    25 Haziran 2025

    Binance TR’den 100 milyon TL’lik yaz kampanyası

    25 Haziran 2025

    Kripto para piyasası ateşkes sinyallerinin ardından hızlı toparlandı

    25 Haziran 2025

    İstanbul Fintech Week 2025’ten öne çıkan 6 konuşma

    23 Haziran 2025

    Fed’in enflasyon göstergesi beklentileri geride bıraktı

    28 Haziran 2025

    BofA’dan ABD borsası için uyarı geldi

    28 Haziran 2025

    Ekonomiye güven mayısta yükseldi mi?

    27 Haziran 2025

    Finansal stratejide yeni merkez

    27 Haziran 2025
  • Teknoloji
    1. Mobile
    2. 5G
    3. Akıllı Cihazlar
    4. Yazılım
    5. Blockchain
    6. Tümünü Göster

    Mikro işletmeler ve KOBİ’lere dijital dönüşüm desteği

    18 Şubat 2025

    Telefon kiralamada dikkat edilmesi gerekenler

    23 Ağustos 2024

    PeP Mobil ile “Tek Uygulama, Tüm Finansal Dünya’’

    7 Aralık 2023

    Mobilfon’a Turkcell’den yatırım

    9 Ağustos 2023

    Türk Telekom’dan mobil ve fiberde güçlü büyüme

    8 Kasım 2024

    ULAK, teste hazırlanıyor!

    28 Ağustos 2024

    Huawei’nin dikkat çeken eğitim programı başarıyla tamamlandı

    26 Temmuz 2023

    5G yatırımları telekomünikasyon firmalarına geri dönmedi

    19 Mayıs 2023

    Apple’ın hisseleri Çin’de son bir yılın ardından yükseldi

    31 Ocak 2025

    Yeni taksit düzenlemesi geldi!

    22 Aralık 2024

    Enerji verimli ürünler ile hem haneye hem cari açığa destek

    2 Kasım 2024

    Telefon kiralamada dikkat edilmesi gerekenler

    23 Ağustos 2024

    Finansal stratejide yeni merkez

    27 Haziran 2025

    Düşük ceza, yüksek cesaret

    20 Haziran 2025

    Petrolden veriye: Zenginliğin yeni adı

    16 Haziran 2025

    Veri en büyük değer

    13 Haziran 2025

    Bitget ve UNICEF’ten blokzincir alanında iş birliği

    18 Haziran 2025

    Bybit TR, İstanbul Blockchain Week 2025’te sponsor olarak yerini aldı

    17 Haziran 2025

    İki teknoloji devinden geleceğe yatırım

    26 Mayıs 2025

    Bitcoin staking protokolü geliştiricisinden Türkiye’de ilk etkinlik

    26 Mart 2025

    Finansal stratejide yeni merkez

    27 Haziran 2025

    Kişisel veriler meta olursa ne olur?

    25 Haziran 2025

    Fayda-maliyet çıkmazı

    23 Haziran 2025

    Düşük ceza, yüksek cesaret

    20 Haziran 2025
  • CEO Club
    1. Markalar
    2. CEO
    3. Moda – Yaşam
    4. Etkinlik
    5. Wellness
    6. Tümünü Göster

    Fuze, Galaxy ve e& Capital liderliğinde 12 milyon dolar yatırım aldı

    5 Mayıs 2025

    Yılbaşı gecesi terziyi nerede bulursunuz veya perakendede neler oluyor?

    14 Mart 2025

    Bybit TR, Türkiye’de büyümesini hızla sürdürüyor

    10 Şubat 2025

    TurkNet’te siber güvenlik alanında üst düzey atama

    8 Şubat 2025

    Tether, ABD Adalet Bakanlığı’na destek verdi

    21 Haziran 2025

    Bybit TR, İstanbul Blockchain Week 2025’te sponsor olarak yerini aldı

    17 Haziran 2025

    Trump ile Elon Musk kavgası Tesla hisselerini nasıl etkiledi?

    7 Haziran 2025

    Bitcoin 100 bin doların üzerinde tutunabilecek mi?

    3 Haziran 2025

    Yılbaşı gecesi terziyi nerede bulursunuz veya perakendede neler oluyor?

    14 Mart 2025

    Atıl denimler yeniden hayat buldu

    3 Ekim 2024

    İstanbul’da yaşamanın maliyeti ne kadar oldu?

    6 Eylül 2024

    Evlilik kredisinde yeni dönem!

    4 Eylül 2024

    BNP Paribas Cardif Türkiye’nin “İş Ortakları Semineri” liderler zirvesine dönüştü!

    7 Nisan 2025

    2024 yılında AVM ciro endeksi yüzde 65 arttı

    23 Ocak 2025

    Binance Teknolojide Kadın Akademisi’nden harika hedef

    16 Ocak 2025

    Huawei Türkiye İş Ortakları Zirvesi gerçekleştirildi

    21 Ekim 2024

    Pandemi ile değişen seyahat trendleri

    7 Kasım 2021

    Türkiye’de kırmızı et ve deniz ürünleri tüketimi az, obezite yüksek!

    24 Ekim 2021

    İlk gençlik hapınızı kaç yıl sonra alabileceksiniz?

    24 Ekim 2021

    Aynısefa çiçeği ile başlayan güzel bir girişim!

    18 Ekim 2021

    Tether, ABD Adalet Bakanlığı’na destek verdi

    21 Haziran 2025

    Bybit TR, İstanbul Blockchain Week 2025’te sponsor olarak yerini aldı

    17 Haziran 2025

    Trump ile Elon Musk kavgası Tesla hisselerini nasıl etkiledi?

    7 Haziran 2025

    Bitcoin 100 bin doların üzerinde tutunabilecek mi?

    3 Haziran 2025
  • StartUp
    1. İnovasyon
    2. Girişimler
    3. Melek Yatırımcılar
    4. Gelişmeler
    5. Tümünü Göster

    2025 bütçesinden AR-GE için ne kadar pay ayrıldı?

    20 Ekim 2024

    Arzu Kaprol’dan, Antarktika’da görev yapan Türk bilim insanlarına özel kıyafet

    25 Haziran 2023

    Borusan’dan, toplumsal cinsiyet eşitliği yolculuğuna ışık tutan bir kitap

    24 Haziran 2023

    İnovasyonun başkentinde teknolojiler ve uygulamaları konuşuldu!

    24 Haziran 2023

    Girişim 23 Zirvesi yarın başlıyor: Ankara girişimcileri ağırlıyor!

    5 Mayıs 2025

    Yapay zekâ girişimlerine 3 milyon dolar!

    7 Nisan 2025

    Geleceğin teknolojilerini şekillendirecek girişimler açıklandı

    7 Nisan 2025

    Hayat amacınızı girişimle taçlandırın

    17 Şubat 2025

    Euronova’ya otomotiv dünyasından büyük yatırım!

    6 Temmuz 2024

    Borsadaki yatırımcı sayısında tarihi rekor kırıldı

    19 Ekim 2023

    Sabancı Ventures yeni yatırımını dijital sağlık alanında gerçekleştirdi

    27 Haziran 2022

    Vücut analiz şirketi DigiMe 715 bin dolar yatırım aldı

    28 Nisan 2022

    LegalTalks: Yeni nesil hukuk eğitimi

    10 Şubat 2025

    Türk Telekom’dan mobil ve fiberde güçlü büyüme

    8 Kasım 2024

    EY, deprem bölgesindeki desteklerini sürdürüyor!

    18 Ekim 2024

    Sabancı’dan girişimcilere ‘kanatlanma’ desteği

    18 Ekim 2024

    Girişim 23 Zirvesi yarın başlıyor: Ankara girişimcileri ağırlıyor!

    5 Mayıs 2025

    Yapay zekâ girişimlerine 3 milyon dolar!

    7 Nisan 2025

    Geleceğin teknolojilerini şekillendirecek girişimler açıklandı

    7 Nisan 2025

    KOBIL Ventures programına Silikon Vadisi’nde start verildi

    15 Mart 2025
  • Sektörler
    • Enerji
    • Sağlık
    • Savunma
    • Tarım
    • Turizm
    • İhracat – İthalat
    • Perakende
    • Medya
    • Otomotiv
    • Ulaştırma
    • Spor
    • Holdingler
  • Bilgi
    1. Araştırma
    2. Dosyalar
    3. Tümünü Göster

    Türk şirketler Rusya pazarında güç kazanıyor

    8 Haziran 2025

    Binance’in en son anketi dikkat çekti

    22 Mayıs 2025

    Türkiye, ödeme yöntemleri konusunda neler düşünüyor?

    13 Mayıs 2025

    Katılımı ve geliri artırma: Satış sürecinde üretken yapay zekâ

    11 Nisan 2025

    Startup yatırımları 2023 yılına düşüşle başladı

    16 Nisan 2023

    Yazılım ihracatı yüzde 59 oranında arttı

    15 Nisan 2023

    Gıda fiyatları 2022’de zirve yaptı

    8 Nisan 2023

    KOBİ’ler Avrupa Yeşil Mutabakatı’na geçiş sürecinde aile şirketi bariyerine takıldı

    1 Nisan 2023

    Türkiye’nin yoksulluk riski yüksek çıktı!

    26 Haziran 2025

    Türk şirketler Rusya pazarında güç kazanıyor

    8 Haziran 2025

    Binance’in en son anketi dikkat çekti

    22 Mayıs 2025

    Türkiye, ödeme yöntemleri konusunda neler düşünüyor?

    13 Mayıs 2025
  • Yazarlar
    • Aslı Korkmaz
    • Çetin Ünsalan
    • Fikri Türkel
    • Recep Erçin
    • Serpin Alparslan
    • Tanyel Yılmaz
    • Yavuz Can Yazıcı
    • Zekai Kıran
  • D’konomi TV
Dijital Ekonomi
Home»CEO Club»Murat Ülker yazdı: Ya sonraki salgon interneti çökertecek dijital bir virüsse?
CEO Club

Murat Ülker yazdı: Ya sonraki salgon interneti çökertecek dijital bir virüsse?

29 Mayıs 202212 Dakikada OkumaHaber Merkezi
Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr WhatsApp VKontakte Email
Paylaş
Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

İşletmelerin işleyiş biçiminde büyük dönüşüm!

Bernard Marr’ın Uygulamada İş Trendleri (Business Trends in Practice) kitabına ve daha önce yazdığım yazılara dayanarak dijitalleşmenin, icatların, bilimsel araştırmaların getirdiği büyük dönüşümü anlattığım yazılarımın sonuna geldim. Öncelikle sabırla diğer beş yazıyı okuyanlara teşekkür ediyorum. Okumayanlara da bu son yazıyı okumadan önce diğer yazıları okumalarını ısrarla öneriyorum. (Niye uzun yazılar yazıyorum, tabii bazılarınıza göre, sabrederseniz bu yazının sonunda öğreneceksiniz) Büyük dönüşüme uyum sağlayan bir organizasyonu oluşturmak için “prosesi (işlerin nasıl çalıştığını) yeniden düşünmek” zorundayız, ki şirketleri yönetmek için de yeni önemli konular var. Örneğin sürdürülebilir ve dayanıklı operasyonlar, insanlar ve akıllı cobotlar arasındaki dengeyi bulmak, yetenek bulmak ve tutmak, kazanmak için organizasyon, markalar ve liderlerin samimiyeti , iş birliği ve entegrasyon, kardan öte amaca yönelik iş, yeni finansman şekilleri. Son yazıda bu konulardan söz edeceğim. Yazıların tamamını okuduğumuzda, büyük dönüşümü anlamanız için büyük fırsat var. Bu anlayışla da bundan sonra yapacağınız okumalara kılavuzluk edebilir, neyi okuyup neyi okumayacağınıza hatta neyi yapıp yapmayacağınıza karar verebilirsiniz. Linkler aşağıda… Hep ne diyorum: #mutluetmutluol

İlk yazımda Geleceğin Organizasyonlarını Şekillendirecek 5 Küresel Trendi ve Her Liderin Bilmesi Gereken 10 Mega Teknoloji Trendini özetlemiştim(https://muratulker.com/y/bircok-isletme-daha-ileri-goruslu-rakipleri-tarafindan-geride-birakilacak/).

İkinci yazı enerji ve sağlık sektöründe trendleri anlattım. https://muratulker.com/y/daha-proaktif-ve-ongorulu-olmaliyiz/.

Üçüncü yazıda ise tarım ve inşaat alanındaki trendler vardı. (https://muratulker.com/y/sektorlere-gore-trendler-ii/).

Dördündü yazıda ise finansa ve inşaat alnındaki yenilikler (https://muratulker.com/y/ne-olacak-bu-paranin-ve-ulasimin-hali/).

Beşinci yazımın konusu ise yeni ürünler, hizmetler ve iş modelleri idi. https://muratulker.com/y/sikiysa-varolan-is-modelinizi-yok-edin/.

Tüm sektörlerdeki işletmelerin çalışma şekli hızla değişiyor. Bu yazıda temel operasyonel trendleri inceleyeceğiz:

Sürdürülebilir ve dayanıklı operasyonlar

Dördüncü sanayi devrimi için şirketin, işlerin devamını sağlamalıyız.

Dayanıklılık; uzun vadede uyum sağlayabilmek ve hayatta kalabilmektir, şirketin devamı için kritik bir olgudur. Peki, dayanıklı yani dirençli / esnek şirket nedir? Deloitte’nin araştırmasına göre geleceğin sorunları ile mücadele edebilecek dayanıklı şirketlerin 5 özelliği şunlardır:

  1. Hazırlıklı: Kısa vadeli ve uzun vadeli olasılıklar için planlamayı başarılı bir şekilde dengelerler.
  2. Uyarlanabilir: Çok yönlü, uyarlanabilir çalışanlardan oluşan bir iş gücü oluşturmaya özel bir odaklanma vardır.
  3. İşbirlikçi: İşbirliğini geliştirmek ve kuruluş genelinde siloları azaltmak, karar vermeyi hızlandırır ve yeniliği artırır.
  4. Güvenilir: Dayanıklı kuruluşlar, kilit paydaşlarla iletişimi ve şeffaflığı geliştirmek, güven oluşturmak ve empatiyle liderlik etmek için çok çaba sarf eder.
  5. Sorumlu: Başarılı kuruluşlar, sorumluluklarının kabul edilen alt satırın ötesine geçtiğini kabul eder ve tüm paydaşların ihtiyaçlarını dengelemek için uğraşır.

COVID-19 salgını sırasında, dijital kanallara geçebilen veya dijital dönüşümlerini hızlandırabilen kuruluşlar, hayatta kalmak için açıkça daha donanımlıydı. Peki ya bir sonraki salgın, örneğin interneti çökerten bir dijital virüs ise? Bu gerçekleşirse, fiziksel altyapıya sahip işletmeler hayatta kalmak için daha donanımlı olurken, yalnızca dijital kanallara bağımlı olanlar büyük bir varoluşsal tehditle karşı karşıya kalır.

Siber dirençli bir iş kurmak için kuruluşlar şunları yapmalıdır:

– Kuruluştaki kişilerin siber güvenlik ve siber dayanıklılığın önemini anlamaları ve kimlik avı girişimleri gibi siber güvenlik tehditlerini tespit etmek için daha donanımlı olmaları için çalışanları siber güvenlik ve siber dayanıklılık konusunda eğitmeleri gerekir. Bu eğitimin bir kısmı, bir saldırı durumunda ne olacağını içermelidir.

– Güvenlik duvarları, veri yedeklemeleri ve benzerleri dahil olmak üzere sağlam siber güvenlik teknolojisine ve uygulamalarına sahip olun.

– Kritik ve kritik olmayan sistemleri ayırın, böylece kritik olmayan bir sistemin ihlali durumunda kritik sistemler etkilenmeden kalır.

– Siber saldırıyı nasıl durduracağınız, iş fonksiyonlarını nasıl sürdüreceğiniz, sistemleri nasıl onaracağınız vb. durumları içeren bir olay müdahale planı yapın.

İletişim yaklaşımında ise;

– Paydaşlar ve mevzuat uygulayıcı ve düzenleyici kurumlar dahil olmak üzere saldırı hakkında bilgilendirmeniz gereken kişileri tespit edin.

– Olay sonrası soruşturma prosedürleri hazır olsun. Örneğin, neyin yanlış gittiğine dair bir iç soruşturma mı yürüteceksiniz, yoksa tarafsız bir denetçiyle mi çalışacaksınız?

Günümüzde daha sürdürülebilir bir iş olmak için, her işletme, çevresel etkiyi en aza indirmek ve iş yapmanın çevresel maliyetlerini ortadan kaldırmak veya azaltmak zorundadır. Bunun için faaliyetlerinizi gözden geçiriniz. Tedarik zincirinin karbondan arındırılması için çalışınız. Bu konu artık “ezber” haline geldiği için çok da detaya girmiyorum.

İnsanlar ve akıllı cobotlar arasındaki dengeyi bulmak

Yapay Zeka ve yapay zeka destekli robotlar neler yapabilir biliyor musunuz? Okuyorlar, yazıyorlar, görüyorlar, işitiyorlar, konuşuyorlar, koku alıyorlar, dokunuyorlar, hareket ediyorlar, duyguları anlıyorlar ve yeni şeyler yaratıyorlar. Online alışveriş devi Çinli JD.com’un deposunda 180 kişinin işini yapabilen robotlar çalışıyor. Saatte 9000 sipariş hazırlanıyor. Aynı şekilde İngiliz online market Ocado’nun deposu da tam otomasyonla yönetiliyor. Robotlar beş dakikada 50 bin sipariş hazırlayabiliyor.

Apple’ın geri dönüşüm robotu Meet Daisy iPhone parçalarını geri dönüşüme sokmak için ıskartaya çıkarıyor, pilleri tamir ediyor, yeni piller üretiyor.

İnsanlarla işbirliği halinde çalışan robotlar yani cobotlar ise yeni bir gelişme.

Robotlaşmanın, otomasyonun her sektörü etkileyeceğinden şüphe yok, bu nedenle iş liderleri organizasyonlarını ve çalışanlarını işlerin değişen doğasına hazırlamalıdır:

– İlk adım, otomasyonun hangi işleri kapsayacağıdır. Akıllı makinelerin üstlenebileceği çok çeşitli görevler sizi şaşırtabilir.

– İnsanların yapacağı hangi işleri otomasyon üstlenecek, hangi işler ortadan kalkacak, yeni ne gibi işler oluşacak, tespiti gerekir.

– Sorumlu otomasyon, makinelere daha uygun görevlerin belirlenmesi, böylece bunların otomasyonu ve insanlara daha karmaşık, ödüllendirici işleri yapmasına izin verilmesi anlamına gelir.

– İnsanların ve makinelerin işbirliği yaptığı ve organizasyonların şekli değiştikçe empati, yaratıcılık, liderlik ve iletişim gibi insani beceriler başarı için bu harmanlanmış çalışma ortamında kritik hale gelir.

– İşverenlerin işgücünün kapasite ve kabiliyetlerini buna uygun hale getirmesi önemlidir.

Yapay Zeka ile yazdığım bir yazı yazılımların nasıl çalıştığı konusunda ufkunuzu açar diye düşünüyorum. (https://muratulker.com/y/yapay-zeka-ne-kadar-suni-daha-neler-gelecek-basimiza.)

Yetenek bulmak ve tutmak

Daha çok genç insanın iş gücüne katılmasıyla, daha çok kısa süreli, sözleşmeli (gig) ve uzaktan çalışanlarla birlikte çalışma şeklimiz değişiyor. İşverenler artık küresel bir yetenek havuzundan faydalanabilir. Yeni beceriler öğrenmeye istekli olmak, adaylarda giderek daha önemli bir nitelik olacaktır. İşverenler, belirli nitelikler, sertifikalar veya deneyimler aramaya ilaveten açık fikirli olmalı ve sürekli öğrenme konusunda tutkulu adayları benimsemelidir.

Yeteneği elde tutmak söz konusu olduğunda, çalışan deneyimi çok önemlidir. Harika bir çalışan deneyimi sağlamak, doğru organizasyon kültürüne sahip olmak, doğru teknolojiye sahip olmak ve uzaktan çalışanlar da dahil olmak üzere doğru fiziksel ortama sahip olmak, iyi bir işveren markası (employer brand) demektir. Geleceğin becerileri ile ilgili yazımda bu konulara odaklanmıştık.

(https://muratulker.com/y/insan-kaynaklari-zirvesine-gelecegin-becerileri-ile-kucuk-bir-katki/)

Kazanmak için organizasyon

Bu eğilim, dördüncü sanayi devriminde başarı için işinizi organize etmekle ilgilidir. İster bir startup, ister çok uluslu dev bir şirket ya da bunların arasında bir yerde olun, organizasyon yapısı iş ve iş kavramıyla çok ilgilidir, yapı önemlidir. Kuruluşların büyüklüğünden bağımsız olarak başarılı çalışması için bu elzemdir. Bu nedenle, tıpkı işin doğasının ve işin kendisinin hızla evrim geçirmesi gibi, organizasyonel yapıların da zamanla gelişmesi ve değişmesi gerekir. Hiyerarşidense daha düz, daha çevik organizasyon yapıları tercih etmek gerekir. Geleneksel olarak, organizasyon yapıları hiyerarşik ve katı olmuştur. Ancak liderler, işletmenin ekipleri hızla yeniden organize etmesine ve değişime yanıt vermesine olanak tanıyan daha yalın, çevik yapılara duyulan ihtiyacı fark ettiğinden bu durum değişiyor. Yalın organizasyonların temel özellikleri:

–İş birliği: Daha yalın bir organizasyon yapısında, departman sınırları ortadan kalkar ve ekipler, organizasyonun stratejik hedeflerini takip eden ve işin en büyük zorluklarını çözen projelerde özgürce işbirliği yapar.

–Özerklik: Proje ekipleri belirli gereksinimler ve hedefler için çalışır, ancak projeyi tamamlamanın ve bu hedefleri gerçekleştirmenin en iyi yoluna kendileri karar verme özgürlüğüne sahiptirler. Sonuç olarak, çalışanları denetlemek için gerekli olan orta yönetim katmanı çok az veya hiç yoktur; çalışanlar, üst düzey yöneticiler ve yöneticilerle doğrudan etkileşim kurabilir.

–Karar vermek: Çalışanlar daha fazla karar verme gücüne sahiptir ve organizasyonun hedeflerine ulaşmak için neyin ve nasıl yapılması gerektiğine proaktif olarak karar verebilirler. Bu kararların daha hızlı alınmasını sağlar, inovasyonlar daha hızlı gerçekleşir. Daha stratejik kararlar için, yöneticiler ve yöneticiler, kararlar almak veya en azından geri bildirimlerini almak için çalışanlarla işbirliği yapabilir. Çalışanlar kendilerine önem verildiğini hissederler.

–İletişim: Departman sınırları alçak olduğundan, iletişim kuruluş genelinde hızlı ve özgürce akar. Anlık mesajlaşma uygulamaları, işletmedeki herkesin diğer herkesle iletişim kurabilmesini sağlamak için sıklıkla kullanılır.

–Esneklik: Daha yalın organizasyonda, kariyerler esnek ve dinamiktir. Uzaktan çalışma yaygındır. Hatta çalışanlar, tanımlanmış tek bir rolde kalmak yerine, becerilerine ve ilgi alanlarına göre hangi projelerde çalışacaklarını seçerek projeden projeye ve ekipten ekibe geçebilir.

Daha yalın organizasyon yapısı, daha hızlı inovasyon, daha fazla işbirliği ve daha küçük, daha çevik ekipler sağlar, dördüncü sanayi devriminde başarılı olmak için daha uygundur. Bu performans yönetiminin yeniden düşünülmesine yol açıyor. Liderler, katı hedefler ve gözetim yerine, kuruluşun stratejik öncelikleriyle bağlantılı hedefler ve istenen sonuçları belirliyorlar.

Bireyler ve ekipler daha sonra bu hedeflere en iyi nasıl katkıda bulunacaklarına karar verme özgürlüğüne sahip oluyorlar. Yıllık performans incelemesi, çalışanlarla sürekli geri bildirime dayanır. Bu onların lehinedir. APG (KPI) ile başlayan performans değerlendirmesinin yanına HAS (OKR) eklendi, şu anda bu trend, gençlerin de daha çok benimsediği HAS (OKR) oldu. Konuyla ilgili yazımın linki burada: (https://muratulker.com/y/her-seye-odaklanan-hicbir-seye-odaklanamaz/)

Hibrit çalışma, çalışanların birincil seçeneğinin evden çalışmak olduğu durumlarda tamamen uzaktan veya uzaktan/fiziksel çalışmanın birleştiği çalışma modelidir. Ancak tüm işverenler için bir seçenek olmayabileceğini kabul eder.

Hibrit çalışma, birçok şirket için orta yoldur. Ancak şirket kültürü, moral, iletişim vb. konularda üstesinden gelinmesi gereken zorluklar olacaktır. Daha düz bir organizasyon yapısı ve daha çevik performans yönetimi, organizasyonun teknoloji gibi hibrit çalışmayı başarılı bir şekilde kullanmasına yardımcı olacaktır.

Çevik ekipler ve tele-work konuları da üzerinde çok düşünülen konulardır. Bu konudaki yazımın linkini burada veriyorum. https://muratulker.com/y/mesele-cevik-ekipler-kurmak-degil-geleneksel-yonetimin-niye-hantallastigi/ ; https://muratulker.com/y/tele-calisma-guncelleme-is-yasaminda-plaza-imparatorlugunun-sonu-ve-tele-calismanin-onlemez-yukselisi/

Özgünlük: Markalar ve liderler samimi olmalı

Özgünlük, insan bağlantılarını güçlendirmeye yardımcı olur, çünkü insanlar olarak markaların ve iş liderlerinin dürüstlük, güvenilirlik, empati, şefkat, alçakgönüllülük ve hatta belki biraz kırılganlık ve korku gibi önemli insani nitelikler sergilediğini görmek ister. Markaların ve liderlerin sorunları önemsemesini ve sadece kâr elde etmekten fazlasını temsil etmeleri isteniyor. Yani çalışanlar “liderlerine” güvenmek istiyor.

Özgün organizasyonların özgün liderlere ihtiyacı vardır. Ve tıpkı markalarda olduğu gibi otantik liderler, insanlarla insan düzeyinde bağlantı kuranlardır. Otantik liderler güven oluşturur. Bu nedenle hem çalışanlarda hem de müşterilerde sadakat oluşur.

Otantik Davranış Nedir:

Empatiyle yönetmek: İyi liderler, etrafındaki insanları kabul edip onlara insanca ve içten davranırlar, kaliteli yönetirler.

Dürüst olmak: Otantik liderler, kastetmedikleri şeyleri söylemedikleri için güven verirler. İçi dışı bir olmak!

Sarsılmaz Bir Ahlak Sahibi Olmak: Otantik markaların bir duruş sergilemesi gibi, otantik liderlerin de güçlü değerleri vardır ve bu değerlerin arkasında durmaktan korkmazlar.

Kendini Bilmek: Otantik liderler gerçekte kim olduklarını bilirler. Güçlü oldukları kadar zayıf yönlerinin de farkındadırlar ve bu zayıflıkları açıkça paylaşırlar.

Tüm Benliğini Ortaya Koymak (Sosyal Medya Dahil): Geçmişte, liderlerin genellikle iş içinde ve dışında olmak üzere farklı kişilikleri vardı. Ancak günümüz çağında, “bütün benliğinizi” sosyal medya dahil işe getirmek gerçekten önemlidir.

Otantik işletmelerin temel nitelikleri arasında şeffaflık, güvenilirlik, gerçeklik ve önemli sorunların çözümü için talip olmak yer alır.

Otantik işletmeler, empati, dürüstlük ve öz farkındalık ile liderlik eden otantik liderlere ihtiyaç duyar. İş liderleri giderek daha fazla kendilerini tamamen işe veriyorlar ve genellikle sosyal medya aracılığıyla kim olduklarını ve neyi temsil ettiklerini herkese açık bir şekilde gösteriyorlar. Nasıl özgün lider olunacağı konusunda da bir yazım var. Okuyabilirsiniz. (https://muratulker.com/y/siradanliktan-vazgecin-ozgun-olun-tarziniz-olsun)/)

Kardan öte amaca yönelmek (Varlık sebebimiz)

Bu trend işimizden kardan daha fazlasını beklemekle ilgilidir. Kuruluşunuzun anlamlı bir üst amaca yani sadece hissedarlara kar sağlamak değil hizmet etmek için var olmasını sağlamakla ilgilidir. İnsanların gerçekten gönülden bağlanabileceği bir amacınız olmalıdır, mesela; #mutluetmutluol.

Amaç, kuruluşun neden var olduğunu tanımlar, yoksa kuruluşun ne olduğu, ne yaptığı veya kimin için değil; bu nedenle amaç, misyon ve vizyondan farklıdır. Daha da önemlisi, güçlü bir amacın dönüşüm veya daha iyi bir şey için çabalama vaadi vardır, mesela; daha iyi bir dünya, bir şeyi yapmanın daha iyi bir yolu veya kuruluşunuz ve insanlarınız için önemli olan bir düşünce, umde. Başka bir deyişle amaç, bireyler, topluluklar, toplum veya gezegenimiz için olumlu bir etki yaratmaktır.

Güçlü bir amacın, başkalarının yararına olumlu bir etki yaratmayı amaçlayan açık, istek uyandıran, dönüşümsel bir eğilimi vardır. Bu, kârın öneminin yerini almaz; daha ziyade, işleri karlı bir şekilde daha iyi hale getirmekle ilgilidir. Müşterilerin güçlü bir amacı olduğunu düşündükleri bir markayı satın alma, tavsiye etme ve koruma olasılıkları daha yüksektir.

Amaca yönelik işletmeler, güçlü bir amacı olmayanlara göre daha güçlü finansal performans gösterirler. Otantiklik, anahtardır, bu nedenle amacınız uzun vadeli eyleme dönüşmelidir. Şirketler amaçlarını yaşamalıdır. Diyabeti engellemeye kendini adamış Novo Nordisk, daha iyi bir dünya için çalışan Body Shop, tüm çalışanlarını yeryüzünü korumaya özendiren Timberland, sokak hayvanlarını evlat edinmeyi kendine misyon edinmiş Pedigree önemli birkaç misyon markasıdır.

İşbirliği ve entegrasyon

Geleceğin tedarik zincirleri, zincirdeki tüm ortakların dijital sistemler aracılığıyla sorunsuz bir şekilde bilgi paylaşmasıyla giderek daha fazla entegre olacak. Ortaklar arasındaki veri entegrasyonu, tedarik zinciri entegrasyonunda önemli bir rol oynayacaktır.

Geldik yazı dizimin sonuna Bernard Marr’ın Uygulamada İş Trendleri (Business Trends in Practice) kitabını kendi usulümce özetledim. Bazen “uzun yazıyorsunuz, okumak zor oluyor” diyenler oluyor. Farkındayım, bilerek yapıyorum çünkü öğrenmek emek ister. Kısa yoldan öğrenme diye bir şey öğrenme diye bir şey icat edilmedi. Öğrenme yüzeyselliği kaldırmıyor. Kısa yazı kartpostal, uzun yazı mektuptur. Seyahate gidip size sürekli kartpostal gönderen birinden ancak nerede olduğunu, belki ne yaptığının özetini öğrenebilirsiniz. Gezinin tamamının anlatması için size uzun bir mektup yazması lazım. Sevdiğiniz biriyse ondan ne beklersiniz kartpostalla geçiştirmesini mi yoksa uzun uzun mektup yazmasını mı? Ben sizleri seviyorum. Bilmem anlatabildim mi?

Bu dizi yazı da da iş hayatında yaşadığım pratiklerden örnekler verdim, deneyim ve hatıralarımı aktardım. ilgili yazılarımı da ekledim. Şimdi son olarak liderlere ev ödevinden bahsedeceğim:

– Trendler bir açık büfe değil, seç ve karıştır yapmayınız.

– Hız ve uyarlanabilirlik çözümünüzdür.

– İnsancıl ol, insani davran.

– Ve son olarak, gerçekten hepberaber yaşamak istediğimiz bir gelecek için gayret edelim.

Marr’ın kitabı İş liderleri ve yöneticiler için mutlaka okunması gereken bir kaynak kitap (*)! Benim düşüncelerimi çok tetikledi bakın neler yazdırdı. Şimdi lütfen yaptıklarınızı, yaşadıklarınızı bir gözden geçirin. Sizi bekleyen yeni dünya trendlerini okudunuz, haberdarsınız artık. O halde kendinizi tartın, şevklendirin, eksiklerimiz var hepimizin, ama artık farkındayız! Kendi kariyer ve eğitim programınızı yapın ve değiştirmeniz gereken tutum ve davranışlarınızı tespit edin, benimsemeniz gereken yenilerini yazın ve tarihlendirin.

Evet, en zor kısmına geldik. Hayal etmek zamanı; neler olacak gelecekte, siz ve işiniz ne durumda olacaksınız, çalışanlarınız ve paydaşlarınız ile durumunuz… Memnun musunuz hayalinizden? Neyi değiştirmek lazım yeni trendlerin dünyasında şampiyon olmanız için?!? Bu soruyu iyi çalışın çünkü karşılaştığımızda size soracağım ilk soru bu olabilir.

(*) Marr, Bernard (2022), Business Trends in Practice, Wiley, 337.

Bu yazı https://muratulker.com/y/ya-sonraki-salgin-interneti-cokertecek-dijital-bir-virusse/ adresinden alınmıştır.

Bernard Marr cobot manset murat ülker
Paylaş. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr WhatsApp Email
Önceki YazıBlok zincirinin geleceği oyun endüstrisinin elinde
Sonraki Yazı Bitcoin art arda 9 hafta zararda kapattı

Benzer Yazılar

SPK’dan açığa satış için yeni karar!

28 Haziran 2025

Fed’in enflasyon göstergesi beklentileri geride bıraktı

28 Haziran 2025

Kamu işçilerine hükümetin ikinci zam teklifi belli oldu

28 Haziran 2025

BofA’dan ABD borsası için uyarı geldi

28 Haziran 2025
d’konomi TV
EDİTÖRÜN' SEÇİMİ

KKB’den geleceğe güçlü altyapı yatırımı

16 Haziran 2025

AB, denizleri kurtarmak için harekete geçti

10 Haziran 2025

Kişisel verileri kim koruyacak? Devletler, şirketler ve bireylerin sorumluluğu

7 Mayıs 2025

Girişim 23 Zirvesi yarın başlıyor: Ankara girişimcileri ağırlıyor!

5 Mayıs 2025
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • YouTube
  • LinkedIn
GÖZDEN KAÇIRMAYIN
Ajanda

SPK’dan açığa satış için yeni karar!

28 Haziran 2025Haber Merkezi

Sermaye Piyasası Kurulu (SPK), Borsa İstanbul pay piyasalarında açığa satış yasağı ve pay geri alımlarının…

Fed’in enflasyon göstergesi beklentileri geride bıraktı

28 Haziran 2025

Kamu işçilerine hükümetin ikinci zam teklifi belli oldu

28 Haziran 2025

BofA’dan ABD borsası için uyarı geldi

28 Haziran 2025

Subscribe to Updates

Get the latest creative news from SmartMag about art & design.

HAKKIMIZDA
HAKKIMIZDA

Dijital Ekonomi, başta ekonomi olmak üzere hayatın her alanına ilişkin okuyucuların merak edebilecekleri, istedikleri konularda mümkün olduğunca yalın ve net bilgi alabilecekleri yeni nesil dijital medya platformudur.

Tüm görüş ve önerileriniz ile sitemizde yayınlanmasını istediğiniz yazılarınız, haberleriniz ve yorumlarınız için bizimle iletişime geçebilirsiniz.

e-posta: [email protected]

EDİTÖRÜN SEÇİMİ

KKB’den geleceğe güçlü altyapı yatırımı

16 Haziran 2025

AB, denizleri kurtarmak için harekete geçti

10 Haziran 2025

Kişisel verileri kim koruyacak? Devletler, şirketler ve bireylerin sorumluluğu

7 Mayıs 2025

D'KONOMİ TV

TİM-TEB Girişim Evi sayesinde eğitimler aldık

7 Ağustos 2023

Petrolden veriye: Zenginliğin yeni adı

16 Haziran 2025

Hiçbir teknik bilgi ve desteğe ihtiyaç duymadan kendi online mağazanızı açabilirsiniz

21 Ağustos 2023
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube
  • Hakkımızda
  • İletişim
  • Künye
  • SSS
  • Hesabım
  • Yasal
Telif Hakkı © 2021 - 2025 Sentez Medya Limited. Tüm hakları saklıdır.

Arama kısmına kelimeyi yazıp Enter tuşuna basın. Çıkmak için Esc tuşuna basın.

Web sitemizdeki içeriklerden en iyi şekilde yararlanmanızı sağlamak için 6698 Sayılı Kişisel Verilerin korunması Kanunu'na (KVKK) ve Avrupa Birliği Veri Koruma Tüzüğü'ne (GDPR) uygun olarak çerezleri kullanıyoruz. Sitenin düzgün çalışması için gerekli zorunlu çerezlerin kullanılmasını istemiyorsanız ziyaretinizi sonlandırmalısınız. Diğer çerezler yönünden ise lütfen tercihlerinizi belirleyiniz.
Çerez Aydınlatma MetniÇerez AyarlarıReddetKabul et
Manage consent
Zorunlu(Fonksiyonel) Çerezler
Her Zaman Etkin
Bazı çerezler, web sitesinin belirli bölümlerinin düzgün çalışmasını ve kullanıcı tercihlerinizin bilinmesini sağlar. İşlevsel çerezler yerleştirerek web sitemizi ziyaret etmenizi kolaylaştırıyoruz. Bu çerezleri açık rızaya gerek duymaksızın Kişisel Verilerin Korunması Kanunu 5/2-e ve f uyarınca Bir hakkın tesisi, kullanılması veya korunması için veri işlemenin zorunlu olması, İlgili kişinin temel hak ve özgürlüklerine zarar vermemek kaydıyla, veri sorumlusunun meşru menfaatleri için veri işlenmesinin zorunlu olması hukuki sebeplerine dayanarak kullanıyoruz.
ÇerezSüreAçıklama
cookielawinfo-checkbox-analytics11 ayBu çerez, GDPR Çerez İzni eklentisi tarafından ayarlanır. Çerez, "Analitik" kategorisindeki çerezler için kullanıcı onayını saklamak için kullanılır.
cookielawinfo-checkbox-functional11 ayTanımlama bilgisi, "İşlevsel" kategorisindeki tanımlama bilgileri için kullanıcı onayını kaydetmek için GDPR tanımlama bilgisi onayı tarafından ayarlanır.
cookielawinfo-checkbox-necessary11 ayBu çerez, GDPR Çerez İzni eklentisi tarafından ayarlanır. Çerezler, "Gerekli" kategorisindeki çerezler için kullanıcı onayını saklamak için kullanılır.
cookielawinfo-checkbox-others11 ayBu çerez, GDPR Çerez İzni eklentisi tarafından ayarlanır. Çerez, "Diğer" kategorisindeki çerezler için kullanıcı onayını saklamak için kullanılır.
cookielawinfo-checkbox-performance11 ayBu çerez, GDPR Çerez İzni eklentisi tarafından ayarlanır. Çerez, "Performans" kategorisindeki çerezler için kullanıcı onayını saklamak için kullanılır.
CookieLawInfoConsent1 yılİlgili kategorinin varsayılan düğme durumunu ve CCPA durumunu kaydeder. Yalnızca birincil çerez ile koordineli olarak çalışır.
viewed_cookie_policy11 ayÇerez, GDPR Çerez İzni eklentisi tarafından ayarlanır ve kullanıcının çerez kullanımına izin verip vermediğini saklamak için kullanılır. Herhangi bir kişisel veri saklamaz.
İşlevsel Çerezler
Kullanıcıların tercihlerini farklı internet sitesinin farklı sayfalarını ziyarette de hatırlamak için kullanılan çerezlerdir. Örneğin, seçmiş olduğunuz dil tercihinizin hatırlanması. İşlevsel çerezler yerleştirmek için açık rızanıza gerek duyuyoruz.
Analitik Çerezler
Kullanıcılarımız için web sitesi deneyimini optimize etmek için analitik çerezler kullanıyoruz. Bu analitik çerezler ile web sitemizin kullanımı hakkında bilgi ediniyoruz. Analitik çerezler yerleştirmek için açık rızanıza gerek duyuyoruz.
KAYDET & ONAYLA
Altyapı CookieYes Logo

Giriş Yap yada Kayıt Ol

Hoşgeldiniz!

Aşağıdaki alandan giriş yapabilirsiniz.

Şifremi Unuttum?