Close Menu
  • Anasayfa
  • Giriş
  • Abone Ol
  • Gündem
    • Ajanda
    • Dünya
    • Etkinlik
    • Kamusal
    • Özel Sektör
  • Para
    • Borsa Döviz
    • Finans
    • Kripto
  • Teknoloji
    • 5G
    • Akıllı Cihazlar
    • Blockchain
    • Mobile
    • Uydu ve uzay
    • Yapay Zeka
    • Yazılım
  • CEO Club
    • CEO
    • Etkinlik
    • Markalar
    • Moda – Yaşam
    • Wellness
  • StartUp
    • Gelişmeler
    • Girişimler
    • İnovasyon
    • Melek Yatırımcılar
  • Sektörler
    • Eğlence
    • Enerji
    • Holdingler
    • İhracat – İthalat
    • İnşaat
    • Medya
    • Otomotiv
    • Perakende
    • Sağlık
    • Savunma
    • Spor
    • Tarım
    • Tarım ve Gıda
    • Tekstil
    • Turizm
    • Ulaştırma
  • Bilgi
    • Araştırma
    • Dosyalar
  • Yazarlar
    • Aslı Korkmaz
    • Çetin Ünsalan
    • Fikri Türkel
    • Recep Erçin
    • Serpin Alparslan
    • Tanyel Yılmaz
    • Yavuz Can Yazıcı
    • Zekai Kıran
  • D’konomi TV
MENÜLER
  • Hakkımızda
  • İletişim
  • Künye
  • SSS
  • Hesabım
  • Yasal

Subscribe to Updates

Get the latest creative news from FooBar about art, design and business.

SON YAZILAR

SPK’dan açığa satış için yeni karar!

28 Haziran 2025

Fed’in enflasyon göstergesi beklentileri geride bıraktı

28 Haziran 2025

Kamu işçilerine hükümetin ikinci zam teklifi belli oldu

28 Haziran 2025
Facebook X (Twitter) Instagram YouTube
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube
Dijital Ekonomi
GİRİŞ Abone Ol
  • Anasayfa
  • Gündem
    1. Etkinlik
    2. Özel Sektör
    3. Kamusal
    4. Dünya
    5. Ajanda
    6. Tümünü Göster

    Kişisel veriler meta olursa ne olur?

    25 Haziran 2025

    Binance TR’den 100 milyon TL’lik yaz kampanyası

    25 Haziran 2025

    İstanbul Fintech Week 2025’ten öne çıkan 6 konuşma

    23 Haziran 2025

    Bitget ve UNICEF’ten blokzincir alanında iş birliği

    18 Haziran 2025

    Koç Holding’in kredi notu açıklaması

    30 Mayıs 2025

    Enerjisa Üretim ve Nordex Group stratejik iş birliği

    9 Nisan 2025

    TBB’den Merkez Bankası açıklaması!

    24 Mart 2025

    Türk Telekom Grubu’nda üst düzey yönetim değişiklikleri

    19 Mart 2025

    Kamu işçilerine hükümetin ikinci zam teklifi belli oldu

    28 Haziran 2025

    Bakan Işıkhan’dan en düşük emekli maaşı için açıklama

    27 Haziran 2025

    TÜİK 2024 göç verilerini paylaştı

    24 Haziran 2025

    Kamu işçisine ikinci zam teklifi ertelendi

    22 Haziran 2025

    Fed’in enflasyon göstergesi beklentileri geride bıraktı

    28 Haziran 2025

    BofA’dan ABD borsası için uyarı geldi

    28 Haziran 2025

    Çin de beklenen ticaret anlaşmasını duyurdu

    28 Haziran 2025

    Trump’ın Fed planı piyasaları salladı

    26 Haziran 2025

    SPK’dan açığa satış için yeni karar!

    28 Haziran 2025

    Kamu işçilerine hükümetin ikinci zam teklifi belli oldu

    28 Haziran 2025

    Ekonomiye güven mayısta yükseldi mi?

    27 Haziran 2025

    Bakan Işıkhan’dan en düşük emekli maaşı için açıklama

    27 Haziran 2025

    SPK’dan açığa satış için yeni karar!

    28 Haziran 2025

    Fed’in enflasyon göstergesi beklentileri geride bıraktı

    28 Haziran 2025

    Kamu işçilerine hükümetin ikinci zam teklifi belli oldu

    28 Haziran 2025

    BofA’dan ABD borsası için uyarı geldi

    28 Haziran 2025
  • Para
    1. Finans
    2. Borsa Döviz
    3. Kripto
    4. Tümünü Göster

    Fed’in enflasyon göstergesi beklentileri geride bıraktı

    28 Haziran 2025

    Ekonomiye güven mayısta yükseldi mi?

    27 Haziran 2025

    Finansal stratejide yeni merkez

    27 Haziran 2025

    Trump’ın Fed planı piyasaları salladı

    26 Haziran 2025

    BofA’dan ABD borsası için uyarı geldi

    28 Haziran 2025

    Yabancı, borsada satışa döndü!

    26 Haziran 2025

    Euro’da yükseliş devam edecek mi?

    26 Haziran 2025

    Borsa İstanbul’da ateşkes sevinci

    24 Haziran 2025

    Kripto para piyasası temkinli yükselişini sürdürüyor

    25 Haziran 2025

    Binance TR’den 100 milyon TL’lik yaz kampanyası

    25 Haziran 2025

    Kripto para piyasası ateşkes sinyallerinin ardından hızlı toparlandı

    25 Haziran 2025

    İstanbul Fintech Week 2025’ten öne çıkan 6 konuşma

    23 Haziran 2025

    Fed’in enflasyon göstergesi beklentileri geride bıraktı

    28 Haziran 2025

    BofA’dan ABD borsası için uyarı geldi

    28 Haziran 2025

    Ekonomiye güven mayısta yükseldi mi?

    27 Haziran 2025

    Finansal stratejide yeni merkez

    27 Haziran 2025
  • Teknoloji
    1. Mobile
    2. 5G
    3. Akıllı Cihazlar
    4. Yazılım
    5. Blockchain
    6. Tümünü Göster

    Mikro işletmeler ve KOBİ’lere dijital dönüşüm desteği

    18 Şubat 2025

    Telefon kiralamada dikkat edilmesi gerekenler

    23 Ağustos 2024

    PeP Mobil ile “Tek Uygulama, Tüm Finansal Dünya’’

    7 Aralık 2023

    Mobilfon’a Turkcell’den yatırım

    9 Ağustos 2023

    Türk Telekom’dan mobil ve fiberde güçlü büyüme

    8 Kasım 2024

    ULAK, teste hazırlanıyor!

    28 Ağustos 2024

    Huawei’nin dikkat çeken eğitim programı başarıyla tamamlandı

    26 Temmuz 2023

    5G yatırımları telekomünikasyon firmalarına geri dönmedi

    19 Mayıs 2023

    Apple’ın hisseleri Çin’de son bir yılın ardından yükseldi

    31 Ocak 2025

    Yeni taksit düzenlemesi geldi!

    22 Aralık 2024

    Enerji verimli ürünler ile hem haneye hem cari açığa destek

    2 Kasım 2024

    Telefon kiralamada dikkat edilmesi gerekenler

    23 Ağustos 2024

    Finansal stratejide yeni merkez

    27 Haziran 2025

    Düşük ceza, yüksek cesaret

    20 Haziran 2025

    Petrolden veriye: Zenginliğin yeni adı

    16 Haziran 2025

    Veri en büyük değer

    13 Haziran 2025

    Bitget ve UNICEF’ten blokzincir alanında iş birliği

    18 Haziran 2025

    Bybit TR, İstanbul Blockchain Week 2025’te sponsor olarak yerini aldı

    17 Haziran 2025

    İki teknoloji devinden geleceğe yatırım

    26 Mayıs 2025

    Bitcoin staking protokolü geliştiricisinden Türkiye’de ilk etkinlik

    26 Mart 2025

    Finansal stratejide yeni merkez

    27 Haziran 2025

    Kişisel veriler meta olursa ne olur?

    25 Haziran 2025

    Fayda-maliyet çıkmazı

    23 Haziran 2025

    Düşük ceza, yüksek cesaret

    20 Haziran 2025
  • CEO Club
    1. Markalar
    2. CEO
    3. Moda – Yaşam
    4. Etkinlik
    5. Wellness
    6. Tümünü Göster

    Fuze, Galaxy ve e& Capital liderliğinde 12 milyon dolar yatırım aldı

    5 Mayıs 2025

    Yılbaşı gecesi terziyi nerede bulursunuz veya perakendede neler oluyor?

    14 Mart 2025

    Bybit TR, Türkiye’de büyümesini hızla sürdürüyor

    10 Şubat 2025

    TurkNet’te siber güvenlik alanında üst düzey atama

    8 Şubat 2025

    Tether, ABD Adalet Bakanlığı’na destek verdi

    21 Haziran 2025

    Bybit TR, İstanbul Blockchain Week 2025’te sponsor olarak yerini aldı

    17 Haziran 2025

    Trump ile Elon Musk kavgası Tesla hisselerini nasıl etkiledi?

    7 Haziran 2025

    Bitcoin 100 bin doların üzerinde tutunabilecek mi?

    3 Haziran 2025

    Yılbaşı gecesi terziyi nerede bulursunuz veya perakendede neler oluyor?

    14 Mart 2025

    Atıl denimler yeniden hayat buldu

    3 Ekim 2024

    İstanbul’da yaşamanın maliyeti ne kadar oldu?

    6 Eylül 2024

    Evlilik kredisinde yeni dönem!

    4 Eylül 2024

    BNP Paribas Cardif Türkiye’nin “İş Ortakları Semineri” liderler zirvesine dönüştü!

    7 Nisan 2025

    2024 yılında AVM ciro endeksi yüzde 65 arttı

    23 Ocak 2025

    Binance Teknolojide Kadın Akademisi’nden harika hedef

    16 Ocak 2025

    Huawei Türkiye İş Ortakları Zirvesi gerçekleştirildi

    21 Ekim 2024

    Pandemi ile değişen seyahat trendleri

    7 Kasım 2021

    Türkiye’de kırmızı et ve deniz ürünleri tüketimi az, obezite yüksek!

    24 Ekim 2021

    İlk gençlik hapınızı kaç yıl sonra alabileceksiniz?

    24 Ekim 2021

    Aynısefa çiçeği ile başlayan güzel bir girişim!

    18 Ekim 2021

    Tether, ABD Adalet Bakanlığı’na destek verdi

    21 Haziran 2025

    Bybit TR, İstanbul Blockchain Week 2025’te sponsor olarak yerini aldı

    17 Haziran 2025

    Trump ile Elon Musk kavgası Tesla hisselerini nasıl etkiledi?

    7 Haziran 2025

    Bitcoin 100 bin doların üzerinde tutunabilecek mi?

    3 Haziran 2025
  • StartUp
    1. İnovasyon
    2. Girişimler
    3. Melek Yatırımcılar
    4. Gelişmeler
    5. Tümünü Göster

    2025 bütçesinden AR-GE için ne kadar pay ayrıldı?

    20 Ekim 2024

    Arzu Kaprol’dan, Antarktika’da görev yapan Türk bilim insanlarına özel kıyafet

    25 Haziran 2023

    Borusan’dan, toplumsal cinsiyet eşitliği yolculuğuna ışık tutan bir kitap

    24 Haziran 2023

    İnovasyonun başkentinde teknolojiler ve uygulamaları konuşuldu!

    24 Haziran 2023

    Girişim 23 Zirvesi yarın başlıyor: Ankara girişimcileri ağırlıyor!

    5 Mayıs 2025

    Yapay zekâ girişimlerine 3 milyon dolar!

    7 Nisan 2025

    Geleceğin teknolojilerini şekillendirecek girişimler açıklandı

    7 Nisan 2025

    Hayat amacınızı girişimle taçlandırın

    17 Şubat 2025

    Euronova’ya otomotiv dünyasından büyük yatırım!

    6 Temmuz 2024

    Borsadaki yatırımcı sayısında tarihi rekor kırıldı

    19 Ekim 2023

    Sabancı Ventures yeni yatırımını dijital sağlık alanında gerçekleştirdi

    27 Haziran 2022

    Vücut analiz şirketi DigiMe 715 bin dolar yatırım aldı

    28 Nisan 2022

    LegalTalks: Yeni nesil hukuk eğitimi

    10 Şubat 2025

    Türk Telekom’dan mobil ve fiberde güçlü büyüme

    8 Kasım 2024

    EY, deprem bölgesindeki desteklerini sürdürüyor!

    18 Ekim 2024

    Sabancı’dan girişimcilere ‘kanatlanma’ desteği

    18 Ekim 2024

    Girişim 23 Zirvesi yarın başlıyor: Ankara girişimcileri ağırlıyor!

    5 Mayıs 2025

    Yapay zekâ girişimlerine 3 milyon dolar!

    7 Nisan 2025

    Geleceğin teknolojilerini şekillendirecek girişimler açıklandı

    7 Nisan 2025

    KOBIL Ventures programına Silikon Vadisi’nde start verildi

    15 Mart 2025
  • Sektörler
    • Enerji
    • Sağlık
    • Savunma
    • Tarım
    • Turizm
    • İhracat – İthalat
    • Perakende
    • Medya
    • Otomotiv
    • Ulaştırma
    • Spor
    • Holdingler
  • Bilgi
    1. Araştırma
    2. Dosyalar
    3. Tümünü Göster

    Türk şirketler Rusya pazarında güç kazanıyor

    8 Haziran 2025

    Binance’in en son anketi dikkat çekti

    22 Mayıs 2025

    Türkiye, ödeme yöntemleri konusunda neler düşünüyor?

    13 Mayıs 2025

    Katılımı ve geliri artırma: Satış sürecinde üretken yapay zekâ

    11 Nisan 2025

    Startup yatırımları 2023 yılına düşüşle başladı

    16 Nisan 2023

    Yazılım ihracatı yüzde 59 oranında arttı

    15 Nisan 2023

    Gıda fiyatları 2022’de zirve yaptı

    8 Nisan 2023

    KOBİ’ler Avrupa Yeşil Mutabakatı’na geçiş sürecinde aile şirketi bariyerine takıldı

    1 Nisan 2023

    Türkiye’nin yoksulluk riski yüksek çıktı!

    26 Haziran 2025

    Türk şirketler Rusya pazarında güç kazanıyor

    8 Haziran 2025

    Binance’in en son anketi dikkat çekti

    22 Mayıs 2025

    Türkiye, ödeme yöntemleri konusunda neler düşünüyor?

    13 Mayıs 2025
  • Yazarlar
    • Aslı Korkmaz
    • Çetin Ünsalan
    • Fikri Türkel
    • Recep Erçin
    • Serpin Alparslan
    • Tanyel Yılmaz
    • Yavuz Can Yazıcı
    • Zekai Kıran
  • D’konomi TV
Dijital Ekonomi
Home»Yazarlar»Yavuz Can Yazıcı»Pazarlama Stratejilerinde 2023 Eğilimleri
Yavuz Can Yazıcı

Pazarlama Stratejilerinde 2023 Eğilimleri

13 Ağustos 20236 Dakikada OkumaYavuz Can YAZICI
Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr WhatsApp VKontakte Email
Paylaş
Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

Son birkaç yıl bize bir şey öğrettiyse, o da biz pazarlama stratejistlerinin değişime ne kadar uyum sağladığıdır ki, bu bile tek başına bir başarı kriteri olabilir.

Zira pazarlama uzmanlarının yaklaşık yüzde 80’i pazarlama endüstrisinin sadece son üç yılda, son 50 yılda yaşanan değişimden daha hızlı geliştiğini belirtiyorlar.

Tabii ki bu değişimi tetikleyen unsurların başında teknolojideki hızlı gelişmeler, yıkıcı inovasyonlar, küresel krizlerden etkilenen tüketicilerin tutum ve tercihleri yer alıyor.

Pazarlama endüstrisindeki bu hızlı değişime tabii ki markaların ve şirketlerin de ayak uydurması gerekiyor.

Araştırmalara göre 2023’te iki taktik hayati önem taşıyor:

1) Verilere dayalı pazarlama:

Hedef kitlenizi derinlemesine tanımak için daha fazla veri kullanmak, var olmanızı ya da yok olmanızı belirleyecek kadar önem taşıyor. Çünkü verileri anlamlı bilgilere dönüştüremediğiniz sürece bir sürecin nasıl işlediğini ölçemezsiniz. Ölçmediğiniz bir şeyi de yönetemezsiniz. Bunun için de temel demografik bilgilerin ötesine geçmek gerekiyor.

Hedeflediğiniz tüketici gruplarının ilgi alanlarını, hobilerini, nasıl alışveriş yaptıklarını, medyayı nerede tükettiklerini, dahil oldukları çevrimiçi toplulukları, karşılaştıkları zorlukları ve önemsedikleri sosyal ve toplumsal olayları, beklenmedik durumlarda gösterdikleri tepkileri nedenleri ile bilmek çok daha büyük önem kazanıyor.

2) Krizlere karşı her an hazırlıklı olmak:

Her zaman beklenmedik krizlere ve değişime hazır olmak da markalar ve şirketler için giderek hayati derecede önem kazanıyor.

Pandemiden politik karmaşaya ve şimdi de yaklaşan küresel resesyona kadar beklenmedik olaylar son yıllarda hem markalar hem de tüketiciler için ciddi çalkantılar yaşamalarına neden oldu.

Peki siz, 2023’ün son çeyreğine girerken ne yapacaksınız?

Araştırmalara göre, pazarlama uzmanlarının yarısından fazlası 2021’de rotayı değiştirdi ve rotayı değiştirenlerin yüzde 83’ü bir yıl içinde iki ila dört kez, yüzde 20’si ise potansiyel resesyonu ön görerek yeni rotaları çok önceden belirledi.

Muhtemelen 2023’te de pazarlama dünyasında daha fazla değişime tanık olacağız.

Sonuç olarak, işler ters gittiğinde bir B,belki de C ve D planlarımız olmalı.

Örneğin bir işletme sahibi olarak siz

  • Pazarlama bütçenizi artıracak mısınız?
  • Yoksa pazarlama kanallarınızda bir kısıtlamaya mı gideceksiniz?
  • Mesajlarınızı tüketicilerin gelişen deneyimleriyle nasıl uyumlu hale getireceğiniz üzerine mi kafa yoracaksınız?
  • Ya da bambaşka bir şey…

B2B Pazarlamada öne çıkan eğilimler

Araştırmalara göre B2B alanında İçerik Pazarlaması, SEO ve Sosyal Medya daha da öne çıkacak. B2B pazarlama uzmanlarının yüzde 70’i içerik pazarlamasının en etkili strateji olduğunu belirtiyorlar.

Çünkü İçerik Pazarlaması, potansiyel müşterileri eğitmek, güven oluşturmak ve satın alma sürecinde yönlendirmek için değerli bilgiler sunar.

SEO ise içeriğin arama motorlarında görünür olmasını sağlar ve organik trafik elde etmeye yardımcı olur.

Sosyal medya ise B2B markalarının hedef kitleleriyle iletişim kurmasına, farkındalık yaratmasına ve liderlik rolü üstlenmesine olanak tanır.

B2C Pazarlamada öne çıkan eğilimler

B2C pazarlamada Influencer Marketing, Video Pazarlama ve Kişiselleştirilmiş Pazarlama öne çıkacak.

Influencer Marketing, 2021’de B2C markalarına en iyi geri dönüşü sağlayan stratejiydi. B2C pazarlamada uzmanların yüzde 11’i Etkileyici Pazarlamanın en iyi ROI sağlayan taktik olduğunda birleşti. Gelecekte farklı olabilecek şey ise markaların odaklanacağı etkileyici türü. Mikro Etkileyiciler (10.000 ila 100.000 takipçisi olanlar) ve Nano Etkileyiciler (1.000 ila 10.000 takipçisi olanlar) daha fazla tercih edilebilir.

Video Pazarlama, B2C pazarlama uzmanlarının yüzde 10’unun en iyi ROI sağlayan taktik olduğunu seçtiği bir başka strateji olarak görünüyor. Video, tüketicilerin ilgisini çekmek, duygusal bağ kurmak ve ürün veya hizmetleri göstermek için mükemmel bir araç olarak kabul ediliyor.

Kişiselleştirilmiş Pazarlama ise B2C pazarlama uzmanlarının yüzde 9’unun en iyi ROI sağlayan taktik olduğunu seçtiği bir başka strateji. Kişiselleştirme, şirketlerin veri toplama, analiz etme ve otomasyon teknolojisinin kullanımı yoluyla bireyselleştirilmiş içerik sağlama stratejisidir. Hedeflediğiniz müşteri sayısı ne olursa olsun Kişiselleştirilmiş Pazarlama doğru içeriklerin, doğru müşterilere ulaşmasını sağlar. Tüketicilere özel teklifler, tavsiyeler ve mesajlar sunarak onların sadakatini ve memnuniyetini artırır.

Pazarlamada 2023’te neler değişiyor?

Veriye dayalı karar verme, çevik pazarlama ve sosyal medyada marka oluşturmaya daha fazla vurgu yapıldığını belirtmekte fayda var. Bu genellikle pazarlama endüstrisinde her gün ihtiyaç duyulan hızlı taktiklere ve pivotlara büyük ölçüde katkıda bulunuyor.

  • Daha fazla pazarlama uzmanı temel strateji ve taktiklerini değiştirmeye başladı bile. Yani beklenmedik durumlar ve sonuç getirmeyen işlerden dolayı hızlı ve dinamik kararlar alarak yeni rotalar, yeni iş modelleri veya yeni stratejiler oluşturmayı planlarının bir parçası haline getiriyorlar.
  • Veriye dayalı pazarlama stratejileri hayati önem kazanıyor.
  • Daha fazla marka, değerlerini yansıtan içerikler oluşturmayı hedefliyor.
  • Pazarlamanın karar vericileri, verileri izlemek ve düzenlemek için CRM’leri giderek daha fazla kullanıyor.
  • Müşteri deneyimlerine odaklanmak, hizmet ve pazarlama arasındaki boşluğu dolduruyor.
  • Sosyal medya DM (Direkt Mesaj) stratejilerinin popülaritesi artıyor.
  • Markanızın etrafında çevrimiçi topluluklar oluşturmak, etkileşim için kritik hale geliyor.

Sonuç olarak, daha fazla pazarlamacı bugün içinde bulunduğumuz dijital, hiper bağlantılı bir küresel dünyayı karşılamak için süreçleri ve taktikleri hızlandırıyor.

2023’ün en iyi pazarlama trendleri

Araştırma bulguları gösteriyor ki, pazarlama uzmanlarının şu anda yararlandığı en önemli trendler, kısa biçimli video, mobil uyumlu web tasarımı, markalarının değerlerini yansıtan içerik oluşturma ve müşteri hizmetleri için sosyal medya DM’lerini kullanma eğilimleri artmış durumda. Bunlarla birlikte SEO, mobil mesajlaşma, etkileyici pazarlama ve doğrudan sosyal uygulamalarda ürün satışı çok da geride değil.

Bu tespitlere göre 2023’ün öne çıkan en iyi pazarlama trendlerini şöyle özetleyebiliriz;

  • Kısa formatlı, yani 30 sn ve daha kısa videolar 2023’te giderek artacak.
  • Influencer Marketing, etkisini ve yüksek yatırım getirisini artırmaya devam edecek.
  • Markalı sosyal medya DM taktikleri giderek daha da büyüyecek.
  • Web sitesi SEO / SEM parlamaya devam edecek.
  • Pazarlama uzmanları markalarını insanlaştırmaya devam edecek.
  • Pazarlamada karar vericiler 2023’te verilerden daha çok faydalanacak.

Yapay Zekâ şimdiden 2023’e damgasını vurdu

Son olarak araştırmalarda henüz öne çıkmasa da 2023’e damgasını vuran en güçlü gelişme Yapay Zekâ uygulamalarının yaygınlaşması ile yaşanmaya başladı bence.

Yılın ortasına gelmeden Microsoft’un ChatGPT ile bing’i birleştirmesi ile atağa kalkıp GoogleBart’ın peşi sıra gelişi eminim çok yakında pazarlama dünyasında yeni eğilimleri gündeme getirecek.

Yapay Zekâ teknolojileri ve uygulamaları yalnızca genel ve günlük yaşamımızı kolaylaştırmakla kalmayacak, aynı zamanda doğru ve kolay kullanımı ile hayatımıza daha derin etkiler yapması bekleniyor.

Bu nedenle pazarlama uzmanları için Yapay Zekâ büyük önem taşıyor, çünkü tüketicilerini daha iyi anlamak ve deneyimlerini daha hızlı iyileştirmek için etkili bir araç olacak gibi görünüyor.

Tahmine dayalı bir müşteri analizi oluşturmak yerine, daha odaklı ve bireysel olarak tasarlanmış bir müşteri yolculuğu oluşturmak için Yapay Zekâ destekli pazarlama, yatırımın geri dönüşünü etkin bir şekilde artırabilir.

Daha derin tüketici içgörüleri elde etmek, bunları gruplandırmak ve mümkün olan en iyi deneyimi sağlamak, onları bir sonraki aşamaya yönlendirmek için Yapay Zekayı pazarlama uzmanlarının işini kolaylaştıracak. Etkisiz olduğu kanıtlanabilecek pazarlama biçimlerine para harcamak yerine tüketici verilerini inceleyerek müşterilerin ne istediğini bilmek, eminim ki pazarlama yatırımlarının getirisini artırabilecek.

Tabii ki trendler ve beklentiler değişse de teknolojilerin bir amaç değil, sadece hayatı kolaylaştıran birer araç olduğunu unutmamak lazım.

Temelinizde sağlam insan bilgisi, emek ve saha deneyimiyle kazanılmış bir uzmanlık, felsefe ile beslenmiş bir düşünce ve muhakeme gücü, entelektüel bir merak ve araştırma, sorgulama ve soru oluşturma yeteneği yoksa, sadece pazarlamada değil, hemen her alanda Yapay Zekâ dahil tüm araçların efendisi değil, sadece kölesi olursunuz.

(Yazıyla ilgili görüş ve düşüncelerinizi [email protected] adresine göndererek yazarımızla paylaşabilirsiniz.)

2023marketing artificialintelligence digitalmarketing marketing marketingtrends yapayzeka Yavuz Can Yazıcı
Paylaş. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr WhatsApp Email
Önceki YazıMigros’un yeni yapay zekâ asistanı ŞefGPT’den şef tavsiyeleri
Sonraki Yazı Küresel piyasaları neler bekliyor?

Benzer Yazılar

Süper zekâ çağında barut kokusu

25 Haziran 2025

Sahte şarkı sektör oldu

24 Haziran 2025

Yeni bir yatırım medeniyeti doğuyor

18 Haziran 2025

Özgürlük mü, güven sorunu mu?

17 Haziran 2025
d’konomi TV
EDİTÖRÜN' SEÇİMİ

KKB’den geleceğe güçlü altyapı yatırımı

16 Haziran 2025

AB, denizleri kurtarmak için harekete geçti

10 Haziran 2025

Kişisel verileri kim koruyacak? Devletler, şirketler ve bireylerin sorumluluğu

7 Mayıs 2025

Girişim 23 Zirvesi yarın başlıyor: Ankara girişimcileri ağırlıyor!

5 Mayıs 2025
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • YouTube
  • LinkedIn
GÖZDEN KAÇIRMAYIN
Ajanda

SPK’dan açığa satış için yeni karar!

28 Haziran 2025Haber Merkezi

Sermaye Piyasası Kurulu (SPK), Borsa İstanbul pay piyasalarında açığa satış yasağı ve pay geri alımlarının…

Fed’in enflasyon göstergesi beklentileri geride bıraktı

28 Haziran 2025

Kamu işçilerine hükümetin ikinci zam teklifi belli oldu

28 Haziran 2025

BofA’dan ABD borsası için uyarı geldi

28 Haziran 2025

Subscribe to Updates

Get the latest creative news from SmartMag about art & design.

HAKKIMIZDA
HAKKIMIZDA

Dijital Ekonomi, başta ekonomi olmak üzere hayatın her alanına ilişkin okuyucuların merak edebilecekleri, istedikleri konularda mümkün olduğunca yalın ve net bilgi alabilecekleri yeni nesil dijital medya platformudur.

Tüm görüş ve önerileriniz ile sitemizde yayınlanmasını istediğiniz yazılarınız, haberleriniz ve yorumlarınız için bizimle iletişime geçebilirsiniz.

e-posta: [email protected]

EDİTÖRÜN SEÇİMİ

KKB’den geleceğe güçlü altyapı yatırımı

16 Haziran 2025

AB, denizleri kurtarmak için harekete geçti

10 Haziran 2025

Kişisel verileri kim koruyacak? Devletler, şirketler ve bireylerin sorumluluğu

7 Mayıs 2025

D'KONOMİ TV

Arabuluculukta Çözümlendirme Süresi Tarafların Lehine

5 Kasım 2021

Genç nesil siber güvenlik alanına yöneldi

27 Nisan 2022

Siber güvenlikte yeni dönem

19 Mayıs 2025
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube
  • Hakkımızda
  • İletişim
  • Künye
  • SSS
  • Hesabım
  • Yasal
Telif Hakkı © 2021 - 2025 Sentez Medya Limited. Tüm hakları saklıdır.

Arama kısmına kelimeyi yazıp Enter tuşuna basın. Çıkmak için Esc tuşuna basın.

Web sitemizdeki içeriklerden en iyi şekilde yararlanmanızı sağlamak için 6698 Sayılı Kişisel Verilerin korunması Kanunu'na (KVKK) ve Avrupa Birliği Veri Koruma Tüzüğü'ne (GDPR) uygun olarak çerezleri kullanıyoruz. Sitenin düzgün çalışması için gerekli zorunlu çerezlerin kullanılmasını istemiyorsanız ziyaretinizi sonlandırmalısınız. Diğer çerezler yönünden ise lütfen tercihlerinizi belirleyiniz.
Çerez Aydınlatma MetniÇerez AyarlarıReddetKabul et
Manage consent
Zorunlu(Fonksiyonel) Çerezler
Her Zaman Etkin
Bazı çerezler, web sitesinin belirli bölümlerinin düzgün çalışmasını ve kullanıcı tercihlerinizin bilinmesini sağlar. İşlevsel çerezler yerleştirerek web sitemizi ziyaret etmenizi kolaylaştırıyoruz. Bu çerezleri açık rızaya gerek duymaksızın Kişisel Verilerin Korunması Kanunu 5/2-e ve f uyarınca Bir hakkın tesisi, kullanılması veya korunması için veri işlemenin zorunlu olması, İlgili kişinin temel hak ve özgürlüklerine zarar vermemek kaydıyla, veri sorumlusunun meşru menfaatleri için veri işlenmesinin zorunlu olması hukuki sebeplerine dayanarak kullanıyoruz.
ÇerezSüreAçıklama
cookielawinfo-checkbox-analytics11 ayBu çerez, GDPR Çerez İzni eklentisi tarafından ayarlanır. Çerez, "Analitik" kategorisindeki çerezler için kullanıcı onayını saklamak için kullanılır.
cookielawinfo-checkbox-functional11 ayTanımlama bilgisi, "İşlevsel" kategorisindeki tanımlama bilgileri için kullanıcı onayını kaydetmek için GDPR tanımlama bilgisi onayı tarafından ayarlanır.
cookielawinfo-checkbox-necessary11 ayBu çerez, GDPR Çerez İzni eklentisi tarafından ayarlanır. Çerezler, "Gerekli" kategorisindeki çerezler için kullanıcı onayını saklamak için kullanılır.
cookielawinfo-checkbox-others11 ayBu çerez, GDPR Çerez İzni eklentisi tarafından ayarlanır. Çerez, "Diğer" kategorisindeki çerezler için kullanıcı onayını saklamak için kullanılır.
cookielawinfo-checkbox-performance11 ayBu çerez, GDPR Çerez İzni eklentisi tarafından ayarlanır. Çerez, "Performans" kategorisindeki çerezler için kullanıcı onayını saklamak için kullanılır.
CookieLawInfoConsent1 yılİlgili kategorinin varsayılan düğme durumunu ve CCPA durumunu kaydeder. Yalnızca birincil çerez ile koordineli olarak çalışır.
viewed_cookie_policy11 ayÇerez, GDPR Çerez İzni eklentisi tarafından ayarlanır ve kullanıcının çerez kullanımına izin verip vermediğini saklamak için kullanılır. Herhangi bir kişisel veri saklamaz.
İşlevsel Çerezler
Kullanıcıların tercihlerini farklı internet sitesinin farklı sayfalarını ziyarette de hatırlamak için kullanılan çerezlerdir. Örneğin, seçmiş olduğunuz dil tercihinizin hatırlanması. İşlevsel çerezler yerleştirmek için açık rızanıza gerek duyuyoruz.
Analitik Çerezler
Kullanıcılarımız için web sitesi deneyimini optimize etmek için analitik çerezler kullanıyoruz. Bu analitik çerezler ile web sitemizin kullanımı hakkında bilgi ediniyoruz. Analitik çerezler yerleştirmek için açık rızanıza gerek duyuyoruz.
KAYDET & ONAYLA
Altyapı CookieYes Logo

Giriş Yap yada Kayıt Ol

Hoşgeldiniz!

Aşağıdaki alandan giriş yapabilirsiniz.

Şifremi Unuttum?