Close Menu
  • Anasayfa
  • Giriş
  • Abone Ol
  • Gündem
    • Ajanda
    • Dünya
    • Etkinlik
    • Kamusal
    • Özel Sektör
  • Para
    • Borsa Döviz
    • Finans
    • Kripto
  • Teknoloji
    • 5G
    • Akıllı Cihazlar
    • Blockchain
    • Mobile
    • Uydu ve uzay
    • Yapay Zeka
    • Yazılım
  • CEO Club
    • CEO
    • Etkinlik
    • Markalar
    • Moda – Yaşam
    • Wellness
  • StartUp
    • Gelişmeler
    • Girişimler
    • İnovasyon
    • Melek Yatırımcılar
  • Sektörler
    • Eğlence
    • Enerji
    • Holdingler
    • İhracat – İthalat
    • İnşaat
    • Medya
    • Otomotiv
    • Perakende
    • Sağlık
    • Savunma
    • Spor
    • Tarım
    • Tarım ve Gıda
    • Tekstil
    • Turizm
    • Ulaştırma
  • Bilgi
    • Araştırma
    • Dosyalar
  • Yazarlar
    • Aslı Korkmaz
    • Çetin Ünsalan
    • Fikri Türkel
    • Recep Erçin
    • Serpin Alparslan
    • Tanyel Yılmaz
    • Yavuz Can Yazıcı
    • Zekai Kıran
  • D’konomi TV
MENÜLER
  • Hakkımızda
  • İletişim
  • Künye
  • SSS
  • Hesabım
  • Yasal

Subscribe to Updates

Get the latest creative news from FooBar about art, design and business.

SON YAZILAR

A Milli Kadın Voleybol Takımı kaptanı Eda Erdem, UN Women’ın yeni İyi Niyet Elçisi oldu

10 Ekim 2025

ABD’den Arjantin’e 20 milyar dolarlık destek

10 Ekim 2025

Almanya’nın ABD’ye ihracatı son 4 yılın en düşük seviyesinde

9 Ekim 2025
Facebook X (Twitter) Instagram YouTube
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube
Dijital Ekonomi
GİRİŞ Abone Ol
  • Anasayfa
  • Gündem
    1. Etkinlik
    2. Özel Sektör
    3. Kamusal
    4. Dünya
    5. Ajanda
    6. Tümünü Göster

    WhiteBIT TR, kullanıcıları adına “iyilik hareketi” başlatıyor

    26 Eylül 2025

    Dördüncü Plan B Forum, Tether ve Lugano şehri ev sahipliğinde kapılarını açacak

    25 Ağustos 2025

    Gate TR’den 15 bin fidanlık 3 hatıra ormanı

    18 Ağustos 2025

    Canlı yayın deneyimiyle Bybit TR’de etkileşim zamanı

    28 Temmuz 2025

    Çin’de fabrika faaliyetleri yeniden daraldı

    30 Eylül 2025

    Damga vergisine yüzde 50 zam!

    7 Eylül 2025

    Koç Holding’in kredi notu açıklaması

    30 Mayıs 2025

    Enerjisa Üretim ve Nordex Group stratejik iş birliği

    9 Nisan 2025

    İngiltere zorunlu dijital kimlik getiriyor

    1 Ekim 2025

    Bakan’dan sosyal konut projesinde kontenjan açıklaması

    7 Eylül 2025

    Damga vergisine yüzde 50 zam!

    7 Eylül 2025

    Memur zammında ikinci toplantı sona erdi

    24 Ağustos 2025

    A Milli Kadın Voleybol Takımı kaptanı Eda Erdem, UN Women’ın yeni İyi Niyet Elçisi oldu

    10 Ekim 2025

    ABD’den Arjantin’e 20 milyar dolarlık destek

    10 Ekim 2025

    Almanya’nın ABD’ye ihracatı son 4 yılın en düşük seviyesinde

    9 Ekim 2025

    Türkiye’nin gaz hamlesi, Rusya ve İran için ne anlama geliyor

    8 Ekim 2025

    Kiralık sosyal konut projesinin detayları açıklandı

    5 Ekim 2025

    İtalya’dan seyahat uyarısı!

    3 Ekim 2025

    Eylül ayında yıllık enflasyon arttı

    3 Ekim 2025

    İspanya, 2025’in yaz sezonunda ziyaretçi rekoru kırdı

    3 Ekim 2025

    A Milli Kadın Voleybol Takımı kaptanı Eda Erdem, UN Women’ın yeni İyi Niyet Elçisi oldu

    10 Ekim 2025

    ABD’den Arjantin’e 20 milyar dolarlık destek

    10 Ekim 2025

    Almanya’nın ABD’ye ihracatı son 4 yılın en düşük seviyesinde

    9 Ekim 2025

    Ronaldo’nun serveti bir milyar euro’yu aştı

    8 Ekim 2025
  • Para
    1. Finans
    2. Borsa Döviz
    3. Kripto
    4. Tümünü Göster

    ABD’den Arjantin’e 20 milyar dolarlık destek

    10 Ekim 2025

    Fransa’daki siyasi ve ekonomik sıkıntılar AB’de nasıl karşılanıyor?

    8 Ekim 2025

    Halkbank davası’nda ABD Yüksek Mahkemesi itirazı ikinci kez reddetti

    6 Ekim 2025

    Fransa’da hükümetin çökmesiyle tahvil faizleri yükseldi

    6 Ekim 2025

    İngiltere merkezli AstraZeneca New York Borsası’nda

    30 Eylül 2025

    Borsada ikinci dalga operasyon

    27 Eylül 2025

    Bu hafta yatırım araçlarından altın ve dolar kazandırdı

    27 Eylül 2025

    Bu hafta 5 şirket aynı gün temettü dağıtacak

    27 Eylül 2025

    GameFi nedir?

    4 Ekim 2025

    ABD’deki bütçe krizi ve belirsizlik kriptoyu sınırladı

    4 Ekim 2025

    Çinli kadından 6 milyar euro’luk Bitcoin dolandırıcılığı!

    30 Eylül 2025

    Kuantum bilgisayarlar ve kripto paralar

    27 Eylül 2025

    ABD’den Arjantin’e 20 milyar dolarlık destek

    10 Ekim 2025

    Ronaldo’nun serveti bir milyar euro’yu aştı

    8 Ekim 2025

    Fransa’daki siyasi ve ekonomik sıkıntılar AB’de nasıl karşılanıyor?

    8 Ekim 2025

    Halkbank davası’nda ABD Yüksek Mahkemesi itirazı ikinci kez reddetti

    6 Ekim 2025
  • Teknoloji
    1. Mobile
    2. 5G
    3. Akıllı Cihazlar
    4. Yazılım
    5. Blockchain
    6. Tümünü Göster

    40 bin çalıntı telefonu Çin’e gönderen çete çökertildi

    7 Ekim 2025

    Mikro işletmeler ve KOBİ’lere dijital dönüşüm desteği

    18 Şubat 2025

    Telefon kiralamada dikkat edilmesi gerekenler

    23 Ağustos 2024

    PeP Mobil ile “Tek Uygulama, Tüm Finansal Dünya’’

    7 Aralık 2023

    Türk Telekom’dan mobil ve fiberde güçlü büyüme

    8 Kasım 2024

    ULAK, teste hazırlanıyor!

    28 Ağustos 2024

    Huawei’nin dikkat çeken eğitim programı başarıyla tamamlandı

    26 Temmuz 2023

    5G yatırımları telekomünikasyon firmalarına geri dönmedi

    19 Mayıs 2023

    Apple’ın hisseleri Çin’de son bir yılın ardından yükseldi

    31 Ocak 2025

    Yeni taksit düzenlemesi geldi!

    22 Aralık 2024

    Enerji verimli ürünler ile hem haneye hem cari açığa destek

    2 Kasım 2024

    Telefon kiralamada dikkat edilmesi gerekenler

    23 Ağustos 2024

    Taliban, ‘ahlaksızlıkla mücadele’ gerekçesiyle Afganistan’da interneti kesti!

    30 Eylül 2025

    Facebook, ‘kaydırma yorgunluğunu’ gidermeyi hedefliyor

    25 Eylül 2025

    Meta’ya beklenmeyen isimden dava!

    22 Eylül 2025

    ABD, Google’ı bölmeyi tekrar deniyor!

    22 Eylül 2025

    Kuantum bilgisayarlar ve kripto paralar

    27 Eylül 2025

    Zincirler arası birlikte çalışabilirlik nedir?

    13 Eylül 2025

    Binance ve Franklin Templeton’dan dijital varlıklar için stratejik ortaklık

    12 Eylül 2025

    Blok zinciri ağ tıkanıklığı nedir?

    13 Ağustos 2025

    40 bin çalıntı telefonu Çin’e gönderen çete çökertildi

    7 Ekim 2025

    Taylor Swift’e yapay zekâ ile albüm tanıtımı iddiasıyla suçlama

    7 Ekim 2025

    Yapay zekâ şimdi de yönetmen koltuğunda!

    4 Ekim 2025

    ABD’nin ‘Muhteşem Yedili’sinin piyasa değeri AB’yi geçti

    4 Ekim 2025
  • CEO Club
    1. Markalar
    2. CEO
    3. Moda – Yaşam
    4. Etkinlik
    5. Wellness
    6. Tümünü Göster

    Fuze, Galaxy ve e& Capital liderliğinde 12 milyon dolar yatırım aldı

    5 Mayıs 2025

    Yılbaşı gecesi terziyi nerede bulursunuz veya perakendede neler oluyor?

    14 Mart 2025

    Bybit TR, Türkiye’de büyümesini hızla sürdürüyor

    10 Şubat 2025

    TurkNet’te siber güvenlik alanında üst düzey atama

    8 Şubat 2025

    YouTube, Trump’a tazminat ödeyecek

    30 Eylül 2025

    CoinTR ve Arda Güler, “Hız ve Güven”de buluştu

    24 Eylül 2025

    Pfizer, 4,9 milyar dolarlık anlaşmayla obezite ilacı pazarına girdi

    23 Eylül 2025

    5 milyar dolarlık stratejik ortaklık

    20 Eylül 2025

    Yılbaşı gecesi terziyi nerede bulursunuz veya perakendede neler oluyor?

    14 Mart 2025

    Atıl denimler yeniden hayat buldu

    3 Ekim 2024

    İstanbul’da yaşamanın maliyeti ne kadar oldu?

    6 Eylül 2024

    Evlilik kredisinde yeni dönem!

    4 Eylül 2024

    BNP Paribas Cardif Türkiye’nin “İş Ortakları Semineri” liderler zirvesine dönüştü!

    7 Nisan 2025

    2024 yılında AVM ciro endeksi yüzde 65 arttı

    23 Ocak 2025

    Binance Teknolojide Kadın Akademisi’nden harika hedef

    16 Ocak 2025

    Huawei Türkiye İş Ortakları Zirvesi gerçekleştirildi

    21 Ekim 2024

    Pandemi ile değişen seyahat trendleri

    7 Kasım 2021

    Türkiye’de kırmızı et ve deniz ürünleri tüketimi az, obezite yüksek!

    24 Ekim 2021

    İlk gençlik hapınızı kaç yıl sonra alabileceksiniz?

    24 Ekim 2021

    Aynısefa çiçeği ile başlayan güzel bir girişim!

    18 Ekim 2021

    YouTube, Trump’a tazminat ödeyecek

    30 Eylül 2025

    CoinTR ve Arda Güler, “Hız ve Güven”de buluştu

    24 Eylül 2025

    Pfizer, 4,9 milyar dolarlık anlaşmayla obezite ilacı pazarına girdi

    23 Eylül 2025

    5 milyar dolarlık stratejik ortaklık

    20 Eylül 2025
  • StartUp
    1. İnovasyon
    2. Girişimler
    3. Melek Yatırımcılar
    4. Gelişmeler
    5. Tümünü Göster

    2025 bütçesinden AR-GE için ne kadar pay ayrıldı?

    20 Ekim 2024

    Arzu Kaprol’dan, Antarktika’da görev yapan Türk bilim insanlarına özel kıyafet

    25 Haziran 2023

    Borusan’dan, toplumsal cinsiyet eşitliği yolculuğuna ışık tutan bir kitap

    24 Haziran 2023

    İnovasyonun başkentinde teknolojiler ve uygulamaları konuşuldu!

    24 Haziran 2023

    Girişim 23 Zirvesi yarın başlıyor: Ankara girişimcileri ağırlıyor!

    5 Mayıs 2025

    Yapay zekâ girişimlerine 3 milyon dolar!

    7 Nisan 2025

    Geleceğin teknolojilerini şekillendirecek girişimler açıklandı

    7 Nisan 2025

    Hayat amacınızı girişimle taçlandırın

    17 Şubat 2025

    Euronova’ya otomotiv dünyasından büyük yatırım!

    6 Temmuz 2024

    Borsadaki yatırımcı sayısında tarihi rekor kırıldı

    19 Ekim 2023

    Sabancı Ventures yeni yatırımını dijital sağlık alanında gerçekleştirdi

    27 Haziran 2022

    Vücut analiz şirketi DigiMe 715 bin dolar yatırım aldı

    28 Nisan 2022

    LegalTalks: Yeni nesil hukuk eğitimi

    10 Şubat 2025

    Türk Telekom’dan mobil ve fiberde güçlü büyüme

    8 Kasım 2024

    EY, deprem bölgesindeki desteklerini sürdürüyor!

    18 Ekim 2024

    Sabancı’dan girişimcilere ‘kanatlanma’ desteği

    18 Ekim 2024

    Girişim 23 Zirvesi yarın başlıyor: Ankara girişimcileri ağırlıyor!

    5 Mayıs 2025

    Yapay zekâ girişimlerine 3 milyon dolar!

    7 Nisan 2025

    Geleceğin teknolojilerini şekillendirecek girişimler açıklandı

    7 Nisan 2025

    KOBIL Ventures programına Silikon Vadisi’nde start verildi

    15 Mart 2025
  • Sektörler
    • Enerji
    • Sağlık
    • Savunma
    • Tarım
    • Turizm
    • İhracat – İthalat
    • Perakende
    • Medya
    • Otomotiv
    • Ulaştırma
    • Spor
    • Holdingler
  • Bilgi
    1. Araştırma
    2. Dosyalar
    3. Tümünü Göster

    Güneş enerjisi dünyanın en ucuz enerji kaynağı oldu

    8 Ekim 2025

    Elektrik üretimi kömürü geçti!

    8 Ekim 2025

    Wikipedia, yapay zekaya rağmen hala güçlü

    4 Ekim 2025

    Yapay zekâ acil servis önceliklendirmesinde geride kaldı

    1 Ekim 2025

    Startup yatırımları 2023 yılına düşüşle başladı

    16 Nisan 2023

    Yazılım ihracatı yüzde 59 oranında arttı

    15 Nisan 2023

    Gıda fiyatları 2022’de zirve yaptı

    8 Nisan 2023

    KOBİ’ler Avrupa Yeşil Mutabakatı’na geçiş sürecinde aile şirketi bariyerine takıldı

    1 Nisan 2023

    Güneş enerjisi dünyanın en ucuz enerji kaynağı oldu

    8 Ekim 2025

    Elektrik üretimi kömürü geçti!

    8 Ekim 2025

    Wikipedia, yapay zekaya rağmen hala güçlü

    4 Ekim 2025

    GameFi nedir?

    4 Ekim 2025
  • Yazarlar
    • Aslı Korkmaz
    • Çetin Ünsalan
    • Fikri Türkel
    • Recep Erçin
    • Serpin Alparslan
    • Tanyel Yılmaz
    • Yavuz Can Yazıcı
    • Zekai Kıran
  • D’konomi TV
Dijital Ekonomi
Home»Yazarlar»Yavuz Can Yazıcı»Pazarlama Stratejilerinde 2023 Eğilimleri
Yavuz Can Yazıcı

Pazarlama Stratejilerinde 2023 Eğilimleri

13 Ağustos 20236 Dakikada OkumaYavuz Can YAZICI
Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr WhatsApp VKontakte Email
Paylaş
Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

Son birkaç yıl bize bir şey öğrettiyse, o da biz pazarlama stratejistlerinin değişime ne kadar uyum sağladığıdır ki, bu bile tek başına bir başarı kriteri olabilir.

Zira pazarlama uzmanlarının yaklaşık yüzde 80’i pazarlama endüstrisinin sadece son üç yılda, son 50 yılda yaşanan değişimden daha hızlı geliştiğini belirtiyorlar.

Tabii ki bu değişimi tetikleyen unsurların başında teknolojideki hızlı gelişmeler, yıkıcı inovasyonlar, küresel krizlerden etkilenen tüketicilerin tutum ve tercihleri yer alıyor.

Pazarlama endüstrisindeki bu hızlı değişime tabii ki markaların ve şirketlerin de ayak uydurması gerekiyor.

Araştırmalara göre 2023’te iki taktik hayati önem taşıyor:

1) Verilere dayalı pazarlama:

Hedef kitlenizi derinlemesine tanımak için daha fazla veri kullanmak, var olmanızı ya da yok olmanızı belirleyecek kadar önem taşıyor. Çünkü verileri anlamlı bilgilere dönüştüremediğiniz sürece bir sürecin nasıl işlediğini ölçemezsiniz. Ölçmediğiniz bir şeyi de yönetemezsiniz. Bunun için de temel demografik bilgilerin ötesine geçmek gerekiyor.

Hedeflediğiniz tüketici gruplarının ilgi alanlarını, hobilerini, nasıl alışveriş yaptıklarını, medyayı nerede tükettiklerini, dahil oldukları çevrimiçi toplulukları, karşılaştıkları zorlukları ve önemsedikleri sosyal ve toplumsal olayları, beklenmedik durumlarda gösterdikleri tepkileri nedenleri ile bilmek çok daha büyük önem kazanıyor.

2) Krizlere karşı her an hazırlıklı olmak:

Her zaman beklenmedik krizlere ve değişime hazır olmak da markalar ve şirketler için giderek hayati derecede önem kazanıyor.

Pandemiden politik karmaşaya ve şimdi de yaklaşan küresel resesyona kadar beklenmedik olaylar son yıllarda hem markalar hem de tüketiciler için ciddi çalkantılar yaşamalarına neden oldu.

Peki siz, 2023’ün son çeyreğine girerken ne yapacaksınız?

Araştırmalara göre, pazarlama uzmanlarının yarısından fazlası 2021’de rotayı değiştirdi ve rotayı değiştirenlerin yüzde 83’ü bir yıl içinde iki ila dört kez, yüzde 20’si ise potansiyel resesyonu ön görerek yeni rotaları çok önceden belirledi.

Muhtemelen 2023’te de pazarlama dünyasında daha fazla değişime tanık olacağız.

Sonuç olarak, işler ters gittiğinde bir B,belki de C ve D planlarımız olmalı.

Örneğin bir işletme sahibi olarak siz

  • Pazarlama bütçenizi artıracak mısınız?
  • Yoksa pazarlama kanallarınızda bir kısıtlamaya mı gideceksiniz?
  • Mesajlarınızı tüketicilerin gelişen deneyimleriyle nasıl uyumlu hale getireceğiniz üzerine mi kafa yoracaksınız?
  • Ya da bambaşka bir şey…

B2B Pazarlamada öne çıkan eğilimler

Araştırmalara göre B2B alanında İçerik Pazarlaması, SEO ve Sosyal Medya daha da öne çıkacak. B2B pazarlama uzmanlarının yüzde 70’i içerik pazarlamasının en etkili strateji olduğunu belirtiyorlar.

Çünkü İçerik Pazarlaması, potansiyel müşterileri eğitmek, güven oluşturmak ve satın alma sürecinde yönlendirmek için değerli bilgiler sunar.

SEO ise içeriğin arama motorlarında görünür olmasını sağlar ve organik trafik elde etmeye yardımcı olur.

Sosyal medya ise B2B markalarının hedef kitleleriyle iletişim kurmasına, farkındalık yaratmasına ve liderlik rolü üstlenmesine olanak tanır.

B2C Pazarlamada öne çıkan eğilimler

B2C pazarlamada Influencer Marketing, Video Pazarlama ve Kişiselleştirilmiş Pazarlama öne çıkacak.

Influencer Marketing, 2021’de B2C markalarına en iyi geri dönüşü sağlayan stratejiydi. B2C pazarlamada uzmanların yüzde 11’i Etkileyici Pazarlamanın en iyi ROI sağlayan taktik olduğunda birleşti. Gelecekte farklı olabilecek şey ise markaların odaklanacağı etkileyici türü. Mikro Etkileyiciler (10.000 ila 100.000 takipçisi olanlar) ve Nano Etkileyiciler (1.000 ila 10.000 takipçisi olanlar) daha fazla tercih edilebilir.

Video Pazarlama, B2C pazarlama uzmanlarının yüzde 10’unun en iyi ROI sağlayan taktik olduğunu seçtiği bir başka strateji olarak görünüyor. Video, tüketicilerin ilgisini çekmek, duygusal bağ kurmak ve ürün veya hizmetleri göstermek için mükemmel bir araç olarak kabul ediliyor.

Kişiselleştirilmiş Pazarlama ise B2C pazarlama uzmanlarının yüzde 9’unun en iyi ROI sağlayan taktik olduğunu seçtiği bir başka strateji. Kişiselleştirme, şirketlerin veri toplama, analiz etme ve otomasyon teknolojisinin kullanımı yoluyla bireyselleştirilmiş içerik sağlama stratejisidir. Hedeflediğiniz müşteri sayısı ne olursa olsun Kişiselleştirilmiş Pazarlama doğru içeriklerin, doğru müşterilere ulaşmasını sağlar. Tüketicilere özel teklifler, tavsiyeler ve mesajlar sunarak onların sadakatini ve memnuniyetini artırır.

Pazarlamada 2023’te neler değişiyor?

Veriye dayalı karar verme, çevik pazarlama ve sosyal medyada marka oluşturmaya daha fazla vurgu yapıldığını belirtmekte fayda var. Bu genellikle pazarlama endüstrisinde her gün ihtiyaç duyulan hızlı taktiklere ve pivotlara büyük ölçüde katkıda bulunuyor.

  • Daha fazla pazarlama uzmanı temel strateji ve taktiklerini değiştirmeye başladı bile. Yani beklenmedik durumlar ve sonuç getirmeyen işlerden dolayı hızlı ve dinamik kararlar alarak yeni rotalar, yeni iş modelleri veya yeni stratejiler oluşturmayı planlarının bir parçası haline getiriyorlar.
  • Veriye dayalı pazarlama stratejileri hayati önem kazanıyor.
  • Daha fazla marka, değerlerini yansıtan içerikler oluşturmayı hedefliyor.
  • Pazarlamanın karar vericileri, verileri izlemek ve düzenlemek için CRM’leri giderek daha fazla kullanıyor.
  • Müşteri deneyimlerine odaklanmak, hizmet ve pazarlama arasındaki boşluğu dolduruyor.
  • Sosyal medya DM (Direkt Mesaj) stratejilerinin popülaritesi artıyor.
  • Markanızın etrafında çevrimiçi topluluklar oluşturmak, etkileşim için kritik hale geliyor.

Sonuç olarak, daha fazla pazarlamacı bugün içinde bulunduğumuz dijital, hiper bağlantılı bir küresel dünyayı karşılamak için süreçleri ve taktikleri hızlandırıyor.

2023’ün en iyi pazarlama trendleri

Araştırma bulguları gösteriyor ki, pazarlama uzmanlarının şu anda yararlandığı en önemli trendler, kısa biçimli video, mobil uyumlu web tasarımı, markalarının değerlerini yansıtan içerik oluşturma ve müşteri hizmetleri için sosyal medya DM’lerini kullanma eğilimleri artmış durumda. Bunlarla birlikte SEO, mobil mesajlaşma, etkileyici pazarlama ve doğrudan sosyal uygulamalarda ürün satışı çok da geride değil.

Bu tespitlere göre 2023’ün öne çıkan en iyi pazarlama trendlerini şöyle özetleyebiliriz;

  • Kısa formatlı, yani 30 sn ve daha kısa videolar 2023’te giderek artacak.
  • Influencer Marketing, etkisini ve yüksek yatırım getirisini artırmaya devam edecek.
  • Markalı sosyal medya DM taktikleri giderek daha da büyüyecek.
  • Web sitesi SEO / SEM parlamaya devam edecek.
  • Pazarlama uzmanları markalarını insanlaştırmaya devam edecek.
  • Pazarlamada karar vericiler 2023’te verilerden daha çok faydalanacak.

Yapay Zekâ şimdiden 2023’e damgasını vurdu

Son olarak araştırmalarda henüz öne çıkmasa da 2023’e damgasını vuran en güçlü gelişme Yapay Zekâ uygulamalarının yaygınlaşması ile yaşanmaya başladı bence.

Yılın ortasına gelmeden Microsoft’un ChatGPT ile bing’i birleştirmesi ile atağa kalkıp GoogleBart’ın peşi sıra gelişi eminim çok yakında pazarlama dünyasında yeni eğilimleri gündeme getirecek.

Yapay Zekâ teknolojileri ve uygulamaları yalnızca genel ve günlük yaşamımızı kolaylaştırmakla kalmayacak, aynı zamanda doğru ve kolay kullanımı ile hayatımıza daha derin etkiler yapması bekleniyor.

Bu nedenle pazarlama uzmanları için Yapay Zekâ büyük önem taşıyor, çünkü tüketicilerini daha iyi anlamak ve deneyimlerini daha hızlı iyileştirmek için etkili bir araç olacak gibi görünüyor.

Tahmine dayalı bir müşteri analizi oluşturmak yerine, daha odaklı ve bireysel olarak tasarlanmış bir müşteri yolculuğu oluşturmak için Yapay Zekâ destekli pazarlama, yatırımın geri dönüşünü etkin bir şekilde artırabilir.

Daha derin tüketici içgörüleri elde etmek, bunları gruplandırmak ve mümkün olan en iyi deneyimi sağlamak, onları bir sonraki aşamaya yönlendirmek için Yapay Zekayı pazarlama uzmanlarının işini kolaylaştıracak. Etkisiz olduğu kanıtlanabilecek pazarlama biçimlerine para harcamak yerine tüketici verilerini inceleyerek müşterilerin ne istediğini bilmek, eminim ki pazarlama yatırımlarının getirisini artırabilecek.

Tabii ki trendler ve beklentiler değişse de teknolojilerin bir amaç değil, sadece hayatı kolaylaştıran birer araç olduğunu unutmamak lazım.

Temelinizde sağlam insan bilgisi, emek ve saha deneyimiyle kazanılmış bir uzmanlık, felsefe ile beslenmiş bir düşünce ve muhakeme gücü, entelektüel bir merak ve araştırma, sorgulama ve soru oluşturma yeteneği yoksa, sadece pazarlamada değil, hemen her alanda Yapay Zekâ dahil tüm araçların efendisi değil, sadece kölesi olursunuz.

(Yazıyla ilgili görüş ve düşüncelerinizi [email protected] adresine göndererek yazarımızla paylaşabilirsiniz.)

2023marketing artificialintelligence digitalmarketing marketing marketingtrends yapayzeka Yavuz Can Yazıcı
Paylaş. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr WhatsApp Email
Önceki YazıMigros’un yeni yapay zekâ asistanı ŞefGPT’den şef tavsiyeleri
Sonraki Yazı Küresel piyasaları neler bekliyor?

Benzer Yazılar

Rekabet ve start-up’lar

7 Ekim 2025

Düşünmeni sonu

2 Ekim 2025

SKDM ve dijitalleşme

30 Eylül 2025

10 trilyon dolarlık soru: Zekanın bedava, enerjinin sınırsız olduğu bir dünyaya hazır mısın?

24 Eylül 2025
d’konomi TV
EDİTÖRÜN' SEÇİMİ

A Milli Kadın Voleybol Takımı kaptanı Eda Erdem, UN Women’ın yeni İyi Niyet Elçisi oldu

10 Ekim 2025

Dünyanın tek engelli kadın ralli pilotu Kübra Denizci Keskin, Binance TR’nin desteğiyle yarışacak

7 Ağustos 2025

İnternetin kuralları değişiyor!

11 Temmuz 2025

SOCAR Fiber ve TurkNet’ten stratejik iş birliği

7 Temmuz 2025
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • YouTube
  • LinkedIn
GÖZDEN KAÇIRMAYIN
Dünya

A Milli Kadın Voleybol Takımı kaptanı Eda Erdem, UN Women’ın yeni İyi Niyet Elçisi oldu

10 Ekim 2025Haber Merkezi

11 Ekim Dünya Kız Çocukları Günü öncesi duyurulan iş birliği, kadınların liderlik rollerini güçlendirmeyi ve…

ABD’den Arjantin’e 20 milyar dolarlık destek

10 Ekim 2025

Almanya’nın ABD’ye ihracatı son 4 yılın en düşük seviyesinde

9 Ekim 2025

Ronaldo’nun serveti bir milyar euro’yu aştı

8 Ekim 2025

Subscribe to Updates

Get the latest creative news from SmartMag about art & design.

HAKKIMIZDA
HAKKIMIZDA

Dijital Ekonomi, başta ekonomi olmak üzere hayatın her alanına ilişkin okuyucuların merak edebilecekleri, istedikleri konularda mümkün olduğunca yalın ve net bilgi alabilecekleri yeni nesil dijital medya platformudur.

Tüm görüş ve önerileriniz ile sitemizde yayınlanmasını istediğiniz yazılarınız, haberleriniz ve yorumlarınız için bizimle iletişime geçebilirsiniz.

e-posta: [email protected]

EDİTÖRÜN SEÇİMİ

A Milli Kadın Voleybol Takımı kaptanı Eda Erdem, UN Women’ın yeni İyi Niyet Elçisi oldu

10 Ekim 2025

Dünyanın tek engelli kadın ralli pilotu Kübra Denizci Keskin, Binance TR’nin desteğiyle yarışacak

7 Ağustos 2025

İnternetin kuralları değişiyor!

11 Temmuz 2025

D'KONOMİ TV

Veri sahipliği ve teknolojik güç

11 Haziran 2025

KOBİ’lerin verimliliğini artırmada yeni teknolojileri araştırıyoruz

13 Nisan 2022

İlgi alanınızı keşfedin ve bağlar kurun

14 Nisan 2025
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube
  • Hakkımızda
  • İletişim
  • Künye
  • SSS
  • Hesabım
  • Yasal
Telif Hakkı © 2021 - 2025 Sentez Medya Limited. Tüm hakları saklıdır.

Arama kısmına kelimeyi yazıp Enter tuşuna basın. Çıkmak için Esc tuşuna basın.

Web sitemizdeki içeriklerden en iyi şekilde yararlanmanızı sağlamak için 6698 Sayılı Kişisel Verilerin korunması Kanunu'na (KVKK) ve Avrupa Birliği Veri Koruma Tüzüğü'ne (GDPR) uygun olarak çerezleri kullanıyoruz. Sitenin düzgün çalışması için gerekli zorunlu çerezlerin kullanılmasını istemiyorsanız ziyaretinizi sonlandırmalısınız. Diğer çerezler yönünden ise lütfen tercihlerinizi belirleyiniz.
Çerez Aydınlatma MetniÇerez AyarlarıReddetKabul et
Manage consent
Zorunlu(Fonksiyonel) Çerezler
Her Zaman Etkin
Bazı çerezler, web sitesinin belirli bölümlerinin düzgün çalışmasını ve kullanıcı tercihlerinizin bilinmesini sağlar. İşlevsel çerezler yerleştirerek web sitemizi ziyaret etmenizi kolaylaştırıyoruz. Bu çerezleri açık rızaya gerek duymaksızın Kişisel Verilerin Korunması Kanunu 5/2-e ve f uyarınca Bir hakkın tesisi, kullanılması veya korunması için veri işlemenin zorunlu olması, İlgili kişinin temel hak ve özgürlüklerine zarar vermemek kaydıyla, veri sorumlusunun meşru menfaatleri için veri işlenmesinin zorunlu olması hukuki sebeplerine dayanarak kullanıyoruz.
ÇerezSüreAçıklama
cookielawinfo-checkbox-analytics11 ayBu çerez, GDPR Çerez İzni eklentisi tarafından ayarlanır. Çerez, "Analitik" kategorisindeki çerezler için kullanıcı onayını saklamak için kullanılır.
cookielawinfo-checkbox-functional11 ayTanımlama bilgisi, "İşlevsel" kategorisindeki tanımlama bilgileri için kullanıcı onayını kaydetmek için GDPR tanımlama bilgisi onayı tarafından ayarlanır.
cookielawinfo-checkbox-necessary11 ayBu çerez, GDPR Çerez İzni eklentisi tarafından ayarlanır. Çerezler, "Gerekli" kategorisindeki çerezler için kullanıcı onayını saklamak için kullanılır.
cookielawinfo-checkbox-others11 ayBu çerez, GDPR Çerez İzni eklentisi tarafından ayarlanır. Çerez, "Diğer" kategorisindeki çerezler için kullanıcı onayını saklamak için kullanılır.
cookielawinfo-checkbox-performance11 ayBu çerez, GDPR Çerez İzni eklentisi tarafından ayarlanır. Çerez, "Performans" kategorisindeki çerezler için kullanıcı onayını saklamak için kullanılır.
CookieLawInfoConsent1 yılİlgili kategorinin varsayılan düğme durumunu ve CCPA durumunu kaydeder. Yalnızca birincil çerez ile koordineli olarak çalışır.
viewed_cookie_policy11 ayÇerez, GDPR Çerez İzni eklentisi tarafından ayarlanır ve kullanıcının çerez kullanımına izin verip vermediğini saklamak için kullanılır. Herhangi bir kişisel veri saklamaz.
İşlevsel Çerezler
Kullanıcıların tercihlerini farklı internet sitesinin farklı sayfalarını ziyarette de hatırlamak için kullanılan çerezlerdir. Örneğin, seçmiş olduğunuz dil tercihinizin hatırlanması. İşlevsel çerezler yerleştirmek için açık rızanıza gerek duyuyoruz.
Analitik Çerezler
Kullanıcılarımız için web sitesi deneyimini optimize etmek için analitik çerezler kullanıyoruz. Bu analitik çerezler ile web sitemizin kullanımı hakkında bilgi ediniyoruz. Analitik çerezler yerleştirmek için açık rızanıza gerek duyuyoruz.
KAYDET & ONAYLA
Altyapı CookieYes Logo

Giriş Yap yada Kayıt Ol

Hoşgeldiniz!

Aşağıdaki alandan giriş yapabilirsiniz.


Şifremi Unuttum?