Close Menu
  • Anasayfa
  • Giriş
  • Abone Ol
  • Gündem
    • Ajanda
    • Dünya
    • Etkinlik
    • Kamusal
    • Özel Sektör
  • Para
    • Borsa Döviz
    • Finans
    • Kripto
  • Teknoloji
    • 5G
    • Akıllı Cihazlar
    • Blockchain
    • Mobile
    • Uydu ve uzay
    • Yapay Zeka
    • Yazılım
  • CEO Club
    • CEO
    • Etkinlik
    • Markalar
    • Moda – Yaşam
    • Wellness
  • StartUp
    • Gelişmeler
    • Girişimler
    • İnovasyon
    • Melek Yatırımcılar
  • Sektörler
    • Eğlence
    • Enerji
    • Holdingler
    • İhracat – İthalat
    • İnşaat
    • Medya
    • Otomotiv
    • Perakende
    • Sağlık
    • Savunma
    • Spor
    • Tarım
    • Tarım ve Gıda
    • Tekstil
    • Turizm
    • Ulaştırma
  • Bilgi
    • Araştırma
    • Dosyalar
  • Yazarlar
    • Aslı Korkmaz
    • Çetin Ünsalan
    • Fikri Türkel
    • Recep Erçin
    • Serpin Alparslan
    • Tanyel Yılmaz
    • Yavuz Can Yazıcı
    • Zekai Kıran
  • D’konomi TV
MENÜLER
  • Hakkımızda
  • İletişim
  • Künye
  • SSS
  • Hesabım
  • Yasal

Subscribe to Updates

Get the latest creative news from FooBar about art, design and business.

SON YAZILAR

SKDM ve dijitalleşme

30 Eylül 2025

Senetlere karekod uygulaması geliyor

28 Eylül 2025

Rusya’dan Türkiye’nin Rus petrolü ithalatını durdurma olasılığına ilişkin açıklama

28 Eylül 2025
Facebook X (Twitter) Instagram YouTube
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube
Dijital Ekonomi
GİRİŞ Abone Ol
  • Anasayfa
  • Gündem
    1. Etkinlik
    2. Özel Sektör
    3. Kamusal
    4. Dünya
    5. Ajanda
    6. Tümünü Göster

    WhiteBIT TR, kullanıcıları adına “iyilik hareketi” başlatıyor

    26 Eylül 2025

    Dördüncü Plan B Forum, Tether ve Lugano şehri ev sahipliğinde kapılarını açacak

    25 Ağustos 2025

    Gate TR’den 15 bin fidanlık 3 hatıra ormanı

    18 Ağustos 2025

    Canlı yayın deneyimiyle Bybit TR’de etkileşim zamanı

    28 Temmuz 2025

    Damga vergisine yüzde 50 zam!

    7 Eylül 2025

    Koç Holding’in kredi notu açıklaması

    30 Mayıs 2025

    Enerjisa Üretim ve Nordex Group stratejik iş birliği

    9 Nisan 2025

    TBB’den Merkez Bankası açıklaması!

    24 Mart 2025

    Bakan’dan sosyal konut projesinde kontenjan açıklaması

    7 Eylül 2025

    Damga vergisine yüzde 50 zam!

    7 Eylül 2025

    Memur zammında ikinci toplantı sona erdi

    24 Ağustos 2025

    Fahiş site aidatlarına sıkı denetim geliyor

    17 Ağustos 2025

    Rusya’dan Türkiye’nin Rus petrolü ithalatını durdurma olasılığına ilişkin açıklama

    28 Eylül 2025

    Togg, Almanya’da ön siparişe açılıyor

    27 Eylül 2025

    İtalya’da köpeklere ‘turist vergisi’ mi gelecek?

    27 Eylül 2025

    AB, Ukrayna için 140 milyar euro kredi önerdi

    27 Eylül 2025

    Senetlere karekod uygulaması geliyor

    28 Eylül 2025

    Rusya’dan Türkiye’nin Rus petrolü ithalatını durdurma olasılığına ilişkin açıklama

    28 Eylül 2025

    Rekabet Kurulu’ndan piliç eti üreticilerine ceza!

    27 Eylül 2025

    Borsada ikinci dalga operasyon

    27 Eylül 2025

    Senetlere karekod uygulaması geliyor

    28 Eylül 2025

    Rusya’dan Türkiye’nin Rus petrolü ithalatını durdurma olasılığına ilişkin açıklama

    28 Eylül 2025

    Kuantum bilgisayarlar ve kripto paralar

    27 Eylül 2025

    Rekabet Kurulu’ndan piliç eti üreticilerine ceza!

    27 Eylül 2025
  • Para
    1. Finans
    2. Borsa Döviz
    3. Kripto
    4. Tümünü Göster

    Senetlere karekod uygulaması geliyor

    28 Eylül 2025

    Çin Başbakanı’ndan ABD yorumu

    26 Eylül 2025

    Avrupa hisse senetleri Fed’in faiz kararıyla yükseliyor

    18 Eylül 2025

    FED, faizleri çeyrek puan düşürdü

    18 Eylül 2025

    Borsada ikinci dalga operasyon

    27 Eylül 2025

    Bu hafta yatırım araçlarından altın ve dolar kazandırdı

    27 Eylül 2025

    Bu hafta 5 şirket aynı gün temettü dağıtacak

    27 Eylül 2025

    ABD borsalarına yatırım bir kaçış değil fırsat arayışı

    24 Eylül 2025

    Kuantum bilgisayarlar ve kripto paralar

    27 Eylül 2025

    Kripto piyasası PCE verisi öncesi baskı altında

    26 Eylül 2025

    WhiteBIT TR, kullanıcıları adına “iyilik hareketi” başlatıyor

    26 Eylül 2025

    Kripto para piyasasında düzeltme devam ediyor

    25 Eylül 2025

    Senetlere karekod uygulaması geliyor

    28 Eylül 2025

    Kuantum bilgisayarlar ve kripto paralar

    27 Eylül 2025

    Borsada ikinci dalga operasyon

    27 Eylül 2025

    Bu hafta yatırım araçlarından altın ve dolar kazandırdı

    27 Eylül 2025
  • Teknoloji
    1. Mobile
    2. 5G
    3. Akıllı Cihazlar
    4. Yazılım
    5. Blockchain
    6. Tümünü Göster

    Mikro işletmeler ve KOBİ’lere dijital dönüşüm desteği

    18 Şubat 2025

    Telefon kiralamada dikkat edilmesi gerekenler

    23 Ağustos 2024

    PeP Mobil ile “Tek Uygulama, Tüm Finansal Dünya’’

    7 Aralık 2023

    Mobilfon’a Turkcell’den yatırım

    9 Ağustos 2023

    Türk Telekom’dan mobil ve fiberde güçlü büyüme

    8 Kasım 2024

    ULAK, teste hazırlanıyor!

    28 Ağustos 2024

    Huawei’nin dikkat çeken eğitim programı başarıyla tamamlandı

    26 Temmuz 2023

    5G yatırımları telekomünikasyon firmalarına geri dönmedi

    19 Mayıs 2023

    Apple’ın hisseleri Çin’de son bir yılın ardından yükseldi

    31 Ocak 2025

    Yeni taksit düzenlemesi geldi!

    22 Aralık 2024

    Enerji verimli ürünler ile hem haneye hem cari açığa destek

    2 Kasım 2024

    Telefon kiralamada dikkat edilmesi gerekenler

    23 Ağustos 2024

    Facebook, ‘kaydırma yorgunluğunu’ gidermeyi hedefliyor

    25 Eylül 2025

    Meta’ya beklenmeyen isimden dava!

    22 Eylül 2025

    ABD, Google’ı bölmeyi tekrar deniyor!

    22 Eylül 2025

    Google’dan 2,5 milyar kişiye uyarı!

    31 Ağustos 2025

    Kuantum bilgisayarlar ve kripto paralar

    27 Eylül 2025

    Zincirler arası birlikte çalışabilirlik nedir?

    13 Eylül 2025

    Binance ve Franklin Templeton’dan dijital varlıklar için stratejik ortaklık

    12 Eylül 2025

    Blok zinciri ağ tıkanıklığı nedir?

    13 Ağustos 2025

    Kuantum bilgisayarlar ve kripto paralar

    27 Eylül 2025

    Trump: ‘’Xi, TikTok’un ABD’ye devrini onayladı’’

    26 Eylül 2025

    Facebook, ‘kaydırma yorgunluğunu’ gidermeyi hedefliyor

    25 Eylül 2025

    Apple, AB rekabet kuralları tarafından haksız yere hedef alındığını iddia ediyor

    25 Eylül 2025
  • CEO Club
    1. Markalar
    2. CEO
    3. Moda – Yaşam
    4. Etkinlik
    5. Wellness
    6. Tümünü Göster

    Fuze, Galaxy ve e& Capital liderliğinde 12 milyon dolar yatırım aldı

    5 Mayıs 2025

    Yılbaşı gecesi terziyi nerede bulursunuz veya perakendede neler oluyor?

    14 Mart 2025

    Bybit TR, Türkiye’de büyümesini hızla sürdürüyor

    10 Şubat 2025

    TurkNet’te siber güvenlik alanında üst düzey atama

    8 Şubat 2025

    CoinTR ve Arda Güler, “Hız ve Güven”de buluştu

    24 Eylül 2025

    Pfizer, 4,9 milyar dolarlık anlaşmayla obezite ilacı pazarına girdi

    23 Eylül 2025

    5 milyar dolarlık stratejik ortaklık

    20 Eylül 2025

    Tether’den Kanada Emniyeti’ne yardım

    17 Eylül 2025

    Yılbaşı gecesi terziyi nerede bulursunuz veya perakendede neler oluyor?

    14 Mart 2025

    Atıl denimler yeniden hayat buldu

    3 Ekim 2024

    İstanbul’da yaşamanın maliyeti ne kadar oldu?

    6 Eylül 2024

    Evlilik kredisinde yeni dönem!

    4 Eylül 2024

    BNP Paribas Cardif Türkiye’nin “İş Ortakları Semineri” liderler zirvesine dönüştü!

    7 Nisan 2025

    2024 yılında AVM ciro endeksi yüzde 65 arttı

    23 Ocak 2025

    Binance Teknolojide Kadın Akademisi’nden harika hedef

    16 Ocak 2025

    Huawei Türkiye İş Ortakları Zirvesi gerçekleştirildi

    21 Ekim 2024

    Pandemi ile değişen seyahat trendleri

    7 Kasım 2021

    Türkiye’de kırmızı et ve deniz ürünleri tüketimi az, obezite yüksek!

    24 Ekim 2021

    İlk gençlik hapınızı kaç yıl sonra alabileceksiniz?

    24 Ekim 2021

    Aynısefa çiçeği ile başlayan güzel bir girişim!

    18 Ekim 2021

    CoinTR ve Arda Güler, “Hız ve Güven”de buluştu

    24 Eylül 2025

    Pfizer, 4,9 milyar dolarlık anlaşmayla obezite ilacı pazarına girdi

    23 Eylül 2025

    5 milyar dolarlık stratejik ortaklık

    20 Eylül 2025

    Tether’den Kanada Emniyeti’ne yardım

    17 Eylül 2025
  • StartUp
    1. İnovasyon
    2. Girişimler
    3. Melek Yatırımcılar
    4. Gelişmeler
    5. Tümünü Göster

    2025 bütçesinden AR-GE için ne kadar pay ayrıldı?

    20 Ekim 2024

    Arzu Kaprol’dan, Antarktika’da görev yapan Türk bilim insanlarına özel kıyafet

    25 Haziran 2023

    Borusan’dan, toplumsal cinsiyet eşitliği yolculuğuna ışık tutan bir kitap

    24 Haziran 2023

    İnovasyonun başkentinde teknolojiler ve uygulamaları konuşuldu!

    24 Haziran 2023

    Girişim 23 Zirvesi yarın başlıyor: Ankara girişimcileri ağırlıyor!

    5 Mayıs 2025

    Yapay zekâ girişimlerine 3 milyon dolar!

    7 Nisan 2025

    Geleceğin teknolojilerini şekillendirecek girişimler açıklandı

    7 Nisan 2025

    Hayat amacınızı girişimle taçlandırın

    17 Şubat 2025

    Euronova’ya otomotiv dünyasından büyük yatırım!

    6 Temmuz 2024

    Borsadaki yatırımcı sayısında tarihi rekor kırıldı

    19 Ekim 2023

    Sabancı Ventures yeni yatırımını dijital sağlık alanında gerçekleştirdi

    27 Haziran 2022

    Vücut analiz şirketi DigiMe 715 bin dolar yatırım aldı

    28 Nisan 2022

    LegalTalks: Yeni nesil hukuk eğitimi

    10 Şubat 2025

    Türk Telekom’dan mobil ve fiberde güçlü büyüme

    8 Kasım 2024

    EY, deprem bölgesindeki desteklerini sürdürüyor!

    18 Ekim 2024

    Sabancı’dan girişimcilere ‘kanatlanma’ desteği

    18 Ekim 2024

    Girişim 23 Zirvesi yarın başlıyor: Ankara girişimcileri ağırlıyor!

    5 Mayıs 2025

    Yapay zekâ girişimlerine 3 milyon dolar!

    7 Nisan 2025

    Geleceğin teknolojilerini şekillendirecek girişimler açıklandı

    7 Nisan 2025

    KOBIL Ventures programına Silikon Vadisi’nde start verildi

    15 Mart 2025
  • Sektörler
    • Enerji
    • Sağlık
    • Savunma
    • Tarım
    • Turizm
    • İhracat – İthalat
    • Perakende
    • Medya
    • Otomotiv
    • Ulaştırma
    • Spor
    • Holdingler
  • Bilgi
    1. Araştırma
    2. Dosyalar
    3. Tümünü Göster

    Demans yakında sorun olmaktan çıkabilir mi?

    26 Eylül 2025

    Yatırımcılar SOL, XRP ve Altcoin’lere yöneldi

    18 Eylül 2025

    Kredi borçları bir yılda yüzde 47 arttı

    14 Eylül 2025

    TIME dünyanın en iyi şirketlerini duyurdu!

    12 Eylül 2025

    Startup yatırımları 2023 yılına düşüşle başladı

    16 Nisan 2023

    Yazılım ihracatı yüzde 59 oranında arttı

    15 Nisan 2023

    Gıda fiyatları 2022’de zirve yaptı

    8 Nisan 2023

    KOBİ’ler Avrupa Yeşil Mutabakatı’na geçiş sürecinde aile şirketi bariyerine takıldı

    1 Nisan 2023

    Kuantum bilgisayarlar ve kripto paralar

    27 Eylül 2025

    Demans yakında sorun olmaktan çıkabilir mi?

    26 Eylül 2025

    Sıcak ve soğuk cüzdanlar: Temel farklar ve özellikler

    24 Eylül 2025

    Fosil yakıt üretimi Paris Anlaşması hedeflerini tehdit mi ediyor?

    22 Eylül 2025
  • Yazarlar
    • Aslı Korkmaz
    • Çetin Ünsalan
    • Fikri Türkel
    • Recep Erçin
    • Serpin Alparslan
    • Tanyel Yılmaz
    • Yavuz Can Yazıcı
    • Zekai Kıran
  • D’konomi TV
Dijital Ekonomi
Home»Bilgi»FMCG e-ticaret pazarı güçlü büyüme ivmesini koruyor
Bilgi

FMCG e-ticaret pazarı güçlü büyüme ivmesini koruyor

9 Eylül 20236 Dakikada OkumaHaber Merkezi
Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr WhatsApp VKontakte Email
Paylaş
Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

Tüketici zekası şirketi NielsenIQ, FMCG (Hızlı Tüketim Ürünleri) perakendeciliğinin dünyadaki ve Türkiye’deki e-ticaret performansını değerlendirdi. NielsenIQ, 2022 yılında bir miktar normalleşen e-ticaretin, güçlü büyüme ivmesini koruduğunu paylaştı. NielsenIQ, e-ticaret pazarında 2023 yılına damgasını vuracak trendleri de açıkladı.

NielsenIQ Türkiye Genel Müdürü ve Orta Doğu & Afrika Analitik Başkan Yardımcısı Didem Şekerel Erdoğan, “Hızlı tüketim ürünlerinde çevrimiçi satışlar 2020 ve 2021 yıllarında, Covid-19 döneminde güçlü bir ivme kazandı ve 2022 yılında bir miktar normalleşme ile büyümeye devam etti. Hızlı tüketim ürünleri e-ticaret satışları ile offline satışları karşılaştırdığımızda birçok pazarda e-ticaret büyümesinin halen önde seyrettiğini gözlemliyoruz. Ancak bu iki kanalın geçmiş yıllardaki büyüme farkının kapandığını, hatta Çin ve Fransa gibi bazı gelişmiş pazarların e-ticaret büyümesinde geride kaldığını görüyoruz. Bu da bize e-ticaret büyümesinin dünya çapında normalleştiğini gösteriyor.” diye konuştu.

E-ticaretin küresel gelişimini değerlendiren Didem Şekerel Erdoğan, global bir gelişim perspektifinden bakıldığında gerek üreticilerin gerekse perakendecilerin çok kanallı müşteri deneyimine odaklanmalarının da önemini vurguladı.

NielsenIQ Perakendeci Hizmetleri Orta Doğu ve Afrika E-Ticaret Direktörü Turan Konu, büyümede Türkiye ve Orta Doğu pazarlarının öne çıktığının altını çizdi. Turan Konu, “E-ticaretin Türkiye’de son yıllarda hızlanan büyümesi 2022 yılında da devam etti. E-ticaret açısından gelişmeye devam eden Birleşik Arap Emirlikleri (BAE) ve Suudi Arabistan pazarlarına baktığımızda ise offline pazara kıyasla çok güçlü bir büyüme performansı görüyoruz. Küresel olarak öne çıkan bu üç ülkede, gıda kategorilerinin e-ticarette en çok büyüyen gruplar arasında önde yer alması ise alışverişçilerin giderek daha fazla çoklu kanal alışkanlığı kazandığı anlamına geliyor.” dedi.

Fiyat avantajı, ürün çeşitliliği ve zamandan tasarruf…

NielsenIQ tarafından gerçekleştirilen “2023 Yılının Online Alışverişçileri” araştırmasının sonuçlarını paylaşan NielsenIQ Türkiye Tüketici Araştırmaları Direktörü Nur Serenli, Türk online alışverişçilerin ağırlıklı olarak fiyat avantajı, ürün çeşitliliği ve zamandan tasarruf etme motivasyonlarıyla online alışveriş yapmaya yöneldiklerini vurguladı. Serenli, internetten alışveriş yapanların üçte birinden fazlasının süpermarket gıda ürünleri, yemek siparişi, giyim/ayakkabı ve kişisel bakım/kozmetik kategorilerinden sipariş verdiğini paylaştı.

Aynı çalışmanın sonuçlarını değerlendirmeye devam eden Serenli, hızlı teslimat uygulamalarının kullanımında bir önceki yıla göre azalma olduğunu da belirtti.

Türkiye’de hızlı tüketim ürünlerinin e-ticaret performansı

Türkiye’deki FMCG ürünlerinin çevrimiçi performansını değerlendiren NielsenIQ Türkiye Müşteri Hizmetleri ve E-Ticaret Direktörü Yankı Yalçın, pandemi döneminde dünya çapında güçlü büyüme kaydeden e-ticaretin toplam hızlı tüketim ürünleri içindeki ağırlığının arttığını; bu oranın “Yeni Normal” dönemi olarak adlandırılan 2022 yılında normalize olduğunu paylaştı.

Yankı Yalçın, gıda ve özellikle atıştırmalıklar grubunun hem online hem de offline büyüme performansıyla öne çıktığının altını çizdi. Yalçın, “Online performansın daha yüksek olduğu gruplara baktığımızda başı çeken grupların özellikle sıcak içecekler, bebek bakım, kişisel bakım ve ev bakım ürünleri olduğunu görüyoruz.” dedi.

“E-ticarette mevsimsellik çok önemli”

E-ticaretin 2021’deki güçlü bazına rağmen 2022’de yüzde 100 ciro büyümesi yakaladığını belirten Didem Şekerel Erdoğan, bu performansta çoklu kanal alışveriş alışkanlıklarının artmasının önemini vurguladı. NielsenIQ tarafından küresel ölçekte yapılan bir araştırmanın sonuçlarını paylaşan Şekerel Erdoğan, dünya çapında alışverişçilerin yüzde 85’inin çoklu kanal alışverişi tercih ettiğini ve Türkiye’de bu tercihin her geçen gün arttığını paylaştı.

Didem Şekerel Erdoğan, Türkiye’nin hızlı tüketim ürünleri e-ticaret büyümesinin özellikle son aylarda ivme kazandığını açıkladı. Şekerel Erdoğan, NielsenIQ Türkiye E-Ticaret Paneli’nin sonuçlarına göre e-ticaret satışlarının özellikle Sevgililer Günü, Okula Dönüş, 11.11 ve Cuma İndirimleri dönemlerinde artış kaydettiğini belirterek bu dönemleri doğru anlamanın hem perakendeciler hem de üreticiler için kritik öneme sahip olduğundan bahsetti.

Her dönemin farklı kategori dinamikleri olduğunu belirten Didem Şekerel Erdoğan, sezonsallığın en yoğun yaşandığı 11.11’de en çok satan 5 kategorinin dekoratif kozmetik, Türk kahvesi, elde bulaşık deterjanları, cilt bakım ürünleri ve çamaşır deterjanları olduğunu paylaştı.

“E-ticaret 2023’e güçlü başladı”

Türkiye’de e-ticaret için 2023 yılının ilk yarı sonuçlarını paylaşan Didem Şekerel Erdoğan, 2022’deki güçlü performansın 2023’te de devam ettiğini ve yılın ilk yarısında satış cirosunun bir önceki yıla göre yüzde 122 büyüdüğünü belirtti.

2023’ün ilk yarısındaki bu güçlü büyümenin bileşenlerini değerlendiren Didem Şekerel Erdoğan, özellikle kişisel bakım, ev bakımı ve yiyecek&içecek gruplarında online büyümenin offline büyümeyi geride bıraktığını ve toplam hızlı tüketim ürünleri içindeki online payının arttığını vurguladı.

Çoklu kanal müşteri deneyiminin 4 unsuru…

E-ticaretin global gelişim perspektifinden bakıldığında, hem üreticilerin hem de perakendecilerin çoklu kanal müşteri deneyimi bakımından halen gelişim alanları bulunduğunu paylaşan Didem Şekerel Erdoğan, “Burada gelişim alanı olarak 4 ana eksenin öne çıktığını görmekteyiz: Bulunurluk, Derleme & Sunma, Yakınlık & Aciliyet ve Heyecan” diye konuştu.

Şekerel Erdoğan, alışverişçilerin ürünlere fiziksel ve dijital ortamda sorunsuz ulaşma isteği açısından Bulunurluğun önemli olduğunu belirterek, perakendecilerin tedarik zinciri otomasyonu ile hatasız teslimat sürecini garanti altına almalarının önemli olduğunu paylaştı.

Online alışveriş deneyiminin gelişen bir başlığı olarak “Derleme ve Sunma”ya işaret eden Şekerel Erdoğan, “Perakendeciler bu başlıkta arama platformlarıyla uyumlu bir yapı yaratarak online ürün arama sürecini geliştirmeli; alışverişçiyi öneri ve içerik yönetimi yoluyla doğru ürüne yönlendirmeli. Üreticiler ise marka mesajlarını dikkatli ve amaca uygun bir biçimde yönetmeli; marka değer önerilerini en çok araması yapılan ürün özellikleriyle paralel hale getirmeli.” diye konuştu.

Yakınlık ve aciliyet başlığında, perakendecilerle alışverişçiler arasında yeni temas noktaları oluşturulmasının önemine değinen Didem Şekerel Erdoğan, “Üreticiler, markalarının sepete katacağı değer önerisini doğru konumlamalı ve dijital uyaranlarla anlık/plansız alışverişleri desteklemeli.” diye ekledi.

Son başlık olan Heyecan başlığının ise etki bakımından ideal alışverişçi deneyiminde en çok öne çıkan ve en çok fırsat sunan başlıklardan biri olduğunu vurgulayan Şekerel Erdoğan, “Perakendeciler ileri müşteri hizmetleri deneyimi ile sadakat sağlayarak sonraki alışverişleri garantileyebilirler. Üreticiler ise oyunlaştırmaya başvurarak alışverişçilerin eğlence isteği ve kazanma arzusunu ateşleyebilir; bu sayede düzenli alışverişi ve sadakati garantileyebilir. Üreticiler ayrıca sosyal platformlarda alışverişçileri birleştirebilir, marka deneyimlerini paylaşmalarını teşvik edebilir ve buna yönelik kampanyalar yapabilir.” ifadelerini kullandı.

Pazar yerleri yükselişte…

NielsenIQ Türkiye Müşteri Hizmetleri ve E-Ticaret Direktörü Yankı Yalçın, pazar yerlerinin dünya çapında artan öneminin altını çizdi. “Pazar yerleri 2022’de daha güçlü bir büyüme sergiledi ve toplam e-ticaret satışlarının üçte ikisini oluşturdu. Orta Doğu ve Afrika, ilk 100 pazar yeri arasında 3 pazar yerine sahip.” dedi.

“Sosyal ticaret gelişiyor”

NielsenIQ Perakendeci Hizmetleri Orta Doğu ve Afrika E-Ticaret Direktörü Turan Konu, e-ticaret altında büyüyen bir alan olan sosyal ticaretin artan önemini vurguladı. Turan Konu, “2022’de sosyal ticaret üzerinden 992 milyar dolarlık e-ticaret satışı yapıldı. 2026’da bu rakamın 2,9 trilyon dolar olması bekleniyor ki bu önemli bir rakam.” şeklinde konuştu. Konu, sosyal ticaretin bir tür “sosyal reklamcılık” olmadığının altını çizerek bu kavramın; içerik, deneyim ve topluluk boyutları ile e-ticaret ve sosyal medyanın bir karışımı olduğunu vurguladı.

Abonelik önemli

Didem Şekerel Erdoğan, e-ticaretin dinamik bir unsuru olan abonelik servislerinin gelişimini paylaştı. “Küresel e-ticaret pazarı altındaki abonelik pazarının büyüklüğünün 2022’de 120 milyar dolardan 2026’da 904 milyar dolara çıkması bekleniyor. Abonelik hizmetleri çoğunlukla e-ticaret gelişiminin olgunlaştığı pazarlarda mevcut olmakla beraber, e-ticaretin geliştiği yerlerde halen büyüme fırsatları vadetmeye devam ediyor.” dedi.

Bu içerik bilgilendirme amaçlı olup yatırım tavsiyesi içermez. Yatırımcılar, kayıp risklerini göze alıp kendi sorumluluklarında hareket etmelidir. Herhangi bir yatırım yapmadan önce geniş kapsamlı araştırma yapmanızı tavsiye ederiz.

BAE ciro didem şekerel erdoğan e-ticaret fmcg gıda hızlı tüketim ürünleri kişisel bakım kozmetik manset NielsenIQ Nur Serenli Suudi Arabistan Turan Konu Türk Kahvesi Türkiye Yankı Yalçın
Paylaş. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr WhatsApp Email
Önceki Yazı50,7 milyar dolar yatırım, 125 bin istihdam
Sonraki Yazı Türkiye’nin 3D yazıcı üreticisi Zaxe 60 milyon TL yatırım aldı

Benzer Yazılar

Senetlere karekod uygulaması geliyor

28 Eylül 2025

Rusya’dan Türkiye’nin Rus petrolü ithalatını durdurma olasılığına ilişkin açıklama

28 Eylül 2025

Kuantum bilgisayarlar ve kripto paralar

27 Eylül 2025

Rekabet Kurulu’ndan piliç eti üreticilerine ceza!

27 Eylül 2025
d’konomi TV
EDİTÖRÜN' SEÇİMİ

Dünyanın tek engelli kadın ralli pilotu Kübra Denizci Keskin, Binance TR’nin desteğiyle yarışacak

7 Ağustos 2025

İnternetin kuralları değişiyor!

11 Temmuz 2025

SOCAR Fiber ve TurkNet’ten stratejik iş birliği

7 Temmuz 2025

KKB’den geleceğe güçlü altyapı yatırımı

16 Haziran 2025
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • YouTube
  • LinkedIn
GÖZDEN KAÇIRMAYIN
Çetin Ünsalan

SKDM ve dijitalleşme

30 Eylül 2025Çetin ÜNSALAN

Dünyada sürdürülebilirlik ile ilgili süreç, tüm magazinsel tartışmaların ötesinde devam ediyor. Nitekim bizde de çıkan…

Senetlere karekod uygulaması geliyor

28 Eylül 2025

Rusya’dan Türkiye’nin Rus petrolü ithalatını durdurma olasılığına ilişkin açıklama

28 Eylül 2025

Kuantum bilgisayarlar ve kripto paralar

27 Eylül 2025

Subscribe to Updates

Get the latest creative news from SmartMag about art & design.

HAKKIMIZDA
HAKKIMIZDA

Dijital Ekonomi, başta ekonomi olmak üzere hayatın her alanına ilişkin okuyucuların merak edebilecekleri, istedikleri konularda mümkün olduğunca yalın ve net bilgi alabilecekleri yeni nesil dijital medya platformudur.

Tüm görüş ve önerileriniz ile sitemizde yayınlanmasını istediğiniz yazılarınız, haberleriniz ve yorumlarınız için bizimle iletişime geçebilirsiniz.

e-posta: [email protected]

EDİTÖRÜN SEÇİMİ

Dünyanın tek engelli kadın ralli pilotu Kübra Denizci Keskin, Binance TR’nin desteğiyle yarışacak

7 Ağustos 2025

İnternetin kuralları değişiyor!

11 Temmuz 2025

SOCAR Fiber ve TurkNet’ten stratejik iş birliği

7 Temmuz 2025

D'KONOMİ TV

TİM-TEB Girişim Evi sayesinde eğitimler aldık

7 Ağustos 2023

Siber güvenlikte uzman kadroları güçleniyor

12 Mart 2025

Herkes için erişilebilir ve desteklenen bir işletim sistemi

4 Aralık 2024
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube
  • Hakkımızda
  • İletişim
  • Künye
  • SSS
  • Hesabım
  • Yasal
Telif Hakkı © 2021 - 2025 Sentez Medya Limited. Tüm hakları saklıdır.

Arama kısmına kelimeyi yazıp Enter tuşuna basın. Çıkmak için Esc tuşuna basın.

Web sitemizdeki içeriklerden en iyi şekilde yararlanmanızı sağlamak için 6698 Sayılı Kişisel Verilerin korunması Kanunu'na (KVKK) ve Avrupa Birliği Veri Koruma Tüzüğü'ne (GDPR) uygun olarak çerezleri kullanıyoruz. Sitenin düzgün çalışması için gerekli zorunlu çerezlerin kullanılmasını istemiyorsanız ziyaretinizi sonlandırmalısınız. Diğer çerezler yönünden ise lütfen tercihlerinizi belirleyiniz.
Çerez Aydınlatma MetniÇerez AyarlarıReddetKabul et
Manage consent
Zorunlu(Fonksiyonel) Çerezler
Her Zaman Etkin
Bazı çerezler, web sitesinin belirli bölümlerinin düzgün çalışmasını ve kullanıcı tercihlerinizin bilinmesini sağlar. İşlevsel çerezler yerleştirerek web sitemizi ziyaret etmenizi kolaylaştırıyoruz. Bu çerezleri açık rızaya gerek duymaksızın Kişisel Verilerin Korunması Kanunu 5/2-e ve f uyarınca Bir hakkın tesisi, kullanılması veya korunması için veri işlemenin zorunlu olması, İlgili kişinin temel hak ve özgürlüklerine zarar vermemek kaydıyla, veri sorumlusunun meşru menfaatleri için veri işlenmesinin zorunlu olması hukuki sebeplerine dayanarak kullanıyoruz.
ÇerezSüreAçıklama
cookielawinfo-checkbox-analytics11 ayBu çerez, GDPR Çerez İzni eklentisi tarafından ayarlanır. Çerez, "Analitik" kategorisindeki çerezler için kullanıcı onayını saklamak için kullanılır.
cookielawinfo-checkbox-functional11 ayTanımlama bilgisi, "İşlevsel" kategorisindeki tanımlama bilgileri için kullanıcı onayını kaydetmek için GDPR tanımlama bilgisi onayı tarafından ayarlanır.
cookielawinfo-checkbox-necessary11 ayBu çerez, GDPR Çerez İzni eklentisi tarafından ayarlanır. Çerezler, "Gerekli" kategorisindeki çerezler için kullanıcı onayını saklamak için kullanılır.
cookielawinfo-checkbox-others11 ayBu çerez, GDPR Çerez İzni eklentisi tarafından ayarlanır. Çerez, "Diğer" kategorisindeki çerezler için kullanıcı onayını saklamak için kullanılır.
cookielawinfo-checkbox-performance11 ayBu çerez, GDPR Çerez İzni eklentisi tarafından ayarlanır. Çerez, "Performans" kategorisindeki çerezler için kullanıcı onayını saklamak için kullanılır.
CookieLawInfoConsent1 yılİlgili kategorinin varsayılan düğme durumunu ve CCPA durumunu kaydeder. Yalnızca birincil çerez ile koordineli olarak çalışır.
viewed_cookie_policy11 ayÇerez, GDPR Çerez İzni eklentisi tarafından ayarlanır ve kullanıcının çerez kullanımına izin verip vermediğini saklamak için kullanılır. Herhangi bir kişisel veri saklamaz.
İşlevsel Çerezler
Kullanıcıların tercihlerini farklı internet sitesinin farklı sayfalarını ziyarette de hatırlamak için kullanılan çerezlerdir. Örneğin, seçmiş olduğunuz dil tercihinizin hatırlanması. İşlevsel çerezler yerleştirmek için açık rızanıza gerek duyuyoruz.
Analitik Çerezler
Kullanıcılarımız için web sitesi deneyimini optimize etmek için analitik çerezler kullanıyoruz. Bu analitik çerezler ile web sitemizin kullanımı hakkında bilgi ediniyoruz. Analitik çerezler yerleştirmek için açık rızanıza gerek duyuyoruz.
KAYDET & ONAYLA
Altyapı CookieYes Logo

Giriş Yap yada Kayıt Ol

Hoşgeldiniz!

Aşağıdaki alandan giriş yapabilirsiniz.


Şifremi Unuttum?