Close Menu
  • Anasayfa
  • Giriş
  • Abone Ol
  • Gündem
    • Ajanda
    • Dünya
    • Etkinlik
    • Kamusal
    • Özel Sektör
  • Para
    • Borsa Döviz
    • Finans
    • Kripto
  • Teknoloji
    • 5G
    • Akıllı Cihazlar
    • Blockchain
    • Mobile
    • Uydu ve uzay
    • Yapay Zeka
    • Yazılım
  • CEO Club
    • CEO
    • Etkinlik
    • Markalar
    • Moda – Yaşam
    • Wellness
  • StartUp
    • Gelişmeler
    • Girişimler
    • İnovasyon
    • Melek Yatırımcılar
  • Sektörler
    • Eğlence
    • Enerji
    • Holdingler
    • İhracat – İthalat
    • İnşaat
    • Medya
    • Otomotiv
    • Perakende
    • Sağlık
    • Savunma
    • Spor
    • Tarım
    • Tarım ve Gıda
    • Tekstil
    • Turizm
    • Ulaştırma
  • Bilgi
    • Araştırma
    • Dosyalar
  • Yazarlar
    • Aslı Korkmaz
    • Çetin Ünsalan
    • Fikri Türkel
    • Recep Erçin
    • Serpin Alparslan
    • Tanyel Yılmaz
    • Yavuz Can Yazıcı
    • Zekai Kıran
  • D’konomi TV
MENÜLER
  • Hakkımızda
  • İletişim
  • Künye
  • SSS
  • Hesabım
  • Yasal

Subscribe to Updates

Get the latest creative news from FooBar about art, design and business.

SON YAZILAR

Bütçe 11 ayda 1,3 trilyon lira açık verdi

15 Aralık 2025

Otomotivde üretim de ihracat da büyüdü

15 Aralık 2025

Kesim kriziyle et fiyatları yeniden yükseliyor

15 Aralık 2025
Facebook X (Twitter) Instagram YouTube
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube
Dijital Ekonomi
GİRİŞ Abone Ol
  • Anasayfa
  • Gündem
    1. Etkinlik
    2. Özel Sektör
    3. Kamusal
    4. Dünya
    5. Ajanda
    6. Tümünü Göster

    Küçük işletmelerin siber güvenlik açmazı

    5 Aralık 2025

    Türkiye’ye özgü bir yapay zekâ yasası çıkartılabilir mi?

    28 Kasım 2025

    Team Paribu Seninle, Artvin’de çocuklarla buluştu

    27 Kasım 2025

    Dijital Liderlik Akademisi 2026 başlıyor

    26 Kasım 2025

    Asgari Ücret Tespit Komisyonu’nun ilk toplantısı 12 Aralık’ta

    5 Aralık 2025

    Euro Bölgesi özel sektörü son iki yılın en güçlü büyümesini kaydetti

    25 Ekim 2025

    Yunanistan, protestolara rağmen çalışma saatlerini uzatan yasayı onayladı

    17 Ekim 2025

    Çin’de fabrika faaliyetleri yeniden daraldı

    30 Eylül 2025

    Kamu yöneticilerine 30 bin TL’ye varan zam teklifi geri çekildi

    7 Aralık 2025

    Asgari Ücret Tespit Komisyonu’nun ilk toplantısı 12 Aralık’ta

    5 Aralık 2025

    İspanya konsolosluk hizmetlerinde yığılma

    4 Aralık 2025

    Asgari ücret görüşmeleri başlıyor!

    30 Kasım 2025

    Avrupa’da gıda fiyatları ne durumda?

    15 Aralık 2025

    ABD’den 9 ülkeyi kapsayan dev teknoloji ittifakı!

    14 Aralık 2025

    Rus varlıkları süresiz donduruluyor mu?

    13 Aralık 2025

    Financial Times’ın ‘Yılın Kişisi’ seçtiği CEO Jensen Huang kimdir?

    13 Aralık 2025

    Bütçe 11 ayda 1,3 trilyon lira açık verdi

    15 Aralık 2025

    ChatGPT’ye ‘erotik modun’ ne zaman geleceği açıklandı!

    14 Aralık 2025

    Asgari ücret görüşmeleri başladı, bu yıl da masada işçiler yok

    13 Aralık 2025

    AB’den Ukrayna’ya reform listesi

    13 Aralık 2025

    Bütçe 11 ayda 1,3 trilyon lira açık verdi

    15 Aralık 2025

    Otomotivde üretim de ihracat da büyüdü

    15 Aralık 2025

    Kesim kriziyle et fiyatları yeniden yükseliyor

    15 Aralık 2025

    Yapay zekâ, kemoterapiyi yeniden inşa edebilir mi?

    15 Aralık 2025
  • Para
    1. Finans
    2. Borsa Döviz
    3. Kripto
    4. Tümünü Göster

    Bütçe 11 ayda 1,3 trilyon lira açık verdi

    15 Aralık 2025

    Rus varlıkları süresiz donduruluyor mu?

    13 Aralık 2025

    Merkez Bankası, faiz oranını yüzde 38 seviyesine düşürdü

    12 Aralık 2025

    FED politika faizini 25 baz puan düşürdü!

    11 Aralık 2025

    L’Oréal hisseleri düşüşte!

    9 Aralık 2025

    Faiz belirsizliği kripto piyasasını baskılamaya devam ediyor

    12 Kasım 2025

    Yeni bir şirket borsada işlem görmeye hazırlanıyor

    10 Kasım 2025

    Yabancı aralıksız 4 haftadır hisse satıyor!

    3 Kasım 2025

    Kripto kralı Do Kwon’a 15 yıl hapis cezası

    13 Aralık 2025

    Bitcoin yılı düşüşle mi kapatacak?

    9 Aralık 2025

    Binance Kurucu Ortağı Yi He, Eş CEO olarak atandı

    3 Aralık 2025

    Kripto piyasasında güçlü toparlanma

    3 Aralık 2025

    Bütçe 11 ayda 1,3 trilyon lira açık verdi

    15 Aralık 2025

    Rus varlıkları süresiz donduruluyor mu?

    13 Aralık 2025

    Kripto kralı Do Kwon’a 15 yıl hapis cezası

    13 Aralık 2025

    Asgari ücret görüşmeleri başladı, bu yıl da masada işçiler yok

    13 Aralık 2025
  • Teknoloji
    1. Mobile
    2. 5G
    3. Akıllı Cihazlar
    4. Yazılım
    5. Blockchain
    6. Tümünü Göster

    40 bin çalıntı telefonu Çin’e gönderen çete çökertildi

    7 Ekim 2025

    Mikro işletmeler ve KOBİ’lere dijital dönüşüm desteği

    18 Şubat 2025

    Telefon kiralamada dikkat edilmesi gerekenler

    23 Ağustos 2024

    PeP Mobil ile “Tek Uygulama, Tüm Finansal Dünya’’

    7 Aralık 2023

    Türkiye 5G’ye geçiyor!

    17 Ekim 2025

    Türk Telekom’dan mobil ve fiberde güçlü büyüme

    8 Kasım 2024

    ULAK, teste hazırlanıyor!

    28 Ağustos 2024

    Huawei’nin dikkat çeken eğitim programı başarıyla tamamlandı

    26 Temmuz 2023

    Apple’ın hisseleri Çin’de son bir yılın ardından yükseldi

    31 Ocak 2025

    Yeni taksit düzenlemesi geldi!

    22 Aralık 2024

    Enerji verimli ürünler ile hem haneye hem cari açığa destek

    2 Kasım 2024

    Telefon kiralamada dikkat edilmesi gerekenler

    23 Ağustos 2024

    Reddit doğrulanmış profilleri test etmeye başladı

    12 Aralık 2025

    Oracle hisseleri düştü

    12 Aralık 2025

    İngilizler online zamanın yüzde 51’ini Google veya Meta’da geçiriyor

    12 Aralık 2025

    ChatGPT’ye tacizden yeni dava!

    7 Aralık 2025

    T3 Finansal Suç Birimi, dondurulmuş kripto varlıklarda 300 milyon doları aştı

    4 Kasım 2025

    Dördüncü Plan B Forumu Lugano’da rekor katılımla tamamlandı

    31 Ekim 2025

    Trump’ın Çin mesajları kripto piyasalarını hareketlendirdi

    20 Ekim 2025

    Uygulamaya Özel Blok Zinciri (Appchain) nedir?

    8 Ekim 2025

    Yapay zekâ, kemoterapiyi yeniden inşa edebilir mi?

    15 Aralık 2025

    ABD’den 9 ülkeyi kapsayan dev teknoloji ittifakı!

    14 Aralık 2025

    TikTok’ta yapay zekayla üretilmiş binlerce cinsel içerikli çocuk videosu tespit edildi!

    14 Aralık 2025

    ChatGPT’ye ‘erotik modun’ ne zaman geleceği açıklandı!

    14 Aralık 2025
  • CEO Club
    1. Markalar
    2. CEO
    3. Moda – Yaşam
    4. Etkinlik
    5. Wellness
    6. Tümünü Göster

    Fuze, Galaxy ve e& Capital liderliğinde 12 milyon dolar yatırım aldı

    5 Mayıs 2025

    Yılbaşı gecesi terziyi nerede bulursunuz veya perakendede neler oluyor?

    14 Mart 2025

    Bybit TR, Türkiye’de büyümesini hızla sürdürüyor

    10 Şubat 2025

    TurkNet’te siber güvenlik alanında üst düzey atama

    8 Şubat 2025

    Financial Times’ın ‘Yılın Kişisi’ seçtiği CEO Jensen Huang kimdir?

    13 Aralık 2025

    Binance Kurucu Ortağı Yi He, Eş CEO olarak atandı

    3 Aralık 2025

    Yönümüzü globale çevirmeyi hedefliyoruz

    26 Kasım 2025

    Kasım ayı e-ticarette zirveyi gördü!

    24 Kasım 2025

    Yılbaşı gecesi terziyi nerede bulursunuz veya perakendede neler oluyor?

    14 Mart 2025

    Atıl denimler yeniden hayat buldu

    3 Ekim 2024

    İstanbul’da yaşamanın maliyeti ne kadar oldu?

    6 Eylül 2024

    Evlilik kredisinde yeni dönem!

    4 Eylül 2024

    BNP Paribas Cardif Türkiye’nin “İş Ortakları Semineri” liderler zirvesine dönüştü!

    7 Nisan 2025

    2024 yılında AVM ciro endeksi yüzde 65 arttı

    23 Ocak 2025

    Binance Teknolojide Kadın Akademisi’nden harika hedef

    16 Ocak 2025

    Huawei Türkiye İş Ortakları Zirvesi gerçekleştirildi

    21 Ekim 2024

    Pandemi ile değişen seyahat trendleri

    7 Kasım 2021

    Türkiye’de kırmızı et ve deniz ürünleri tüketimi az, obezite yüksek!

    24 Ekim 2021

    İlk gençlik hapınızı kaç yıl sonra alabileceksiniz?

    24 Ekim 2021

    Aynısefa çiçeği ile başlayan güzel bir girişim!

    18 Ekim 2021

    Financial Times’ın ‘Yılın Kişisi’ seçtiği CEO Jensen Huang kimdir?

    13 Aralık 2025

    Binance Kurucu Ortağı Yi He, Eş CEO olarak atandı

    3 Aralık 2025

    Yönümüzü globale çevirmeyi hedefliyoruz

    26 Kasım 2025

    Kasım ayı e-ticarette zirveyi gördü!

    24 Kasım 2025
  • StartUp
    1. İnovasyon
    2. Girişimler
    3. Melek Yatırımcılar
    4. Gelişmeler
    5. Tümünü Göster

    2025 bütçesinden AR-GE için ne kadar pay ayrıldı?

    20 Ekim 2024

    Arzu Kaprol’dan, Antarktika’da görev yapan Türk bilim insanlarına özel kıyafet

    25 Haziran 2023

    Borusan’dan, toplumsal cinsiyet eşitliği yolculuğuna ışık tutan bir kitap

    24 Haziran 2023

    İnovasyonun başkentinde teknolojiler ve uygulamaları konuşuldu!

    24 Haziran 2023

    Türkiye teknoloji ve girişimcilik ekosistemi Webrazzi Summit 2025’te buluştu

    23 Ekim 2025

    Girişim 23 Zirvesi yarın başlıyor: Ankara girişimcileri ağırlıyor!

    5 Mayıs 2025

    Yapay zekâ girişimlerine 3 milyon dolar!

    7 Nisan 2025

    Geleceğin teknolojilerini şekillendirecek girişimler açıklandı

    7 Nisan 2025

    Euronova’ya otomotiv dünyasından büyük yatırım!

    6 Temmuz 2024

    Borsadaki yatırımcı sayısında tarihi rekor kırıldı

    19 Ekim 2023

    Sabancı Ventures yeni yatırımını dijital sağlık alanında gerçekleştirdi

    27 Haziran 2022

    Vücut analiz şirketi DigiMe 715 bin dolar yatırım aldı

    28 Nisan 2022

    LegalTalks: Yeni nesil hukuk eğitimi

    10 Şubat 2025

    Türk Telekom’dan mobil ve fiberde güçlü büyüme

    8 Kasım 2024

    EY, deprem bölgesindeki desteklerini sürdürüyor!

    18 Ekim 2024

    Sabancı’dan girişimcilere ‘kanatlanma’ desteği

    18 Ekim 2024

    Start-up’lar, geleceğin ortaklıklarını Türkiye e-Ticaret Haftası’nda kuruyor

    4 Kasım 2025

    Türkiye teknoloji ve girişimcilik ekosistemi Webrazzi Summit 2025’te buluştu

    23 Ekim 2025

    Girişim 23 Zirvesi yarın başlıyor: Ankara girişimcileri ağırlıyor!

    5 Mayıs 2025

    Yapay zekâ girişimlerine 3 milyon dolar!

    7 Nisan 2025
  • Sektörler
    • Enerji
    • Sağlık
    • Savunma
    • Tarım
    • Turizm
    • İhracat – İthalat
    • Perakende
    • Medya
    • Otomotiv
    • Ulaştırma
    • Spor
    • Holdingler
  • Bilgi
    1. Araştırma
    2. Dosyalar
    3. Tümünü Göster

    TikTok’ta yapay zekayla üretilmiş binlerce cinsel içerikli çocuk videosu tespit edildi!

    14 Aralık 2025

    İngilizler online zamanın yüzde 51’ini Google veya Meta’da geçiriyor

    12 Aralık 2025

    Bitter çikolatadaki bir kimyasal yaşlanmayı yavaşlatabilir mi?

    11 Aralık 2025

    Zona aşısı bunamayı yavaşlatabilir mi?

    7 Aralık 2025

    Startup yatırımları 2023 yılına düşüşle başladı

    16 Nisan 2023

    Yazılım ihracatı yüzde 59 oranında arttı

    15 Nisan 2023

    Gıda fiyatları 2022’de zirve yaptı

    8 Nisan 2023

    KOBİ’ler Avrupa Yeşil Mutabakatı’na geçiş sürecinde aile şirketi bariyerine takıldı

    1 Nisan 2023

    TikTok’ta yapay zekayla üretilmiş binlerce cinsel içerikli çocuk videosu tespit edildi!

    14 Aralık 2025

    İngilizler online zamanın yüzde 51’ini Google veya Meta’da geçiriyor

    12 Aralık 2025

    Bitter çikolatadaki bir kimyasal yaşlanmayı yavaşlatabilir mi?

    11 Aralık 2025

    Zona aşısı bunamayı yavaşlatabilir mi?

    7 Aralık 2025
  • Yazarlar
    • Aslı Korkmaz
    • Çetin Ünsalan
    • Fikri Türkel
    • Recep Erçin
    • Serpin Alparslan
    • Tanyel Yılmaz
    • Yavuz Can Yazıcı
    • Zekai Kıran
  • D’konomi TV
Dijital Ekonomi
Home»Yazarlar»Yavuz Can Yazıcı»Nasıl bir iş ve pazar geliştirme kültürüne sahipsiniz?
Yavuz Can Yazıcı

Nasıl bir iş ve pazar geliştirme kültürüne sahipsiniz?

3 Eylül 2023Güncelleme:3 Eylül 20235 Dakikada OkumaYavuz Can YAZICI
Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr WhatsApp VKontakte Email
Paylaş
Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

Unutmamak gerekir ki, aslında şirketler de insanlar gibi algılanır…

“Thank You for Being Late: An Optimist’s Guide to Thriving in the Age of Accelerations” yani Türkçe çevirisi ile “Geç Kaldığınız İçin Teşekkür ederim/Hızla Dönüşen Çağda Ayakta Kalma Rehberi” adlı kitabında Thomas Friedman, hızlanan bir dünyada yaşamanın zorluklarına ve bu hızlandırılmış çağda nasıl ayakta kalabileceğimize dair bir rehber niteliğindedir.

Kitabında hızlanan değişime dikkat çeken Friedman, teknolojide, globalleşmede ve doğada meydana gelen hızlandırılmış değişimleri inceler. Özellikle 2007 yılından itibaren, iPhone’un tanıtılmasıyla birlikte, teknolojinin hızla ilerlemesiyle dünyanın nasıl değiştiğini vurgular.

İnsanların, toplumların ve kurumların bu hızla değişen dünyaya adaptasyon sağlamakta zorlandığını, bu nedenle bazı bireylerin ve toplumların geride kaldığını belirten Friedman, bu hızlı değişimlerin bireylerin ve toplumların değerlerini, becerilerini ve düşünce yapılarını yeniden değerlendirmelerini gerektirdiğine inanır. Teknolojik değişimin etkisi altında insanların birbirleriyle ve toplumla nasıl etkileşimde bulunduğunu da sorgulayan Friedman, teknolojik değişimin bireylerin toplumda nasıl bir rol oynadığına dair algılarını nasıl değiştirdiğini ele alır.

Friedman ayrıca, “Küreselleşme bizi bir araya getirirken, yerellik bizi ayakta tutar ve kimliğimizi korur” diyerek küreselleşmenin etkisi altında, yerel toplulukların ve bireylerin nasıl bir rol oynadığını ve bu rollerin nasıl değiştiğini tartışır.

“Teknoloji ne kadar ilerlerse ilerlesin, etik değerlerimizi ve ahlaki pusulamızı kaybetmemeliyiz” sözleriyle hızlandırılmış bir dünyada, bireylerin ve toplumların etik değerlere sahip olmanın ve bu değerlere bağlı kalmalarının önemini vurgular.

Kitapta değişimin kaçınılmaz olduğunu, ancak bireylerin ve toplumların bu değişimlere nasıl tepki vereceği konusunda bir seçenekleri olduğunu belirten Friedman “Karşılaştığımız zorluklar büyük olsa da bu değişimleri fırsata dönüştürme gücümüz var” diyerek bu değişimlerin fırsatlara dönüştürülebileceğine inanır ve okuyucuları bu yönde teşvik eder.

Özetle, Thomas Friedman bu kitapta hızlandırılmış bir çağda nasıl ayakta kalabileceğimizi, toplumsal değişimlere nasıl uyum sağlayabileceğimizi ve bu süreçte nasıl daha etik, anlamlı ve faydalı bir yaşam sürebileceğimizi keşfetmeye davet eder.

İş ve toplumsal yaşamda altın kural

Teknoloji, globalleşme ve iklim değişikliği gibi hızlanan kuvvetlerin bizi nasıl etkilediğini detaylı inceleyen Thomas Friedman, modern dünyada, teknolojik ilerlemeler ve sosyal değişimlerin hızlandığı bir dönemde, insanların birbirleriyle nasıl daha etik ve anlamlı bir şekilde etkileşim kurabileceğini özellikle şu “Altın Kural” ile vurgular: “Başkalarına senin de kendine yapılmasını istediğin şekilde davran.” Bildiğiniz gibi bu kural, birçok kültür ve dinde de benzer ifadelerle yer bulmuştur ve etik bir yaşamın temelini oluşturur.

Özellikle şirket sahipleri ve CEO’lar veya karar vericilerin bu kitabı okumasını önemle tavsiye ediyorum.

Birey olarak önce yaşadığımız topluma ve dünyaya bakış ve yaşam tarzımıza, benimsediğimiz geleneklere ve inançlara, ana dilimizi nasıl kullandığımıza, düşünce biçimimize, sahip olduğumuz yerel ve evrensel değerlere, merak ve ilgi alanlarımıza, sahip olduğumuz yetenek ve hobilerimize dışarıdan biri gibi bakmayı deneyelim…

Duyarlılıklarımız ve kırmızıçizgilerimizi, etik ve ahlak ilkelerimizi, yakından tanıdıklarımız veya tanımadıklarımızla olan iletişim kurma şeklimizi de inceleyelim…

Bizi mutlu ve huzurlu kılan sanat ve zanaatlarla etkileşimlerimizi, çevre ve doğayla ilişkilerimizi, iyi gün de ve kötü günde kimlerin yanında olduğumuzu, yardımsever ya da yararlı olabilmek gibi duygusal yönlerimiz ile vicdan/cüzdan arasındaki çelişkimizi, eğitim ve öğrenme arzumuzu, maddi ve manevi kazanımlarımızdan aldığımız hazzı da değerlendirmeye çalışalım…

Sonra biraz daha düşünüp kendimize soralım:

Tanık olduğumuz bazı sorunlara çözüm bulmak için yaptığımız çabalar, kimsenin etkisi altında kalmadan edindiğimiz toplumsal görevler, geleceğe dair öngörü kazanma uğraşlarımız her birimizin sosyal yaşamda fark edilmesini sağlayan, ayırt edici kişilik veya karakterimizle ilgili birer gösterge değil mi?
Özetle bir bireyi, toplumu ya da bir şirketi diğerlerinden farklı kılan, nesilden nesle aktarılarak çağın gereği değişimlere uğrayarak devam eden, kendine özgü sanatı, inançları, örf ve adetleri, anlayış ve davranışları, yaşayış ve düşünüş tarzı ile tüm bu göstergelere ayırt edici bir kimlik, bir kültür diyebilir miyiz?

Anlaşılacağı üzere, toplumsal yaşamın bir gereği olarak benzer ya da farklı tüm bu kimlik, kişilik ve kültür özellikleri, bizleri bir arada tutan ve birleştiren sosyal ağları oluştururlar. Bu sosyal ağlarda kimi kimlikler ya daha çok tercih edilen ve aranan kişilikler olur ya da tam tersi…

Bu nedenlerle kimlik ve kültür, bireyler kadar kurumlar, işletmeler ve markalar için de hem sosyal hem de iş yaşamımızda oldukça önemli rol oynayan birer gösterge olmaya devam eder, çünkü şirketler de aslında insanlar gibi algılanır…
Şimdi bir kez daha düşünelim…

Potansiyel müşteriler sizi neden tercih etsinler?

Sizinle benzer özelliklere sahip çoğu rakibinizin yaptığı gibi sadece iç veya dış pazarlara sunduğunuz markalı ürün ve hizmetler, konumlandırma ve fiyatlandırma, pazarlama ve satış şekli, ciro ve kâr hedefleriniz, sosyal ve geleneksel medya üzerinden yaptığınız açıklamalar, kampanyalar ve tanıtımlar sizi yeterince farklılaştırabilir mi?

Oluştura geldiğiniz ekosistemde iş, ilişki ve iletişim halinde olduğunuz çalışanlar, hissedar ve tedarikçiler, bayiler ve dağıtım kanalı, düzenleyici kurumlar, kredi ve finans kuruluşları, mevcut veya potansiyel müşteriler, hatta rakipleriniz karşısında hangi özellikleriniz ile fark yaratabilirsiniz?

Tüketicinin aklında ve gönlünde pay kazanmadan pazar payını artıramazsınız

Bir işletme olarak sahip olduğunuz misyon, vizyon ve değerler, etik kodlar, sizinle özdeş anahtar kavram ve kelimeler, başarı hikayeleriniz, kurum ve marka vaadiniz, vaadinizi daima yerine getirmeniz canla başla kurduğunuz organizasyonun kurumsal kültürü hakkında bir fikir verir.

Öte yandan çalışanlarınız için yarattığınız iklim ve müşterilerinize verdiğiniz önem, topluma ve çevreye olan sorumluluk ve duyarlılıklarınız, sahip çıktığınız sorunlar ve çözüm bulma çabalarınız, destek verdiğiniz toplumsal konular, sağladığınız faydalar, düzenlediğininiz etkinlikler, ayıpsız üretim ve hizmet tarzınız da iş ağınızı güçlendirir, potansiyel müşteri bağlantılarınızı artırır.

İşletme kültürünüzü yansıtan tüm bu göstergeler kararlı, tutarlı ve sürekli bir hale getirilip lider ve yönetim ekibi tarafından ete kemiğe de büründürülürse, işletmeniz bir tüzel kimlik olmaktan çıkıp iş ve yaşam tarzı ile herkese ilham veren, güvenilir ve saygın bir markaya dönüşmeye başlar.

İş’te o zaman rakiplerinizden farklılaşır, herkese ilham verir, önce akıllarda ve gönüllerde kalıcı pay edinmeye başlar, sonra da pazarda…

Bu nedenle, sunduğunuz ürün ve hizmetlerin potansiyel alıcılarının bulunduğu yere sadece bir “pazar” olarak değil, önce bir kültür olarak bakabilir ve değerlendirirseniz kazanma ihtimalinizi artırırsınız.

Tıpkı Elfyn Thomas’ın dediği gibi: “Algılar gerçektir. Eğer kazanmak için oynuyorsanız, algılar sizin lehinize olmalıdır. İnsanları sizi dinlemeye, söylediklerinizi anlamaya ve sizi desteklemeye ikna edebilme kabiliyetiniz, kazanma veya kaybetme ihtimalinizi belirleyecektir.”

(Yazıyla ilgili görüş ve düşüncelerinizi [email protected] adresine göndererek yazarımızla paylaşabilirsiniz.)

AltınKural EtikVeTeknoloji HızlaDönüşenÇağ İşDünyasıDeğişiyor İşletmeFarkındalığı İşVeToplumsalYaşam KüreselleşmeVeYerellik Kurumsalİtibar KurumsalKültür ThomasFriedman
Paylaş. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr WhatsApp Email
Önceki YazıGajser, MXGP Türkiye’yi yeniden kazanmak istiyor!
Sonraki Yazı KOBİ’ler için kredi garanti limiti artırıldı

Benzer Yazılar

Sürdürülebilirliğin 20 yıllık Türkiye serüveni

10 Aralık 2025

Yetenek arayışı ve yapay zekâ

9 Aralık 2025

Havalimanı “lounge” endüstrisinde her şey yolunda değil

3 Aralık 2025

Avrupa çocuklarını kurtarma peşinde

2 Aralık 2025
d’konomi TV
EDİTÖRÜN' SEÇİMİ

Trilyon dolarlık balinanın üstünde üç kuruşluk balık avı

15 Aralık 2025

Türkiye’ye özgü bir yapay zekâ yasası çıkartılabilir mi?

28 Kasım 2025

Bilişim dünyası Antalya’da buluşacak

18 Kasım 2025

Start-up’lar, geleceğin ortaklıklarını Türkiye e-Ticaret Haftası’nda kuruyor

4 Kasım 2025
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • YouTube
  • LinkedIn
GÖZDEN KAÇIRMAYIN
Ajanda

Bütçe 11 ayda 1,3 trilyon lira açık verdi

15 Aralık 2025Haber Merkezi

Türkiye’nin merkezi yönetim bütçe gelirleri, kasımda bir trilyon 419,6 milyar lira, giderleri bir trilyon 250,1…

Otomotivde üretim de ihracat da büyüdü

15 Aralık 2025

Kesim kriziyle et fiyatları yeniden yükseliyor

15 Aralık 2025

Yapay zekâ, kemoterapiyi yeniden inşa edebilir mi?

15 Aralık 2025

Subscribe to Updates

Get the latest creative news from SmartMag about art & design.

HAKKIMIZDA
HAKKIMIZDA

Dijital Ekonomi, başta ekonomi olmak üzere hayatın her alanına ilişkin okuyucuların merak edebilecekleri, istedikleri konularda mümkün olduğunca yalın ve net bilgi alabilecekleri yeni nesil dijital medya platformudur.

Tüm görüş ve önerileriniz ile sitemizde yayınlanmasını istediğiniz yazılarınız, haberleriniz ve yorumlarınız için bizimle iletişime geçebilirsiniz.

e-posta: [email protected]

EDİTÖRÜN SEÇİMİ

Trilyon dolarlık balinanın üstünde üç kuruşluk balık avı

15 Aralık 2025

Türkiye’ye özgü bir yapay zekâ yasası çıkartılabilir mi?

28 Kasım 2025

Bilişim dünyası Antalya’da buluşacak

18 Kasım 2025

D'KONOMİ TV

Veri minimizasyonu avantajları beraberinde getiriyor

16 Ağustos 2023

Bütün ülkeler yerlilik için mücadele veriyor

30 Mart 2022

Kişisel verilerin korunması firmaların olgunluk seviyelerini artıracaktır

22 Haziran 2022
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube
  • Hakkımızda
  • İletişim
  • Künye
  • SSS
  • Hesabım
  • Yasal
Telif Hakkı © 2021 - 2025 Sentez Medya Limited. Tüm hakları saklıdır.

Arama kısmına kelimeyi yazıp Enter tuşuna basın. Çıkmak için Esc tuşuna basın.

Web sitemizdeki içeriklerden en iyi şekilde yararlanmanızı sağlamak için 6698 Sayılı Kişisel Verilerin korunması Kanunu'na (KVKK) ve Avrupa Birliği Veri Koruma Tüzüğü'ne (GDPR) uygun olarak çerezleri kullanıyoruz. Sitenin düzgün çalışması için gerekli zorunlu çerezlerin kullanılmasını istemiyorsanız ziyaretinizi sonlandırmalısınız. Diğer çerezler yönünden ise lütfen tercihlerinizi belirleyiniz.
Çerez Aydınlatma MetniÇerez AyarlarıReddetKabul et
Manage consent
Zorunlu(Fonksiyonel) Çerezler
Her Zaman Etkin
Bazı çerezler, web sitesinin belirli bölümlerinin düzgün çalışmasını ve kullanıcı tercihlerinizin bilinmesini sağlar. İşlevsel çerezler yerleştirerek web sitemizi ziyaret etmenizi kolaylaştırıyoruz. Bu çerezleri açık rızaya gerek duymaksızın Kişisel Verilerin Korunması Kanunu 5/2-e ve f uyarınca Bir hakkın tesisi, kullanılması veya korunması için veri işlemenin zorunlu olması, İlgili kişinin temel hak ve özgürlüklerine zarar vermemek kaydıyla, veri sorumlusunun meşru menfaatleri için veri işlenmesinin zorunlu olması hukuki sebeplerine dayanarak kullanıyoruz.
ÇerezSüreAçıklama
cookielawinfo-checkbox-analytics11 ayBu çerez, GDPR Çerez İzni eklentisi tarafından ayarlanır. Çerez, "Analitik" kategorisindeki çerezler için kullanıcı onayını saklamak için kullanılır.
cookielawinfo-checkbox-functional11 ayTanımlama bilgisi, "İşlevsel" kategorisindeki tanımlama bilgileri için kullanıcı onayını kaydetmek için GDPR tanımlama bilgisi onayı tarafından ayarlanır.
cookielawinfo-checkbox-necessary11 ayBu çerez, GDPR Çerez İzni eklentisi tarafından ayarlanır. Çerezler, "Gerekli" kategorisindeki çerezler için kullanıcı onayını saklamak için kullanılır.
cookielawinfo-checkbox-others11 ayBu çerez, GDPR Çerez İzni eklentisi tarafından ayarlanır. Çerez, "Diğer" kategorisindeki çerezler için kullanıcı onayını saklamak için kullanılır.
cookielawinfo-checkbox-performance11 ayBu çerez, GDPR Çerez İzni eklentisi tarafından ayarlanır. Çerez, "Performans" kategorisindeki çerezler için kullanıcı onayını saklamak için kullanılır.
CookieLawInfoConsent1 yılİlgili kategorinin varsayılan düğme durumunu ve CCPA durumunu kaydeder. Yalnızca birincil çerez ile koordineli olarak çalışır.
viewed_cookie_policy11 ayÇerez, GDPR Çerez İzni eklentisi tarafından ayarlanır ve kullanıcının çerez kullanımına izin verip vermediğini saklamak için kullanılır. Herhangi bir kişisel veri saklamaz.
İşlevsel Çerezler
Kullanıcıların tercihlerini farklı internet sitesinin farklı sayfalarını ziyarette de hatırlamak için kullanılan çerezlerdir. Örneğin, seçmiş olduğunuz dil tercihinizin hatırlanması. İşlevsel çerezler yerleştirmek için açık rızanıza gerek duyuyoruz.
Analitik Çerezler
Kullanıcılarımız için web sitesi deneyimini optimize etmek için analitik çerezler kullanıyoruz. Bu analitik çerezler ile web sitemizin kullanımı hakkında bilgi ediniyoruz. Analitik çerezler yerleştirmek için açık rızanıza gerek duyuyoruz.
KAYDET & ONAYLA
Altyapı CookieYes Logo

Giriş Yap yada Kayıt Ol

Hoşgeldiniz!

Aşağıdaki alandan giriş yapabilirsiniz.


Şifremi Unuttum?