8’inci Kişisel Verileri Koruma Zirvesi’ne katılan Bilişim Teknolojileri Uzmanı Erhan Akdere, d’konomi TV’de sorularımızı yanıtladı.
Erhan Akdere, veri odaklı pazarlamanın ekonomi üzerindeki etkilerinden bahsetti. Akdere, veri odaklı pazarlamanın ekonomide yeni bir çağ başlattığını dile getirdi. Meta ile birlikte gelen yargılama sürecinin yaşandığı günden bu yana verinin para etmeye başladığını ifade eden Akdere, biz her ne kadar verilerimize çok önem vermesek de bu verilerin para ettiğini bize gösteren en büyük kanıtlardan birisi olduğunu söyledi.
Erhan Akdere sözlerine şu şekilde devam etti: ‘’Veri odaklı pazarlama; sizi aslında doğrudan hangi pazarın müşterisi olduğunuzu analiz etmelerini sağlıyor. Veri analizi tarafı da aslında burada done elde etmemizi sağlıyor. O yüzden veri günümüzde para ediyor. Para kazanmak için de verinin analiz edilip ona yönelik pazarlama stratejileri oluşturulması aslında günümüzde en büyük başarı etkenleri arasında yer alıyor diyebiliriz.’’
VİDEO: 165
BAŞLIK: Ekonomide Sessiz Devrim
KONUŞMACI: Erhan Akdere – Bilişim Teknolojileri Uzmanı