Close Menu
  • Anasayfa
  • Giriş
  • Abone Ol
  • Gündem
    • Ajanda
    • Dünya
    • Etkinlik
    • Kamusal
    • Özel Sektör
  • Para
    • Borsa Döviz
    • Finans
    • Kripto
  • Teknoloji
    • 5G
    • Akıllı Cihazlar
    • Blockchain
    • Mobile
    • Uydu ve uzay
    • Yapay Zeka
    • Yazılım
  • CEO Club
    • CEO
    • Etkinlik
    • Markalar
    • Moda – Yaşam
    • Wellness
  • StartUp
    • Gelişmeler
    • Girişimler
    • İnovasyon
    • Melek Yatırımcılar
  • Sektörler
    • Eğlence
    • Enerji
    • Holdingler
    • İhracat – İthalat
    • İnşaat
    • Medya
    • Otomotiv
    • Perakende
    • Sağlık
    • Savunma
    • Spor
    • Tarım
    • Tarım ve Gıda
    • Tekstil
    • Turizm
    • Ulaştırma
  • Bilgi
    • Araştırma
    • Dosyalar
  • Yazarlar
    • Aslı Korkmaz
    • Çetin Ünsalan
    • Fikri Türkel
    • Recep Erçin
    • Serpin Alparslan
    • Tanyel Yılmaz
    • Yavuz Can Yazıcı
    • Zekai Kıran
  • D’konomi TV
MENÜLER
  • Hakkımızda
  • İletişim
  • Künye
  • SSS
  • Hesabım
  • Yasal

Subscribe to Updates

Get the latest creative news from FooBar about art, design and business.

SON YAZILAR

Çiftçilere yüzde 20 şartı!

14 Eylül 2025

Kredi borçları bir yılda yüzde 47 arttı

14 Eylül 2025

Çin’den ABD’ye çip soruşturması!

14 Eylül 2025
Facebook X (Twitter) Instagram YouTube
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube
Dijital Ekonomi
GİRİŞ Abone Ol
  • Anasayfa
  • Gündem
    1. Etkinlik
    2. Özel Sektör
    3. Kamusal
    4. Dünya
    5. Ajanda
    6. Tümünü Göster

    Dördüncü Plan B Forum, Tether ve Lugano şehri ev sahipliğinde kapılarını açacak

    25 Ağustos 2025

    Gate TR’den 15 bin fidanlık 3 hatıra ormanı

    18 Ağustos 2025

    Canlı yayın deneyimiyle Bybit TR’de etkileşim zamanı

    28 Temmuz 2025

    Mücahit Dönmez, SDN Tech Expo’da kriptonun geleceğini değerlendirdi

    2 Temmuz 2025

    Damga vergisine yüzde 50 zam!

    7 Eylül 2025

    Koç Holding’in kredi notu açıklaması

    30 Mayıs 2025

    Enerjisa Üretim ve Nordex Group stratejik iş birliği

    9 Nisan 2025

    TBB’den Merkez Bankası açıklaması!

    24 Mart 2025

    Bakan’dan sosyal konut projesinde kontenjan açıklaması

    7 Eylül 2025

    Damga vergisine yüzde 50 zam!

    7 Eylül 2025

    Memur zammında ikinci toplantı sona erdi

    24 Ağustos 2025

    Fahiş site aidatlarına sıkı denetim geliyor

    17 Ağustos 2025

    Çin’den ABD’ye çip soruşturması!

    14 Eylül 2025

    Çin’den tepki gecikmedi

    14 Eylül 2025

    Trump’tan NATO ülkelerine Çin’e vergi mektubu

    14 Eylül 2025

    2026’da yabancı fon girişleri artacak!

    13 Eylül 2025

    Kredi borçları bir yılda yüzde 47 arttı

    14 Eylül 2025

    Sermaye piyasaları için yeni adımlar hazırlanıyor

    14 Eylül 2025

    Borsada hangi hisseler öne çıktı?

    13 Eylül 2025

    Kredi kartı ve temettü faizleri düşürülmeli

    13 Eylül 2025

    Çiftçilere yüzde 20 şartı!

    14 Eylül 2025

    Kredi borçları bir yılda yüzde 47 arttı

    14 Eylül 2025

    Çin’den ABD’ye çip soruşturması!

    14 Eylül 2025

    Sermaye piyasaları için yeni adımlar hazırlanıyor

    14 Eylül 2025
  • Para
    1. Finans
    2. Borsa Döviz
    3. Kripto
    4. Tümünü Göster

    Sermaye piyasaları için yeni adımlar hazırlanıyor

    14 Eylül 2025

    Çin’den tepki gecikmedi

    14 Eylül 2025

    Trump’tan NATO ülkelerine Çin’e vergi mektubu

    14 Eylül 2025

    2026’da yabancı fon girişleri artacak!

    13 Eylül 2025

    Borsada hangi hisseler öne çıktı?

    13 Eylül 2025

    Borsada gün sonu

    8 Eylül 2025

    Ağustostun en çok kazandıran yatırım aracı

    8 Eylül 2025

    Borsada bu haftanın kazandıranları

    7 Eylül 2025

    Binance ve Franklin Templeton’dan dijital varlıklar için stratejik ortaklık

    12 Eylül 2025

    Enflasyon verileri risk iştahını artırdı

    12 Eylül 2025

    Stratejik Bitcoin Rezervi nedir?

    12 Eylül 2025

    Merkeziyetsiz Depolama nedir?

    11 Eylül 2025

    Kredi borçları bir yılda yüzde 47 arttı

    14 Eylül 2025

    Sermaye piyasaları için yeni adımlar hazırlanıyor

    14 Eylül 2025

    Çin’den tepki gecikmedi

    14 Eylül 2025

    Trump’tan NATO ülkelerine Çin’e vergi mektubu

    14 Eylül 2025
  • Teknoloji
    1. Mobile
    2. 5G
    3. Akıllı Cihazlar
    4. Yazılım
    5. Blockchain
    6. Tümünü Göster

    Mikro işletmeler ve KOBİ’lere dijital dönüşüm desteği

    18 Şubat 2025

    Telefon kiralamada dikkat edilmesi gerekenler

    23 Ağustos 2024

    PeP Mobil ile “Tek Uygulama, Tüm Finansal Dünya’’

    7 Aralık 2023

    Mobilfon’a Turkcell’den yatırım

    9 Ağustos 2023

    Türk Telekom’dan mobil ve fiberde güçlü büyüme

    8 Kasım 2024

    ULAK, teste hazırlanıyor!

    28 Ağustos 2024

    Huawei’nin dikkat çeken eğitim programı başarıyla tamamlandı

    26 Temmuz 2023

    5G yatırımları telekomünikasyon firmalarına geri dönmedi

    19 Mayıs 2023

    Apple’ın hisseleri Çin’de son bir yılın ardından yükseldi

    31 Ocak 2025

    Yeni taksit düzenlemesi geldi!

    22 Aralık 2024

    Enerji verimli ürünler ile hem haneye hem cari açığa destek

    2 Kasım 2024

    Telefon kiralamada dikkat edilmesi gerekenler

    23 Ağustos 2024

    Google’dan 2,5 milyar kişiye uyarı!

    31 Ağustos 2025

    ⁠Google CEO’sundan kariyer tavsiyesi

    15 Ağustos 2025

    Perplexity, Google Chrome’a 34,5 milyar dolar teklif etti

    14 Ağustos 2025

    SOCAR Fiber ve TurkNet’ten stratejik iş birliği

    7 Temmuz 2025

    Zincirler arası birlikte çalışabilirlik nedir?

    13 Eylül 2025

    Binance ve Franklin Templeton’dan dijital varlıklar için stratejik ortaklık

    12 Eylül 2025

    Blok zinciri ağ tıkanıklığı nedir?

    13 Ağustos 2025

    Inveniam ve MANTRA arasında 20 milyon dolarlık stratejik ortaklık

    6 Ağustos 2025

    Çin’den ABD’ye çip soruşturması!

    14 Eylül 2025

    Hangi şirket halka arz yolunda?

    13 Eylül 2025

    Zincirler arası birlikte çalışabilirlik nedir?

    13 Eylül 2025

    Binance ve Franklin Templeton’dan dijital varlıklar için stratejik ortaklık

    12 Eylül 2025
  • CEO Club
    1. Markalar
    2. CEO
    3. Moda – Yaşam
    4. Etkinlik
    5. Wellness
    6. Tümünü Göster

    Fuze, Galaxy ve e& Capital liderliğinde 12 milyon dolar yatırım aldı

    5 Mayıs 2025

    Yılbaşı gecesi terziyi nerede bulursunuz veya perakendede neler oluyor?

    14 Mart 2025

    Bybit TR, Türkiye’de büyümesini hızla sürdürüyor

    10 Şubat 2025

    TurkNet’te siber güvenlik alanında üst düzey atama

    8 Şubat 2025

    Kripto para piyasaları yılı nasıl kapatır?

    11 Eylül 2025

    Tesla’a Musk’a bir trilyon dolar teklif etti!

    5 Eylül 2025

    Deutsche Bank, uzun bir aradan sonra tekrar Euro Stoxx 50’de

    2 Eylül 2025

    Elizabeth Holmes’tan 10 yıl sonra ilk paylaşım

    31 Ağustos 2025

    Yılbaşı gecesi terziyi nerede bulursunuz veya perakendede neler oluyor?

    14 Mart 2025

    Atıl denimler yeniden hayat buldu

    3 Ekim 2024

    İstanbul’da yaşamanın maliyeti ne kadar oldu?

    6 Eylül 2024

    Evlilik kredisinde yeni dönem!

    4 Eylül 2024

    BNP Paribas Cardif Türkiye’nin “İş Ortakları Semineri” liderler zirvesine dönüştü!

    7 Nisan 2025

    2024 yılında AVM ciro endeksi yüzde 65 arttı

    23 Ocak 2025

    Binance Teknolojide Kadın Akademisi’nden harika hedef

    16 Ocak 2025

    Huawei Türkiye İş Ortakları Zirvesi gerçekleştirildi

    21 Ekim 2024

    Pandemi ile değişen seyahat trendleri

    7 Kasım 2021

    Türkiye’de kırmızı et ve deniz ürünleri tüketimi az, obezite yüksek!

    24 Ekim 2021

    İlk gençlik hapınızı kaç yıl sonra alabileceksiniz?

    24 Ekim 2021

    Aynısefa çiçeği ile başlayan güzel bir girişim!

    18 Ekim 2021

    Kripto para piyasaları yılı nasıl kapatır?

    11 Eylül 2025

    Tesla’a Musk’a bir trilyon dolar teklif etti!

    5 Eylül 2025

    Deutsche Bank, uzun bir aradan sonra tekrar Euro Stoxx 50’de

    2 Eylül 2025

    Elizabeth Holmes’tan 10 yıl sonra ilk paylaşım

    31 Ağustos 2025
  • StartUp
    1. İnovasyon
    2. Girişimler
    3. Melek Yatırımcılar
    4. Gelişmeler
    5. Tümünü Göster

    2025 bütçesinden AR-GE için ne kadar pay ayrıldı?

    20 Ekim 2024

    Arzu Kaprol’dan, Antarktika’da görev yapan Türk bilim insanlarına özel kıyafet

    25 Haziran 2023

    Borusan’dan, toplumsal cinsiyet eşitliği yolculuğuna ışık tutan bir kitap

    24 Haziran 2023

    İnovasyonun başkentinde teknolojiler ve uygulamaları konuşuldu!

    24 Haziran 2023

    Girişim 23 Zirvesi yarın başlıyor: Ankara girişimcileri ağırlıyor!

    5 Mayıs 2025

    Yapay zekâ girişimlerine 3 milyon dolar!

    7 Nisan 2025

    Geleceğin teknolojilerini şekillendirecek girişimler açıklandı

    7 Nisan 2025

    Hayat amacınızı girişimle taçlandırın

    17 Şubat 2025

    Euronova’ya otomotiv dünyasından büyük yatırım!

    6 Temmuz 2024

    Borsadaki yatırımcı sayısında tarihi rekor kırıldı

    19 Ekim 2023

    Sabancı Ventures yeni yatırımını dijital sağlık alanında gerçekleştirdi

    27 Haziran 2022

    Vücut analiz şirketi DigiMe 715 bin dolar yatırım aldı

    28 Nisan 2022

    LegalTalks: Yeni nesil hukuk eğitimi

    10 Şubat 2025

    Türk Telekom’dan mobil ve fiberde güçlü büyüme

    8 Kasım 2024

    EY, deprem bölgesindeki desteklerini sürdürüyor!

    18 Ekim 2024

    Sabancı’dan girişimcilere ‘kanatlanma’ desteği

    18 Ekim 2024

    Girişim 23 Zirvesi yarın başlıyor: Ankara girişimcileri ağırlıyor!

    5 Mayıs 2025

    Yapay zekâ girişimlerine 3 milyon dolar!

    7 Nisan 2025

    Geleceğin teknolojilerini şekillendirecek girişimler açıklandı

    7 Nisan 2025

    KOBIL Ventures programına Silikon Vadisi’nde start verildi

    15 Mart 2025
  • Sektörler
    • Enerji
    • Sağlık
    • Savunma
    • Tarım
    • Turizm
    • İhracat – İthalat
    • Perakende
    • Medya
    • Otomotiv
    • Ulaştırma
    • Spor
    • Holdingler
  • Bilgi
    1. Araştırma
    2. Dosyalar
    3. Tümünü Göster

    Kredi borçları bir yılda yüzde 47 arttı

    14 Eylül 2025

    TIME dünyanın en iyi şirketlerini duyurdu!

    12 Eylül 2025

    Yapay zekâ iş kaybına mı neden oluyor?

    5 Eylül 2025

    Altcoin hareketliliği artıyor

    4 Eylül 2025

    Startup yatırımları 2023 yılına düşüşle başladı

    16 Nisan 2023

    Yazılım ihracatı yüzde 59 oranında arttı

    15 Nisan 2023

    Gıda fiyatları 2022’de zirve yaptı

    8 Nisan 2023

    KOBİ’ler Avrupa Yeşil Mutabakatı’na geçiş sürecinde aile şirketi bariyerine takıldı

    1 Nisan 2023

    Kredi borçları bir yılda yüzde 47 arttı

    14 Eylül 2025

    Stratejik Bitcoin Rezervi nedir?

    12 Eylül 2025

    TIME dünyanın en iyi şirketlerini duyurdu!

    12 Eylül 2025

    Merkeziyetsiz Depolama nedir?

    11 Eylül 2025
  • Yazarlar
    • Aslı Korkmaz
    • Çetin Ünsalan
    • Fikri Türkel
    • Recep Erçin
    • Serpin Alparslan
    • Tanyel Yılmaz
    • Yavuz Can Yazıcı
    • Zekai Kıran
  • D’konomi TV
Dijital Ekonomi
Home»Bilgi»Araştırma»Metaverse geliyor… Hazır mısınız?
Araştırma

Metaverse geliyor… Hazır mısınız?

24 Ekim 20218 Dakikada OkumaHaber Merkezi
Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr WhatsApp VKontakte Email
Paylaş
Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

“Meta” ve “verse” kelimelerinin bir araya gelmesiyle ortaya çıkan “Metaverse” kavram dünyayı değiştirecek! Wunderman Thompson Intelligence Kolektif’in hazırladığı “Into  the Metaverse” raporu sanal paylaşım alanı olan Metaverse’ün tüketici davranışlarını ve iş modellerini nasıl değiştireceğini ortaya koyarken markalara sunduğu fırsatları da gözler önüne seriyor. 

Google Analytics’e göre, meta veriye olan ilgi bu yıl zirve yaptı. Zira yapılan aramaların sayısı 2020’den 2021’e on kattan fazla arttı. New York Times, Washington Post ve Guardian dahil olmak üzere medya kuruluşlarının tümü, bunun etkilerini araştıran makaleler yayınladı. Epic Games’ten Microsoft’a, Facebook’tan SK Telecom’a kadar şirketler, metaverse dünyaları inşa etme planlarını kamuoyuna duyurdu. Burberry, Coca-Cola ve Visa, bunun bir parçası olmak için yarışan birçok markadan sadece birkaçı.

Wunderman Thompson Intelligence Kolektif’in hazırladığı “Into the Metaverse” raporu metaverse’ün ne olduğuna, insanların hayatlarını nasıl değiştirdiğine, yaratılan yeni fırsatlara ve markaların neden dikkat etmesi gerektiğine işaret ediyor.

Tüketici teknolojinin geleceğimiz olduğu konusunda hemfikir

Fiziksel yaşamın değerlerini ve standartlarını yansıtan bir dijital gerçeklik yapım aşamasında. Anahtar bulgular şunları içeriyor: Küresel tüketicilerin yüzde 93’ü teknolojinin geleceğimiz olduğu konusunda hemfikir. Yüzde 76’sı günlük hayatlarının teknolojiye bağlı olduğunu söylüyor, Yüzde 81’i ise bir markanın dijital varlığının mağazadaki varlığı kadar önemli olduğunu düşünüyor.

Zamanımızın çoğunu çevrimiçi bir dünyada geçirirken, “gerçek” yaşamı “dijital” yaşamdan ayırt etmek git gide zorlaşıyor

En yakın arkadaşınızın Kuki gibi bir yapay zeka botu olduğunu, en sevdiğiniz şarkının Shanghai Henian’ın Leo Tianyi’si gibi sanal bir şarkıcı tarafından söylendiğini hayal edin. Bu artık sadece hayal değil, bizim içinde yaşadığımız gerçeklik. Her çağ kendi kavramlarını yaratır. Bu kavramlar o çağın insanlarının ihtiyaçlarını karşılar. Tıpkı bugünlerde geleceğin yatırım aracı olarak nitelendirilen NFT, yani non-fungible token hakkında konuşmaya başlamamız gibi hiçbir şey tesadüf değil. Artık müzayede evleri Christie’s ve Sotheby onlarca dijital eseri milyonlarca dolara açık artırmaya çıkarıyor. “Akıllı telefon” artık sadece kullandığımız bir cihaz değil. University College London’da antropoloji profesörü Daniel Miller akıllı telefonlar için “yaşadığımız yer” tanımlamasını yapıyor. Rutinlerimizi, ilgi alanlarımızı ve hobilerimizi dijital dünyalara kopyalıyoruz: Avatarlarımızın giydiği kıyafetler ve kullanacakları arabaları seçmek için mesai harcıyoruz. Sanal alışveriş merkezinde arkadaşlarla buluşarak ya da yine avatarlarımız için sanal evler inşa ederek sanal ilişkileri teşvik ediyoruz.

Kısacası dijital arazinin inşaasına tanıklık ediyoruz. Alışkanlıklarımız dijital yönde geliştikçe sınırların ötesine geçiyoruz. New York Times 2021’de şu soruyla karşımıza çıktı “Şu an metaverste miyiz?” Belki de gamer’lar ve kripto parayla sanat eseri alanlar çoktan o dünyanın içinde yaşamaya başladılar bile! Metaverse, ilk olarak Neal Stephenson’un 1992 yılında yazdığı bilimkurgu romanı Snow’da kullanılan bir terim olarak karşımıza çıkıyor. Neredeyse 30 yıl sonra bu tanım gözlerimizin önünde canlanıyor, ete kana bürünüyor. Bazıları bunu “yeni internet” bazıları “demokratik sanal toplum” bazıları ise “yaşadığımız dünyanın dijital ikizi” olarak tanımlıyor. Artık dünya Metaverse’ten öncesi ve sonrası olarak iki döneme ayrılacak. Zamanla farklı ihtiyaçlar farklı ürünleri doğuracak. Metaverse’in ortaya çıkışının adımları sanal gerçeklik (VR) ve artırılmış gerçeklik (AR) ile atılmaya başladı. Oyun platformlarının sosyal ve kültürel olarak yaygınlaşması, şirketlerin ve bireylerin interneti bu denli kullanmasıysa bu yapının kurulumunu hızlandırdı.

Dijitalleşme küresel ekonominin yüzde 64’ünü kapsıyor

Tüketicinin teknolojiye olan güveni artıyor. Dünyanın dörtte üçünden fazlası (yani yüzde 76’lık bir oran) gündelik yaşantılarının ve katıldıkları etkinliklerin teknolojiye bağlı olduğunu belirtiyor. 16 – 26 yaş aralığını oluşturan Z kuşağının yüzde 79’u, 27-41 yaş aralığını oluşturan Y kuşağının yüzde 80’i teknolojiye olan bağımlılıklarını ifade ediyor. Bu bağımlılık günlük yaşantının her noktasına sirayet ediyor. Dijitalleşme küresel ekonominin yüzde 64’ünü kapsıyor. Tüketiciler sosyal hayatlarının teknolojiye bağlı olduğunu söylüyor. Yüzde 61’lik bir kesim geçim kaynaklarının teknolojiye bağlı olduğunu, yüzde 56’sı yaratıcılığını teknolojiyle ilişkilendirdiğini söylerken yüzde 52’lik bir dilim mutluluklarının kesinlikle teknolojiye bağlı olduğunu belirtiyor. Bu çarpıcı oranlara ek olarak yüzde 50’lik bir kesim refahlarını teknolojiye bağlıyor.

Buna karşılık, şirketler teknolojik alt yapılarını geliştirmek için adeta yarışıyorlar. 2021 yılında TikTok uygulaması, TikTok Effect Studio adını verdiği kendi AR geliştirme platformunu kurdu. Sosyal medya devleri ve büyük teknoloji şirketleri kendilerine konuyla ilgili fon yaratmak için hızlandı.

Mart 2021 raporu, Facebook’un şu anda 10.000 çalışanına sahip olduğunu paylaştı. Facebook çalışanlarının 5’te 1’i Reality Labs adı altında AR ve VR üzerine araştırma ve geliştirme yapıyorlar.

WaveOptics’in gözlük camlarında Google Pixel 6’nın tensör çipleri kullanıldı. Bu sayede kullancılar “çığır açan” bir AR teknoloji deneyimleyebilecekler. 

Google’ın Cihaz Direktörü Rick Osterloh, Business Insider’a “Apple’ın 2022’de mağazalarda olacak bir VR kulaklığı geliştirdiğini” söyledi. 

Metaverse: “Fiziksel ve dijital kişiliğinizi harmanlayan birleşik bir gerçeklik”

Teknoloji bizim geleceğimiz diyenlerin oranı yüzde 93 buna karşılık tüm aktivitelerim ve gündelik yaşamın teknolojiye bağlı diyenlerin oranı ise şöyle:

  • Total yüzde 76
  • Z kuşağı yüzde 79
  • Y kuşağı yüzde 80
  • X kuşağı yüzde 75
  • Baby Boomers yüzde 67
metaverse evreni
Alexander Fernandez, Streamline Medya Grubu Kurucusu ve CEO’su 

Streamline Medya Grubu Kurucusu ve CEO’su Alexander Fernandez, Metaverse’i fiziksel ve dijital kişiliğimizi harmanlayan birleşik bir gerçeklik olarak tanımlıyor. Fernandez sözlerine şöyle devam ediyor: “Birinde ne oluyorsa diğerinde tam tersi oluyor. Bu bir film değil, bu Spielberg’ün filmi Ready Player One da değil. Metaverse’in yardımcıları AR, VR teknolojisi ya da bir buzdolabı olabilir.”

metaverse evreni
Philippe Brown, Brown & Hudson’ın Kurucusu 

Brown & Hudson’ın Kurucusu Philippe Brown ise metaverse’i şu sözlerle tanımlıyor: “Meta açık kaynaklı bir veri deposu. Birbirleriyle bağlantılı dünyalar arasında sorunsuz bir şekilde sonsuz geçişler yapabileceğiniz bir kaynak. Farmville’de bir kapı açabilir ve ardından Grand Theft Auto’ya geçebilirsiniz. Farklı dünyaların kapılarını size açan sonsuz bir veri kaynağı metaverse.”

MetaLives: Dijital elbiseler

metaverse evreni
Kerry Murphy, The Fabricant Kurucusu ve CEO’su 

Dijital moda evi The Fabricant’ın Kurucusu ve CEO’su Kerry Murphy geçişin çoktan başladığına inanıyor. Metaverse’ün gündelik yaşantımızda her yerde olduğunu savunuyor ve sözlerine şöyle devam ediyor: “Bence Batı dünyasının hırslı bilgisayar oyuncuları gündelik alışkanlıklarını teknoloji ve oyun üzerine inşa ediyor. Avatarlarının nasıl giyindikleri, nasıl göründükleri, nasıl bir evde yaşadıklarıyla oldukça ilgililer.” The Fabricant kendi tasarımlarının yanı sıra adidas, Puma ve Tommy Hilfiger gibi markalarla birlikte dijital bir kıyafet üretti. 2019 yılında tasarladığı bir dijital kıyafet 9.500 dolara alıcı buldu. Ayrıca; 76 bin dolara sanal bir ev satın alındı ve dijital bir sanat eseri 9 bin dolara satıldı.

Rahatlamak için dijital dünyada dolaşıyorum diyenlerin oranı:

  • Total: Yüzde 81 
  • Gen Z: Yüzde 88 
  • Millennianls: Yüzde 85 
  • Gen X: Yüzde 79 
  • Baby Boomers: Yüzde 66

Dijital ilişkilerin uzun ömürlü ve sağlıklı yürümesinin bir anahtarı var mı?

Metaverse geliyor... Hazır mısınız?
Keith Stuart, Guardian Oyun Editörü 

Guardian’ın Oyun Editörü Keith Stuart, Wunderman Thompson Intelligence’a verdiği röportajda şunları söylüyor: “Günlük hayatımızın çoğu çevrimiçi hale geldikçe, dijital platformlar, kullanıcıların adeta arkadaş edinmek için gittiği yerler haline dönüşüyor. Küresel tüketicilerin yüzde 83’ü teknolojinin insanları bir araya getirdiğine inanıyor. Çin’in yüzde 84’ü teknolojinin arkadaşlarıyla ve aileleriyle olan ilişkilerini derinleştirdiğini söylüyor. Oyunlar özellikle insanlarla tanışmak için kilit yerler haline geliyor. Xbox’ın Mayıs 2021 anketine göre İngiltere’nin yetişkin kullanıcılarının yüzde 76’sı, çevrimiçi oyun oynamanın insanlarla bağ ve iletişim kurmanın iyi bir yolu olduğunu düşünüyor. Alfa ve Z kuşağı için de durum aynı. Dijital etkileşim hayatlarının büyük bir parçasını oluşturuyor.”

Tanınmak Z kuşağı için paradan daha önemli 

Metaverse geliyor... Hazır mısınız?
Daren Tsui, Together Lab CEO’su 

Together Lab şirketi CEO’su Daren Tsui Wunderman Thompson Intelligence’a, “Platformumuzda 200.000’den fazla içerik oluşturucu var. Var olduğumuz yıllar içinde portfolyomuza neredeyse tamamı kullanıcı odaklı olan 15 milyon ürün topladık. Yüzde 0,001 içeriği biz yaratıyoruz; geri kalan her şey kullanıcılar tarafından yaratılıyor” diyor.

Wunderman Thompson Intelligence verilerine göre tüketiciler şöyle diyor; 

  • Dijital bir film izleme bana çekici geliyor: Yüzde 78 
  • Dijital bir konsere gitmek bana çekici geliyor: Yüzde 63 
  • Dijital bir oyuna katılmak bana çekici geliyor: Yüzde 62

İzleyici oyuna dahil oldu

Mart 2021’de Royal Shakespeare Company, farklı bir prodüksiyon gerçekleştirdi. Bir Yaz Gecesi Rüyası’ndan esinlenilen Dream, canlı yayınlanan dijital bir interaktif performanstı. Sürükleyici gösteri şunları içeriyor: Işık ve teknolojinin fiziksel sahneye dönüşmesi, izleyiciyi oyuna dahil etme.

New York Belediye Başkan adayı basın toplantısını metaarealm’de düzenledi

Giderek artan bu sosyal deneyimlerin yanı sıra çok çeşitli aktivist gruplar oluşuyor. Kurulan yeni forumlarda sosyal davalar ve siyasi kampanyalar destekleniyor. Dijital grevler 2020 baharında pandemiyle ilgili karantinaların kaldırıldığı dönemde başladı ve dünya çapında yayıldı. 

IMVU ayrıca kendini ifade etmek ve topluluk oluşturmak için ideal bir yer haline geldi. Tsui, “Kullanıcılar gerçek hayattaki tuhaflıklarını sanal dünyaya aktarıyor” diyor. IMVU topluluğunun öncülük ettiği birçok sosyal nedeni var; LGBTIQ+ kişilerin, Black Lives Matter ve COVID-19 yardımlarının sesleri duyulmaya başladı. Artık daha geniş bir insan yelpazesi metaverse arenasına adım atıyor. New York Belediye Başkan Adayı Andrew Yang, Haziran 2021’de bir metakampanya başlattı. Avatar-Yang metarealm’de bir basın toplantısı düzenledi.

Aşırı Gerçekçi Dijital Kimlikler (Wunderman Thompson araştırma verilerine göre) 

  • Çevrimiçi benliğim gerçek hayatımı yansıtmalı diyenlerin oranı: Yüzde 88 
  • Teknoloji insanları bir araya getiriyor diyenlerin oranı: Yüzde 83 
  • Teknoloji dünyayı daha iyi bir yer haline getirebilir: Yüzde 88 
  • Teknoloji daha adil bir toplum yaratmaya yardımcı olabilir: Yüzde 78 
  • Teknoloji iklim değişikliğini durdurmaya yardımcı olabilir: Yüzde 73

Markalar için bazı hatırlatmalar

1. İnsanlar internette daha fazla zaman geçiriyor ve bu da yeni bir sanal yaşam ekosistemini; dijital mülkleri, ilişkiler ve sosyal alanları oluşturuyor. Markaların dijital alanların bir parçası olması gerekecek. Çünkü insanlar sadece dijital alanlarda sosyalleşmekle kalmıyor, aynı zamanda orada da çalışmak, alışveriş yapmak ve ürünleri keşfetmek istiyor.

2. İnsanlar sanal varlıklarının ne olduğunu yansıtmak istiyor. Onlar için önemli olan etik değerleri ve etkileşim alanını metaverse oluşturuyor ve markaların tüketicilerle anlamlı bir biçimde etkileşimde bulunmalarını sağlıyor.

3. Sanal ve fiziksel gerçeklikler üst üste bindirilmiş olarak ortaya çıkıyor. Markalar dijital alanı hiper-gerçekçi hale getirmek için çalışıyor. Sanal dünyada olup bitenlerin markalar ve işletmeler için gerçek hayatta sonuçları elbette olacak.

4. Meta veriyi hayata geçirmeye yardımcı olmak için markaların izleyebileceği iki temel yol var: teknikmeta veri deposunu güçlendirmek veya son kullanıcı deneyiminden yararlanmak.

5. Meta veri deposu geliştikçe, markalarla aralarındaki iş birliği sadece önemli olmakla kalmayacak, aynı zamanda en hızlı çıkış noktası olacak.

Kaynak: marketingturkiye.com.tr

manset Metaverse yapay zeka yenilik
Paylaş. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr WhatsApp Email
Önceki YazıTürkiye’de kırmızı et ve deniz ürünleri tüketimi az, obezite yüksek!
Sonraki Yazı Yurt içi gündemi yoğun

Benzer Yazılar

Çiftçilere yüzde 20 şartı!

14 Eylül 2025

Kredi borçları bir yılda yüzde 47 arttı

14 Eylül 2025

Çin’den ABD’ye çip soruşturması!

14 Eylül 2025

Sermaye piyasaları için yeni adımlar hazırlanıyor

14 Eylül 2025
d’konomi TV
EDİTÖRÜN' SEÇİMİ

Dünyanın tek engelli kadın ralli pilotu Kübra Denizci Keskin, Binance TR’nin desteğiyle yarışacak

7 Ağustos 2025

İnternetin kuralları değişiyor!

11 Temmuz 2025

SOCAR Fiber ve TurkNet’ten stratejik iş birliği

7 Temmuz 2025

KKB’den geleceğe güçlü altyapı yatırımı

16 Haziran 2025
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • YouTube
  • LinkedIn
GÖZDEN KAÇIRMAYIN
Gündem

Çiftçilere yüzde 20 şartı!

14 Eylül 2025Haber Merkezi

Ürünü yüzde 20’den fazla zarar gören çiftçilere ödeme yapılacak. Bu yıl birçok tarım ürününün rekoltesini…

Kredi borçları bir yılda yüzde 47 arttı

14 Eylül 2025

Çin’den ABD’ye çip soruşturması!

14 Eylül 2025

Sermaye piyasaları için yeni adımlar hazırlanıyor

14 Eylül 2025

Subscribe to Updates

Get the latest creative news from SmartMag about art & design.

HAKKIMIZDA
HAKKIMIZDA

Dijital Ekonomi, başta ekonomi olmak üzere hayatın her alanına ilişkin okuyucuların merak edebilecekleri, istedikleri konularda mümkün olduğunca yalın ve net bilgi alabilecekleri yeni nesil dijital medya platformudur.

Tüm görüş ve önerileriniz ile sitemizde yayınlanmasını istediğiniz yazılarınız, haberleriniz ve yorumlarınız için bizimle iletişime geçebilirsiniz.

e-posta: [email protected]

EDİTÖRÜN SEÇİMİ

Dünyanın tek engelli kadın ralli pilotu Kübra Denizci Keskin, Binance TR’nin desteğiyle yarışacak

7 Ağustos 2025

İnternetin kuralları değişiyor!

11 Temmuz 2025

SOCAR Fiber ve TurkNet’ten stratejik iş birliği

7 Temmuz 2025

D'KONOMİ TV

Düşmanın silahıyla silahlanmamak gerekiyor

11 Mart 2022

Düzenlemeler Fintek’in geleceğine hazır mı?

5 Haziran 2023

Ankara savunma sanayi ve girişimcilik potansiyeli

22 Mayıs 2023
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube
  • Hakkımızda
  • İletişim
  • Künye
  • SSS
  • Hesabım
  • Yasal
Telif Hakkı © 2021 - 2025 Sentez Medya Limited. Tüm hakları saklıdır.

Arama kısmına kelimeyi yazıp Enter tuşuna basın. Çıkmak için Esc tuşuna basın.

Web sitemizdeki içeriklerden en iyi şekilde yararlanmanızı sağlamak için 6698 Sayılı Kişisel Verilerin korunması Kanunu'na (KVKK) ve Avrupa Birliği Veri Koruma Tüzüğü'ne (GDPR) uygun olarak çerezleri kullanıyoruz. Sitenin düzgün çalışması için gerekli zorunlu çerezlerin kullanılmasını istemiyorsanız ziyaretinizi sonlandırmalısınız. Diğer çerezler yönünden ise lütfen tercihlerinizi belirleyiniz.
Çerez Aydınlatma MetniÇerez AyarlarıReddetKabul et
Manage consent
Zorunlu(Fonksiyonel) Çerezler
Her Zaman Etkin
Bazı çerezler, web sitesinin belirli bölümlerinin düzgün çalışmasını ve kullanıcı tercihlerinizin bilinmesini sağlar. İşlevsel çerezler yerleştirerek web sitemizi ziyaret etmenizi kolaylaştırıyoruz. Bu çerezleri açık rızaya gerek duymaksızın Kişisel Verilerin Korunması Kanunu 5/2-e ve f uyarınca Bir hakkın tesisi, kullanılması veya korunması için veri işlemenin zorunlu olması, İlgili kişinin temel hak ve özgürlüklerine zarar vermemek kaydıyla, veri sorumlusunun meşru menfaatleri için veri işlenmesinin zorunlu olması hukuki sebeplerine dayanarak kullanıyoruz.
ÇerezSüreAçıklama
cookielawinfo-checkbox-analytics11 ayBu çerez, GDPR Çerez İzni eklentisi tarafından ayarlanır. Çerez, "Analitik" kategorisindeki çerezler için kullanıcı onayını saklamak için kullanılır.
cookielawinfo-checkbox-functional11 ayTanımlama bilgisi, "İşlevsel" kategorisindeki tanımlama bilgileri için kullanıcı onayını kaydetmek için GDPR tanımlama bilgisi onayı tarafından ayarlanır.
cookielawinfo-checkbox-necessary11 ayBu çerez, GDPR Çerez İzni eklentisi tarafından ayarlanır. Çerezler, "Gerekli" kategorisindeki çerezler için kullanıcı onayını saklamak için kullanılır.
cookielawinfo-checkbox-others11 ayBu çerez, GDPR Çerez İzni eklentisi tarafından ayarlanır. Çerez, "Diğer" kategorisindeki çerezler için kullanıcı onayını saklamak için kullanılır.
cookielawinfo-checkbox-performance11 ayBu çerez, GDPR Çerez İzni eklentisi tarafından ayarlanır. Çerez, "Performans" kategorisindeki çerezler için kullanıcı onayını saklamak için kullanılır.
CookieLawInfoConsent1 yılİlgili kategorinin varsayılan düğme durumunu ve CCPA durumunu kaydeder. Yalnızca birincil çerez ile koordineli olarak çalışır.
viewed_cookie_policy11 ayÇerez, GDPR Çerez İzni eklentisi tarafından ayarlanır ve kullanıcının çerez kullanımına izin verip vermediğini saklamak için kullanılır. Herhangi bir kişisel veri saklamaz.
İşlevsel Çerezler
Kullanıcıların tercihlerini farklı internet sitesinin farklı sayfalarını ziyarette de hatırlamak için kullanılan çerezlerdir. Örneğin, seçmiş olduğunuz dil tercihinizin hatırlanması. İşlevsel çerezler yerleştirmek için açık rızanıza gerek duyuyoruz.
Analitik Çerezler
Kullanıcılarımız için web sitesi deneyimini optimize etmek için analitik çerezler kullanıyoruz. Bu analitik çerezler ile web sitemizin kullanımı hakkında bilgi ediniyoruz. Analitik çerezler yerleştirmek için açık rızanıza gerek duyuyoruz.
KAYDET & ONAYLA
Altyapı CookieYes Logo

Giriş Yap yada Kayıt Ol

Hoşgeldiniz!

Aşağıdaki alandan giriş yapabilirsiniz.


Şifremi Unuttum?